Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1120 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 8964
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (5239)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (3725)
Aprilia

no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuno.. tá vajcovitosť kotúčov a STK - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

| 1 2 3 4 5 6 | Nasledujúce

12.07.2022 12:58

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

TheAdicts
 Turista 

Ikona

Caute.
Kde v BA alebo okoli je dobry technik na meranie tej "ovalitosti" kotucov, pripadne kde maju nato vhodnu brzd.stolicu? Pripadne kde z toho nerobia taku dramu.
Bol som na stk a technik mi nameral s viacej pokusmi od 21 do 24%.
Takze mam stk na 60dni.
Kolko krat sa da ist na opakovanu, docastne sposobilu stk? Ze by som to skusil este na inej stk.
Dakujem za info,pomoc.


12.07.2022 14:25

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

KAJL
 Kávičkár 

Re: TheAdicts: ahoj, otazka citis pri brzdeni trasenie?
rozpraval som sa s jednym chlapikom mal miernu nehodu na predok a tiez mu namerli cca. tolko co tebe a vravel, ze pri brzdeni citi trasenie. takze ked ta uz trasie, tak budes mimo tolerancie vsade.


12.07.2022 15:55

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

sranda je, ze keby si mal o jednu meranu jednotku,tak si v tolerancii. :-O uz sa to tu vela krat preberalo,meranie je nepresne a fraska,spinavost na ludi. I-GRR keby technik chcel,tak moze meranie opakovat,az a dostane na merane pozitivum. :-)
pokial je tam hodnota 30-40 tak ok.ale tesne 21? to je spinavost. a ten odskok merania, hovori rovnako za seba.cele zle a malo by sa stym uz zacat nieco robit.musite sa viac stazovat. [ciel]


12.07.2022 16:05

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

a druha skutocnost. je ta, ze pokial by si siel na inu stk,tak znova ine hodnoty. :-D


12.07.2022 17:05

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

KAJL
 Kávičkár 

Re: barlac: ale ten rozptyl 20% je uz aj tak pekna tolerancia, mohli by dat hranicnych 15% a potom by sme plakali, ze keby to bolo aspon 20. Otazka je trase ju uz pri brzdeni, alebo nie.
ten moj znamy mal nameranych 24 a vravel, ze mu trasie kormanom az tak, ze prednu prestal pouzivat :-~ , je to doslova kavickar. jazdi, tak ako keby mal na nadrzi plni salku kavy a nechcel ju rozliat.


12.07.2022 17:26

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

JASNE ,KEBY BOLO PODLA TEBA, AJ 3% BY BOLI VELA. :-D
mam to opakovat do nekonecna? :-O skutocnost je ta, ze toto meranie je buzeracia a nic viac. :-@ je to zanedbatelna hodnota a nema,ako do bezpecnosti,tak do brzdnej drahy ziaden nebezpecny vyznam.


12.07.2022 17:29

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

rozoberat tu veci, ze tvoj ci ineho znamy, urobil tam to, ci ono, je nezmysel, 8-) tak ako tvoja rada prispevkov.
tu na trasenie pri brzdeni spada viac veci,ako len ta ich ovalita kotuca.(nerovnomerny brzdny ucinok). [ciel]


12.07.2022 17:53

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

boombastic
 Turista 

Ja vidim problem skor v tom, ze niekomu realne pri brzdeni trasu riaditka, motorka vibruje a aj tak sa na takej motorke vozi a este sa aj pohorsuje, ze ho vyhodili z estkacky...
Ostatne pripady su len lov na prachy...


12.07.2022 19:25

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

KAJL
 Kávičkár 

Re: boombastic: pochopil si.
dilino, normotvorca Re: barlac opat nie.
ale uz sme si zvykli.


13.07.2022 11:52

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

strive
 Turista 

Ikona

Teraz som bol na STK a mal som na moto trošku OFF gumy TKC80 a ovalitu merali ,ale existuje prípis z vedenia STK kde určujú metodiky merania, že na motorkách ktoré majú drapáky sa to merať nemusí, pretože stačí trošku oskákaná guma a neprejde to ani s novým kotúčom tak to nemusia merať. No je to zrejme len na posúdení konkrétneho technika pretože ten čo robil moju moto sa hneď pustil do merania.
A aj tak neviem ako môže zmerať brznú silu pri vysokých zdvihoch motorky ak ju nemá pevne uchytenú k podlahe.


13.07.2022 12:22

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

strive - napodobne pri mojom poslednom vzduchaci... tiez som tam mal gumy s vysokym a redsim vzorom a isiel tiez hned merat. Hovorim mu naco to robite s tymito gumami.. a on ze musi koli kameram ale ze nemam sa bat ze vie ze to bude mimo toleranciu a ze urcite ovalitou prejdem.

A tiez mi poradil aby sme sa stazovali dokola.. ze ich to tiez nebavi merat nezmysly na zariadeni nie na to urcenom a potom sa hadat s majitelmi...


13.07.2022 12:43

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: strive: Re: raptor: A ja som počul o tom, že je usmernenie, že šotpľové gumy ani merať nemusia - do kolónky napíše nemerateľné a má vykonať jazdnú skúšku.
No možno je časť problému aj v tom, že niektorí stktechnici málo čítajú.


13.07.2022 13:13

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

jazdná skúška v mojom prípade možná nebola, pri meraní sme pre istotu pri úkone držali z každej strany motorku z každej strany ešte jeden technik a ja... nakoľko v merajúci technik podstate nedočiahol :-}

a ani on nebol z toho nadšený... banánistan !!

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (13.07.2022 13:14)


13.07.2022 14:05

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

vidim ze uz prichadzate na jadro veci. >:-) pokial ma pneu.mimochodom ktora ma dezen v tolerancii a nema viditelne deforacie,prasklinky a podobne. :-O pokial naštrbi vysledky merania, tzv. ovality,tk tu niet co riesit. meranie nieje v sulade a vyhadzuje zmatocne,nepresne vysledky. :-)
pokial vsak motorka trasie a taha do strany,tak taka motorka ma ist,najskor do servisu a nie na stk. [ciel]


13.07.2022 14:10

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

primitivne meranie nemozno poladat za seriozne meranie >:-) jeden drzi,druhy drzi a ked zle drzia,tak vysledok moze byt dobry,alebo aj zly. co je to za picovinu? :-O
to nikomu uz nedobija ze cele meranie ovality je postavene na divnych praktikach a nedostatkoch,na ktore doplaca majitel vozidla. :-) >:-) :-D a my nic :-D :-D


13.07.2022 14:36

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

KAJL
 Kávičkár 

Re: barlac:
pokial vsak motorka trasie a taha do strany,tak taka motorka ma ist,najskor do servisu a nie na stk- to je pravda, ale najdu sa aj taki, ktrori su presvedceni, ze ich motorka je aj tak v poriadku, alebo nechcu platit za servis a skusaju ci cez STK neprejdu. a potom sa tie vady prejavia napr. aj pri tom brzdeni. Presne pre to je ta STK, aby sa objektivne posudil stav vozidla.
A ze to meranie je hlupost treba podlozit aj objektivnymi dokazmi, nie len subjektivnymi pocitmi.


13.07.2022 15:14

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: KAJL: "A ze to meranie je hlupost treba podlozit aj objektivnymi dokazmi"
Dá sa to postaviť aj opačne: Je nejaký objektívny dôkaz, že tak toto meranie dáva objektívne výsledky?
Kde to ešte takto merajú?


13.07.2022 15:50

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

KAJL
 Kávičkár 

Re: tryskac: na zaklade niecoho sa to muselo do metodiky STK dostat.
a ked sa do metodiky dostala nicim nepodlozena hlupost, tak smolu mame my. pretoze, ked to chceme odtial dostat prec, tak nestaci prist len s pocitmi, ale aj s argumentami proti.


13.07.2022 16:12

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

ako u kktov na dvorku. >:-) >:-) >:-) technici stk jasne tvrdia,je to blbost a stazujte sa. co este treba? >:-)


13.07.2022 16:19

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

KAJL
 Kávičkár 

Re: tryskac: aj tvoj sposob je jedna z moznosti. Moja skusenost je taka, ze chlap mal nieco nad 21 a skratka nepresiel a povedal, ze mal tresnutu prednu vidlu a fakt mu pri brzdeni trasie riadidlami. preto na zaklade toho usudzujem, ze ta hranicna hodnota nad 21 pri cestnych pneu moze byt taka, ktora uz poukaze na vaznejsie problemy.


13.07.2022 16:25

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

HEALTECH ZARIADENIE NA MERANIE RÁMU RAPIDLASER. >:-) >:-)

Aké merania je možné vykonávať pomocou RapidLaser?
• Kontrola vyosenia zadného kolesa
Nesprávne zarovnanie zadného kolesa vedie k nadmernému opotrebeniu zubov rozety, reťaze, ložísk kolies a pneumatík


• Kontrola vyosenia / zohnutia kyvnej vidlice
Rovnako ako neprávne zarovnanie zadného kolesa, aj vyosená alebo zohnutá vidlica môže viesť k nerovnomernému opotrebeniu komponentov pohonu aj zadného kolesa ale taktiež k nepredvídateľnému vlneniu podvozku. Z bezpečnostného hľadiska preto neodporúčame jazdiť na motocykli ak sa nekontrolovateľne vlní


• Kontrola zohnutia / skrútenia hlavy riadenia
Motocyklové rámy sú náchylné na zohnutie / skrútenie v prípade havárie, ešte viac pri čelnej zrážke. Nielenže najmenšia odchýlka v porovnaní s fabrickým stavom spôsobí, že je motocykel nepoužiteľný, je taktiež veľmi nebezpečný pre jazdu na ceste alebo trati. Poškodenie rámu sa považuje za jednu z najvážnejších škôd na motocykli


• Kontrola zohnutia / skrútenia predných teleskopov
Aj ten najmenší pád v malej rýchlosti môže spôsobiť zohnutie predných teleskopov a skrútenie spodného okuláru. Po každom malom páde teda odporúčame kontrolu rámu, pretože zohnuté predné teleskopy môžu mať veľký vplyv na ovládateľnosť motocykla


• Kontrola rázvoru motocykla
Zmenený rázvor môže byť príznakom čelného nárazu, pretože kratší rázvor sa vyskytuje len vtedy, keď sa uhol riadenia stane ostrejším (v prípade sériovej geometrie) tak ked ide o bezpecnost,tak ok,podme merat do dosledku :-))) :-)))


13.07.2022 16:30

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

buzeracia nema hranic :-@ spominam si na vymenu lekarniciek bielej za oranzovu.niekomu vraj vadila farba. :-O :-O :-O
aj ked je logicke ze biela je po tme lepsie viditelna, na co chytrak najskor zabudol. :-O :-D ´.


13.07.2022 19:42

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: KAJL: na zaklade niecoho sa to muselo do metodiky STK dostat.
A čo tak len na základe arogancie ludí s pečiatkou.
U nás musí pionier či simson vláčiť rovnakú obrovskú lopatu špz ako veľké motorky. špz u nás musia mať aj rôzne nakladače, rozmetadlá hnoja či obilné kombajny a rezačky, z toho sa ludia zo zahraničia iba smejú.
Kvôli kšeftu /vraj kvôli slovenčine/ sa museli všetky informačné návesti, ktoré boli napísané celé veľkými písmenami meniť za nové kde bolo veľké písmeno iba na začiatku - je to na vačšiu vzdialenosť horšie čitateľné, ale za to spisovne. Dopravné značky musia byť z tak superreflexným povrchom, že je potrebné pri nich po tme prepnúť na krátke svetlá aby človek sám sebe nevypaľoval oči - fasa bezpečnostný prvok.
Tak prečo sa Ti nezdá ako reálne, že nejaký chruňo na MDPT si povedal, že u nás aj motorky budeme merať na "ovalitu" na zariadeniach, ktoré na stk máme a nevadí, že nie sú na to vhodné.
Na MDPT chodím cca 25 rokov, tí ludia čo používajú hlavu odtiaľ postupne odchádzali, a po kariérnom rebríčku tak najčastejšie stúpajú ludia s "animálnou" výbavou.


Dôvod úpravy: debata nie je o prípadoch, kde je cítiť problem aj pri brzdení na ceste, ale o tých ostatných.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (13.07.2022 19:45)


13.07.2022 20:53

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Re: tryskac: Hlavne že v dnešnej dobe tak populárne nízkoobsahové auta (nepoznám továrenske značky ani jedného), ktoré môžu šoférovať deti už od 15 rokov a sú pomerne dosť rozšírené, majú špz-tky také, aké boli na normálnych motorkách do konca roka 2008 (malý rozmer). Škoda, že vďaka zrejme malej mozgovej kapacite som do dnešného dňa nepochopil, ako sa tu vkladajú fotky...no ale priznávam, že som sa o to až tak veľmi nesnažil 8-)


13.07.2022 21:38

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

boombastic
 Turista 

S tymi reflexnymi dopravnymi znackami je to na debatu...isiel som (davnejsie) po novej dialnici (tusim r1) a velke tabule, navestia a znacky nad dialnicou, ale aj vedla nej boli reflexne velmi divne...bud odrazala len polovica, alebo len dake flaky, alebo aj vobec nie...castokrat sa v tej tme nedalo ani precitat co na nej vlastne je...neprijemne...predpokladam, ze sa na nich co-to usetrilo...
Stal sa mi ale aj pripad opisany vyssie, ze znacka akoby mi do oci svietila dialkovymi...tiez neprijemne...


15.07.2022 14:14

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: Jeff: priamo na MR foto nezavesíš, foto vložíš jedine tak, že ju zavesíš niekde inde a tu do img vložíš odkaz na miesto uloženia.
Re: boombastic: to , že sa Ti do očí odrážala iba časť návestia bolo spôsobené bud nerovnomerným znečistením, alebo zvlnením plechu tabule - uhol odrazu časti plochy smeroval inde.


15.07.2022 15:49

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

nee,bol natrtkany a nevidel poraadne. >:-)


15.07.2022 18:44

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

boombastic
 Turista 

To ale tabule, ktore tam vtedy vyseli mozno dva tyzdne robit nesmu...


| 1 2 3 4 5 6 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.