Nazdar Jack, urob urob fotecky! Ja stale ked nieco robim ci uz na moto alebo aute, si pofotim ako to vyzeralo pred, priebeh prace a aj vysledok a potom zasnem, ze to ani nie je pravda
Veterny stitok na mojej Suzi je skor taky esteticky zazitok ako funkcny, vela toho vzduchu neodkloni ako by som si zelal. Ale to je zjavne tak u vsetkych takych malych "turistickych" stitov... Proste ochrani tak max. telo pred naporom vzduchu a tiez pristroje od kopec musiek a pod. hnusot co sa natrieskaju pocas rychlejsej jazdy Ale helma s hlavou v nej, nie je odlahcena od aerodynamickeho tlaku vzduchu!
Podla mojich skusenosti so stitmi (hlavne na inych rychlych motorkach) je velmi zlozite, najst ten spravny aerodynamicky tvar a polohu. Lahsie to maju masiny s pevnou polokapotazou, kde svetlo je zvacsa vkomponovane do obrysu (a designu) a spolu so stitom tvori velku plochu, ktora odvadza vzduch ponad hlavu a nie rovno do plexi helmy... Mozno niekto iny ma ine skusenosti, no ja mam take, ze aj glupe, skoro rovne, domontovane plexi na BMW R 1100 R bolo strasne, robilo viac skody ako osohu! Za nim uz pri takej 80-100kmh zacali vznikat neprijemne turbulencie prave v oblasti helmy a to mi potom dost trepalo celou hlavou aj plexi na helme. Cize pozitok z BMW siel dole (ale to len kvoli zlemu stitu!). To potom radsej ziaden veterny stitok ako taky! Bud by sa dalo este pohrat s jeho sklonom alebo ho vysmarit het! ;)
Na mojej Jawke som skusal zvacsit ten originalny, pristroje kryjuci stitok, tak, ze som prilepil lepiacou paskou maly karton smerujuci len dohora a isiel sa povozit a zistit co to spravi. Obdoba, hnusne fucalo do hlavy, ta reku kaslem, odlepil som to a bolo konec experimentom! Urcite na Jawe mi netrebalo ochranu pred tlakom okolo obtekajuceho vzduchu pri velkej rychlosti Tebe kolko vytiahne ? ;) Ak nejazdis casto na nej vyse 100kmh, tak to ber skor len ako okrasu masinky, nie aj ako funkcnu sucast ;)
A na Suzi zatial neplanujem s tym stitom nieco robit teda co s nim narobis?, iba ak tak vymenit za vecsi... Jedine, ze na nom trosku poexperimentovat a pohrat sa s kartonom... uvidim. Ale ako vravim, ked si porovnas masiny co su origo bez stitov, klasiky s okruhlym svetom... a das tam stitok, tak je hodne maly a inde polozeny ako napr. taka Yamaha XJ 900 S Diversion... to je krasny priklad ze tam to uz fungovat bude! Svetlo je nizsie a viac v predu ako okruhle by bolo, a spolu s plexi vytvara vecsiu plochu => lepsie vedie vzduch ponad hlavu. A okrem toho mavaju tam aj take otvory, ze cast vzduchu pusta pod stit a tak zmensuje rozdiel rychlosti pridnic... proste necapli tam co im prve prislo na um ;) A zas, davat si sklo z autobusu - to ma nelaka ;) Ved jazda na motorke nech je jazdou na motorke a nie kdesy ukryty v plechovke!
A este, neviem ake to bude mat vplyvy pre spolujazdca,... ci nahodou si jazdec nepolepsi ale spolujazdec velmi nepohorsi...? Ja na to hladim, lebo mam moju spolujazdkynu-ladvinku rad! a nechem aby sa jej hlava trepala v turbulenciach!!!
Tak vela zdaru pri modelovani! A prihod fotecky tej svojej masiny! ze jaky to 4valec
PS: nemam rad stity, ktore funguju ako "lievik" veduce luft rovno do kxichtu... ;)
|