Ako mi tak roky bežia, spomenul som si už párkrát na svoj prvý veľký stroj.
Bola doba aká bola a z toho mála čo sme mali, sa každý snažil o niečo výnimočne. Tak ako teraz...
Vodičák na veľkú motorku dávali od 17-tich. A bez obmedzenia!!! Po prvých skúsenostiach so skladaním a prispôsobovaním motoriek (dnes sa tomu hovorí honosne stavba) od 12-tich rokov, som cca 16 ročný chalan začal skladať z debničiek v pivnici motorku podľa svojich predstáv.
V sedemnástke bola z toho motorka, ktorá sa podľa dnešnej terminológie dá nazvať najskôr chopprom.
Samozrejme, v tej dobe boli najdostupnejšie Jawy a Čezety. Staré aj nové.
Keďže to malo mať aj nejaký výkon, voľba padla na moderný dostupný hranatý dvojválec. Dostal som ponuku, aká sa nedá odmietnuť. No nie 350, ale 250. Ber, alebo nechaj tak. Zobral som.
Dvojválce behali s dvojitým rámom. Ja som sa chcel odlišovať, tak som kúpil rám s rozvidlením pod motorom. Postavil som ho na predné koleso s čo najtenším 18" ráfikom z Jawy 90 Roadster v čo najdlhšej vidlici čo mali kamoši k dispozícií. Zadné koleso 16" s najširším ráfikom. Nádrž kvapka z Péraka dostala prekrytie otvoru po spínačke. Stupňovité sedadlo prešité mamou-krajčírkou, krátke chrómované výfuky s čiernym nápisom SPEED a hlinikovymi koncovkami. Čierny lesklý lak motorky, matný čierny motor, chrómované doplnky. A nakoniec papiere z ČZ 250 typ asi 471 - dvojválec.
Podarila sa! Bol to krásny stroj, ktorý všade obdivovali. A jazdil super. (Samozrejme na tú dobu)
Po pár rokoch som prepadol Windsurfingu a potreboval som auto. Vysníval som si kabriolet. V tej dobe Felíciu. A tak som musel predať svoju prvú veľkú motorku, postavenú od 1. skrutky, najlepšej ponuke.
Odišla z Humenného do Sedlísk v okrese Vranov n.Top.
Bez jedinej fotky!!!
No nenapadlo ma zfotiť si ju
Ak by niekto niečo vedel o stopách vedúcich k motorke môjho mládi, prosím dajte vedieť.
Po cca 20 rokoch som sa zoznámil s človekom zo Sedlísk, ktorý mi povedal že on takú motorku mal. Kúpil ju z Humenného pred cca 20 rokmi.
|