Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 598 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

www.foxracing.sk Sumoto Brno DS auto MOTOQUAD Indian - www.klasikmoto.sk

Anketa:

Jazdil podľa teba Marc Márquez na VC Argentíny 2018 v súlade s predpismi:

Spolu odpovedi: 3987
Áno, bolo to v pohode: 49% (1934)
Nie, bolo to ďaleko za: 51% (2053)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Adamoto KTM

Zazimujte si motorku

ABS a velkost kolies - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuABS a velkost kolies - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
25.04.2018 19:14

ABS a velkost kolies

jackob117
 Kávičkár 

Ikona

Zdravim pani a dami. Kupil som si kawasaki er6n ABS verziu. Chcem sa spytat, podla TP by mala mat motorka pneu vpredu 120/70 R17 a vzadu 160/60 R17. Ide o to ze predna guma je KO a mam k dispozicii pneu 120/60 R17. Bude mi ABS fungovat ale je to ako pri autach ze priemer kolies ma ostat zachovany aby bolo ABS funkcne? Policajtov ani TK neriesim takze tí ktorí neviete odpoved tak so mnou nestracajte cas :-P


25.04.2018 19:54

Re: ABS a velkost kolies

ado93
 Turista 

Ikona

Ako vie ABS ake velke koleso si dal?

Ked mas na aute v lete R19 a v zime R17 tak v zime ti ABS nefunguje?


25.04.2018 20:07

Re: ABS a velkost kolies

jackob117
 Kávičkár 

Ikona

Nie ale rozdiel medzi jednotlivými kolesami vie, skus si na auto dat dopredu 185/65 R15 a dozadu 185/55 R15 a ABS a ESP vyradis z funkcie. Alebo minimalne ked das na pravu stranu inu velkost ako na lavu aby sme sa teda priblizili motorke. Viem ze niektore auta maju vpredu povedzme 205/45 R17 a vzadu 225/40 R17, vtedy je vsak obvod kolesa zachovany takze je to vporiadku. Keby zmenasim priemer prednej pneu tou nizsou vyskou o 10 percent a zadok k tomu adekvatne prisposobim tak by nebol problem ale ak to nespravim tak sa bojim ze bude, neviem teda ci je ABS aj vpredu aj vzadu v tomto som laik.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil jackob117 (25.04.2018 20:08)


25.04.2018 21:26

Re: ABS a velkost kolies

joscu
 Kávičkár 

nezabudni ak sa stane nahodou nehoda budes vinnikom ty lebo mas nepovolene pneu


26.04.2018 7:39

Re: ABS a velkost kolies

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: jackob117: tazko povedat. ABS na moto sa zvykne kalibrovat po prejdeni par metrov. Mala zmena by mu nemusela prekazat.

Niektore auta zistuju stratu tlaku v pneu prave zmensenim obvodu.

Ak nemas takuto signalizaciu poklesu tlaku podla obvodu. Tak by si teoreticky mohol skusit sfuknut prednu pneu napriklad na 1 atmosferu. Prejst par metrov, ci nezahlasi abs chybu... Ale opatrne, aby ti to nevyfucalo uplne.


26.04.2018 9:10

Re: ABS a velkost kolies

ado93
 Turista 

Ikona

stale nerozumiem ako suvisi ABS s priemerom kolesa. Vie mi to niekto vysvetlit?
Dakujem


26.04.2018 10:22

Re: ABS a velkost kolies

tatko
 Skútrista 

Ja ti napíšem svoju skúsenosť.Kukni na tomto fóre tému "Zmena pneu problém ABS?"
Skúter x max 250 s ABS.Menil som ale zadnú pneu schválne s nižším profilom,teda výška sedla sa mi znížila o cca 14mm,lebo som krpec.Skrátka obvod kolesa mám menší oproti origo.Už vtedy sa tu strhla ostrejšia debata.Výsledok? Vôbec nič sa nezmenilo,ABS fuguje na skútri normálne! Ako to bude u teba neviem.Na x maxe po rozbehu pár metrov svieti kontrolka ABS (aj na origo) a po pár metroch zhasne.Laicky sa domnievam,že v tom čase si riadiaca jednotka ABS načíta obvod kolesa a potom funhuje normálne.Zastávam názor,že ak je na moto jedna guma takmer zodratá a ešte aj podhustená,je to akoby mala o stupeň iné profilové číslo a ABS fuguje.
Prosím nedrbte ma zase,som tu takmer každý deň,ale iba si čítam,motorky ma zaujímajú,skúter mám preto,že nezdvihnem nohu cez sedlo skutočnej moto.


26.04.2018 10:55

Re: ABS a velkost kolies

jackob117
 Kávičkár 

Ikona

No tak skúsim teda. Ak tak dá sa potom ABS nakalibrovat nanovo na ten rozmer ktorý budem mat založený?


27.04.2018 9:19

Re: ABS a velkost kolies

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: ado93: ABS funguje na tom že porovnáva rýchlosť otáčania kolies. musí vedieť rozmery kolies, ak sú obvody kolies predného a zadného iné (čo je pri moto bežné) Keď brzdíš a jedno koleso sa začína točiť pomalšie ako druhé, prípadne zastaví je to šmyk a ABS rieši...

No a ak mu v tomto zmeniš kolesá - tak je z toho trochu domotané... Iný obvod koelsa znamená iné otáčky a už je problém...

Inak sa som nahodil na svoju namiesto 19, 21 palcové kolo a staré ABS na 1150GS to zožralo a fungovalo. Ale nové s tým viem že mali problém... Ale to už je veľká zmena obvodu :-)


27.04.2018 9:50

Re: ABS a velkost kolies

ado93
 Turista 

Ikona



Dôvod úpravy: uz rozumiem

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ado93 (27.04.2018 9:56)


27.04.2018 11:01

Re: ABS a velkost kolies

Vojvoda
 Kávičkár 

V tomto video je krasne vidiet ako jednotka pracuje s udajmi so senzorov ako opisal Awia:

Video: www.youtube.com/watch?v=5WltJ5vRkMA

Z technickeho hladiska zalezi ako pracuje konkretna jednotka na tvojej moto.
Ked sa nad tym zamyslim z technickeho hladiska tak ak budes mat smolu a jednotka sa nebude vediet sama nakalibrovat na mensi priemer predneho kolesa tak pri brzdeni ti moze spinat ABS aj bez toho aby realne dochadzalo k zablokovaniu.

Ale tu uz sme sa asi dostali daleko za technicke znalosti beznych smrtelnikov a musel by nas rozsudit nejaky konstrukter ktory realne ABS navrhuje a programuje :-)))


27.04.2018 11:12

Re: ABS a velkost kolies

kemo
 Geriatrik 

Jackob117 - základný princíp funkcie ABS je nám všetkým asi známy. Samozrejme sa jeho konštrukcia u každého výrobcu líší ale základ je jasný - nedovoliť zablokovať koleso (vtedy dochádza k strate jazdnej stability - nebudem tu citovať rôzne dostupné literatúry, je ich veľa, aj na internete).
Základnou požiadavkou ABS je aby v prípade poruchy brzdová sústava fungovala ako bez ABS a zároveň o tom musí vodiča informovať príslušná kontrolka.
Ako uviedol Tatko, po naštartovaní sa rozsvieti (alebo inak informuje napr. blikaním - zase podľa výrobcu) kontrolka ABS (napr. pri BMW R1100RS by mala blikať až do rýchlosti 4 km/h, potom zhasne) Počas toho prebieha niekoľko kontrol systému (kontrola žiarovky, kalibrácia a kontrola všetkých funkcií).
ABS má okrem výkonných funkcií aj riadiacu, ktorá je zložená z 3 procesorov, kde 2 neustále počítajú a 3. ich kontroluje a porovnáva, či dospeli k rovnakým výsledkom. Ak zistí rozdiel, dopočíta čo treba (napr. počas brzdenia) a následne zahlási chybu ABS. Tie výpočty sa dejú napr. v prípade BMW 250x za sekundu, v prípade Yamahy 125x za sekundu
V prípade moto Yamaha sa kontrolka napr. má rozsvietiť na 2 s a potom zhasne.
POZOR - uvádzané info o systéme ABS a kontrolkách platí pre moto vyrobené do roku 2004.
V súčasnosti sa tie výpočty vykonávajú cca 1000 za sekundu a ak je ABS súčasťou MSC (napr. fa BOSCH), tak ešte vykonáva viacero ďalších vecí okrem samotnej kontroly priebehu brzdenia.

Podstatné ale sú 2 veci :
Prečítať si návod - ako má kontrolka ABS "informovať" o činnosti ABS.
Ak systém zistí poruchu ABS - príslušným spôsobom to hlási a brzdová sústava bude fungovať tak ako by tam ABS nebolo !!!! Teda nijako to nezačne blbnúť, že by napr. nesprávne rozdeľovalo brzdnú silu a pod.

Jackob117 - v Tvojom prípade (že mám pneumatiku nevhodného rozmeru dopredu) by som ja urobil iba jeedni vec - dal by som ju kamošovi, ktorému by sa hodila alebo by som ju ponúkol na predaj.
Ty môžeš skúsiť, ak chceš, ju nahodiť na motocykel a v prípade, že ju ABS "príme", tak to dá najavo správnou diagnostikou a asi zhasnutím kontrolky. No a potom by si si to brzdenie na nejakom vhodnom mieste a pri primeraných rýchlostiach mal vyskúšal. Stále by si ale mal mať v podvedomí na pamäti, že tam máš nevhodnú pneumatiku.
Ak by tá pneu bola na zadnom kolese, tak by som s tým až taký problém nemal.


27.04.2018 11:33

Re: ABS a velkost kolies

egres2
 Bahniak 

Ikona

No nechcem byť za múdreho ale obvod pneumatiky by nemal mať vplyv na činnosť ABS.
Snímače sú predsa buď priamo v ložisku alebo na krúžku hriadeľa. Či sa koleso točí pri zmene rozmeru o 0,00001 otáčky pomalšie stále vie systém rozpoznať rozdieľ v rýchlosti otáčania oboch kolies. A pri motorke môže prísť predsa k zablokovaniu oboch kolies súčasne a v tom prípade by systém nemal ako vyhodnotiť situáciu a nezapol by ABS. To, že je koleso zablokované vie predsa vyhodnotiť na základe prudkého poklesu zmeny otáčania. Myslím si, že systém sa kalibruje pri každom rozbehu vozidla a ukladá si základný kalibračný parameter.
Ale to je len môj názor nepodložený odbornými vedomosťami ale len logiky.


27.04.2018 11:54

Re: ABS a velkost kolies

jajjo
 Turista 

tak nejako si to predstavujem aj ja. Na začiatku si abs zozbiera udaje ako obvodovú rýchlost kolies, porovná ich, výsledky si uloží a pri jazde už "len" porovnáva, Ak zistí, tak ako bolo vidno vo videu, že obvodová rýchlosť na jednom kolese klesá rýchlejšie ako by mala, prípadne je nulová, tak systém urobí potrebné opatrenia.
Alebo porovnáva rozdiely medzi obvodovými rýchlosťami kolies a ak je rozdiel > x, tak systém urobí potrebné opatrenia.

Ak máš z toho stres, tak obuj takú pneu ako máš mať obutú a máš pokoj


27.04.2018 12:14

Re: ABS a velkost kolies

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Reálne rozdielne rozmery pneu (obvody kolies) robia ABS na autách aj moto problémy, záleží od typu. Zvyčajne to ale vyhodí chybu a ABS sa deaktivuje...


27.04.2018 13:19

Re: ABS a velkost kolies

kemo
 Geriatrik 

Aiwa - záleží od verzie ABS. Tie staršie "mali vyložene za úlohu" zabrániť blokovaniu kolesa (aj na autách, aj na moto). Čím novšia verzia, tým je sofistikovanejšia a plní viac úloh. Ťažko sa presne vyjadriť, keď nevieme rok výroby moto (Jakob117). Jednoznačne, ak ABS vyhodnotí problém, vyhlási chybu a brzdová sústava sa správa tak, ako by bola bez ABS.
V súčasnosti to je už značne komplikovaný problém. V minulosti prvé verzie ABS mali za úlohu nezablokovať kolesá aby bolo možné meniť smer jazdy (teda u aut) a brzdná dráha bola dlhšia ako bez ABS, v súčasnosti s najmodernejšími verziami ABS dosahujú autá brzdné spomalenie rádovo vyššie a tým sa skracuje aj brzdná dráha, a je výrazne kratšia ako pri brzdení bez ABS so zablokovanými prednými kolesami. Motocykle, tým, že sa jedná o jednu stopu, to majú komplikovanejšie. Preto sa to stále zdokonaľuje (ako som napr. v predchádzajúcom uviedol, systém MSC)
Je to veľká veda ale založená na úplne základnom princípe veľkosti sklzu pneumatiky počas brzdenia.
V každom prípade tak, ako ste písali (egres2, jajjo aj Ty) každý máte pravdu čiastkovo a spolu celkovo. (Neberte ma ako nejakého rozhodcu, ale súhlasím so všetkým čo ste napísali).
Záverom iba toľko, že fungujúci ABS si s tým poradí - buď akceptuje alebo vyhodí chybu.


29.04.2018 21:48

Re: ABS a velkost kolies

jackob117
 Kávičkár 

Ikona

Motorka je kawa er6 N 2007, no nič tak ja to vyskúšam a uvidím


02.05.2018 10:52

Re: ABS a velkost kolies

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: jackob117: Podľa mňa by to malo isť, daj potom vedieť...


pirates

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Nepravdivé či neoveriteľné informácie.

04.05.2018 18:43

Re: ABS a velkost kolies

jackob117
 Kávičkár 

Ikona

Budem prehadzovat tak o mesiac, ak aj Skorej tak napíšem sem ako to dopadlo


05.05.2018 7:44

Re: ABS a velkost kolies

quickmick
 Kávičkár 

Ikona

2x reálna skúsenosť z áut:
Fabia 1 ABS bez ESP: rozdiel otáčok spôsobený nesprávnym počtom "zubov" snímača ABS na No Name ložisku na PP strane ( o 1 zub menej). Zákazník sa sťažoval, že auto občas pri brzdení ťahá doprava. Celý deň som sa vozil a auto v poho. Až raz pri jazde dole kopcom odrazu pri 100km/h potiahlo pri jemnom dobrzďovaní prudko doprava. Skoro som sa pos.... Kontrolka ABS nesvietila, akože všetko OK. Akonáhle sa dalo zastaviť, vybral som poistku ABS a tak došiel do dielne.
Focus 2 s ESP: stalo sa presne to isté, novší systém a rovnako ESP nezistilo nesúlad pred kolíznou situáciou (rovnako našťastie potiahlo doprava a meste v malej rýchlosti, horšie, že v zime na snehu), až po nej sa rozsvietil ako vianočný stromček. Pred tým 20 km jazda v pohode.
Mal som šťastie, že to vždy potiahlo ku krajnici a ustál som to. Ak by to potiahlo do opačnej strany, tak s veľkou pravdepodobnosťou spôsobím nehodu samozrejme "mojou vinou". Toto by som len ťažko ukecal.
Je jedno, prečo ABS odsníma iný počet otáčok kola, či už je to nesprávny počet zubov snímacieho kola alebo iný priemer pneumatiky. Vývojár s tým jednoducho nemusí počítať alebo na takúto situáciu navrhol nejaké chovanie sa v kolíznom stave a potom situácii je to fakt prúser.
Takže riskovať kvôli tomu na svojej moto život? Nie ďakujem. Už v tých autách to bolo strašidelné.
P.S. áno auto je iné ako motorka, ale kto z Vás vie, ako to vývojár napočítal na nej?


05.05.2018 8:09

Re: ABS a velkost kolies

zdeno255
 Kávičkár 

Ikona

Napr Renault a aj iné novše vozidlá ti chýbajúci zub v ložisku zistia hneď ako sa pohneš ;-). V autách je uplne rozdielny systém ABS. Vlastne ABS je iba súčasťou oveľa zložitejšieho systému. Napr Navara-Alaskan a aj iné, vyrobca odporúča obmieňať medzi sebou predné a zadné pneu každých 5000km kôli rovnomernému zjazdeniu.
Myslim že na motorkách čo nemaju trakciu a pod. závodné fičúrky to až také zložité nebude. Jedine že v krízovej situácii môže inak zareagovať ten systém.


06.05.2018 22:11

Re: ABS a velkost kolies

THeBaNDiT
 Kávičkár 

Ikona

Re: ado93: (citujem)"Ked mas na aute v lete R19 a v zime R17 tak v zime ti ABS nefunguje?"(koniec citátu)

Ty si myslíš, že tie zimné R17 sú menšie než letné R19? :-))) Vec sa má tak, že sú rovnaké, pretože R19 majú veľký disk a k nemu pneu s nízkym profilom, kdežto tie R17 sú menší disk s pneu s väčším profilom, a to všetko tak, aby obe kombinácie boli vo výsledku rovnako veľké... :-) [dobre]


16.06.2018 13:23

Re: ABS a velkost kolies

jackob117
 Kávičkár 

Ikona

Pre všetkých čo to ešte zaujimalo ako to dopadlo, ABS chybu nevychadzuje a funguje normálne


16.06.2018 20:59

Re: ABS a velkost kolies

boombastic
 Turista 

[dobre]


16.06.2018 21:35

Re: ABS a velkost kolies

minomonster
 Kávičkár 

Ikona

vw tiguan mame v rodine a ked mu vymenim letne za zimne a naopak, tak po prejdeni par km mi auto začne signalizovat problem, v stredovom paneli je čarovný gombik, podržim, načita a všetko ide a kontrolka zhasne
ale motorka s tym nema problem si myslim, lebo aj tak je zadne a predne inej vyšky, myslim si , že tam ide o to, že snimač ked snima okienka na kolese, tak je spokojny, nesmie zasavit, vtedy začne abs učnkovat a pulzovane brzdit. myslim si , že snima aj rychlost a pod určitu rychlost abs už do toho nebrble, ved človek chce aj zastavit
Daval som už širšie gumy zo 190 na 200 a všetko išlo v pohode.
Moderne abs su naklonove a všeliake a tam presne neviem, ale myslim , že pôjde tiež.
motorka po zapnuti signalizuje blikanim ABS a po začati jazdy to skontroluje, čo a ako mu idu kola a zaznamena ako Ok a zhasne a je funkčne


18.06.2018 23:41

Re: ABS a velkost kolies

copo
 Edvenčr 

Ikona

cim novsia technika tym vsetko lepsie co sa tyka bezpecnosti, zaklad je ABS snimacie otaciek kola pre vsetok system v technike. 9 rokov si jazdim na mercedese zadny nahon, mokro super, zima sneh, zladovatela vozovka este lepsie s kombinaciou pneu ktore maju fajne zubatice po krajoch, poslednych 5 zim len barum pneu. Uzivam si jazdu zadny nahon super vsetko funguje, ked islo auto do smyku vsetko zapracovalo, ziadny smyk, ziadne hodiny na smyklavom pokial som to vsetko nevypol. Systemom som veril natolko, ze som sa nebal na snehu pridat v zatacke. No a jedneho dna ked som mal ist na aute uz len dva krat a nove cakalo na predajni sa stala taka fajna vec, ze som mal defekt o ktorom som nevedel, nemalo auto este meranie tlaku, kolo trochu menej asi bolo uz fuknute, aj sa mi zdalo ze mi dako pri zatoceni pod plynom zaplavalo v zadu sa stala taka vec, ze obchadzal som ludi zo psom, vratil som sa do svojho pruhu a cela vaha sa preniesla na to poloprazdne koleso. Kolo vyzulo z disku, ABS odmeralo nepomer obvodu prejdenia kolies tak vyhodnotilo pretocenie kola rychlejsie ako keby na lade tak obmedzilo mi vykon motora, auto islo dalej meralo nanovo, zistilo to iste aj po zmene vykonu tak jednoducho dalsi system zacal prave tym kolom co islo na rafiku brzdit uz auto si myslelo, ze idem do pretacaveho smyku a bolo vymalovane, na ceste 15m ryha od disku od brzdenia a ja o 15 m s autom v jarku uz na boku. VSetko funguje super, pokial su pneu na disku :-~ :-~ :-~ :-~ A vsetko sa to cele udialo ani nie 500m od domu.
Policajt sa cudoval, ze preco neni przdna draha o troch kolies, no sak neni, ja som nebrzdil, brzdilo auto samo len tym jednym kolom a ono len sa pokusalo vyrovnat to co si myslelo ze idem do hodin a ja som isiel rovno. KEby do toho nekafralo auto, tak hadam stojim na ceste o par metrov len s roztasanym kolom.


Na aute pri inych pneu rozmeroch zima leto ale vsetky 4 ks rovna vzdy na aute nikdy ziadny problem, na moto bmw r 1100 gs som mal tiez kadejake pneu iny rozmer nie original bez problemov. Predpokladam novsie masiny co maju kopec systemov by uz mohol byt problem.

Ja veru nechcem nove masiny, pekne to dobojujem zo starym bmw a aj ostatne motosky uz starinky, budeme udrziavat ich doma


19.06.2018 8:46

Re: ABS a velkost kolies

boombastic
 Turista 

Skus s tym zadnym nahonom vyliezt v zime na kramare, alebo na akykolvek zasnezeny kopec. To je jeho achylova pata.


19.06.2018 9:26

Re: ABS a velkost kolies

kemo
 Geriatrik 

Copo - podľa toho, ako si popísal priebeh cesty do priekopy, tak Ti asi "pomohlo" ESP (uviedol si, že Ti obmedzilo výkon motora - to robí ESP, samotné ABS starších generácií výkon motora neobmedzovalo). Samotné ABS vyhodnotí chybu a vypne sa, brzdy sa začnú chovať ako keby na vozidle ABS nebolo (už som o tom písal). Uviedol si, že si nebrzdil. Ak by si stlačil pedál brzdy, zostávajúce 3 kolesá by brzdili. Správne si ale vyhodnotil, že ak by bola pneumatika (a nevyzulo by ju), tak by sa auto chovalo inak.

Boombastic - Reagoval si na Copa, určite Ti na to dá podobnú odpoveď ako ja.
S dobrými gumami iba zo zadným náhonom vyjdem aj na zasnežené Kramáre (jedno či Medour alebo BMW). BMW má taký čarovný gombík, ktorý tomu pomôže - deaktivácia kontroly trakcie. V prípade núdze som posadil do kufra manželku a dostali sme sa aj na strmšie kopce, ako sú kramáre. S predným pohonom je to horšie, manželka by musela ležať na prednej kapote :-D :-D , asi by sa jej to nie veľmi páčilo.


19.06.2018 9:56

Re: ABS a velkost kolies

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Re: kemo: To by manzelka bola ako babika na svadobnom aute.

A mas pravdu, zalezi od gum. My sme volakedy v pohode vyliezli zo zigulikom na martinske hole (myslim, len po parkovisko - nie priamo na svah) a to sme museli v polovici zastavit, lebo pred nami siel nejaky gazik a nevedel sa rozbehnut. Zaklad bol dobre gumy a jemnu nohu na plyne. No a samozrejme zdravy rozum, ked tatko videl, ze bude musiet zastavit, tak vysiel s kolesami mimo stopy, aby sa nerozbiehal na ujazdenom snehu, ale na cerstvom. Navyse nas bolo plne auto (1 dospely, 3 mladeznici (15-1 8) a dve deti + vystroj, takze vaha bola dostatocna(este ze vtedy nebolo treba detske sedacky). Ked sme vysli hore, tak ten chlapik z gazika si zacal obzerat nas podvozok, ci nahodou nemame nejak domontovane 4*4 a cumel jak picha z deravych teplakoch, ze sme nesmykali. Takze ide to, len treba opatrne a jemne (a v tomto pripade vysoky vykon a krutiak je skor na skodu ako na osoch)


19.06.2018 10:35

Re: ABS a velkost kolies

egres2
 Bahniak 

Ikona

žigulák 1500 + v zime dve liatinové platne so šporáku nad zadné kolesá a škodovečky len čučali pod kopcami.


19.06.2018 13:20

Re: ABS a velkost kolies

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: boombastic: nemal som problem ani na zobor :P pokial je dobra pneu, neni problem
Pokial som mal pirelli, michelin, dunlop utrpenie zima az jedneho dna som dal barum polaris a retaze som uz ani nemusel do auta davat. Skycov, baba, sturec bez problemov. To skor s prednym nahonom som maval problem, zatacky islo auto do kopca rovno :-~ :-~ :-~


Dôvod úpravy: :-P :-P :-P

Upravené 1 krát. Naposledy upravil copo (19.06.2018 13:29)


19.06.2018 13:25

Re: ABS a velkost kolies

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: kemo: zatial som nenapisal nikde ze ABS mi obmedzilo vykon motora, pisem ze na zaklade merania oboch kolies na jednej naprave bol nepomer prejdeneho useku, tak mi najskor obmedzilo vykon na tom prazdnom kolese. . Samozrejme ze nie ABS ale dalsi system, ktory zo snimanim ABS spolupracuje a nasledne na to bolo brzdenie. Jasna vec ze to urobilo ESP


19.06.2018 14:51

Re: ABS a velkost kolies

boombastic
 Turista 

vzdavam sa vase auta so zadnymi nahonmi prelomili fyzikalne zakony. ja som mal asi dake na hovno.

- opel omega kombi - vpredu motor zadny nahon
- toyota supra - vpredu motor zadny nahon
- 750 Li - vpredu motor, zadny nahon
- S 500 L - vpredu motor zadny nahon

ani jedno z tychto aut sa nechovalo tak, ako pisete, ale na zasnezenej ujazdenej ceste boli prakticky nepouzitelne. nastastie tych zasnezenych ciest rok od roka ubuda.




19.06.2018 15:30

Re: ABS a velkost kolies

joscu
 Kávičkár 

Re: boombastic: ako by som to napisal chyba medzi volantom a sedackou... samozrejme tuto chybu nepriznava ani jeden chybny kus :-)


19.06.2018 15:33

Re: ABS a velkost kolies

egres2
 Bahniak 

Ikona

bombi:
Keď som chlapíkovi na parkovisku, čo sa nevedel rozbehnúť na snehu , povedal aby zaradil trojku
tak zareagoval ako keby som utiekol z Caile.
Hold.


19.06.2018 15:43

Re: ABS a velkost kolies

boombastic
 Turista 

egri: ano to chapem, ale na automate neviem ako sa rozbiehat na trojke.

jos: ver, ze na niektorych autach pri rozbiehani vobec nezalezi na medzikuse. moze tam sediet aj majster sveta, to auto ho uplne ignoruje a robi si po svojom. a cim novsie auto s novsimi technologiami, tym ho ignoruje a robi so po svojom viac. mozno si to niekedy vyskusas aj sam.


19.06.2018 15:57

Re: ABS a velkost kolies

egres2
 Bahniak 

Ikona

To boli roky žiguláka.
No automat má zase ESP +kadečo.
Mne chýba už dávno ručná brzda v zime. :-((((((


19.06.2018 17:42

Re: ABS a velkost kolies

joscu
 Kávičkár 

Re: boombastic: nechcel by som auto ktore musim pocuvat ja to ozaj nie to si nevyskusam :-}


19.06.2018 18:08

Re: ABS a velkost kolies

boombastic
 Turista 

tak si odsudeny kupovat si len stare auta.

pretoze uz pri klasickom automate starom povedzme aj 10 rokov nijako neovplyvnis rozbeh do kopca. das decko a pridas plyn. nic ine urobit nemozes a nemoze ani najlepsie sofer na svete.
cize aj ked na vychode este forky o medzikusoch ficia naplno, tak v technologicky viac, ci menej pokrocilom svete uz nemaju ziaden vyznam.


19.06.2018 19:04

Re: ABS a velkost kolies

Ridgeback
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Bumbastik nepochopil že debata je o manuáli a on furt dokola o jeho starých plečkách v automate...


19.06.2018 20:20

Re: ABS a velkost kolies

boombastic
 Turista 

debata zacala o zadnom nahone a aspon priemernom aute a take sa s manualnou prevodovkou nevyraba.


19.06.2018 20:20

Re: ABS a velkost kolies

joscu
 Kávičkár 

Re: boombastic: velky bratislavcan nepozna nic ine len 10rocny automat :-)))


19.06.2018 22:13

Re: ABS a velkost kolies

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Tu sa zisla yntelygencija z celeho slovenska, uz vam tu len T-Rex chyba.


19.06.2018 23:32

Re: ABS a velkost kolies

kemo
 Geriatrik 

Bjorni - pekne si to charakterizoval - ako bábika.
Prvé auto som mal Trabiho, na zimu som dával také "zimné" pneu. Nie čo do vlastností, ako teraz sú, ale dezén mal také pekné štuple (70-te roky, ak si to niekto pamätá). Raz sme išli na lyžovačku na východe pri Sabinove (Drienica, alebo Lisá, sa to tuším volá), snehu vyše rozkroku, cesta bola nejako prehrabaná, aj pneu boli "zimné" len tie kui predné kolesá pretáčali. Tak si dvaja kamoši sadli na predné blatníky a vyšli sme až hore. Bakelit vydržal, terajšie blatníky by to asi nezvládli.

Boombastik - uviedol si, že debata začala o zadnom náhone a aspoň priemernom aute a také sa s manuálnou prevodovkou nevyrába. BMW 320 je, myslím si, aspoň priemerné auto a má zadný pohon a aj manuálnu prevodovku. Aj v súčasnosti také kúpiš.

Skutočne v zime na snehu je základ dobré, ale naozaj dobré pneumatiky. Dobré boli Barumky MP 54 ??, už neviem presne, mali také štuple v piatych radoch. Nexia s nimi nemala problém.

Debatu ste posunuli k automatom. Tiež som po veľmi dlhom zdráhaní sa zakúpil BMW X3 s automatom. A iba pre zaujímavosť zimné Pirelly, cca 5 mm dezén a 24.februára tohto roku bez problémov na Kráľovu Studňu, cca 1300 m nad morom. Hore ale už dobre fučalo, posledných cca 500 m je už otvorené vetrom, mimo les, tvorili sa záveje a zostal som visieť na záveji asi 50 m od chaty. Pod auto sa dostalo toľko snehu, že kolesá už nemali žiadnu trakciu, len sa točili. Na druhý deň nás vyhrabával traktor s radlicou od 10:00 a končil o cca 16:00, až potom sme sa odtiaľ dostali. Predomnou sa tam zatúlal jeden chlapík s Pajerom, vtedy vraj ešte moc nefučalo. Super zážitok, skoro ma eblo. Najprv som si myslel, že tam zostanem do mája.
Súčasné autá nie sú vyrábané na náročné zimné výjazdy, ale dá sa pri troche snahy a praxe, aj s automatmi.


19.06.2018 23:33

Re: ABS a velkost kolies

kemo
 Geriatrik 

Pozerám, že téma začala o niečom úplne inom "ABS a velkosť kolies".


20.06.2018 7:11

Re: ABS a velkost kolies

boombastic
 Turista 

dobre gumy samozrejme pomozu, ale fyziku neobidu. a zadny nahon s motorom v predu nikdy nezvladne na zasnezenej ceste take stupanie, ako predny nahon s motorom v predu, o stvorkolke uz ani nehovoriac.

dalej som reagoval na oblubenu a povestnu poznaku majstrov sveta o chybnom medzikuse, ktora pri rozbiehani s automatom a elektornikou straca vyznam vseobecne pri akomkolvek nahone a akomkolvek medzikuse. to je cele. automaticku prevodovku som do toho zaplietol preto, lebo cuduj sa svete, veru aj take sa mozu v aute objavit a vela ludi manual nechce, najma ti, ktori uz vyskusali automat.

ano, v pripade zadokolkoveho manualu sa este ako tak da laborovat, ale opat fyziku nikto neodrbe a lahky zadok s motorom v predu do riadneho nasnezeneho kopca nedostane nikto.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.