Anketa:
Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuJawa 350 - ihličkové ložisko v motore - Diskusné fórum - Moto poradňa
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokZnačky:
.Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore
Zdravím páni. Mám Velký problém. Išiel som meniť piestne krúžky a pravdepodobne mi padlo jedno ihličkové ložisko do priestoru zotrvačníkov. Hneď ako som zistil, že mi jedno z nich chýba som to celé presvietil z hora ale nič som tam nevidiel. Vkladal som tam aj magnet, že by sa naň tá ihlička zachytila, no nič. Je možné že by sa tá ihlička dostala pod zotrvačníky a nezostala len v tej strbine medzi nimi? Alebo, je možné žeby tam tá ihlička úplne chýbala? Pretože v podstate som ju vypadnúť nevidel, len ked som zistil koľko ich tam má byť, tak mi jedna chýbala. A mohlo by to fungovať správne aj keby tam tá jedna z 28 nebola? ZA všetky rady vopred dík. |
Re: Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore
Prevrat motor naopak a potacaj klukou...ak tam ta ijlicka je,tak by mala vypadnut... |
Re: Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore
Keď ti tam tá ihlička spadla tak ju tam nesmieš nechať. Ak to naštartuješ a ona sa ti zapichne do bloku alebo do piesta a doškrabe valec, alebo aj zasekne motor pri čom sa môže rozlámať piest, ...Takže ju buď vytras alebo vyplav benzínom. Najlepšie by bolo rozpoliť motor a pozrieť či tam nie je. |
Re: Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore
no ak už je tu reč o jawach... chcel som sa spytať, či je normalne, že mi z reťaze kvapka olej na kolo... .. nevravim, že je zle ked je masna trochu, len neviem odkial to ide a nebol by som rád, ak by ten olej niekde došiel... rozmyslal som či to nejde z nádobky pri prevodovke... .. ? DIKES za radu jawaaaci ! |
Re: Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore
mal som prípad , kedy sa "našla " stratená ihlička po 2000km. |
Re: Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore
presne tak ...aj mne sa to stalo.clovek sa uci vzdy;)oddelit bloky je to pracicka ale s kludom mozes jazdit a hned vymenis aj tesnenia |
Re: Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore
djmike: keď stiahneš spojkový automat na pravej strane motora a vybereš náhonové kolečko reťaze, žtak pod ním nájdeš gufero. Možno ho máš vyskočené alebo už netesní. Skús ho vymeniť , ale mal by si poriadne nasadiť to nové. |
Re: Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore
Tak páni, už som to spravil, ale uplne na hov... Celé som to znova prezrel, či tam náhodou niekde tú ihličku neuvidím a neuvidel som, tak som si pomyslel, že mi musela vypadnúťa asi niekde inde. Tak som to zložil, bo som usúdil, že vyberať celý motor z motorky, odpájať elektriku, všetky lanká, asi nebude také jednoduché. Tak som nasadil valce, ale vravím si pre istotu to skúsim riadne prekopnúť len tak bez hláv. Prekopnem raz, druhý raz a zrazu rana. S piestom ani pohnúť. Nakoniec sa mi to podarilo, zistujem, že piest je zlomený a tej malej ku...y nikde. Až po niekoľkých pretotočeniach sa zrazu objavila, len tak prilepená olejom na zotrvačníku. Valec na šťastie nie je nijako poškodený, ale neviem teraz, či stačí kúpiť len nový piest za ten zlomený, alebo musia byť nové oba. Navyše druhý piest som skompletizoval aj z hlavou a pri pomalom pretáčaní, keď sa piest dostáva do hornej úvrate je počuť syčanie akoby vzduh prechádal popri pieste. Je to možné keď sú tam nové piestne krúžky? Je možné, že je valec už taký vybehaný, že nepomožu ani nové piestne krúžky? Nemáte s tým nejaké skúsenosti? Dík za všetky rady. |
Re: Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore
Aha... |
Re: Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore
komu niet rady tomu niet pomoci. |
Re: Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore
krokodyl - 100 bodov. |
Re: Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore
krokodyl: presne toto ma napadlo už pri prvom riadku ako popísal čo vyviedol. Len mi nie je jasné, prečo si niekto pýta radu, keď ju vlastne nechce. |
Re: Jawa 350 - ihličkové ložisko v motore
Momul: do výfuku nevytláča, pretože výfuk mám dole aj s kolenom a piest aj s piestnymi krúžkami je už nad výfukovým kanálom (vidím v akej polohe je piest cez výfukový kanál, kedže mám dole výfuky) keď to začne syčať. Čo sa týka valca, nie je poškodený, pretože tú ihličku oprelo v otvore pre nasávanie a tak isto na pieste v tom otvore, čiže piest ako taký nezlomilo, len tú prepážku pod tým otvorom. A z piestu tam pravdepodobne nič nezostalo, lebo som všetky tri úlomky poskladal a nič tam nechýbalo. Asi tam dám rovno spraviť výbrus, lebo keď tlačím nakopávaciu páku pomaly dole, tak keď to robím pomaly, tlak sa pomaly stráca a piest nemá takmer žiadnu kompresiu. |