Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 328 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Anketa:

Mal by sa podľa teba Dakar vrátiť do Afriky?

Spolu odpovedi: 3126
Áno, to sú terény kam patrí: 58% (1812)
Nie, južná amerika je super: 42% (1314)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Adamoto KTM

Odborník na BMW - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuOdborník na BMW - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
10.11.2019 10:44

Odborník na BMW

LOFTY
 Turista 

Ikona

Zdravím členov MOTORIDE,
a zároveň prosím o radu, či niekto nepozná v stredoslovenskom kraji odborníka na motory BMW. Potrebujem skontrolovať ventily a španovák reťaze, keď to mám rozobrané lebo som menil sviečky.
Vopred ďakujem za tip.
Miro /LOFTY/ 8-) [dobre]


10.11.2019 14:11

Re: Odborník na BMW

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Ak teda máš f 800, tak na španováku reťaze nezistíš nič, je hydraulický. Na pár motoroch čo som pozeral ventily, tak do min. 80 kkm boli všetky v tolerancii.
Koľko máš nabehané?


10.11.2019 19:14

Re: Odborník na BMW

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: LOFTY: mal som GS800 2010 a co sa týka ventilov tak do cca 60000 km na ne môžeš zabudnúť. Podľa servisného manuálu by mala byť kontrola každých 20000, tiež mi to v servise chceli robiť (servisak z toho co som mu povedal hneď zistil ze "domácu úlohu " som si spravil), len som dodal ze keď už sa v tom budú vŕtať tak nech mi nezabudnú v rámci záruky vymeniť to olej slintajuce tesnenie pod vickom ventilov). Moto vyšla zo servisu s vymeneným tesnením a bez zauctovanej sumy za kontrolu ventilov.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (10.11.2019 19:15)


10.11.2019 19:58

Re: Odborník na BMW

LOFTY
 Turista 

Ikona

Re: tryskac: Zdravím, mám vyše 120 000 km a čo viem, tak ešte v GB bolo menené tesnenie pod hlavou. Na motore nič iné iba servisné úkony...


10.11.2019 20:25

Re: Odborník na BMW

LOFTY
 Turista 

Ikona

Re: RadoR6: Zdravím, nakoľko mám už vyše 120 000 km, možno by bolo vhodné to skontrolovať, keď je to rozobraté. Ale možno vymením sviečky a nechám to tak. Motor ide pekne, skôr ma trápi hlučnejšia spojka a veľká vôľa na záberovom hnacom ozubenom kolese. Holt najazdené km nepustia.... :-}


10.11.2019 20:34

Re: Odborník na BMW

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Rado, áno slintajúce tesnenie kedysi znervózňovalo aj mňa. Nové mám stále v šuflíku a staré po poslednej rozborke držalo 4 roky a až tento rok začalo mokvať. Na vine nie je ani tak tesnenie ako šróby čo ho držia mu dávajú malý prítlak.
Lofty, ked som pozeral jednu 8gs čo mala 120 kkm a jazdená vačšinou v nabalenej dvojke, tak bol iba jeden ventil 0,01 nad limit.
Ak tam bolo menené tesnenie, tak tam asi nanovo nastavovali vôle. No chápem, že to chceš pre istotu skontrolovať, ale ak si to zvládol na XL , tak to spravíš aj na 8gs. Ak niečo nebudeš vedieť, tak sa kludne pýtaj.


10.11.2019 21:12

Re: Odborník na BMW

SO545
 Kávičkár 

Ikona

aku to stotinu u BMW merate ? nepodpichujem ale nebola to skor desatina ?


10.11.2019 23:50

Re: Odborník na BMW

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Nie nebola to desatina.
Ak je sanie je 0,18-0,26 , výfuk 0,27-0,35 a nameriam 0,36 tak je to desaťtisícin ;-)
Samozrejme presnosť merania je +- stovka, ale to pri tolerancii 0,08 nie je podstatné.


11.11.2019 7:42

Re: Odborník na BMW

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

kokos, to ma riadne povolene tolerancie


11.11.2019 19:49

Re: Odborník na BMW

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Matúš, hej aj mňa to kedysi prekvapilo, kdeže zo 600 ccm jednovalcov som bol zvyknutý na na menšie vôľe.
Tolerancia 8 stovák je pohodlná pre montáž , no vôľa cez 3 desatiny vyzerá obrovská, ale nie je výnimočná :
Strom 650 s0,1-0,2 v0,2-0,3
Triumph 800 a to je trojvalček s0,1-0,2 v0,325 až 0,375
LC8 990 s0,1-0,15 v0,25-0,3
XTZ 750 s0,15-0,2 v0,25-0,3

Dôvod úpravy: .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (11.11.2019 19:52)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.