Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3049 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26267
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15861)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10406)

Test malého športovca Honda CBR 125 R - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTest malého športovca Honda CBR 125 R - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (16 hodnotení)

Diskusia k článku: Test malého športovca Honda CBR 125 R

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
19.06.2007 7:49

Test malého športovca Honda CBR 125 R

Zephyr
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

pekný test, upútali ma však dve veci.

V odstavci Zoznámenie je napísané:
Pod kapotami namiesto starého karbesu fachčí vstrekovanie, systém IACV (Idle Air Control Valve) sa stará o rýchlejšiu odozvu motora na otočenie plynom ....

Osobne dosť pochybujem, že sa môže IACV ventil nejakým spôsobom postarať o rýchlejšiu odozvu motora na otočenie plynom. O to sa musí v prvom rade postarať TPS spolu s MAP senzorom a ECM motora. IACV ventil (Idle Air Control Valve) reguluje množstvo vzduchu nasávaného motorom pri voľnobehu a spolu s dobou otvorenia vstrekovacích ventilov a lambda sondou zaručuje, že voľnobežne otáčky a zloženie výfukových plynov pri voľnobehu bude také aké má byť, či už je motor teplý alebo studený. Odpadá teda mechanické ovládanie by-pass ventilov (často mylne označovaných ako sýtič, aj keď vysledný efekt je podobný ako sýtič pri karburátorových motoroch)páčkou na riadidlách ako má napríklad litrové Varadero so vstrekovaním. Ale to je len môj skromný postreh, nikto s ním nemusí súhlasiť ;-)


V odstavci šport je napísané:

Točenie vysokých otáčok je pri tomto motore svätým písmom. Pod desať pri športovaní nesmieš klesnúť (tam je výkonový vrchol), ideál je 11 - 12

to by bolo vzhľadom na objem motora logické, len keď sa človek pozrie na tretiu fotku zhora, na otáčkomery začina od 11.000 otáčok za minútu červené pole. Neviem ako to je, ležia teda maximálne dovolené otáčky motora v červenom poli otáčkomera ?

Inak ako som už písal vyššie, pekný test, pekné fotky, akurát by sme možno mohli polemizovať o tom, či je vhodné pridať dve fotky "stoppie" vzhľadom na predpokladanú cieľovú skupinu jazdcov, často mladých a nevybúrených :-))) v súvislosti s donekonečna pripomínanou bezpečnosťou jazdy.....Ale to je o inom, každopádne tie fotky vyzerajú veľmi dobre ;-)



19.06.2007 13:49

Re: Test malého športovca Honda CBR 125 R

Peto24
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Moze bit,
A inak mate pravdu s tou gumou mne sa to tiez nepaci ale NSR mi pripada taka mohutnejsia len skod aze sa uz nevyrabaju. :-(


19.06.2007 14:51

Re: Test malého športovca Honda CBR 125 R

heso
 Edvenčr 

Ikona

nepaci...mal som 125ku Apriliu RS,ale toto vyzera jak kolobezka zo zadu,jak tam mohli dat 100fku gumu????z boku to celkom ujde..howk


19.06.2007 14:53

Re: Test malého športovca Honda CBR 125 R

Hodnotenie: Dobré

uz len treba zohnat prachy :'( :-} :-)))


19.06.2007 14:57

Re: Test malého športovca Honda CBR 125 R

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

tiez som sa pozastavil nad tymi otackami. A potom nad tym vykonom, ze konkurencia ma viac ako dvojnasobok vykonu. Zrejme ide o legislativu, ale v tom pripade by som ja osobne radsej okresal otacky.
Ta foto stoppie je dobra reklama na to, co motorke dokaze. Ci sa o to bude chlapec pokusat, to zavisi uz od jeho hormonov a penazy na opravy >:-)


19.06.2007 14:59

Re: Test malého športovca Honda CBR 125 R

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

heso: Ako som písal v článku. Tú stovku gumu tam dali preto, lebo tam stačí. Každý vie, že na užších gumách sa lepšie klopí. Malá CBR-ka nemá toľko koníkov aby potrebovala širšiu pneu.

Druhá strana veci je vizuálna. Širšia pneu by viac lahodila oku diváka.

Zephyr: K otáčkam sa vyjadrí hergi, trošku to prehnal :-) K foto na prednom máš pravdu. Je to dôkaz dobrých bŕzd, no možno v tejto kategórii sme si to mohli odpustiť.

Vidicon: Presne ko píšeš. Honda sa výkonovo prispôsobila legislatíve pre vodičáky.

Awia

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Awia (19.06.2007 15:03)


19.06.2007 16:38

Re: Test malého športovca Honda CBR 125 R

XJ900
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Ja by som sa chcel spytat na nazor redaktorov, ze ako je to s tym IACV (Idle Air Control Valve) naco Teda sluzi?

A co mam teda hodnotit?


19.06.2007 18:16

Re: Test malého športovca Honda CBR 125 R

mawy
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

.... je to fajn stroj robil som natom vodicak a stale sme natom sli dvaja a instruktor mal asi 85kg a ja mam 63 a sli sme kopce, bekopce, rovinky ...skratka normalka .... inak sa stym lahulinko manipuluje ale oproti mojej TZRke je to ako bicykel ....
... je tam fajn posed a ta spotreba je fakt super .....
..Vidicon .... jj konkurencia ma 2nasobok vykonu lenze sam mam doma taky dvojnasobok vykonu ale viem ze ked jej udieram po krku tak 7 litrov len tak spapka a nepocitam olej repsol za 450 sk ...... :-~
...ja mam dobre skusenosti s malilinkou CBRkou .... :-} ;-)
...mno a k tym pneu jazdili sme dvaja jazdil som aj sam a ani raz sa mi nestalo aby podstrelilo prdel alebo take nieco ..... ja mam na svojej vpredu 120 a vzadu 160 a cakam kedy ma zastavia floidi lebo mam zle zapisane v technicaku rozmery .... vredu aj vzadu mam napisane 110:D ...akoooo jak ja toto vykecam :D


19.06.2007 20:08

Re: Test malého športovca Honda CBR 125 R

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Zephyr: S IACV máme pravdu obaja, skutočne má zlepšovať odozvu na plyn. Píše tak Honda aj iné zdroje:

New IACV (Idle Air Control Valve) works with fuel injection system to maintain smooth and steady throttle response for exceptional riding ease.

11 - 12 tisíc otáčok - áno, správne má byť 11.

S tým stoppie je to fakt diskutabilné, dnes som to preberal asi s piatimi ľuďmi. Net je neobmedzený, mladý chalani nevidia také veci len v tomto teste na motoride.sk. Čo keď tak postavíme CBR 600? Bude mať na to menšiu chuť? A samozrejme, som za bezpečnú jazdu...

Herghott


19.06.2007 22:11

Re: Test malého športovca Honda CBR 125 R

Yetti
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Jasne, stručne a výstižne napísaný test, k tomu krásne fotečky....
Skvelá práca chalani. Len tak ďalej.
Mne osobne sa moto celkom páči. Pre mladých, ktorí nechcú byť tuctoví, je to tá správna voľba. Až na tú pneu. Minule, keď som bol v Honde BA, tak som pozeral jak puk.... užšia sa tam už asi nedala dať... >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Yetti (19.06.2007 22:14)


20.06.2007 8:16

Re: Test malého športovca Honda CBR 125 R

Zephyr
 Turista 

Ikona

Herghott: otáčky - ok, nechcel som nejako pochybovať o správnosti údajov, len ma to zaujalo, väčšinou bývajú maximálne otáčky na začiatku/hranici červeného poľa otáčkomera, ale nemusí to tak nutne byť, preto som sa pýtal.

IACV - no za určitých okolností, sa samozrejme správne fungujúci IACV skutočne môže podielať na lepšom prechode motora z voľnobežných otáčok do vyšších, ale primárne slúži na niečo iné. Podstatné je to, že predpokladám, že škrtiaca klapka (a teda aj množstvo nasávaného vzduchu) sa ovláda priamo lankom a rukoväťou a samotný IACV ventil robí prakticky to isté len v porovnaní so škrtiacou klapkou v podstatne menšom množstve a elektronicky - reguluje prietok vzduchu cez bypass ventil. Keby bola škrtiaca klapka ovládaná elektronikou cez servomotor, tak to môže byť trošku o inom. Tak či onak, predpokladám, že to zlepšenie je brané oproti staršiemu modelu CBR125 a stačí ak trošku prepracovali umiestnenie a tvar vyusťovacích kanálov IACV a zlepšenie je na svete, aj keď také jednoduché to zas nie je :-) Navyše keď to píše sama Honda tak to snáď bude aj pravda ;-) V príspevku vyššie som mal na mysli to, že odozva motora na otočenie plynom sa zlepšuje najmä inými spôsobmi ako úpravami IACV.

stoppie - jasné, osobne s tým nemám problém, fotky sú pekné a presne tak ako píšeš, keď bude niekto chcieť, tak si to nájde aj inde a hlavne blbnúť bude tak či tak. Z mojej strany to bola len taká pripomienka na okraj. Verím tomu, že urobiť akýkoľvek, aj malý test motorky nie je až také jednoduché, je na to treba dosť času a častokrát asi aj nervov, určite ten test može niekomu pomôcť v rozhodovaní CBR125 áno či nie...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Zephyr (20.06.2007 8:17)


20.06.2007 9:06

Re: Test malého športovca Honda CBR 125 R

Scarp
 Štvorkolkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Mne sa celkom paci na tu spotrebu ale ked 125 bral by som osobne Mitto alebo Rs 125 na RS som jazdil ale tam je aj spotreba niekde uplne inde a ide krasne no ale pre zaciatocnika je to najlepsi stroj len tie pneu by som tam obul vacsie ked som ja na moju staru apriliu 125 obul 150ku to bolo o inom opticky to zvacsi cely motocykel

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Scarp (20.06.2007 9:08)


20.06.2007 23:33

Re: Test malého športovca Honda CBR 125 R

XJ900
 Kávičkár 

Ikona

Radsej stoppie ako za ciaru.


21.06.2007 15:03

Re: Test malého športovca Honda CBR 125 R

slave
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ad svetlomety:
(a po ich vzore teraz svieti iba jedna, nie obe ako pri staršom modeli)
Vlastnil som rocnik 2004 na ktorom svietilo iba jedno presne ako na tomto stroji.


21.06.2007 15:45

Re: Test malého športovca Honda CBR 125 R

Hodnotenie: Dobré

Oneeee, ved Mito a RS su zweitakty a CBR stvortakt. Takze neporovnavajme vykony ;-)


21.06.2007 21:43

Re: Test malého športovca Honda CBR 125 R

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

pekna moto, ale ja by som bol teda lakomy dat tie prachy...sak to ide jak MZ...
tomxx: este stale? som dufal, ze v tychto rokoch uz budu 4takty...
;-)


24.06.2007 4:51

Re: Test malého športovca Honda CBR 125 R

copy
 Skútrista 

Ikona

Dopredaj CBR 125R r. 2006
Pozri obrázok


24.06.2007 14:08

Re: Test malého športovca Honda CBR 125 R

PINDO8959
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ja som mal 125-ku Hondu nsr a to vam poviem natej motorke som sa tak vyblaznil a podla to ho viem že CBR musi byt taky GOOD Len treba drzat otačky. >:-)


25.06.2007 18:31

Re: Test malého športovca Honda CBR 125 R

copy
 Skútrista 

Ikona

Čínska obmena Hondy CBR125 má 4T jednovalcový motor chladený vzduchom, s výkonom 9 kw a vyzerá asi takto:

Pozri obrázok


02.07.2007 14:19

Re: Test malého športovca Honda CBR 125 R

brushie
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

Pekný test


23.07.2007 21:20

Re: Test malého športovca Honda CBR 125 R

Simo15
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ja som videl KYMCO QUANONA 125, ale potom som videl nazivo aj tuto CBR 125 a veru poviem vam, ze vyber bol lahky. Rozhodol som sa aj na zaklade tohto skveleho testu pre Hondu.


12.05.2008 16:52

Re: Test malého športovca Honda CBR 125 R

DeSTUNT
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

pocuvajte ja sa chcem spitat len jedno tiez rozmyslam nad hondou ale mam cez 180 cm a oco mi vravi ze my bude mala da sa to ci nie??
:-} [dobre]


12.05.2008 17:41

Re: Test malého športovca Honda CBR 125 R

BlondBomberBa
 Kávičkár 

Dobry test [dobre] Design by som dal ako minus. A nesuhlasim ze cbrka 125 ma nejak vyhodnu cenu, ponuka dost malo oproti konkurencii, je to absolune neporovnatelne... Je to ako porovnavat maso a sojove maso. Kto sedel na konkurencii vie, kto nesedel zazije az po vodicaku nad 25kw...


25.04.2010 11:48

Re: Test malého športovca Honda CBR 125 R

marian98
 Jogurťák 

Hodnotenie: Dobré

foto video test ale video dajak nevidim... :-(



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.