Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2443 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28534
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16994)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)

Moto Guzzi California 1400 Touring - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuMoto Guzzi California 1400 Touring - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
27.01.2017 14:08

Moto Guzzi California 1400 Touring

petrass
 Čoprák 

Ikona

tak sa pomalicky obzeram po novej moto a do oka mi padla tato nadhera. zatial som po nete cital len same kladne a pozitivne hodnotenia . ale mna by skor zaujimalo aka je tato masina na ceste. ak tu na fore mame majitelov alebo jazdcov ktory maju s touto konkretnou masinou skusenosti dajte aj dake negativa -z jazdy zo spravania pocity ake mate po odjazdeni xy km. lebo test je test ale prax je prax.
proste celkovy dojem aky v teste nenacitam
diki


27.01.2017 18:57

Re: Moto Guzzi California 1400 Touring

gambo
 Čoprák 

Ikona

skús sa spojiť s týmto, má tu inzerát
motoride.sk/?P=inzDetail&ID=253019


28.01.2017 18:46

Re: Moto Guzzi California 1400 Touring

petrass
 Čoprák 

Ikona

dik as budem riesit funglovku


28.01.2017 18:54

Re: Moto Guzzi California 1400 Touring

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Zavolaj tomuto človeku ShrekDaniels , má ju od nova , najazdí toho dosť a po rôznych cestách , tak hádam už len o tej moto niečo bude vedieť . 8-) :-D


28.01.2017 19:10

Re: Moto Guzzi California 1400 Touring

gambo
 Čoprák 

Ikona

Re: petrass: :-O nemyslel som kupovať, ale mohol by ti poskytnúť informácie, ktoré si chcel [dobre]


28.01.2017 21:39

Re: Moto Guzzi California 1400 Touring

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Viezol som sa na tom raz na parkovisku a stačilo mi. Nohy vysoko=pokrčené kolená=bolesti. Pri pridaní plynu mykne celou motorkou na stranu, daň za pozdĺž uložený motor s vysokým krútiacim momentom. Inak sympatická mašina, ale servisoval som na tom vstreky a videl som ju rozobratú. Bola to síce mašina vyše 10 r., ale ak nezmenili koncepciu, tzn. rám, motor, tak je to povojnový des.
Na ceste do hrbatska v hrbatsku na dialnici sme stretli pár z fínska, motorka nepojazdná kvôli akejsi prkotine s ukazovateľom paliva. Nádrž mali plnú, ale ukazovalo im empty, točilo točilo, ale nenaskočilo to.
Za mňa MG nikdy. Švagor má jednu 750 rozhodenú do šróbika v garáži, neviem, koľko má nabehané,ale kardan vaklá a má ozub. hriadeľ ohoblovaný.
Češi tvrdia, že sú to držáky. skoč na motorkari.cz a spýtaj sa tam majiteľov. Jazdenky chodia neskutočne draho.
Motoguzzi má uživateľ papi z motocykel.sk

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (28.01.2017 21:43)


28.01.2017 22:01

Re: Moto Guzzi California 1400 Touring

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Plazivec , všetko to , čo si stihol napísať de jediného príspevku , sa týka modelu California 1400 Touring ?
Tak to vieš viac ako všetci majitelia toho modelu dohromady . [dobre] :-)))


28.01.2017 22:42

Re: Moto Guzzi California 1400 Touring

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Hej, starý touring to bol, čo som sa na ňom viezol, ten z hrbatska bol nový a tá rozobratá v garáži je nejaká 750. Keby si si nacapil okuliare, tak to tam zbadáš. Tá 750 má koncepciu rovnakú ako ten starý turing a na nový som sa spýtal, či je nejaká zmena. Ešte nejaké upresnenie treba? A ty si videl už nejakú rozobratú? :-))) A rok 1967 je po vojne nie?

Dôvod úpravy: Len tak zo zaujímavosti, ako vieš, čo vedia MGzzáci 1400 turingáči dokopy a čo viem ja? ;-)
Ledaže by všetci tí majitelia neboli pri tom na parkovisku a ani v garáži u nás, potom áno, viem niečo viac než všetci ľudia na svete, lebo doposiaľ som to nikde nepublikoval. :-~

Upravené 3 krát. Naposledy upravil Plazivec (28.01.2017 22:55)


28.01.2017 23:37

Re: Moto Guzzi California 1400 Touring

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Plazivec: Previezol si sa na parkovisku a rozbolelli ta nohy a mykalo ťa do boku...
a stretol si niekoho s fínska a švagor má nejaku 750ku...
Hodnotný príspevok majitela HD.
Ja som mal Buella Ulysses s natuneným motorom Sporster 1200 a teraz mám 5 rokov MG 1200 stelvio.
Ten motor HD je vedla MG len vlažný dych ;-) a netečie mi z toho olej ;-)

Som v komunite MG a viem o MG dosť, ale o 1400 nič neviem, tak nebudem písať kokotiny ;-)






Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (28.01.2017 23:38)


29.01.2017 0:53

Re: Moto Guzzi California 1400 Touring

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: petrass: K tomu kardanu čo ten "odborník" vyššie začal. Tak na 1400 je rovnaký kardan
CARC ako má Stelvio a je patentovaný MG. A to je fakt držiak, kto vytkne MG tento kardan tak je uplne mimo :-)
Tam nehrozí niečo také ako napríklad výmena kardanu /zvolávačka/ na Honde Crosstourier :-)
a dovolím si tvrdiť že je spolahlivejší aj od BMW.



29.01.2017 8:51

Re: Moto Guzzi California 1400 Touring

stiki2
 Kávičkár 

Ikona

Ja trosku mimo temu /trosku dost/. skusenosti mozte aj tu napisat, nie len ss... je to kus neskutocnej motorky a clovek si rad precita nazor nielen redaktora ;-)



29.01.2017 9:02

Re: Moto Guzzi California 1400 Touring

ShrekDaniels
 Čoprák 

Ikona

No, už keď ma Brazel spomenul ... mám tú mašinu od nova ... Taliani sú šlendriáni, no našťastie mám za domom servis a všetky nedokonalosti ktoré motorka mala od výroby, mi v rámci záruky porobili ... nedokonalosti znamená pocitové záležitosti - nie že by ma motorka niekde nechala .. takže prvých 10tis. km som chodil do servisu s každou blbinou .. teraz tam už chodím len na kávu a pravidelnú údržbu .. ďalších 36tis. km bez jedinej poruchy... a keď som mal svoju dlhšie v servise, požičali mi predvádzačku vo verzii custom - aj na tom som spravil 1000km - bez problému.

trhanie do boku počas jazdy neexistuje! - jediný moment, kedy sa dá predviesť je na parkovisku - pri prudkom pridaní na voľnobehu .

posed je pre mňa dokonalý - je to najluxusnejšia motorka na akej som sa v živote vozil - na predošlej yamahe som laboroval s opierkou, ladviňákom, predstupačkami a aj tak som bol po 400km dolámaný - možno je to zhoda náhod, ale na tejto Guzzi som nič neriešil a do 100km si už ani ladviňák nedávam, často aj na prilbu zabudnem ... max som za deň urazil 800km, ale žiadne problémy sa ani vtedy nedostavili .. a je veľmi pohodlná aj pre ľadvinku.
No samozrejme má aj svoje mínusy:
motor je viac otáčkový, ak sa chceš voziť ako na Harley v nízkych otáčkach tak to nekupuj !!!
originál výfuky som ja vymenil za Lafrankony a otvoril
originál tlmiče zadného kola som vymenil za customácke - na nerovnom asfalte v zákrute nestíhali
z motora počuješ všetko - mechanické zvuky ventilov, suchej spojky - pri rýchlostiach do 80km/h motorka nevie čo od nej chceš - udržať ju na uzde sa Ti podarí až po dlhšom tréningu, alebo pomocou tempomatu ..
Naopak jazda nad povolené limity je návykový zážitok - ak nemáš na pokuty, tak to nekupuj !!!
Gumy ojazdíš do 10 .. max 14 tis. km ... nová sada minimálne 300€
priemerná spotreba pod 6 litrov nehrozí, jazda pod 5,5l/100km je nuda .. ak chceš šetriť na spotrebe, tak to nekupuj !!!
ale neviem čo Ťa zaujíma ... ak som Ťa ešte neodradil a chceš vedieť niečo konkrétne, daj otázku...


29.01.2017 11:30

Re: Moto Guzzi California 1400 Touring

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: alexa7: Veď preto som aj napísal, že na parkovisku, aby vedel, že ďalej som na tom nebol. Trafená hus zagágala, ja som písal len moje skúsenosti, obrázok nech si urobí každý sám a to som nenapísal, že obrbaterka jak na aute, vybrať ani za svatého, že je ten kardan omletý je fakt a ak chceš fotky tak skúsim spraviť, ložiská na ňom vaklajú /sú rozoberateľné, je tam ségerovka/ a ozub je na konci síl, neviem, koľko to malo nalietané, podľa všetkého dosť. Povoliť matky na kyvke tej 750 je za trest, nenarveš tam ani blbý orech. Sme sa so švagrom nanadávali. Motorka je pre fanatikov ako ty a uznávam, že má charizmu, kto tomu prepadne určite nespraví zle. A ešte by ma zaujímalo, ako je na tej tvojej riešený krk, hlavne ložiská. Tá 750 je na kafáč kupovaná, ten rám je na to ako robený.
Sú to len moje osobné SUBJEKTÍVNE!!! dojmy so stretnutím s MG, tak nerieš flame.




Dôvod úpravy: Olej mi netečie nikde, dokonca ani z odfukov, vyvedených von.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (29.01.2017 11:32)


29.01.2017 12:04

Re: Moto Guzzi California 1400 Touring

brazel
 Kávičkár 

Ikona

A ja (osobne) som pred rokmi roztláčal pred predajňou Louis kdesi v Nemecku chlapa na H&D , čo je jasným znakom , že všetky H&D sú na pi.u , minule jeden stál s Yamahou (modrou) vedľa cesty a niečo bastlil , z čoho je takisto jasné , že všetky modré Yamahy sú na pi.u , toť jeden na Honde dostal defekt = Hondy sú na pikaču , ... [dobre] :-D

Ale asi si to tak nemyslel , veď ani ja nie .


29.01.2017 12:29

Re: Moto Guzzi California 1400 Touring

petrass
 Čoprák 

Ikona

dakujem vsetkym za prispevky
plazivec- ja mam na mysli funglovku a nie 10 rocnu pripadne 750ku. a tuto novu kaliforniu 4 roky vyvijali tak som chcel vediet o tejto novej californii aj tak dik
shrek-diki za info- nechcem jazdit ako na harley, riesit na takejto masine spotrebu moze len zivy blazon,gumy menim aj teraz v takomto intervale na mojom intruderi - v podstate si mi pomohol k rozhodnutiu-CHCEM JU
dakujem


29.01.2017 12:32

Re: Moto Guzzi California 1400 Touring

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Plazivec: aký máš rok výroby tej 750ky a kaý model ?



29.01.2017 13:40

Re: Moto Guzzi California 1400 Touring

svisto
 Kávičkár 

Na moje Guzzi jazdím od 2014 a musím povedať, že pohodlnejšie som sa ešte nevozil.

Moja Breva zvláda Kysucké Nové Mesto - Schweinfurt za 9 hodín po okreskách a to si tú jazdu doslova užívam. Taktiež na ceste do Rumunska (2x Trans ...) to zvládala úplne v pohode. Keď ostatných už krútilo od bolesti zadku, ja som mal ešte 50% rezervu a v pohode som mohol fachať ďalej. Jazdu v stúpačkách dávala veľmi dobre a držala sa, akurát som sa bál, že prerazím gumu.

Guzzi vyžaduje:
- pravidelný servis
- dobrý olej vždy a všade (moja má špecifický 10W-60) plus prevodové oleje k tomu, ktoré sa často nevidia.
- kontrolovať a nastavovať ventily
- kvalitnejší benzín - ja dávam 98 / 100 oct. a v nižších otáčkach je to kľudnejšie

Guzzi nemá rada:
- vysokotlakové čističe (WAP-ky)
- podtáčanie motora = svižnejšia jazda >:-)

Mne sa pokazilo:
- neviem prečo, ale odišla mi ECU :-(((((( ale pár dní pred som WAPkoval a už to neurobím :-} Vyriešené jazdenou ECU z Ducati a jazdíme ďalej.

PS: Guzzi komunita je trochu zvláštna. Často krát sa stáva, že aj ostatní Guzzisti sú ochotní pomôcť.
PS2: skúsenost so servisom mám iba jednu a aj to iba s tou ECU a tu som bol maximálne spokojný aj s robotou aj s cenou (bol som v CZ).

S Guzzi 1400 skúsenosť nemám, ale na webe je to plno.

V US a AUS ich veľmi dobre poznajú a chalani sú ochotní pomôcť / poradiť. Takže aj vieš AJ, tak nájdeš toho veľa.


29.01.2017 14:18

Re: Moto Guzzi California 1400 Touring

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Plazivec: Tu maš moj krk riadenia :
www.motorkari.cz/motokatalog/?act=manualy-stahnout...[motorka]=Moto%20Guzzi%20Stelvio%201200%20NTX

Nemyslím, že je na nom niečo nezvládnutené. Ja som ho este neriešil lebo mám len 36tis a ani známy
s 80tis najazdenými km. Ja som este nemenil ani žiarovku.

Mám dve mikiny s nápisom MG ale nemyslím si že som fanatik :-) dokonca ju predávam, lebo chcem tento rok viac jazdiť enduro.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (29.01.2017 14:18)


29.01.2017 15:53

Re: Moto Guzzi California 1400 Touring

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Podľa toho, ako ste s Brazelom zareagovali, tak je to trochu....no, to je fuk. Je mi to jedno. Chalan chce novú. Nezostáva než držať palce, aby sa vydarila, tak ako u všetkých moto, aj áut. A zaželať veľa štastných kilometrov kolesami nadol a veľa radosti z mašiny [dobre]


31.01.2017 8:03

Re: Moto Guzzi California 1400 Touring

ShrekDaniels
 Čoprák 

Ikona

Petrass ... mňa by skôr zaujímalo, prečo máš potrebu presadnúť z 1800vky na 1400vku


31.01.2017 10:14

Re: Moto Guzzi California 1400 Touring

petrass
 Čoprák 

Ikona

tak to neviem vysvetlit- asi zmena


07.02.2017 14:21

Re: Moto Guzzi California 1400 Touring

peterd1
 Edvenčr 

Ikona

Re: petrass: nedaj sa odradit od dajakeho HDčka. musi sa to pačit hlavne tebe.
ja mam MG stelvio a som nadmieru spokojny. poruchy sa stanu na hociakej moto a to
po vačsine ma v rukach ten nad nami >:-)
a MG california je fakt pekna mašina [dobre]


08.02.2017 8:47

Re: Moto Guzzi California 1400 Touring

ShrekDaniels
 Čoprák 

Ikona

otázka na Svista, alebo iného Guzzi odborníka ...

aký olej dať do predných teleskopov .. výrobca mi udáva FUCHS TITAN SAF 1091 .. no v mne dostupnom svete nič také neexistuje .. už som ho raz nechal vymeniť, niečo mi tam v servise naliali, ale aj tak by som rád vedel, čo presne tam môžem dať ako alternatívu.


08.02.2017 16:44

Re: Moto Guzzi California 1400 Touring

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: ShrekDaniels: Na stránke Motulu si zadaj model a presne ti to vyhodí. Ja mam Motul aj v kardane aj v prevodovke aj v motore.


08.02.2017 18:03

Re: Moto Guzzi California 1400 Touring

peterd1
 Edvenčr 

Ikona

Re: ShrekDaniels: Kupa Motoguzzi stelvio - Diskusné fórum - Moto poradňa.
na tomto fore piše aj Brazel aj maxosa o olejoch do MG. Motul určite tiež ok.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.