Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2962 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26290
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15871)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10419)

Zivotnost motora jednotlivych typov - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuZivotnost motora jednotlivych typov - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
21.05.2007 18:14

Zivotnost motora jednotlivych typov

Mam take otazky pre technikov, ktora by zaujimala urcite aj druhych motorkarov a hlavne tych co si chcu kupit ojazdenu moto.

1. Aka je zivotnost motocykloveho motora? Myslim v km?
2. Jak to je so zivotnostou u jednotlivych kategorii chopper, sport, naked, enduro .......?
3. Ma kubatura a otacky velky vplyv na zivotnost motora alebo dnes sa uz robia take kvalitne motory ze na tom nezalezi?

Predpokladajme ze motocykel bol pravidelne servisovany a bolo mu vzdy dopriate to najlepsie co potreboval.

Dakujem za odpoved. Dlho ma uz tato otazka trapila a ja zrovna nie som technicky typ :-)

Inak mam novu M800 8-) , takze ma to trapit uz nemusi, len zo zvedavosti sa pytam a urcite to posluzi i druhym


21.05.2007 18:26

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

toto ti nik nepovie... su motory, ktore vydrzia viac, niektore menej... a samozrejme ze cim vyssie otacky, tym mensia zivotnost motora...


21.05.2007 19:00

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

Moja skusenost na ATV /vylucne v terene, nie však závodne/ :
Yamaha Blaster 200 cm3, 2T - po cca 10 tis.km /250 hod/ sa zakazdym rozletel piest /menil som ho 3 x/
Yamaha Grizzly 660, 4T - po 14 500 km to uz zralo 2 dcl oleja na 80 km. Pred mesiacom vymena kruzkov a tesnení ventilov.
Obidve masiny som kupil nove. Servisovane boli v znackovych servisoch podla pokynov vyrobcu.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (21.05.2007 19:03)


21.05.2007 19:20

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

250cross
 Bahniak 

Ikona

Ja si myslim ze v dnesnej dobe skor zalezi na majitelovi/jazdcovi/ ako na moto /nemyslim cinu-tam je to vec nahody/ ako sa stara a akym stylom jazdi na moto + v pripade ojazdenej moto hraje velku rolu stav v akom si zadovazi danu moto. pri offroad motocykloch je to vec spravneho a vcasneho servisovania, dalej vacsinou plati ze cim nizsi obsah, tym je vacsia pravdepodobnost ze nieco "pusti" z dovodu vysokych otacok. 4T vydrzi casto nieco viac ako 2T, ale ked "pusti" /motor/, tak je x krat drahsi servis, z dovodu vacsieho poctu opotrebovanych casti. Ale v kazdom pripade ked niekto kupi doslova macku vo vreci, aj ked predavajuci pise ze motor po GO/ale nepovie kedy-ono sa malokedy stava ze to nie je v inzerate napisane a stava sa to uz akosi bezna vec/tak pomaly ani svatena voda nepomoze. a este by som mozno podotknul ze nie vzdy plati ze co je drahe je naozaj aj dobre....


21.05.2007 21:55

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

Fjoo1
 Kávičkár 

Ikona

Ono sa neda povedat, aka je zivotnost motora presne. Je to strasne individualne a v tomto kolotoci "zivotnosti" je strasne vela faktorov, ktore ju ovplyvnuju.

1 ty ako jazdec a teda spôsob jazdenia, a celkovo udrzba s tym spojena

2 ja ako konstrukter a teda konstrukcne riesenie daneho typu...
kazdy jeden diel na motore je konstruovany a prepocitany tak aby splnil vyrobcom garantovane hodnoty (nejake parametre) a teda aby zvladol prevadzku v urcitom "casovom useku" (v hodinach) to znamena:
ked mas motor, ktory je dimenzovany (loziska na kluke) povedzme na 5000 hodin ale nemeni sa olej poctivo, alebo sa motor nezahrieva pred vykonom, tak zivotnost sa skracuje
"retaz je tak silna ako jej najslabsi clanok" odidu ti piestne kruzky a motor zerie olej... ale ostatne jeho sucasti môzu byt v pohode... môze ti odist olejove cerpadlo...
Vsetko je to o tom ako kto ten motor navrhol a teda typ od typu, kus od kusa....
Ked ide nieco do vyroby, ma to planovanu zivotnost, zial toto nieje pre bezneho smrtelnika v dosahu...
Dalsou veco je volba materialu, na danu suciastku, jej povrchova uprava.....
Ohladom zivoti vysoko otackoveho motoru a choprackeho... neda sa to porovnat... Jednoducho v tycho motoroch je to uplne ine, jedny maju povrchovu upravu valca ine nie, jedny maju keramicke piesty ine nie.... atd... takze cim je motor viac namahany pouziju kvalitnejsie materialy a teda je aj cena vyzsia... (draksia vyroba)
Ono nebol by problem vyrobit motorku co by mala male rozmeri, super vykon ale bolo by to napriklad na ukor niecoho... ako napriklad cena, alebo bolo by treba na ukor rozmerov zmensit loziska, ktore by bolo nutne menit po par kilometroch... ako na moto GP ;-)

3 pri vyrobe si subdodavatielia robia statystiku kvality komponentov, teda niektore su v toleranciji ale povedzme nesplnaju a niesu vyrobene na 100-percent ale na 98 a do montaze idu.. preto su napriklad japonske auta kvalitnejsie ako europske, maju vacsiu vystupnu kontrolu....


21.05.2007 22:34

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

ope01
 Jogurťák 

Ikona

GSX-R 600 SRAD ma moja zatial 76 186km. Slovom Sedemdesiatsessttisicstoosemdesiatsest najazdenych kilometrov. Kupil som ju ked mala cca 50tisic. Viem ze nebola nikdy stacana. Motor pravidelna udrzba. Akurat v zime som mal problem 3 podpalene ventily ale to by som skor pripisoval mojej neznalosti/lenivosti dat nastavit ventily. Boli doslova zabite do hlavy.Ale inac ide veeelmi pekne. spotreba oleja cca 0.5l na 1000km co jej pri tolkych kilometroch bohato dolejem...vymena po 5t. A nejazdim nijako dochodcovsky >:-) . Ono dost ludi ma mylny nazor ze moto s napr. 50tis km je uz tesne pred smrtou. Jasne ked si niekto mysli ze kupi moto rocnik napr. 98 a bude mat najazdenych 30t kilometrov ako je to bezne tu v inzercii a po kupe mu pri cisle okolo 50t "skape" jasne ze zacne nadavat. Ale to nevie ze tachometer bol pred nim minimalne 2x stacany ;-) . Moj skromny odhad 600vkove motory musia zvladnut cez 100t km pri normalnej udrzbe a jazdeni (ohriatie, neprevarenie atd...) 1000kove aj 150t km... Kapitola sama o sebe ja napr honda VFR... ta verim ze potiahne bohato cez 150t km.


21.05.2007 22:39

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

videl som GSXR 1100 co mala najazdenych viac ako 100 000km a sla absolutne bez problemov


21.05.2007 22:58

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

To nemyslis Vazne vyse 100 tisic?! To mala uz dostat neaku plaketu za ten vykon. ;-) Tak toto som teda necakal.
Ale dik Vam za vysvetlenie.

Grizzly660: Ohladom tych stvorkoliek: Tak mala vydrz, tak to nie! Aj ked stvorkolky milujem a planoval som si v dalekej buducnosti kupit neaku 400ku, tak asi zmenim nazor lebo nechcem furt vrazat do obnovy motora. :'(

Ale raz ked budem bohatyyyyy ..........


21.05.2007 23:00

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

Aspon tych 76000 km nech vydrzi moja a budem happy :-D


21.05.2007 23:11

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

kolomanko: pisal som len o tom co mi vydrzal motor, lebo tak znela otazka.
okrem toho este :
Yamaha Blaster co som menil kazdy rok :
2 x komplet brzdove platnicky
3 x retaz, hnacie koliesko, rozeta
1 x zadne pneu
1 x vsetky loziska v prednej a zadnej naprave /6 lozisk a 4 gufera/

Yamaha Grizzly 660 :
po 14 500 km okrem motora :
vsetky loziska v prednej a zadnej naprave
kardanovy hriadel do predneho diferaku /stal 15 000 sk/
po 10 000 km som vymenil vsetky pneu, zadne uz boli hladke ako slicky na F1 a brzdove platnicky


V terene je to o niecom uplne inom ako na asfalte

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (21.05.2007 23:24)


22.05.2007 8:48

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

Lorenzo
 Jogurťák 

Moje tvrdenie, ak sa staráš o veci všeobecne tak ako treba, tak aj s varechou si o 30 rokov budeš miešať praženicu :-D

Ok, teraz k veci, Tieto motory vydržia veľa, je potrebné sa o ne dobre postarať.

Kawasaki ZX9R r.v. 97 105.000 km bez problémov, stretnem ju každé ráno cestou do práce
Kawasaki GPZ900 190.000 km, skoro mi oči vypadli nechcel so uveriť, v nemecku u jedného chlapíka mu menili olej v servise.
Yamaha R1 cez 100.000 km, počas tých km stratila 2 PS na výkone
Suzuki GSX750R 2001 50.000 km okruhových, motor ok

Mám písať ďalej?


22.05.2007 8:56

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

maestro
 Jogurťák 

Ikona

suhlas s ope01. vyjadrujem sa len k jap. motorom - myslim ze pokial nemaju vyrobnu chybu a clovek sa o nich stara ako ma, tak tie litre preziju peklo... na beznych komunikaciach ich ludia aj tak len podtacaju, cize nad 60t musia vydrzat bez akehokolvek problemu...


22.05.2007 9:01

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

rissko
 Kávičkár 

Ikona

ope01 :-O to ani nemusíš meniť olej po 5t keď máš spotrebu cca 0.5l na 1000km MAN >:-)


22.05.2007 9:17

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

Jaxx
 Turista 

Ikona

Moja CBR 600 98 má momentálne 62 tisíc a neaké drobné a zatiaľ to nevyzerá že by išla umrieť aspoň dúfam že mi nič také nechce vykonať, olej mením každých 5 tis. km


22.05.2007 9:27

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

yamaxx
 Turista 

Ikona

na 2hu otazku ti viem odpovedat....z danych typov motocyklov chopper.....najdlhsie vydrzi....ked pominiem nizkootackove predimenzovane motory...tak cielovou skupinou majitelov..co k zivotu potrebuju kliiiid a nie adrenalin.... ;-) inak to je o udrzbe a znalosti...co motoru skodi a co prospieva


22.05.2007 9:39

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

pebac
 Edvenčr 

Ikona

Neviem kedy sa s tym už konečne zmierite, že 99% motoriek u nás má stáčané KM !!! Potom si samozrejme každý druhy motorkár myslí, že mu motor vydrží 50 000 km a môže ho meniť. Môj názor, 100 000 a viac, bez problémov...Samozrejme štvortakt, pri dobrom servise a nie úmyselnom ničení motora. Je rozdiel jazdiť a držať motor každú chvílu na obmedzovači...


22.05.2007 9:40

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

snipe
Darca Krvi  Turista 

a ja ti viem na 2hu otazku odpovedat tiez ale z druheho konca... najmenej vydrzi cross cim nizsi objem tym menej vydrzi... kamarat pretekar meni na ktm sx125 piest po tusim 20 motohodinach...


22.05.2007 9:42

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

Killbydeath
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Honda CBX 750F..mala 86000km,ked som ju predaval..a stale jazdi...
Motorki maju bezne najazdene cez 100000 Km(nehovorym o nejakych cross a podobne),,len mi o tom nevem..bud su tachometre stacane,alebo uz aspon raz presil 99 999km a idu od zaciatku.
Samozrejme zalezi od druhu moto, aj typu, majitela a mnoho inych faktorov.
.
..
...jazde zdar.... >:-)


22.05.2007 10:04

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Nuz, podla mna, ci 4 (vyssie otacky) alebo 2 (nizsie otacky) valec, to tazko povedat, tam zalezi od typu moto, vseobecne by sa dalo teda povedat, ze tento parameter nehra rolu pri zivotnosti, aj medzi 2oj aj 4or valcami sa najde legenda.
Co skor hraje rolu je kubatura, vacsie kubatury sa menej vytacaju v ramci povoleneho rozsahu otacok a preto ziju dlhsie (bez ohladu na koncepciu 2 alebo 4 valce).
A co sa tyka zivotnosti ako takej, u japonskych motoriek by som kludne povedal 60-100 tisic km sa da najazdit bez generalky, zalezi velmi od modelu.


22.05.2007 10:13

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

kolomako to si fakt myslíš že 100 tis. km je veľa? U nás jazdia dve motorky: GS500 s cca 102 tis. km a VX800 s cca 105 tis. km. A bez problémov si pufkajú! ;-) Moja má cca 50 tis. km a za celý interval výmeny oleja (6 tis.km) zožerie možno deci oleja... ;-)


22.05.2007 13:14

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

duggo
 Kávičkár 

Ikona

hosi : Vy co mate dovezene 10 rocne masiny a 35 000km, popravde sa uz kludne mozte blizit ku 100 000 ;-) a co jazdi to ? JAZDI !
mal som hondu VFR cez 60 000km spotreba oleja 0,0 l na 6000km.


22.05.2007 13:29

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

lonelyrider
 Skútrista 

Ikona

Neviem aka je zivotnost motora BMW ale viem aka je zivotnost prevodovky ..cca 3000 km


22.05.2007 14:10

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

snipe
Darca Krvi  Turista 

lonelyrider: co??? to snad nemyslis vazne ved to je brutalne malo...


22.05.2007 17:39

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

Toronto
 Veteránista 

Ikona

ja mam na SV 930km a zatial ide :-D


22.05.2007 17:43

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

Keď je o motor dobre postarané, mal by bez väčších problémov vydržať 40-50.000 km (môj subjektívny názor)


22.05.2007 17:57

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

heso
 Edvenčr 

Ikona

40-50???to je malo...v poho viac..a dokonca som pocul o transalpe ktory presiel cely svet,neviem presne kolko mal najazdene,aj som to hladal,ale neuspesne,mari sa mi nieco okolo milionu...


22.05.2007 18:03

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

Heso pisal som, že bez väčších problémov by mal toľko vydržať, ciže jeho koniec by mal byť ďaleko za touto hranicou... a milión na Translape? Možno, ale isto nie s tým istým motorom. Milión km spraví bezproblémov nákladný tahač, ale nie motorka, ktorá je vysoko otáčková...


22.05.2007 18:05

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

Pajdo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Ja mám KAWASAKI GPZ 750r má 77650km a šlape jak hodinky a dúfam že ešte dlho bude. ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pajdo (22.05.2007 18:05)


22.05.2007 18:14

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

filantrop
 Čoprák 

Ikona

caute,
no niesom odbornik, skor som lamer v tomto, ale vcera pri prichode Holandskej kralovnej do prezidentskeho palaca v BA som okukoval policajne motorky, a tie mali okolo 95 000 - 100 000 km nabehane a tie musia byt funkcne (maju motorky BMW, rozne modely).

f.


22.05.2007 18:36

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

matobaf
 Kávičkár 

Ikona

moja masina ma na tachaci cca 40000 a to je tu este stale moznost ze bola stocena a pri tom vyzera a slape jak nova... ale spomenul som si aj na inu...v 98 som bol v piestanoch a videl som tam jednu ST 1100 pan european s nemeckou znackou, kedze som to videl prvy krat v zivote nazivo tak som si ju poriadne okukal... na tachaci mal nieco cez 90000km... silne pochybujem ze to bol model zo zaciatku vyroby v 90-tom, mala max 3-4 roky....


22.05.2007 18:52

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

crazy666
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

moja VFR ma nabehanych cca 63 tisic a nezere ani kvapku oleja...podla mojho nazoru este dalsich 60 vydrzi ;-) ...inak nekupi niekto VFR? :-D


22.05.2007 19:37

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

ondroTT
 Bahniak 

co viem ja tak Kawasaki ZX-10 r.v. tusim 1990 mala minulé leto cez 150000km a stale isla!!!


22.05.2007 20:33

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

Moj sukromny rebricek podla zivotnosti od najhorsieho po najlepsie ...

1. maloobjemovy dvojtaktny jednovalec
2. vacsi dvojtaktny jednovalec
3. jednovalec, stvortakt
4. vysokootackovy dvojvalec, stvortakt
5. vysokootackovy stvorvalec, stvortakt
6. "strednootackovy" stvorvalec, stvortakt
6. nizkootackovy dvojvalec, stvortakt

bude vela argumentov proti takemuto deleniu, ale nejako sa mi to takto pozdava..
...k tomu ale treba pripocitat starostlivost o motor, pravidelne vymeny oleja a hlavne rezim v akom roky jazdil. Ak nieho stale dusi copra az nad limit a ten druhy jazdi so SS-om rozumne tak vysledok bude opacny...

co vy na to ..??

Upravené 1 krát. Naposledy upravil demo (23.05.2007 13:20)


22.05.2007 20:52

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

demo: No mne sa tvoj rebricek celkom pozdava


23.05.2007 16:49

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

riskant
 Kávičkár 

Ikona

Pamatam si na jeden zaujimavy clanok, kde uz bolo nieco podobne rozoberane...
Uz som to nasiel, cele je to na motorkari.cz, uryvok je tu:

...Pro zjednodušení byla v době „kuličkových počítadel“ zavedena střední pístová rychlost, která se používá do dnešní doby jako měřítko. Uvažujeme, že rychlost pístu je v celém zdvihu stejná a tak ji jednoduše spočítáme z dráhy (=zdvih) a doby (vychází z otáček motoru). U motocyklů se používá běžně do cca 20m/s. Jako příklad uvedu dva odlišné motory. Yamaha R6, která nám bude točit 13 000ot/min a Intruder s 6500 ot/min. Po dosazení do v=2×zdvih×otáčky/60 nám vyjde: R6 má střední pístovou rychlost 19,3m/s a Intruder má střední pístovou rychlost 20,6m/s. Při pohledu na náš příklad je na místě si uvědomit, že i motor s polovičními otáčkami může být více namáhán a není tedy možno brát otáčky motoru jako ukazatel životnosti. Dále je potřeba mít na paměti, že se bavíme o střední rychlosti, čili jakési průměrné rychlosti a píst má tedy v určitém okamžiku rychlost větší (asi o 40%).

Cely clanok je tu:
www.motorkari.cz/index.php?show=00000003339

Nezastavam nazor ze nizkootackovy V-eckovy dvojvalec ma zarucene dlhsiu zivotnost nez radovy stvorvalec, hoci aj z R6. ;-)


24.05.2007 23:16

Re: Zivotnost motora jednotlivych typov

Tak schvalne..
Yamaha R6 - zdvih 44,5 mm, otacky 13000, najvyssia rychlost piestu v strednej casti zdvihu je presne 30,27 m/sec
Suzuki 800 - zdvih 74,5 mm, otacky 6500, najvyssia rychlost piestu v strednej casti zdvihu je presne 25,51 m/sec

nejde tu len o piesty, namahane su aj ojnicné loziska na kluke.. a tam uz je sakra rozdiel ci sa toci 6000 alebo 13000. A V-ckovy motor ma kluku a piesty podstatne masivnejsie nez R6. To tiez hra rolu. Zivotnosti motora najviac prospievaju optimalne otacky (niekde medzi 1/2 a 3/4 rozsahu otácok) a vtedy ma sancu vydrzat najviac. Ci je to dvoj ci stvor valec. Tam su prepocitane rychlosti nasledovne:

Yamaha R6 - zdvih 44,5 mm, otacky 9000, najvyssia rychlost piestu v strednej casti zdvihu je presne 21,1 m/sec
Suzuki 800 - zdvih 74,5 mm, otacky 4000, najvyssia rychlost piestu v strednej casti zdvihu je presne 15,6 m/sec

Opakovane zastavam nazor ze nizkootackovy V motor vdrzi zarucene dlhsie nez radovy stvorvalec .. >:-)




Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.