Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2543 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28566
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17010)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11556)

Suzuki ukázala motor EX7 s turbom - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuSuzuki ukázala motor EX7 s turbom - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (7 hodnotení)

Diskusia k článku: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
02.11.2015 20:25

Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

datadive
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

som zvedavy do coho to daju ...


03.11.2015 8:01

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Výkon u mňa práveže naozaj zaujímavý 100 na 100, otázne aké to bude veľké a ťažké oproti porovnateľnému motoru. Dobre že sa Suzuki prebúdza. [dobre]


03.11.2015 10:15

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

satanokky
 Geriatrik 

Hodnotenie: Zlé

Cesta do pekla. U mňa je to nepochopiteľný krok. Jediná výhoda je ozaj ten pomerne vysoký výkon a hlavne krútiaci moment v nižších otáčkach. Otázny je priebeh týchto dvoch veličín v celom rozsahu otáčok.
"Super nízka" spotreba bude len na papieri a pri jazde na voľnobeh dole kopcom s vetrom do chrbta. Akonáhle budeš ťahať za plyn a využívať potenciál motora zos turbom tak bude spotreba isto vyššia ako pri atmosférickom motore s 600ccm.
A hlavne ma zarazilo to proporčné riešenie - intercooler nad hlavami valcov (áno viem, je to najkratšia cesta ku sacej strane valcov) zvyšuje enormne výšku motora. To znamená že motor bude mať nad sebou miesto nádrže či air-boxu toto čudo v podobe intercoolera. A kde do prdele pojde nádrž (pod sedlo) a air-box (do pravého bočného kufra abo bude spojený s intercoolerom)?
A to turbo bude chladené olejom, či vodou? Bude mať variabilné lopatky? A čo oneskorenie turba a jeho nábeh (síce niečo obdobné nastáva aj pri V-TEC-u)? O koľko narastie hmotnosť motora "vďaka" tomuto nezmyslu?
Obdobné pokusy tu už boli v minulosti - a zapadli prachom. Dúfam, že aj tento nezmysel zapadne prachom.


03.11.2015 10:33

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

podla mna to nie je nezmysel - nie zeby som bol zástanca downsizingu ktorý naplno zasiahol svet aút ale iba dajú ludom to čo ludia chcú

100HP / 100Nm väčšine ludí stačí a komu nie ten si kúpi silnejšiu atmosféru ;-)

satanokky silne pochybujem že máš pravdu s porovnaním spotreby atmosféra vs. turbo

na porovnanie si možeš zobrať napr Octaviu 2,0 16V vs. Octavia 1,8 TSI
to TSI bude mať aj pri športovej jazde vždy nižšiu spotrebu - o výkone sa baviť nemusíme

otázkou ostáva spoľahlivosť motora s turbom ako celku.. ak ten motor dajú do nejakých turistických motoriek tak to može byť spolahlivé ale krátke štarty spolahlivo zabíjajú každý turbomotor... ešte nech tam v záujme spotreby dajú start / stop systém a o prúser je postarané


03.11.2015 13:35

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

satanokky
 Geriatrik 

raptor - tak a teraz mi vysvetli ako môžem mať pri rovnakom resp. väčšom výkone (športovej jazde) nižšiu spotrebu u turbo-motora-benzínového ako u atmosférického motora benzínového. Čo to turbo je perpetum mobile, či na väčší výkon stačí LEN viac vzduchu vo valci?

Dôvod úpravy: www odkaz

www.topspeed.sk/downsizing-nefunguje-spotrebu-neznizi-v...

Dôvod úpravy: doplnenie

Jedinou možnosťou ako znížiť spotrebu pri rovnakom výkone je zvýšenie účinnosti spaľovacieho procesu. A ten ide ruka v ruke napr. so zvyšovaním kompresného pomeru - Skyactiv od Mazdy. Ale čím vyšší kompresný pomer tým väčší nárok na kvalitu paliva, lebo sa zvyšuje pravdepodobnosť detonačného horenia, atď.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil satanokky (03.11.2015 13:49)


03.11.2015 13:56

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

satanokky - ja hovorim o porovnani dvoch objemovo porovnatelnych motorov od jedneho vyrobcu s tym ze jeden z nich ma turbo a druhy nie

resp mozme aj inak vies za kolko chodil favorit? vies za kolko chodi 1.4 TSI

p.s. nie - turbo nie je perpetum mobile - akurat ze pri rovnakom objeme motora ma motor s turbom viac koni (vacsi vykon)... myslim ze si zorientovany a pokracovat netreba


03.11.2015 14:02

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

satanokky
 Geriatrik 

ešte jeden odkaz:
www.motorvize.cz/srovnavaci-test-osvedcene-atmosfericke...


03.11.2015 14:16

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

satanokky
 Geriatrik 

raptor - porovnal si tu dve ochcávky v benzíne. Odkiaľ si zobral tvoje tvrdenie že to TSI bude mať aj pri športovej jazde menšiu spotrebu ako ten 16V? Osobná skúsenosť či čerpáš z reklamných letákov?
Ak si prečítaš ten článok z motorvize.cz tak sa dočítaš, že chlapi šli za sebou cca. 100km na dvoch autách - Chrysler Crossfire 3,2l (215 koní) atmosféra so 6 st. manuálom a Lancia Delta 1,8 DiTurbojet (200 koní) so 6 st. automatom. A spotreba podľa tankovania? Crossfire 7,1L a Lancia 8,22L. Rovnako výkonné motory a rovnaké podmienky. Tak si porovnanie Favorita z minulého tisícročia s 1,4TSI urob a možno budeš prekvapkaný z výsledku.

A vďaka za tu prelomovú informáciu, že pri rovnakom objeme motora benzínového dostanem s pomocou turba vyšší výkon (viac koní) - toto som OZAJ nevedel. Končím s iróniou lebo ti znechutím diskusie na motoride.sk a zas to tu opustíš ako toť nedávno. >:-)


Dôvod úpravy: doplnenie

Citát: "Pri niektorých pretekoch, kde súťažia v jednej kategórii atmosférické aj preplňované autá sa objem preplňovaných motorov násobí koeficientom 1,6. Až potom môžu byť autá zaradené do kategórií na základe objemu a spolu navzájom súťažiť."

Upravené 1 krát. Naposledy upravil satanokky (03.11.2015 14:20)


03.11.2015 14:24

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

satanokky
 Geriatrik 

Ešte k tej spotrebe - tým malým turbomotorom môžeš dosiahnuť lepšiu spotrebu ako výkonovo porovnateľný, ale väčší atmosférický motor v prípade, že budeš jazdiť v pásme takých nízkych otáčok kde turbo ešte nereaguje (vyrobíš vlastne malo-objemový motor atmosférický).


03.11.2015 15:01

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

marek750
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Na dvojválec stredného objemu výborné parametre , myslím že aj hmotnosť nebude nejak vysoká .


03.11.2015 15:20

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

satanokky - co sa tyka ironie tak vedz ze ty ani nie si moj level aby som sa s tebou pretekal :-) nechajme tvoj mily ironicky pokus a skusme sa venovat namiesto emocii faktom

www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda...

www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda...

predpokladam ze aj na toto mas nejake carovne vysvetlenie typu ze urcite vsetci na 1.8 jazdia koli spotrebe v rezime otaciek kedy turbo este nezabera :-)

p.s. ano znamy mal Octavu 2.0 16V sedan a kamos ma Seat Altea XL 1,8 TSI a obaja maju tažkú nohu a rozdiel spotreby je v prospech Altey aj keď je to ťažšie auto


03.11.2015 15:28

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Ono náklady na prevádzku niesú iba spotreba.
Podľa mňa keď už bude mať ten 1,8T za sebou minimálne repas alebo výmenu turba ak nie hlavy, tak 2,0 16V bude v 1/3 života spokojne klepať ďalej.


03.11.2015 15:41

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

bacaono - bavime sa teraz cisto iba o spotrebe paliva... tak sem prosim ta neplet naklady na spotrebu kamarat moj ;-)

p.s. a to suhlasim s tym co si povedal o tych nakladoch na prevadzku


03.11.2015 16:10

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

alexa7
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Velmi záleži do akeho typu motoriek to daju. Večšina turistov jazdí v nižších a stredných otáčkach
a vytočí to tak 3x za den. Takí budú jazdiť za menej a aj s pocitom silnejšej motorky.
Menší objem nie je len o celkových kilách, ale menšie množstvo rotujucej hmoty dáva omnoho vačsí pocit ovládatelnosti motorky. Nemusí to byť zlá vec.
A spolahlivosť ? Ked vo forde liter može tahat 1,3tonového focusa bez problemov tak prečo by sa to muselo kaziť ?

Dôvod úpravy: Y

Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (03.11.2015 16:10)


03.11.2015 16:53

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

satanokky
 Geriatrik 

raptor - no dobre ty zjavne "vyšší" level. Kukol som tote tvoje odkazy na spritmonitore.de a čuduj sa svete: 1.8TSI má min. 6,01 max. 10,83 a priemer 8,17 a 20V má min. 5,85 max. 10,62 a priemer 8,12. Takže turbo-motor má vyššiu aj priemernú spotrebu - síce len o mizivých 0,05 l/100km ale predsa. Ja vieeemmmmm - teraz príde pesničke o väčšom výkone 1,8TSI.


03.11.2015 16:58

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

alexa7 - FYI ten EcoBoost montuju aj do 1,5 tonoveho Mondea. [zle] I-GRR
A áno, ako tak ťahať dokáže, otázka je ako dlho. Stavím sa že tak spolahlivé ako hladký DuraTec to nebude.

Zhodou okolností frajerka má nového Focusa s EcoBoostom. Zatial 25tk bez problémov ale podľa mna to príde. :-( Kiež by som sa mýlil. :-~

satanokky ziadna pesnicka nepríde. Povedal si si svoje ja svoje. Pokial to na mna nebudes skusat s iróniu tak to tam aj skončí. A kludne jazdi na aute s turbom v režime otáčiek "bez turba". ;-)

Dôvod úpravy: odpoved satanokky

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (03.11.2015 16:59)


03.11.2015 17:07

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

satanokky
 Geriatrik 

alexa7 - je ťažké povedať o koľko bude ten motor ľahší či ťažší v porovnaní s motorom obdobnej koncepcie, výkonu a krútiaku. A ďalšia vec je to, že ako bude ta váha rozložená - či hore, dole v strede abo dakde inde v tramtárii.
Ide aj o to ako sa bude to celé čudo hriať. Teplota turba sa udáva od 600 do 800°C - a to treba uchladiť niekde. Aj teraz mávajú motorky problémy s prehrievaním okolia motora - viď. KTM 1190 Adventure ako hreje na guľky. A ďalej teplo od intercoolera umiestneného hore nad hlavou motora - v zime to beriem ako super vec, ale v lete asi budeš v tankvaku grilovať mäso pri tých teplotách čo tu mávame posledné roky.


03.11.2015 17:11

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

satanokky
 Geriatrik 

raptor - jazdím na turbo-nafte (iné sa do toho vozidla nedelá) takže tam v režime "bez turba" jedine keď ráno skrabem okna od námrazy. A dakedy mi manželka požičia 2,4VVT atmosféru a tam si to užijem vo vyšších otáčkach.
Jedno je ale jasné - pri dnešnej technike sú výkon a spotreba spojené nádoby - s priamou úmerou.

Dôvod úpravy: k tomu ecoboostu ešte chcem pomudrovať
O turbách a ich životnosti v autách kolujú po internete legendy, mýty, overené fakty, skúsenosti a boh vie čo ešte - rozptyl životnosti turba je od 50 000 km do 250 000km. Je to o tom ako sa k tomu človek správa a ako je to vyrobené.
HOWGH

Upravené 1 krát. Naposledy upravil satanokky (03.11.2015 17:14)


03.11.2015 17:27

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

satanokky - ja ta nechapem
ved downsizingove benziny sa robia s turbom prave koli spotrebe
rovnaky motor bez turba stoji menej ma vyssiu spotrebu

chces povedat ze vsetci co si kupia maly turbobenzin koli spotrebe (nie koli prevadzkovym nakladom) su vlastne blbci a ze mohli si kupit rovnaky motor bez turba za menej penazi a chodili by +- za rovnaku spotrebu?

co povies na rozdiel v spotrebe vo Fabi 1.4 a Fabi 1.4 TSI hm?

vlastne viem co povies a preto vlastne ani necakam odpoved, kasli na to.. nezhodneme sa ;-)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (03.11.2015 17:28)


03.11.2015 17:28

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

satanokky
 Geriatrik 

bacaono - ja mám rovnaké obavy so spoľahlivosti, ale tu mám jeden citát:"Argument životnosti tedy můžeme považovat za racionální a se snižujícím se IQ či spíše "technického citu" uživatele roste jeho význam kvadraticky. Ale dodejme rozměr praktických zkušeností: posledních cca 20 let já osobně kupuji a používám takřka výhradně automobily s turbomotory. Za celou tu dobu se mi ani jednou nestalo, že bych se auta zbavil z důvodu smrti, závady nebo problému motoru (pravda, jsou to obvykle auta Alfa-Lancia). Buď život auta končí "poruchou karoserie" (nějaká kráva či vůl mi to auto zboří, což se minulý měsíc povedlo jelitům dokonce 2x za jedinou hodinu), nebo mi přestane vyhovovat (je moc malé nebo naopak moc velké, málo utáhne, má malý kufr nebo ošklivé budíky – zkrátka mne přestane bavit). Motor i s turbem tak obvykle paradoxně přežijí auto. Stejné nebo podobné zkušenosti mají i lidé v okruhu mých známých. Naopak jsem za těch 20 let byl přítomen "odpisu" několika aut z důvodu havárie motoru a vždy se jednalo o motory atmosférické. Musím však uvést, že se jednalo nejčastěji o motory sportovní, což je jen určitá skupina, z níž pro běžný provoz lze vyvozovat těžko nějaký obecný závěr (možná ten, že pro sportovní použití vyjma vytrvalostních závodů platí, že "turbo ničím nenahradíš"). "


03.11.2015 17:53

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Raptor: kamarat je servisák vo forde , s tými motormi naozaj nie su problémy. Tvrdí že kolega od motorov
keby neboli dízláky, nemá robotu. A to nejedno auto sa prehuplo dosť cez 100t km/sám sa tomu čudujem :-)
Na druhej strane TSI nejaké problémy riešili.

satanokky:samozrejme že nie pre nič za nič od koncepcie pred desiatkami rokmi upustili. Ale čo ked prišli od vtedy na nejaké nové veci, že by to mohlo byť pre niekoho lepší kompromis.
To teplo je fakt nepríjemné ale u Véčka ked máš gulky položené pár cm od zadného valca to tažko odizoluješ, ale tu o radového 2valca by to nemuselo byť až také hrozné.












03.11.2015 20:25

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Janko všeobecne sa downsizingové motory nerobia kvôli nižšej spotrebe ale kvôli prísnejším emisným normám. Keby mali ludia možnosť tak by si možno aj vybrali motory bez kurvítok, ale tá možnosť tu v európe účelovo okrem mazdy ani moc neni.


satanokky ten perlivý citát je od koho? Určite od nejakého "Drahovského" v českej verzii. Lebo ak niekto do technickej debaty zamotáva znižujúce sa IQ užívatelov a považuje svoj osobný názor a názor okruhu svojich známych za jediný správny, ....má pre mňa osobne výpovednú hodnotu = 0.


03.11.2015 22:10

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

bacaono - menej emisii = mensia spotreba - tak je dnes nastavena legislativa, dokonca je to aj jeden z dovodov pre start stop system ;)

inak ja som tiez zástanca hladkej atmosféry a moj sen je E39 530 v benzíne s manuálom :-)

co sa tyka mazdy tak ako uz bolo spomenute tak skyactive vyzaduje kvalitne paliva
na Slovensku vseobecne kvalitne paliva nie su a 98-100 oktanovy benzin je cenovo zasa niekde inde ako klasicka 95

p.s. pokial viem tak este Subaru stale robi v benzine atmosfery bez kurvitok


04.11.2015 8:33

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

tolan
 Edvenčr 

Ikona

raptor: skyactiv vyzaduje min. 95ku.


04.11.2015 10:00

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

satanokky
 Geriatrik 

raptor - to, že niekto vyrobí mini-turbo-benzín a v labáku mu nameria podľa predpísanej normy (protokolu, predpisu) menšiu spotrebu, resp. emisie CO2 je pekné ale s reálnou spotrebou (prevádzkou vozidla) to nemá veľa spoločné. Je to len a len preto aby bolo vyhovené stále prísnejším emisným normám EURO5,6, ktoré ale tiež nereflektujú reálne emitované nebezpečie vychádzajúce z výfukov.
raptor - chcel som porovnať aj tebou ponúkanú možnosť porovnania spotreby Fabie 1,4 a Fabie 1,4TSI na spritmonitor.de, ale Fabia sa robí s 1,4TSI len vo verzii RS a tam sa nachádza len jedno auto s touto motorizáciou a to má menšiu priemerku ako Fabia 1,4 atmo (priemer z 83 kusov) - 6,75 vs. 6,99.
Ak som porovnal Fabiu 1,4 a Fabiu 1,2TSI tak vyhrala 1,2TSI - priemer 6,35 vs. 6,99. Takže si mal pravdu - TSI žere menej ako atmosféra a to dokonca aj pri mierne vyššom max. výkone toho TSI.
Spotreba každého jedného motora (dízel, benzín, plyn, atmosféra, turbo, atď.) je veľmi závislá na jazdnom štýle šoféra daného vozidla. Akurát, že benzínový turbo-motor je na to oveľa háklivejší v porovnaní s klasickou atmosférou.

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil satanokky (04.11.2015 10:02)


04.11.2015 10:07

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

satanokky
 Geriatrik 

alexa7 - aj ja pevne verím, že vývojári motorov (moto aj auto) sa za posledných 20 či 30 rockov posunuli ďalej a naučili sa nové veci. Mňa len zaujíma koľko z toho sa dostane aj k nám zákazníkom, keďže vieme že každý produkt je kompromisom - nákladov, ceny, technológii, ľudskej práce a kadečoho ďalšieho.

A je dobre sa dopočuť, že sú stále v ponuke a aj vo výrobe nové motory, ktoré vydržia aj skúšku časom či kilometrami [dobre]

Upravené 2 krát. Naposledy upravil satanokky (04.11.2015 10:14)


04.11.2015 10:19

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

satanokky
 Geriatrik 

raptor - ak si švihneš tak na mobile.de som našiel 2 tvoje vysnívané auta na predaj. Cena do 5000 Euri a nábeh nad 200 000km.


04.11.2015 10:38

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

jediná možnost, ako pri turbe ušetrit je tá, že sa mení optimálny pomer vzduchu a benzínu, ktorý platí pri atmosfere. benzín horí a vydáva tým nejakú energiu. (zo vzduchu žiadnu nedostaneme) a táto energia sa premiena na teplo a tlačí na piest. len tu na ten piest tlačí aj viac vzduchu, ale zase proti opačnému valcu, ktorý je tiež preplnovaný. tiež mi nejde do hlavy, ako môže turbo znížit spotrebu pri rovnakom výkone.

čo sa hmotnosti týka, tu je asi suza vedla. spravit jednoducho väčšie valce a piesty bude hmotnostne úspornejšie, ako turbo, intercooler a všetky črevá navyše. tam cesta neni.. navyše to prehrievanie turba.. v júli na poludnie by som s tým v zápche stát nechcel..


04.11.2015 10:54

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Chester toto si riadne uletel:
"jediná možnost, ako pri turbe ušetrit je tá, že sa mení optimálny pomer vzduchu a benzínu, ktorý platí pri atmosfere."

Turbo šetrí tým, že stúpa objemová a termická účinosť pri prakticky rovnakých trecích stratách. Ďalej získaš vyšší krúťak pri nižších otáčkach a tak možeš použiť ťažší prevod. Nižšie otáčky na dosiahnutie rovnakej rýchlosti = nižšia spotreba. Účinosť motora s a bez turba sa nejako dramaticky nemení.

Osobne by mi turbo na motorke moc nevadilo ak by malo spoľahlivo vyriešené dochladzovanie.
V článku sa nepíše či ten motor má priamy vstrek alebo klasiku.
Priamy vstrek by som na motorke NIKDY nechcel.

Dôvod úpravy: " "

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (04.11.2015 10:55)


04.11.2015 10:57

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

satanokky
 Geriatrik 

ChesterTT - no je tu len jedno možné vysvetlenie. Čo sa mi podarilo dopátrať tak moderné benzínové motory majú účinnosť 35 až 40% a moderné dízle 35 až 45%. V škole sme sa učili o 30% u benzínu a 40% u dízla. Ale aj tu sa literatúry rozchádzajú v názore - videl som graf kde bola energia paliva u benzínu rozložená takto: 25% na efektívnu prácu, 43% na výfuk, 20% na chladenie a 12% na ostatné. U dízla to bolo: 35/28/26/11%. Bolo to pojednanie o chladení motorov.
Takže čo som tak v rýchlosti našiel na nete tak vďaka preplňovaniu tlakom vyšším ako atmosférickým (turbo či kompresor) dochádza k mierne vyššej účinnosti spaľovacieho procesu ako u klasického atmosférického plnenia.


04.11.2015 10:58

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

satanokky
 Geriatrik 

tryskac - priami vstrek ani do auta v žiadnom prípade.


04.11.2015 11:18

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tolan bol som v tom ze ak zvysis kompresny pomer tak musis tankovat 98 alebo az 100 koli tomu aby nedochadzalo k detonacnemu horeniu. Celkom by ma zaujimalo ako to Mazda urobila ze "staci" 95.


04.11.2015 11:25

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

tolan
 Edvenčr 

Ikona

ano "drive tomu ovravdu tak bejvavalo" :-)
no o tom prave pisem v paralalnom vlakne, ze sa staci trosku venovat vyvoju hladkych motorov a ide to aj bez turba. :-) (neviem ako to dokazali priznavam, ale funguje to)


04.11.2015 12:25

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: tryskac: takže ked dáš dajme tomu 1,6x vzduchu do valca, tak musíš dat aj 1,6x benzínu do valca. čo v spotrebe robí z turbobenzínu 1,0 Litra TSI rovnakého žrúra ako 1,6 atmo. kde by si ten malý turbo benzín musel aj tak vytáčat, ako tú 1,6 ked sa chceš normálne hýbat. tak som to dobre pochopil? kde je teda tá úspora?


04.11.2015 12:46

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Raptor dá sa povedať že: detonácie sú závislé od súčinu predzápalu/predvstreku/ a oktánov či cetánov.
Okrem toho priamy vstrek znižuje teplotu a tak môže ísť kompresia trochu hore.
No je fakt zaujímavé, že pomaly niektoré benziňáky majú vyššiu kompresiu ako dízle.
Satanokky v aute mám dízla, takž o aute to nemôžem napísať :-D


04.11.2015 13:06

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Chestter reálna spotreba je vždy veľkosť vstrekovacej dávky x otáčky / rýchlosť.
Malý turbomotor má pri rovnakej rýchlosti t.j. prejdenej vzdialenosti možno len o čosi nižšiu vsterkovaciu dávku ale otáčky nižšie až o 40-50% a to v súčine dáva menej spotrebovaného paliva.
Laicky sa dá povedať, TSI chodia rovnako na "krúťak a nie na výkon" ako dízle.
No pomer benzínu a vzduchu sa vstrekovacie sústavy turbo a neturbo snažia udržiavať rovnaký, lebo lambda sonda, katalyzátor atď...
Trošku mimo sú tzv. vrstvené zmesi.


04.11.2015 13:16

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: tryskac: lambda sa ešte ojebáva prívodom čerstvého vzduchu do výfukového potrubia hned za výfukovým ventilom ;-) u väčšiny motoriek :-D

bude to jedine v tom točáku, ako hovoríš. čiže ušetríš spotrebu len tým, že na menšom motore jazdíš na ešte menších otáčkach. čo teda určite prospieva aj životnosti motora - čiže ho môžu spravit z väčšieho šuvixu :-D :-D


04.11.2015 14:36

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Chestter s druhou časťou aj môžem súhlasiť. No to prvé je trochu inak.
Prívod vzduchu za výfukový ventil - niektorí to nazývajú sekundárny vzduch je tam kvôli čisteniu a možno aj chladeniu katalyzátora. Ten prívod nie je stále otvorený, ale mal by byť otvorený iba pri zavretom plyne ak nie sú volnobežné otáčky. Väčšinou to riadi elektromagnet umiestnený kdesi pri airboxe.


04.11.2015 15:23

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

čo ja viem, tak je to na emisné ojeby :-D mi povedali v NZ, kde mi ladili zmes

v airboxe som mal elektromagnet, ale klapka zatvárala vzduch do airboxu celkovo. takže aj do sania


04.11.2015 16:51

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

satanokky
 Geriatrik 

tryskac - zle som sa vyjadril. Benzínový priamy vstrek ani do auta. Dízla mám aj ja, teda dokonca turbo-dízla.


04.11.2015 17:14

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

chester: ale nie koli lambde

ten vzduch tam mal aj transalp s karburatotorom bez lambdy ovladany podtlakom z jedneho karburatora... tiez si skor myslim, ze to je koli katalyzatoru...teda aj emisiam, ale lamba sa z toho musi zblaznit, ked je motor v zabere, to by ti siel plamen z vyfuku


04.11.2015 21:42

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: janoval: preto ked mi robili zmes, tak hadičku, čo to "prifukuje" priškrtili..


04.11.2015 22:16

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

svisto
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

Nové malé turbo motory sú v prvom rade o papierových emisiach, za ktoré automobilky platia penále. O jazdnom zážitku v "main streame" nemôže byť ani reči, lebo staré autá jazdili ináč ale aj za viac.

Emisie sa v rámci EU aktuálne merajú podľa NEDC/NEFZ (merací cyklus), ktorý je nastavený na pomerne nereálne nízke záťaže. Teda žiadne prudké zrýchľovanie, veľa fáz je takých, že auto "oddychuje" a pod. Takže autá s ťažkými prevodmi a nízkymi otáčkami sú v porovnaní s atmo benzínom, ktorý potrebuje kratšie prevody, vo veľkej výhode.

Niet divu, že dnešné malé turbo motory nejdú za plynom, aj keď papierovo majú vysoký výkon aj moment. Proste im ECU nedovolí obohatiť zmes natoľko, aby to išlo.

Taktiež keď sa chce nemenovaná :-D nová "Škoda Octa 1,4 TSI" držať na diaľnici starého Superba 1,8T, tak žerie trochu viac. Teda Superb ide za 8,5 s tým, že sem tam pozbierame nejaké fotky po ceste a Octa TSI ide tak do 9 litrov. Akonáhle idem normovaných 120kmh, tak Octa je jasný výťaz. Ten Superb ide proste vždy za 8,5 :-D

Turbo je fajn, ale v Impreze STi z roku 2000, ale dnešné autá pre normálnych smrteľníkov (1,0 EcoBoost, TSI, ...) mi nechutia. Sú nudné a priveľmi udusené. Kde sú tie časy, keď Renault Twingo s plynovým lankom a chabými 43kW malo lepšiu odozvu na plyn, ako moderné motory :-((((((

Za mňa: main stream turbo [zle] [zle] [zle] , dobre naladené turbo [dobre] , atmosférický benzín [dobre] [dobre] [dobre] :-D

Turbo diesel je pre mňa nanútené zlo aj keď to vie chodiť za 5,5 litra, ale to vie aj moja Toyota v benzíne, len budem mierne pomalší, ale popravde napr. tých 110kW v Octe 4x4 proste nejdeeeeeeeee lebo emisie a prevody z hviezdnej lode Enterprise :-(((((( [zle]


04.11.2015 22:57

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Chester cez tú hadičku by mal ísť vzduch iba pri brzdení motorom, takže vplyv na výkon a emisie to nemá žiadny.


05.11.2015 7:45

Re: Suzuki ukázala motor EX7 s turbom

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Pod svistov príspevok sa podpisujem. [dobre]



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.