Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3834 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28547
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17003)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

ČZ 350 - problemy s dobijanim - never ending story - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuČZ 350 - problemy s dobijanim - never ending story - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Elektrika.

25.07.2007 23:28

ČZ 350 - problemy s dobijanim - never ending story

Caute moto-rideri, pleasee help me! Po 8 tyzdnoch (uz bez sadry na clenku) som sa ako tak dosmotkal do dielne a rozhodol navzdy vyriesit uz viac ako rok trvajuce problemy mojej čízy s dobíjaním. Avšak bezuspešne
Ide o ČZ 250.471, s neskorsou prestavbou motora, moto je teda prakticky ČZ 350.472. Rok vyroby 1975. Dynamo 6V 75W, Motor po GO, slape ako hodinky, sviecky NGK, kontrolne ziarovky 2W nahradene LED-diodami – celkovo 4 (smerovky, brzda, zapalovanie, svetla). Do minulorocnej nehody (jedna slepice mi nedala prednost) dobijanie fungovalo. Odvtedy je vsetko v P... Bez zapnutyx svetiel no problem, ale pri zapnutyx svetlax to nedobija, nedajboze stat na krizovatke aj so zapnutymi smerovkami. Pripisoval som to xybnemu regleru, resp. starej – 3 – rocnej baterke. Dneska ma to uz dozralo, zobral som posledne bubaky a kupil novu bateriu Varta 6 V 6 Ah (vzdy tam bola 8 Ah, ale vo viaceryx predajniach mi tvrdili ze taky typ sa uz nerobi), kupil som aj uplne novy regler – srobik na demontaz krytu je este zapecateny farbou – takze si myslim ze nastavene by to malo od vyroby byt dobre, a zo zufalstva som pre istotu kupil aj novu spinaciu skrinku, celkovo sa za tieto "srandicky" vysolil 1 500 skk. Skrinku som namontovat nestihol, no regler a novu baterku hej, skontroloval som kontakty k novym suciastkam a aj na dyname – kazdy kazducicky kabel a nastartoval. Xytila na prvy sup (ako vzdy – so startovanim problem nemam) – no po kratkej testovacej jazde – cca 10 km sa ukazalo ze neduhy s elektrikou pretrvavaju – pri zaradenej trojke a rychlosti cca 50-60 kmh a pridani sa motor xova akoby nemal dost stavy (elektrickej) – v poho vytiahne na 100 ale obcas to trhne (asi zapalovanie, iskra, neviem fakt) – to pocas fungujuceho dobijania nerobilo, no a po dojazde domov som skusal moto na mieste so zapnutymi svetlami na volnobehu – no bolo citit ze len tak-tak drzi a nexcipne – ked som pridal smerovky – bez sance zacala vynexavat az skapala – cize vyzera to tak, ako keby nova baterka, a regler nepomohli – co ma kurwa fest nasralo a som bezradny, kedze som na dal dal posledne love a kvoli zlomenemu clenku mi toto leto padol job v UK, tym aj Vape, a svetielko nadeje na GS 500 uplne zhaslo. Zajtra este vyskusam nahodit novu spinaciu skrinku no vela sanci tomu nedavam. Rozmyslam o pricinax, ci to nemozu robit tie led-diody, kdesi som cital ze povodne ziarovky tam plnia nejaku svoju funkciu, otvoril som aj svetlo, pretoze smerovky ryxlo blikaju a aj ked otacam srobikom na prerusovaci neda sa to dobre nastavit – a tam ma uputalo ze jeho vykon je 6 V 2x21W (je novy, stary sa pri buracke znicil a doniesol mi ho kamos, parametre ma vtedy nezaujimali, tak neviem ci aj to moze mat nejaky vplyv...No rozpisal som sa fajnovo, ale fakt si uz neviem rady, konecne zacinam pomaly xodit, moto v garazi, po motorickej stranke a podvozkovej stranke takmer nova moto len ta posukana elektrika mi nedopraje pohodove vozenie..xcem sa proste s mojou holkou bez starosti vybrat na vylet - bez toho aby som to na prvej krizovatke so zapnutymi svetlami a blikajucimi smerovkami nemusel drzat vo vysokyx otackax a nebat sa ze to skape. a vsetci vieme ze jazdit bez zapnutyx svetiel je provokacia toho tam hore a hazard so svojim zivotom, teda aspon ja to tvrdim..Dakujem za akukolvek radu...


26.07.2007 2:36

Re: ČZ 350 - problemy s dobijanim - never ending story

JaroEs
 Čoprák 

Ikona

aku silnu tam mas zarovku v predu? a mozes napisat aj v zadu a tak....inac led-diodu som daval aj ja do podsvietenia tachometra, ale zhorela aj s odporom, lebo mi to dobijalo az priliz dobre...ty tam mas nejaky odpor?


26.07.2007 9:48

Re: ČZ 350 - problemy s dobijanim - never ending story

baho
 Skútrista 

Podla toho čo píšeš, by som to tipol na nejaký seknutý kábel od svetiel, čo sa opiera o rám (kostru). Pretože keď bez zapnutého svetla je všetko v poriadku, chyba bude len v svetelnom obvode. Starý reglér si nechaj, pravdepodobne mu nič nebude. Skontroluj všetky káble, čo majú do činenia zo svetlami a smerovkami, aj či si niekde náhodou neukostril iný pól ako má byť.... Proste niekde sa ukrýva malý, ale hnusný skrat :-)))


26.07.2007 15:56

Re: ČZ 350 - problemy s dobijanim - never ending story

josi
 Kávičkár 

Ikona

Skús zmerať odber prúdu z baterky pri vypnutom motore a zapnutých svetlách. Záleží od použitých žiaroviek, ale ak je tam viac ako 10A, rovno prekábluj svetlá.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.