ISSN 1336-6491 | Online: 2087 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31709
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18526)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13183)

yamaha_tour-side-05-2025

HD-side-06-2025

Kontrola originality v praxi - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKontrola originality v praxi - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

| 1 2 3 | Nasledujúce

26.01.2008 22:40

Re: Kontrola originality v praxi

loobo
 Kávičkár 

Ikona

..neviem dokedy to potrva ale pokial je auto/moto registrovane na SK tabulach, tak pri prepise nie je potrebny certifikat z kontroly originality.
KO sa (zatial) tyka len dovozu...co sa trosku mina s ucelom celej parády. Prave v tomto obdobi sa prihlasi kopec skladačiek od kreativnych kutilov :-D


26.01.2008 21:06

Re: Kontrola originality v praxi

ufff
 Turista 

Ikona

tak som mal asi stastie s terminom na KO. objednal som sa vcas a cakal som len tyzden- to bolo zaciatkom mesiaca. dnes uz to nehrozi. mam uz vsetko vyplnene, prefotene, skontrolovane atd. v pondelok beriem kolky a odovzdam dokumenty na schvalenie. malo by to byt na 100% ok lebo mi to prekontrolovala samotna pracovnicka uradu k tomuto ucelu fungujuceho. ba dokonca bola taka ochotna, ze mi v systeme nasla na moje velke stastie take iste vozidlo, ze uz niekto prihlasoval, tak sme chybajuce udaje podopisovali a nemusim zhanat ani ZTO.
na moju otazku, ze ak nezozeniem ZTO ani COC, ci mozem niekoho "odchytit" s takym istym prihlasenym vozidlom a prefotit jeho technicak a doniest ako podklad k doplneniu udajov odpovedala ANO. >:-)

VIVAT PAPIEROVACKY A LA SLOVAKIA!!!


11.01.2008 7:25

Re: Kontrola originality v praxi

tlmic
 Kávičkár 

Prve skusenosti s KO su tu!!! Poradovniky su plne do konca februara a to sa jedna len o dovozove "kusy". Ak k tomu pribudnu aj motorove vozidla ktore uz su zaevidovane v databazach DI a bude sa jednat o klasicky prepis motoroveho vozidla v ramci SR tak si to neviem predstavit.
Ak budem predavat najblizsie auto, alebo motorku a uz bude zakon v platnosti na vsetky mot.vozidla tak si neviem predstavit ze poviem kupcovi aby cakal dva mesiace az vybavim KO. Pri motorke je to o to horsie ze ak sa dohodnete na predaji napriklad v koncom juna tak v lete si uz mozno novy majitel nezajazdi. Jedine ze by to riskol a motorku od Vas kupil a ked pride na Vas poradovnik tak to slavne KO pojdete vybavit a potom az prepis. To musel teda nad tym niekto velmi dlho rozmyslat nez vymaslel taku k.k.t.nu - teda pardon KO


07.01.2008 18:49

Re: Kontrola originality v praxi

Miro46
 Kávičkár 

Ikona

ako je to na Slovensku dobre nikto nechodi na K.O.a tolko kecov okolo toho vsetci picuju ako vrany a nikto nepovie ako to naozaj je!!!!!!!!!!!!!


04.01.2008 23:02

Re: Kontrola originality v praxi

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

hrb nejako si frisko zmenil retoriku :-@

to s tym vrakoviskom asi nebude celkom realita... polsko aj cesko maju ovela liberalnejsie pravidla pri dovoze a nemam pocit ze by sa tymto stali pohrebiskom aut a motoriek

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (04.01.2008 23:08)


04.01.2008 21:52

Re: Kontrola originality v praxi

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

alebo kolko je kto ochotny zaplatit bokom, aby sa na stanicu KO ani nemusel dostavit a dostal certifikat? >:-)

...aj ked matvej vravi, ze take nieco nie je mozne...

gsxrr: to si mal stastie, ze si bol medzi prvymi... je len otazkou casu, kedy si importeri za taketo poskytovanie udajov zacnu uctovat podobne ako si uctovali za CoC


04.01.2008 20:48

Re: Kontrola originality v praxi

doktor
 Edvenčr 

Ikona

Minulý mesiac som zariaďoval jednu KO v Nitre . V tomto meste bolo za minulý rok dovezených cca 6000 os aut . kontrola jedneho auta trvá 80min až 4 hod kolo aut prejde za smenu v jednej stanici? Zlá otázka kolko ste ochotní zaplatiť bokom aby ste sa vobec na stanicu KO dostali? >:-)


04.01.2008 18:10

Re: Kontrola originality v praxi

OLDSoHE
 Kávičkár 

Ikona

Vadim, úž si niekedy zažil aby sa štát staral o svojích ludí???


04.01.2008 18:02

Re: Kontrola originality v praxi

Predpokladám, že na základe VIN kódu sa dajú zistiť kompletné údaje. Kompletný zoznam autorizovaných dovozcov mu na požiadanie dodá úradník z ich zväzu - aktualizované povedzme raz za 12 mesiacov a potom to už pre úradníka z OÚ to môže byť práca tak na 2-3 minúty. Štát by si za takúto službičku mohol vyžiadať tak 20 až 50 Sk v kolkoch... Štát by mal koruny a občan bz sa zbavil starostí. Ale prečo?


04.01.2008 17:59

Re: Kontrola originality v praxi

Lasto409
 Edvenčr 

Ikona

a kde najdem tu stanicu kontroly originality? Su uz vystavane? lebo v inej diskusii som cital ze este nie su.


04.01.2008 17:43

Re: Kontrola originality v praxi

gsxrr
 Jogurťák 

takze dnes som sa bavil s uradnikom u nas a ten mi povedal ze za nim mozem prist ked budem mat ko,stk ziadost s uadjmi si mam vypisat sam on ziadne coc ani zto nepotrebuje,na ziskanie udajov staci kazdemu z vas vyziadat od predajcu papier s udajmi od daneho vozidla,napr na audi to v nemecku vobec nebol problem,v predajni mi bez problemov vytlacila kompletne udaje o mojom vozidle ktore ziskala na zaklade zadaneho vyrobneho cisla a ak to nebol problem v audi tak kde inde by mal byt?a ak mate doklad o platnej stk napr.z nemecka, tak u nas staci ist len pre administrativnu stk.tolko ja. >:-)


04.01.2008 17:34

Re: Kontrola originality v praxi

OLDSoHE
 Kávičkár 

Ikona

začalo nové kocúrkovo alias Slovensko :-((((((

Upravené 1 krát. Naposledy upravil OLDSoHE (04.01.2008 17:35)


04.01.2008 15:03

Re: Kontrola originality v praxi

sumi
 Edvenčr 

Ikona

chalani a nemohli by ste niekto tlačivá potrebné na prihlásenie oskenovať a dať sem? myslím, že by som vám nebol vďačný iba ja 8-)


04.01.2008 14:11

Re: Kontrola originality v praxi

ufff
 Turista 

Ikona

hrbbrb: presne ako pises.


04.01.2008 13:34

Re: Kontrola originality v praxi

copy: mas pravdu!
Dnes som bol na obvodnom urade prihlasit jedno auto, a zda sa mi, ze zacina byt komedia z toho celeho. Dostal som troj stranny ziadost, hned na prvy krok, vyzera to skoro tak isto, ako ten velky ziadost na policiu. Pani, tam treba riadne napisat VSETKO, dnesna verzia je to, ze oni nemozu vypitat COC, ani original, ani duplikat, ale maju 60 dni na vyhotoveni technicaku. Pan mi tolko povedal, ze ked chcem, aby to bolo rychlejsie, aby nemal on hladat tie udaje, musim mu dat kopiu coc, ale ziadost musim aj tak vyplnat. Tam treba napisat kua vsetko, dymivost, emisia, hlucnost, vahy, pneumatiky,atd...CIRKUS, som zvedavy, ze dokedy to bude takto fungovat :-O


03.01.2008 19:31

Re: Kontrola originality v praxi

copy
 Skútrista 

hrbbrb: pises uplne od veci. Keby sa u nas vykonavali emisne kontorly tak ako maju, tak by si nemal ist akym autobusom do roboty a nemal by si v obchode cerstve rozky (priemerny vek autobusu v SR je 12 rokov, u nakladakov je to podobne).
Priemerny vek slovenskeho autoparku osbnych aut je okolo 15 rokov (niekde som cital ze 16, inde ze 14) a priemerny vek dovezeneho ojazdeneho auta je 4 roky.

Norma Euro2 bola v Europe zavedena v roku 1995. Teraz je 2008 - takze kazde 12 rocne alebo mladsie auto, ktore by sem niekto doviezol, by ju malo v pripade dobreho technickeho stavu splnat. Pozri sa niekedy na 30 rocnu masiarsku alebo pekarensku Aviu, akych na Slovensku este stale beha plno, pripadne na hasicsku Tatrovku 148, alebo klbovy Ikarus 280 (dodnes jazdia ako MHD aj ako medzimestske) a tipni si, co asi tak splnaju.


03.01.2008 19:19

Re: Kontrola originality v praxi

hrb..: Už si niekedy počul o zákonitostiach ponuky a dopytu? Ak nie, tak ti ich stručne vysvetlím:

Keby sa uvoľnili dovozné bariéry, zvýšila by sa ponuka a tým by klesli ceny všetkých áut na trhu.
RESUMÉ: Odpoveď na tvoju otázku znie: Áno, bolo by nám lepšie!


03.01.2008 18:56

Re: Kontrola originality v praxi

dano203
 Štvorkolkár 

Ikona

mozno......


03.01.2008 18:56

Re: Kontrola originality v praxi

Tak! A matvej nám dal trest!



hrb...: Práve som stratil trpezlivosť: Keby tie kurvy prestali klásť dovozu jazdeniek bariéry, tak by všetci tí, ktorí dávajú za staré šroty (ako sám píšeš) úplatky na STK a robia zo Slovenska šrotovisko s radosťou tie šroty zahodili a kúpili by si slušné jazdenky.

Kurva, veď pohni rozumom a prídeš na to, kto robí zo Slovenska šrotovisko!!! :-((((((

Neviem, čo je NB100. :-~ Myslel si MB1000? Alebo Š100? Neviem, či bude lepšie nám, ale tvojmu pánovi Ladislavovi určite.


03.01.2008 17:56

Re: Kontrola originality v praxi

Ked si bol v decembri na STK, tak urcite si zbadal, ze kolki cakali na emisnu so starym srotom. Keby emisna nefungovala tak, ze das par sto korun, a mas to, tak by sme mohli zbavit vela "veteranov". Ale na Slovensku by bola vojna, keby konecne povedali, ze euro2 norma je minimum. Ale ked povedzme pan Ladislav vymeni NB100 na citroen BX dizel, bude nam lepsie???


03.01.2008 17:00

Re: Kontrola originality v praxi

cygno
 Kávičkár 

Ikona

matvej, jednu diskusiu o KO si doje*al sam, tym, ze si ju zalozil.

Reci o utriasani situacie a podobne kraviny si nechaj pre deti do skolky. Zakon neobsahuje ziadne ustanovenia o prechodnom obdobi, kym sa utrasie situacia. Zakon plati od 1.1.2008 pre mna aj pre uradnikov, respektive stanice KO. Dopada to presne tak, ako ti viaceri povedali v tvojej diskusii este minuly rok, ked si vitazoslavne tvrdil o zruseni povinnosti COC. Nic sa nezrusilo, len pribudla nezmyselna povinnost KO, ktoru ti momentalne nedokaze nikto vykonat, pretoze je malo stanic a vsetci cakaju na nejake utrasenie situacie.


03.01.2008 15:40

Re: Kontrola originality v praxi

copy
 Skútrista 

hrbbrb: keby nasi poslanci chceli, aby konecne Slovensko prestalo byt vrakoviskom Europy (nemyslim dovezene vraky, ale veselo tu uz desatrocia smrdiace Wartasy, Moskvice, Zigulaky, embecky atd) tak mohli spravit ovela jednoduchsi administrativny krok.
Uplatnitelny odpocet DPH na kazde auto, ktore kupuje firma - platca DPH. Tak ako je to v Nemecku napriklad. A nie tieto nase mudrlanstva s montazou mrezi do Porsche Cayenne a podobne. No lenze to by ti "spravni" na ministerstve dopravy a ministerstve financii prisli o vedlajsi prijem - za udelovanie vynimiek.

Nad tvojou vetou "Nasi poslanci to spravili fakt mudro [naozaj!], lebo nikto nechce, aby nasa republika stala vrakoviskom" sa mozem iba zasmiat. Zisti si aky je priemerny vek autoparku u nas. Take stare auta aby si na zapade hladal u veteranistov..

Upravené 1 krát. Naposledy upravil copy (03.01.2008 15:41)


03.01.2008 15:03

Re: Kontrola originality v praxi

Co by nemali? Ale len aby si vedel bracho, tolko kradnutych aut, a auta s falsovanymi dokladmi nebeha nikde, ako v cechach! Berme potom napriklad Madarsko, tam nepotrebujes COC, aj bez toho prihlasis auto. aj tam musis ist KO. Ked to vsetko mas, este musis zaplatit registracny dan(!!!), co povedzme na 2003 rocnik passat tdi pohybuje okolo 80tisic SK(!!!ano osemdesiat). Prave preto kazde 10.luxusne auto v madarsku beha na SK znackach.
Budem ironicky, v Nemecku zarobia ludia o 5x viacej ako u nas, nie je to od tohto vacsi problem??


03.01.2008 15:00

Re: Kontrola originality v praxi

hrb...: Chodil si do školy? Učil si sa časovanie? "som za tú cenu kupovával" - je minulý čas. Autá som vozil pred cca 10-timi rokmi. BX-ky sa dali kúpiť po 5-7 000 ATS. Teraz to sú (prítomný čas) už asi iné modely. Vozík sa dá požičať za 1000 Sk, tabuľku nepotrebuješ, po diaľnici ísť nemusíš a umelo vytvorené prihlasovacie bariéry tu práve riešime. Keby ich náš štát nevytvoril, tak by ťa takéto 10-ročné auto vyšlo na cca 20 000 Sk. Namiesto 14 ročného Favorita s 2-3 násobnou cenou.
Oplatí sa to?
URČITE!!!


03.01.2008 14:40

Re: Kontrola originality v praxi

rapid
 Turista 

Ikona

Vadim len chcel povedat ,ze keby to bolo ako v cechach tak tam to prihlasis v ten den bez takych behaciek hore dole. a oni nemaju vrakovisko?


03.01.2008 14:12

Re: Kontrola originality v praxi

Ano Vadim, vsetko co som napisal je sporstost, tvoja Fabia je 4-5 rocna, a tvoj Favorit ma realnu cenu. Nech kazdy slovak ide do Rakuska, lebo tam BX-ky daju uz zadarmu, zober tam so zebou este par takych sikovnych ludi, a doneste z toho kamion, nech kazdy ma 15 rocne auto. :-P
Ked uz takto beres, ze je uz 2008, tak tvoje BX-ky boli rok vyroby 1998? Neskoncili nahodou vyrobu tychto vozidiel v roku 1994? Ako si ich prihlasoval v roku 2007 na Slovensku? >:-)
"Nie je to náhodou sprostosť?"

Teda zacnem pocitat, pan Vadim, ten tvoj Favorit daju za 55, teda BX stoji podla tvojej formuly 15.000,-. Je v Rakuska, cesta, dialnicna nalekpa, 15dnova tabulka cca 10.000,-. Na prihlasenie mozes pocitat dalsich 15.000,-, To je do kopy 40.000. A cestoval si do Rakuska, rizikoval si, isiel si prekladat vsetko, na urad 3xkrat, na stk, na KO, na policiu, a mas fakt super auto.
Oplati sa to?
URCITE!!!

Upravené 1 krát. Naposledy upravil hrbbrb (03.01.2008 14:14)


03.01.2008 13:33

Re: Kontrola originality v praxi

hrb...: Milujem kecy o Slovensku-vrakovisku.

Tu som ti z Avíza vybral hneď 1. inzerát na Favorita: auto-moto.avizo.sk/osobne/inzerat/884778.... V Rakúsku som za tú cenu kupovával 3! 10 ročné Citroeny BX! Tento Favorit je jeden a má 14 rokov!

A tu som ti vybral 1. 3-ročnú Fabiu: auto-moto.avizo.sk/osobne/inzerat/880213... Podľa tvojej 30% teórie, by mali nové stáť okolo 600 000. Nie je to náhodou sprostosť?


03.01.2008 12:41

Re: Kontrola originality v praxi

ufff
par. 109
ods.6

www.zbierka.sk/zz/predpisy/default.aspx?PredpisID=18376...


03.01.2008 12:34

Re: Kontrola originality v praxi

uff: to vsetko je len preto, lebo chcu, aby nezaoberal kazdy treti clovek s dovozom. Zase ten proces spomalili, ako ja viem, uz na "zahajenie", co je prvy krok na urade,budes musiet cakat 4 dni! Treba vazit aj nazor tych ludi, ktory kupovali vozidla na slovensku, a ako ojazdene 4-5 rocne vozidlo uz mozu dostat len 30% kupnej ceny [kvoli obrovsky dovozom]. Nasi poslanci to spravili fakt mudro [naozaj!], lebo nikto nechce, aby nasa republika stala vrakoviskom. Nikto individualne neimportuje ani kamiony, ani saty, ani nic, treba branit aj vnutrostatny predaj, a ked povedzme Stano donesie stary Ford Orion z nemecka, kludne moze pripocitat 15tisic za cestu+25tisic za prihlasenie [aj ked to zakon umoznuje, prostriedky, papiere na to legalne nema]. Na koniec roka vsade budu bu-bu-bu historie, ze kto ako pochodil dovozom. Skuste raz vybavit SPZ na domiesac, alebo kamion.


03.01.2008 0:21

Re: Kontrola originality v praxi

Satancek
 Kávičkár 

Ikona

ale okey ason viem na koho potom obratit >:-)


03.01.2008 0:21

Re: Kontrola originality v praxi

Satancek
 Kávičkár 

Ikona

hrbbrb:tomu sa hovori dokonale vyuzitie priestoru na svoju reklamu :-D
uz len tel. cislo a adresa chyba 8-)


02.01.2008 22:59

Re: Kontrola originality v praxi

ufff
 Turista 

Ikona

hrbbrb: a ako je mozne alebo na zaklade coho(akeho paragrafu a zakona) odo mna na urade dnes pytaju tie iste jazykove preklady dokladov ako v minulom roku? cital som novelu niekolko krat a nikde to tam neni. (vid. moj prispevok motoride.sk/?P=phorum&tema=lentak&ID=355484... )

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ufff (02.01.2008 22:59)


02.01.2008 22:11

Re: Kontrola originality v praxi

Ano, dano, mozes sa tesit! 8-)
Satancek: nebude to lahke [alebo treba kupovat v Rakusku], zavisi to od znacky, a od importera, ale najdu sa "cesty" na prihlasenie, neboj sa, len treba dobre zainformovat pred kupom, a nechat radsej to cele prihlasnie na "profesionalov" :-D


02.01.2008 20:34

Re: Kontrola originality v praxi

Satancek
 Kávičkár 

Ikona

ja sa spytam inak...nechce sa mi totiz celu diskusiu citat...
znamena to,ze si mozem doviezt z vonku moto povedzme rok94,ktora tam este stale aktivne jazdi a zapisat ju tu na tabule?


02.01.2008 20:30

Re: Kontrola originality v praxi

dano203
 Štvorkolkár 

Ikona

hrbbrb tak moj rakusky TP je asi 12 listovy casopis :-D kde je o moto napisane skoro vsetko :-) takze sa mozem pomalicky zacat tesit ze mozno prihlasim moto ? :-)))


02.01.2008 20:02

Re: Kontrola originality v praxi

SADLATY
 Geriatrik 

No ak som to ja pochopil, takze jedina vyhoda je v tom, ze vlastne ak ma privezene moto (auto) platnu STK a EK zo statu EU, tak ju nemusim absolvovat v SR, ale namiesto nej pojdem na KO a COC budem pravdepodobne tak ci tak potrebovat, lebo na DI to nebudu vediet vypisat do TP... pochopil som to správne?


02.01.2008 19:50

Re: Kontrola originality v praxi

dano203: podla zakona nebudes mat ziadny problem, ale ako ja poznam nasich uradnikov, mozno ze v tvojom okrese na urade najdes k.k.ta, a bude s tebou cirkusovat. V tomto pripade oslov niekoho, kto sa zaobera s prihlasovanim [kludne mi napis, pomozem :-) ].
Ale mozes aj ty skontrolovat, ci tam mas vsetky udaje, ked vezmes do ruky slovensky TP, a pozres co vsetko tam je. Potom si pozri rakusky, [zakladnu nemcinu budes potrebovat]. Najdi Datenblatt, alebo nieco podobne, mal by to byt dvojstranovy text.


02.01.2008 19:31

Re: Kontrola originality v praxi

dano203
 Štvorkolkár 

Ikona

hrbbrb takze ak spravim STK coho sa nebojim tak konecne moju moto po roku prihlasim? :-)))


02.01.2008 18:17

Re: Kontrola originality v praxi

dano203, este potrebujes alebo rakusky, alebo Slovensky STK, a ked to mas, tak v pohode!
Honer: Obvodný úrad dopravy vyzve žiadateľa na doplnenie
konkrétnych chýbajúcich technických údajov
o vozidle v rozsahu údajov potrebných na vystavenie
osvedčenia o evidencii....Chýbajúce technické
údaje môžu byť doplnené predložením napríklad originálu
alebo kópie vnútroštátneho osvedčenia o zhode
vozidla.

A bumm, tu mas COC. COC nema nic spolocne s KO, ste uplne v omyle. Na KO ides, ked uz budes mat vystaveny technicak, tam budu kontrolovat kod motora, cislo motora, ci je vozidlo vyradene, ci to Interpol nehlada, ci to bolo rezane, VIN, stitok, atd...., a ked KO prejdes, ides na policiu, a dostanes SPZ. Najvacsi problem je v tom, ze v kazdom casopise klamu, a napisu falosne informacie ludom. Budu uznat len 47 bodovy COC, alebo ZTO [zakladny technicky opis], a len aby ste vedeli, len,a vynimocne len Rakusky technicak bude stacit [v niektorych pripadoch ani tam neni vsetko] na prihlasenie.
Este raz, to, ze co pisu v novinach, to je jeden vec, radsej informujte na obvodnom urade, lebo verte mi, jednoduchsie a lacnejsie to nebude!


02.01.2008 17:19

Re: Kontrola originality v praxi

dano203
 Štvorkolkár 

Ikona

neviem ale vobec som nepochopil tak sa asi spytam narovinu
Cize ak som kupil moto z rakuska a mam stary v rakusku odhlaseny TP a kupnopredajnu zmluvu ale importer mi odmietol vydat COC tak teraz po novom moto uz prihlasim?


02.01.2008 16:19

Re: Kontrola originality v praxi

Honer
 Motarďák 

Ikona

COC sa predklada len k novym autam, NOVELA ZAKONA


§ 16a
Jednotlivo dovezené vozidlo z členského štátu alebo iného zmluvného štátu:

b) ak ide o nové vozidlo, ktoré bolo prihlásené do evidencie vozidiel v členskom štáte, alebo ak ide o ojazdené vozidlo.

1. doklad o nadobudnutí vozidla, napríklad faktúra,kúpna zmluva alebo darovacia zmluva,
2. osvedčenie o evidencii,

3. doklad o vyradení vozidla z evidencie vozidiel v členskom štáte; predkladá sa len v prípade, ak záznam o vyradení nie je uvedený v osvedčení o evidencii podľa druhého bodu,

4. odborný posudok o kontrole originality vozidla podľa § 85 s výsledkom hodnotenia spôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách,

5. platný protokol o technickej kontrole vozidla podľa § 49 ods. 2 písm. a), s výsledkom hodnotenia spôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách alebo platný doklad o vykonaní technickej kontroly vozidla vydaný v členskom štáte,
napríklad osvedčenie o technickej kontrole; uvedené doklady sa predkladajú, len ak vozidlo takej kontrole podlieha,

6. platný protokol o emisnej kontrole motorového vozidla podľa § 67 ods. 2 písm. a), s výsledkom hodnotenia spôsobilé na premávku na pozemných
komunikáciách alebo platný doklad o vykonaní emisnej kontrolymotorového vozidla vydaný
v členskom štáte, napríklad osvedčenie o emisnej kontrole len v prípade, ak záznam o emisnej kontrole nie je súčasťou dokladu o vykonaní technickej kontroly podľa piateho bodu; uvedené doklady sa predkladajú len v prípade ojazdeného vozidla,
ak vozidlo takej kontrole podlieha,

7. potvrdenie o zaplatení príspevku do Recyklačného fondu za dovezené vozidlo.

Vid zakon kt. je smerodatny ;-)
Dik sorento ;-)

Som zvedavy


02.01.2008 15:59

Re: Kontrola originality v praxi

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

takze takto - info z prvej ruky od uradnika z obvodneho uradu pre cestnu dopravu:

od 1.1.08 sice konci povinnost dokladat k ziadosti o schvalenie jednotlivo dovezeneho vozidla CoC, napriek tomu bude uradnik opravneny od vas pozadovat doklad podobny CoC s podrobnymi udajmi o vozidle a to pre potreby vyplnenia slovenskeho technickeho preukazu, ktory obsahuje tusim 47 udajov... toto nebude potrebne, ked vozidlo bude dovezene napr. z Ceska, Rakuska - ich TP obsahuju podobne udaje ako nase, ale napr. starsie talianske TP neobsahuju takmer ziadne udaje okrem SPZ, mena majitela a roku prihlasenia :-~

nebude sa teda ziadat klasicke CoC, udajne sa nebude bazirovat na vodotlaci, ale nejake podomacky vyrabane papiere asi neprejdu, udajne bude uradnik kontaktovat toho, kto doklad vystavil koli kontrole... otazne je, nakolko budu ochotni importeri podobne doklady vydavat a ci vobec a zakolko...

na druhej strane, pokial bude uradnik rozumny, alebo za mensie "vsimne", moze tieto udaje ziskat z databazy predtym prihlasovanych vozidiel, pokial rovnake vozidlo (tyo, rok vyroby, objem valcov a pod.) uz bolo na Slovensku prihlasene...

a samozrejme, je nutne k ziadosti dolozit certifikat o KO :-((((((


02.01.2008 15:11

Re: Kontrola originality v praxi

Honer
 Motarďák 

Ikona

Lebo na stranke ko.sk je vyslovne napisane ze COC konci a nahradza ho KO.
Inak stranka ministerstva stoji za pipkynu baču , ziadne informacie....


02.01.2008 15:01

Re: Kontrola originality v praxi

bobo222
 Jogurťák 

Tieto dva linky si precitajte, je to prebrate z casopisu Autotuning.Je tam vsetko vysvetlene, nebude treba COC, len KO.Ale hrbbrb ma pravdu s tym, ze vam nikto nezaruci cistu historiu
dovazaneho stroja.
Je to na dvoch stranach.
www.ukazto.com/?img=1451669,casopis1.jpg

www.ukazto.com/?img=1451698,casopis2.jpg


02.01.2008 14:48

Re: Kontrola originality v praxi

Honer
 Motarďák 

Ikona

Pockaj bratku ty vravis ze treba prejst kontrolou originality a mat pri tom aj certifikat o technickej zhode? Ako je to ????? :-~

Cital som ze pri prihlasovaní vozidla nebude potrebný originál COC, pokiaľ bude mať vozidlo platnú STK v zahraničí. Ako sa pise tu

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Honer (02.01.2008 14:59)


02.01.2008 11:52

Re: Kontrola originality v praxi

Kto vam povedal takuto k.k.tinu, ze netreba coc? Jeden "mudry" napise sem nieco, druhy precita, doda k tomu este nejaky hlupost, a vdaka k takym "expertom" si mysli kazdy to, ze konecne tu bude pre stare sroty "raj". Vdaka KO, tu bude obrovksy zmatok. A co sa tyka COC, mate pravdu, nie je to povinne, len nutne. Bez toho na obvodnom urade nebudu vediet vypisat technicky preukaz, jednoducho nebudu vediet odkial tie udaje [jedine ked vozidlo ma rakusky TP]. A len aby ste vedeli, na koniec roka pravdepodobne skonci aj individualni dovoz, vdaka KO, lebo nikto vam nezaruci, ked osobne kupujete v Nemecku alebo v Taliansku motorku, alebo auto, ze je to vyhlasene, "nerezane", uplne ciste, atd...V najhorsom pripade zoberu to od vas, a ani doklady, ani vozidlo. A darmo mate vyhlasku, na KO to preveria, ci je to naozaj vyhlasene.


01.01.2008 23:24

Kontrola originality v praxi

Honer
 Motarďák 

Ikona

Ake mate PRAKTICKE skusenosti s vykonavatelmi kontrol originality vozidla?

(Zakon vstupil do platnosti este v roku 2004 len no pri dovozoch nebolo povinne ich predkladanie. Postacovali certifikaty o technickej zhode. COC sa vsak januarom 2008 rusia a nahradza ich "vylepsena" metoda kontroly originality. Vylepsenie v inej technologii a hlavne prepojenim na databazu.)

Ci uz moto priveziem alebo kupim na slovensku KO ma neminie preto ma zaujimaju skusenosti s praxe najme s firmami ci technikmi co samotnu KO vykonavaju.


| 1 2 3 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.