Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3513 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28574
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17014)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11560)

Suzuki RM 125 - zadny tlmic, natlakovanie - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuSuzuki RM 125 - zadny tlmic, natlakovanie - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
09.09.2006 10:09

Suzuki RM 125 - zadny tlmic, natlakovanie

Petulqooo
 Bahniak 

Prosim vas bratia neviete mi poradit na kolko atmosfer ma byť nafukany zadny tlmiic ... moto je Suzuki Rm 125 ..ostra crossa ....rocnik 1988 ...dakujem ....


09.09.2006 11:00

Re: Suzuki RM 125 - zadny tlmic, natlakovanie

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Vyrovnávacia nádržka sa fúka na 8-12 atmosfér, ale funguje to aj na 5 atm.
Treba len dať pozor, či je v tlmiči a nádržke dosť oleja, inak sa môže gumený vak v nádržke poškodiť. Teda, ak tlmič netiekol, kľudne ho nafúkaj.


09.09.2006 11:15

Re: Suzuki RM 125 - zadny tlmic, natlakovanie

Petulqooo
 Bahniak 

ved toto .... ja som ho mal prazdy a mi trochu vytiekol .... som ho dofukol zatial na 3 atmosfery no pokusim sa este stym nieco urobit .... a olej sa tam plni ako nevies mi povedat ??? ale aj taq diky za tamto dufam ze to pomoze :-)


09.09.2006 13:51

Re: Suzuki RM 125 - zadny tlmic, natlakovanie

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Princíp je takýto: img228.imageshack.us/img228/7823/tlmisuziem3.jpg
Treba vykrútiť štelovanie na nádržke /asi treba vyrobiť kľúč s dvomi štiftami/,
naliať do tlmiča olej a jemne ho prepumpovať, aby sa odvzdušnil. Dobre je urobiť si nejaký prípravok, aby si mohol nastoknúť hadičku s otvorenou nádobkou, do ktorej dáš olej.
Keď to prepumpuješ v šikmej polohe, dostane sa olej aj do nádržky. Ak už nepôjdu bubliny,
zatočíš pôvodnú maticu štelovania a nafúkaš.
Dá sa to naplniť aj tak, že rozoberieš vyrovnávaciu nádržku. Klepneš rúrkou po vrchnáčiku, aby sa podal dovnútra asi 5-6mm /predtým vypustiť tlak/. Objaví sa po obvode drôtová seegerka. Tú vypáčiš a vrchnák za ventil vytiahneš, alebo trochu prifúkneš vzduch a vytlačí ho.
Obr. img50.imageshack.us/img50/3140/ndrkaoy6.jpg
Vyberieš gumový vak s prírubou /prekontroluj tesniace O-krúžky/.
Nalej do nádržky tlmičový olej asi dopoly, nájdi šikmú polohu, aby sa dalo pumpovať s tlmičom a nevylieval sa olej. Štelovaciu skrutku na nádržke povoľ do krajnej polohy "soft",
aby bol prietokový otvor medzi tlmičom a nádržkou plno otvorený.
Keď pomalým pumpovaním odvzdušníš tlmič, skontoluj stav hladiny oleja, aby bol asi dopoly.
Zasuň vak s prírubou, zvyšný olej si sám vytlačí. Zatlač tak, aby si vedel dať seegerku a nádržku nafúkaj.
Ak by vak pred montážou bol veľmi spľasnutý, dofúkni ho len toľko, aby sa vyrovnal.
V prípade, že tlmič tečie okolo piestnice, vytečie znova. Musíš to dať opraviť.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (11.09.2006 10:32)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.