Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2733 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28540
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11542)

Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJawa 350 - ihličkové ložisko v motore - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Motor.

27.06.2007 7:34

Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore

bublifuk21
 Edvenčr 

Ikona

Zdravím páni. Mám Velký problém. Išiel som meniť piestne krúžky a pravdepodobne mi padlo jedno ihličkové ložisko do priestoru zotrvačníkov. Hneď ako som zistil, že mi jedno z nich chýba som to celé presvietil z hora ale nič som tam nevidiel. Vkladal som tam aj magnet, že by sa naň tá ihlička zachytila, no nič. Je možné že by sa tá ihlička dostala pod zotrvačníky a nezostala len v tej strbine medzi nimi? Alebo, je možné žeby tam tá ihlička úplne chýbala? Pretože v podstate som ju vypadnúť nevidel, len ked som zistil koľko ich tam má byť, tak mi jedna chýbala. A mohlo by to fungovať správne aj keby tam tá jedna z 28 nebola? ZA všetky rady vopred dík.


27.06.2007 8:03

Re: Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore

momul
 Edvenčr 

Ikona

Prevrat motor naopak a potacaj klukou...ak tam ta ijlicka je,tak by mala vypadnut...
Bez tej jednej ihlicky to neskladaj.Ak ich tam ma byt 28,tak ich tam 28 musi byt.A ak kupis,tak kup vsetky nove!
A otazka:preco si daval dole piest,ked si chcel menit len piestne kruzky?hm? :-~ :-D


27.06.2007 20:09

Re: Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore

ORTUT
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Keď ti tam tá ihlička spadla tak ju tam nesmieš nechať. Ak to naštartuješ a ona sa ti zapichne do bloku alebo do piesta a doškrabe valec, alebo aj zasekne motor pri čom sa môže rozlámať piest, ...Takže ju buď vytras alebo vyplav benzínom. Najlepšie by bolo rozpoliť motor a pozrieť či tam nie je.
No hold keď si niekto handrami neupchá diery okolo ojníc a ide vyberať piestny čap na ihličkách ...
Nedávno tu o tom bola diskusia.


27.06.2007 21:58

Re: Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore

djmike
 Kávičkár 

Ikona

no ak už je tu reč o jawach... chcel som sa spytať, či je normalne, že mi z reťaze kvapka olej na kolo... .. nevravim, že je zle ked je masna trochu, len neviem odkial to ide a nebol by som rád, ak by ten olej niekde došiel... rozmyslal som či to nejde z nádobky pri prevodovke... .. ? DIKES za radu jawaaaci !


27.06.2007 22:36

Re: Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore

karol1
 Bahniak 

Ikona

mal som prípad , kedy sa "našla " stratená ihlička po 2000km.
Takže , ak sa nenájde , rozobrať motor. Zicher je zicher a zákon schválnosti vraví , že ju "nájdeš" keď sa to bude najmenej hodiť.


27.06.2007 22:51

Re: Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore

futu
 Edvenčr 

Ikona

presne tak ...aj mne sa to stalo.clovek sa uci vzdy;)oddelit bloky je to pracicka ale s kludom mozes jazdit a hned vymenis aj tesnenia


28.06.2007 18:26

Re: Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore

ORTUT
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

djmike: keď stiahneš spojkový automat na pravej strane motora a vybereš náhonové kolečko reťaze, žtak pod ním nájdeš gufero. Možno ho máš vyskočené alebo už netesní. Skús ho vymeniť , ale mal by si poriadne nasadiť to nové.


28.06.2007 23:46

Re: Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore

bublifuk21
 Edvenčr 

Ikona

Tak páni, už som to spravil, ale uplne na hov... Celé som to znova prezrel, či tam náhodou niekde tú ihličku neuvidím a neuvidel som, tak som si pomyslel, že mi musela vypadnúťa asi niekde inde. Tak som to zložil, bo som usúdil, že vyberať celý motor z motorky, odpájať elektriku, všetky lanká, asi nebude také jednoduché. Tak som nasadil valce, ale vravím si pre istotu to skúsim riadne prekopnúť len tak bez hláv. Prekopnem raz, druhý raz a zrazu rana. S piestom ani pohnúť. Nakoniec sa mi to podarilo, zistujem, že piest je zlomený a tej malej ku...y nikde. Až po niekoľkých pretotočeniach sa zrazu objavila, len tak prilepená olejom na zotrvačníku. Valec na šťastie nie je nijako poškodený, ale neviem teraz, či stačí kúpiť len nový piest za ten zlomený, alebo musia byť nové oba. Navyše druhý piest som skompletizoval aj z hlavou a pri pomalom pretáčaní, keď sa piest dostáva do hornej úvrate je počuť syčanie akoby vzduh prechádal popri pieste. Je to možné keď sú tam nové piestne krúžky? Je možné, že je valec už taký vybehaný, že nepomožu ani nové piestne krúžky? Nemáte s tým nejaké skúsenosti? Dík za všetky rady.

PS: Momul: piest som dával dole preto, lebo okrem čísla som mal na pistoch vyrazené aj písmená, na koždom iné, tak som nevedel, čo to znamená aby som nekúpil piestne krúžky, ktoré mi nebudú sedieť do piestov.


29.06.2007 6:13

Re: Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore

momul
 Edvenčr 

Ikona

Aha...
Pravdaze staci novi piest.Ale ja osobne by som u 2 valca kupil uz obidva nove...a rovno by som dal na motor aj vybrus,ked tam bude vsetko nove.Samotny vybrus nie je drahy,drahsie su piesty+kruzky.
K tomu sicaniu...je to normalne pokial ti to nefuci (nesici) popod hlavu...Tie nove kruzky si musia tak ci tak sadnut...A mozno pocujes len to,ako vytlaca do vyfuku... :-~


29.06.2007 8:26

Re: Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore

krokodyl
 Skútrista 

komu niet rady tomu niet pomoci.

Skús napísať, ako sa ti to teraz javí - či je to veľa roboty vyberať motor alebo nie.

Len tak pre poučenie ostatným. Keby to náhodou v budúcnosti niekto čítal (čo je ale málo pravdepodobné, kedže používať vyhľadávač na fóre motorajdu nie je moc v móde)


29.06.2007 12:33

Re: Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore

baho
 Skútrista 

krokodyl - 100 bodov.

Bublifuk21 - na výmenu krúžkov stačí číslo výbrusu vyrazené na pieste, písmená sú nepodstatné... a aj tak neviem načo dať dole piest keď sú tam iné písmená, to si na motore nevedel prečítať?


29.06.2007 19:51

Re: Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore

ORTUT
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

krokodyl: presne toto ma napadlo už pri prvom riadku ako popísal čo vyviedol. Len mi nie je jasné, prečo si niekto pýta radu, keď ju vlastne nechce.

Bublifuk: tak som zvedavy čo ťa teraz ten špás bude stáť. Či si aj neohol ojnicu. Na valec by som dal urobiť nový výbrus - počítam, že valec bude predsa len poškodený (myslím tým škrabnutý, keď si zlomil piest). A nepadlo ešte niečo z toho piestu dole?


30.06.2007 11:08

Re: Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore

bublifuk21
 Edvenčr 

Ikona

Momul: do výfuku nevytláča, pretože výfuk mám dole aj s kolenom a piest aj s piestnymi krúžkami je už nad výfukovým kanálom (vidím v akej polohe je piest cez výfukový kanál, kedže mám dole výfuky) keď to začne syčať. Čo sa týka valca, nie je poškodený, pretože tú ihličku oprelo v otvore pre nasávanie a tak isto na pieste v tom otvore, čiže piest ako taký nezlomilo, len tú prepážku pod tým otvorom. A z piestu tam pravdepodobne nič nezostalo, lebo som všetky tri úlomky poskladal a nič tam nechýbalo. Asi tam dám rovno spraviť výbrus, lebo keď tlačím nakopávaciu páku pomaly dole, tak keď to robím pomaly, tlak sa pomaly stráca a piest nemá takmer žiadnu kompresiu.
Preto som sa pýtal, či máte s tým nejaké skúsenosti a či je to normálne, že mi popri pieste uniká tlak.
A to, že som nezložil a nerozpolil motor je moja chyba za ktorú teraz musím pykať. Uspokojil som sa s tým, že keď som tam to ložisko hladal 3 dni a nenašiel som ho, myslel som si, že som ho pravdepodobne zamietol spolu so smeťami, keď som zametal garáž.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.