Anketa:
Nové oficiálne videá:
Naopak predna guma R-125 - Diskusné fórum - Len Tak
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuNaopak predna guma R-125 - Diskusné fórum - Len Tak
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokNaopak predna guma R-125
Caute, ako som si prezeral fotky YZF-iek vsimol som si ze predna guma je zvlastna. Zda sa mi ze je naopak. Vsetky ryhy smerruju zvonka dnu takze na vode moze vznikat aquaplaning nie? pridam aj par fotiek. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Rogid (15.05.2009 23:46) |
Re: Naopak predna guma R-125
Su dobre aj ja mam prednu tiez opacne ako by si povedal a je dobre |
Re: Naopak predna guma R-125
fajn... dikes:D aj ked nechapem preco... vsak takto to vodu zahrnie pod koleso nie? ja si to prirovnavam ku traktoru:D a tam su naopak nie? |
Re: Naopak predna guma R-125
tiez by som bol rad keby mi niekto vysvetlil preco je to tak pride mi logicke to dat naopak ako na fotkach... |
Re: Naopak predna guma R-125
Z boku je SIPKA s napisom ROTATION.ta udava ako sa ma plast namontovat-udava smer otacania.podstatna je ta sipka nie tvar dezenu.dezen je navrhnuty aby fungoval v tom smere ako ma byt.ak tam nie je sipka tak je jedno ako je plast namontovany. Upravené 1 krát. Naposledy upravil PETOrf (16.05.2009 0:05) |
Re: Naopak predna guma R-125
PETOrf:to mi doslo... ale ja chcem vediet preco su tie drazky takto nemali by odvadzat spod gulmy vodu? |
Re: Naopak predna guma R-125
To sa pytaj tych co tie gumy vymyslali.ja to mam tak isto predna protismer a zadna smer.neboj sa ono to funguje tak ako ma.ta guma v styku s cestou je v smere.len z vrchu vyzera ze je proti.Teda mate niektori starosti...preco nieje chrust nesmrtelny???hm? |
Re: Naopak predna guma R-125
Noo, predná pneu je tlačená. To znamená, že má nepatrný sklz oproti vozovke, čiže sa otočí o niečo menej ako zadná, ktorá má naopak v zábere stále tendenciu prešmykovať, pretáčať sa. V momente straty vhodných adhéznych podmienok toto aj prešmykne- pretočí sa. (Obľúbené driftovanie) Na mokrej vozovke, kaluži môže nastať akceleračný aquaplaning. Na prednej pneu môže vzniknúť len podšmyk alebo brzdený aquaplaning. V prípade brzdenia (či motorom, či brzdou) aj na zadnej. A práve smerovanie drážok a vrúbkovanie dezénu majú tieto javy čo najviac eliminovať v kritických situáciách- odvodom čo najväčšieho množstva vody mimo styčnej plochy pneu s vozovkou. Preto treba zásadne dodržiavať smer rotácie vyznačenom na boku plášťa. |
Re: Naopak predna guma R-125
Však tá guma je OK, dobrým smerom vedú drážky. Ja neviem, ako ťa to napadlo. |
Re: Naopak predna guma R-125
v podstate, ak to porovnáš s gumami na aute, tak predná pneu na motorke vyzerá, že je obutá opačne a "zhŕňa" vodu pod seba. Má však byť tak obutá, nakoľko je obutá podľa označenia na boku. Neviem prečo to vývojári tak zariadili, ale určite to má svoj dôvod, pravdepodobne ide o to, že styčná plocha gumy je v priereze na aute "plochá" a na motorke zaoblená... |
Re: Naopak predna guma R-125
Tak isto mam pneu aj ja Nejake meltzelerky .ALe v dazdi to lepi jak dabel |
Re: Naopak predna guma R-125
satan77:neodvadzalo by to vodu lepsie takto?sry za obrazok je to len pre nazornu ukazku Upravené 4 krát. Naposledy upravil Marcos5 (16.05.2009 9:57) |
Re: Naopak predna guma R-125
Marcos5: nie. predstav si extrem situacii ako to popisal robiker: 1.situacia: koleso je brzdene (v extreme stoji) a podklad sa hybe dozadu - ak si to zoberies na vyfarbenu cast kolesa, tak dolu - v tejto situacii je voda tlacena pod koleso |