Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3736 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28544
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17001)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11543)

Natural95 alebo Super95 do 2T - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNatural95 alebo Super95 do 2T - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
18.08.2006 23:31

Natural95 alebo Super95 do 2T

mawy
 Kávičkár 

Ikona

tak som dnes stal na benzinke s aftom a tak mi napadlo, ze do moto tankujem klasiku natural a tak som ocovi povedal nech sa opyta aky v tom je rozdiel tak, ze natural je olovnaty a super bezolovnaty, ze super je do motorov ktore maju katalizator. a tak mi napadlo je lepsie do 2T moto tankovat natural ci super?? poradte. dikes ;-)


19.08.2006 0:23

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

Podla mna je to asi skoro takmer priblizne jedno :-}


19.08.2006 8:58

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

a do 4T?


19.08.2006 10:00

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

To je jedno.Podstatne je aby si do nej lial 95 oktanovy.Ostatne nazvy ako super uni a podobne chu....ny si nevsimaj. 8-)


19.08.2006 11:35

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

mariom
 Bahniak 

V dvojtakte je jedno či je bez alebo s olovom . Hlavne nekupuj lacné šťanky na menej známych pumpách . Raz som kúpil na takej benzínke za 500sk a potom som to používal na čistenie motora . Skúšal som aj 100 oktánový a bolo cítiť rozdiel aj v hlučnosti ale aj vo výkone ( Honda cr 250 ) .


19.08.2006 14:11

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

antracid
 Edvenčr 

Ikona

mariom-"V dvojtakte je jedno či je bez alebo s olovom" tak to deta cumim,lebo to vobec nieje jedno :-O

Upravené 1 krát. Naposledy upravil antracid (19.08.2006 14:12)


19.08.2006 14:59

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

Ma353
 Bahniak 

Ikona

ja lejem benzin od ukrajincov do Jawa250,babeta(a aj do Skodovky,traktorika a motorovej pily) uz dost dlho a nevidim v tom ziadny rozdiel.......este lepsi jak nas


19.08.2006 15:14

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

mawy
 Kávičkár 

Ikona

antracid a preco ?? vysvetli nam to ?


19.08.2006 16:13

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

antracid
 Edvenčr 

Ikona

koli piestim kruzkom a ich opotrebeniu,olovo u 4t motorov ktore nemamaju hlinikovu hlavu a tvrdene sedla ventilol sluzi na "mazanie",ale mozem sa aj milit ak hej tak sa nieco nove rad naucim :-}


19.08.2006 16:19

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

Albion
 Turista 

Ikona

ANTRCID má pravdu... Nieje to jedno!
Do dvojtaktu odporúčam výhradne olovnatý benzín Natural 95 (sorry UNI 95),pretože pri jeho spaľovaní vzniká väčšie množstvo karbónu,a tým lepšie pretesňuje nerovnosti vo valci....samozrejme treba častejšie čistiť výfukové potrubie...ale zachováva si lepšiu kompresiu...
Bezolovnatý treba kôli katalizátoru,ktorému usadeniny dosť škodia,a znižujú jeho životnosť.
Súhrn - NIEJE TO JEDNO.
...kvak...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Albion (19.08.2006 16:42)


19.08.2006 16:32

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

JuraRacing
 Jogurťák 

Ikona

ALBION NATURAL 95 je bezolovnaty a ne olovnaty a do dvojtaktov starsich typov by som odporucil 91 uni lebo ma slabsie spalovaie a motor sa neprehrieva


19.08.2006 16:47

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

Albion
 Turista 

Ikona

JuraRacing - Dík... Áno máš pravdu... je to UNI,a aj s tou 91 je to tak. :-}
91 má kúsoček niššiu výbušnosť (podmienené oktánovým číslom),neprehrieva sa tak,menej trpí sviečka,hlava,kľuka/ložisko-keďže je mazané podielom oleja v palive... ;-)
...kvak...


19.08.2006 16:50

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

antracid
 Edvenčr 

Ikona

len tak na okraj cim vyssie oktanove cislo tim je odolnejsie proti samovznieteniu


19.08.2006 17:00

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

Albion
 Turista 

Ikona

8-)


19.08.2006 17:48

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

soson
 Bahniak 

Ikona

cize to 2T 250tky mozem davat aj 100 a nic sa nestane?do teraz som tam daval 95ku natural


19.08.2006 17:54

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

No tak pockat som z toho mimo.....tak do hondy cr 80 mam teda davat ktory???davam natural 95...tak ako teda?? :-O


19.08.2006 18:26

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

Albion
 Turista 

Ikona

Odporúčam prečítať skoršie príspevky,porovnať s nimi stroje,do ktorých tankuješ,a po vyhodnotení by si mal nájsť palivo,ktoré by ti malo eventuálne vyhovovať....
Stotožnenie sa z názorom diskutujúcich subjektov nieje v žiadnom prípade povinné... ;-)
...kvak...


19.08.2006 23:07

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

mariom
 Bahniak 

Antracid , Albion - ja som písal o 2-takte a nie o 4-takte . Z vašich príspevkov som nevyrozumel prečo iba olovnatý , prosím o vysvetlenie . Keď máš netesný motor tak ti nepomôže ani svätená voda a ak myslíš nerovnosť povrchu valca ( pórovitosť ) , tak to je dobré pre mazanie piestu a válca a to tým že sa v nich lepšie zachytáva olejový film a tým je menšie trenie medzi pohyblivými časťami motora .
MA 353 - je rozdiel ak kúpiš od ukrainca , ktorý ho zohnal alebo kúpil a previezol na Slovensko - rozdiel medzi nákupnou cenou u nás a u nich . Ja som mal na mysli čerpačky ako som spomenul , ktoré (ne)vedome predávajú nekvalitný benzín . Keby som mal takú skúsenosť len sám tak to ani nenapíšem . Preto som to napísal aby som upozornil na to že niekedy sa neoplatí dať o 1-2sk na liter menej a nakoniec ho vyleješ alebo si niečo roz....š .


20.08.2006 5:00

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

Dano
 Kávičkár 

Co sa tyka oktanoveho cisla, cim je vyssie, tym lepsie, lebo nejde o horlavost benzinu, ale o tzv "antidetonacne" vlastnosti benzinu. Cim vyssie cislo, tym je benzin setrnejsi k motoru. V USA je napriklad regular benzin 87-oktanovy. Neviem ako to, ze motorky tu maju tie iste vykonove parametre, ako v Europe. Ale ked taku motorku kupis u nas (dovezena z USA), tak ma myslim vyssi vykon o nieco malo. Ale mozem sa mylit.


20.08.2006 12:39

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

Albion
 Turista 

Ikona

Dano - amtidetonančné znamená výbušnosť...
mariom - Keď si nevyrozumel,prečítaj 4-5x a možno pochopíš... Nehanbi sa čítať aj viackrát...veď dôležité je pochopiť.Aj mi sme písali vo väčšej miere o 2-takte... :-} Nikto tu neriešil netesný (vylágrovaný) motor,ale mikropóry. A ty si písal,že je to jedno???Tak načo to tu potom riešiš...Tankuj jak doteraz a hlavne jazdi opatrne. LIVE TO RIDE-RIDE TO LIVE.
...kvak...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Albion (20.08.2006 12:40)


20.08.2006 12:45

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

Mixo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

albion : takze ak dam 91 do naapr. jawy 350 bude menej zohriata pocas jazdy???


20.08.2006 12:46

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

Mixo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

v porovnani s 95kou


20.08.2006 12:59

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

Albion
 Turista 

Ikona

MIXO - Ano,je tam väčšia pravdepodobnosť... Ja som do mojej bývalej Jawky 350/638 tankoval iba 91 a ver-never som s ňou spravil 60 000 km bez jediného zásahu do motora,a to sme niekedy za výkend spravili aj 600 km plne naložený...
Samozrejme že musíš mať rebrá valca DOKONALE ČISTÉ!!!!
...kvak...


20.08.2006 13:17

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

rajce
 Kávičkár 

Ikona

No dobre chalani tak ja davam do yamahy YZ 125 100 oktanovy benziin mato lepsie supy ;-)
ale fakt neviem ci to je dobre alebo zleee este sa to ziadno neprejavilo ale do teraz som si myslel ze najlepsie je dat kompromis a to 98 natural 8-)
Ak to tak nema byt mohol by mi to tu niekto vysvetlit....??? :-~

A poprosil by som po laickej stranke ... :-D


20.08.2006 14:04

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

MacoLM
 Turista 

Ikona

takze do jawy mozem spokojne naliat natural? olovo jej nebude chybat?


20.08.2006 18:47

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

Albion
 Turista 

Ikona

MacoLM - Neodporúčam... :-}
...kvak...


20.08.2006 18:49

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

Mixo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

ja davam natural neustale...tak teda skusime olovo...
albi dobru chut :-)))


20.08.2006 19:55

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

Albion
 Turista 

Ikona

:-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Albion (20.08.2006 19:58)


20.08.2006 19:57

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

Albion
 Turista 

Ikona

Mixo - hmmm,dík... Kua,asi som si dal moc veľké sústo na jedno prežutie... :-)
...kvak...


20.08.2006 22:12

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

snipe
Darca Krvi  Turista 

hmm ja lejem do staruckej XT 600 natural 95
takze teraz chcem jednoznacnu odpoved ci robim dobre a ak nie tak co tam mam liat?


21.08.2006 0:28

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

fuli
 Kávičkár 

Ikona

do 2T ti je UNI prisada (ktora je tam namiesto olova, ktore sa pouzivalo volakedy, a je tam kvoli ventilom) uplne zbytocna, takze Natural

aprilia50: do 4T, ak mas hlinikovy blok, tak Natural
ak mas liatinovy blok, musi ist UNI prisada, cize Super

mariom: dnes su uz vsetky benziny bezolovnate

antracid: je to jedno ;-) ako pises, "olovo", cize UNI prisada je tam kvoli ventilom, ktore vsak v 2T niesu a preto je to jedno... na mazanie piestnych kruzkov sluzi motorovy olej, ktory je bud v olejovej vani (4T) alebo v palivovej zmesi (2T)

Albion: zaujimave riesenie, tesnit motor usadeninami, este som to nepocul, ale aspon som sa volaco nove naucil :-)

skor by som povedal, ze 91 okt. ma vyssiu vybusnost, pretoze vybuchne pri nizsom kompresnom tlaku, cize sa skor zapali, cize je viac (skor) vybusny ;-) inak s tym mensim prehrievanim je to tak.

zabatko: kludne davaj aj nadalej Natural95

MacoLM: kludne mozes

snipe: podla toho aku tam mas hlavu valca... hlinik alebo liatina ?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil fuli (21.08.2006 0:29)


21.08.2006 0:46

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

mariom
 Bahniak 

fuli: presne ako píšeš všetky benzíny sú bezolovnaté ale do Supru sa pridáva prísada , ktorá je náhradou olova . Mal som k tomu ešte niečo rozpísané ale radšej som to po určitej reakcii zmazal a nechcel som sa už zapojiť do tejto kvak diskusie .


21.08.2006 6:48

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

karol1
 Bahniak 

Ikona

liatinovú hlavu valca nemala ani stará 500 OHC. Všetky moderné 4-takty majú hliníkovú hlavu so vsádzanými ,najčastejšie tvrdenými sedlami , ktoré ani olovo , ani UNI nepotrebujú.

antidetonačné znamená výbušnosť asi tak , ako riadítka znamenajú držiak motorky.


21.08.2006 8:06

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

Mixo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

dik albi...ze ti to stale chuti :-D


21.08.2006 8:24

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

temny
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Len pre doplnenie karolovej poznamky ohladom antidetonacneho a vysvetlenie pojmu albionovi
nejskor jazykovdedne
Anti - zapor
detonacia - vybuch
antidetonacia mozno pouzit ako nahradu za "nevybunost" (len z rezervou)
a co to vlastne znamena: piest prechodom z DU (dolna uvrat) do HU (horna uvrat) stlaca zmes benzinu so vzduchom. Cim je kompresny pomer vacsi tym je teplota na konci zdvihu vyzsia a moze dojst k zapaleniu (samovznieteniu) zmesy pred zapalenim od sviecky. Vyzsie oktanove cislo tak zabranuje samovznieteniu.


21.08.2006 9:04

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

snipe
Darca Krvi  Turista 

fuli: diky zistim si na 100percent aku mam hlavu ale myslim ze hlinik :-)


21.08.2006 9:45

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

kubo
 Bahniak 

Ikona

Inac usadeninami tesnit motor je hovadina. Sak cim vica karbonu na piestnych kruzkoch tym su menej pruzne tym menej tesnia a tym ma motor mensiu kompresiu a s tym spojeny mensi vykon. Inac do vseckeho lejem NA95 a vsecky stroje co mam doma su 2T a ziadny problem ;-)


21.08.2006 10:07

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

Mixo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

kubo...ja lejem do 350tky NA95 a teraz neviem...mne sa dost prehrieva uz len koli kapotazi...tak chcem skusit tu 91uni ked mi tu tvrdia ze ma o nieco mensiu zapalovu teplotu a tak by sa mi mozno prehrievala menej...


21.08.2006 21:48

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

Albion
 Turista 

Ikona

TEMI - Dík.... ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Albion (21.08.2006 21:52)


21.08.2006 23:56

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Mixo: benzín s vyšším oktánovým číslom nemá vyššiu výbušnosť, ale kvôli väčšiemu obsahu
prísad dlhšie horí. Na Jawe to znamená, že do výfuku ide ešte nezhorená zmes a okolie výfukových kanálov a postupne celý valec sa prehrieva. Bolo by treba dať vačší prezápal, aby zmes stihla dokonale zhorieť. 91-ka horí rýchlejšie, teda tento problém sa pri pôvodnom predstihu neobjaví.
Ešte k tej detonácii. Temny to vysvetlil, ale nie úplne, takže doplním.
Pri zapálení zmesi sviečkou sa horenie šíri rýchlosťou asi 30m/s, narastá tlak a piest je tlačený dole /pracovný takt/
Pri vznietení /detonácii, výbuchu/ zmesi sa horenie šíri rýchlosťou 300m/s
a pre motor to znamená, ako buchnutie kladivom po pieste. To je ten typický zvonivý klepot,
ktorý vydajú všetky súčiastky, ktoré dostali úder od výbuchu.
Vodiči pri prudkom pridatí, alebo doťahovaní kopca bez preradenia to volajú " klepanie ventilov"
Odolnosť voči tomuto javu určuje oktánové číslo benzínu. Čím je vyššie, tým je odolnejší
na vznietenie od tlaku a teploty.
Detonácie vznikajú na dvojtakte, aj štvortakte a nezačínajú pred zapálením iskrou, ale v priebehu horenia, najčastejšie na najhoršie chladenom mieste spaľovaciehu priestoru.
Konštruktéri preto hľadajú jeho najvhodnejší tvar a na vylepšenie často používajú antidetonačnú štrbinu.
Je to medzera 0,5-1mm medzi piestom a hlavou na určitej časti hlavy. Dosiahne sa tým vírenie zmesi počas kompresie, čo nedovolí prehriať sa zmesi v okolí teplejšieho miesta, lebo neustále prúdi.

/oktánové číslo je pomerné číslo, ktoré udáva odolnosť benzínu voči detonáciam, ako keby išlo o zmes izooktánu /odolnosť 100%" a normálneho heptánu "odolnosť 0%" /

Ak sa teda dá do motora benzín s vyšším oktánovým číslom ako je predpísané, neznamená to, že motor pôjde lepšie. Výrobca vždy udáva , aký benzín treba pre daný typ motora použiť.


22.08.2006 10:20

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

Mixo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

zeleno : takze jawku som krmil nat95...
takze ked tam dam teraz uni95 tak jej to prospeje???

91uni uz asi nenajdem


22.08.2006 10:46

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

snipe
Darca Krvi  Turista 

zeleno: R.E.S.P.E.C.T.

tomuto poviem ze niekto vie o com hovori a netliacha kraviny!!!


22.08.2006 11:31

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

Mixo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

ked si vsimnes vo viacerich diskusiach zeleno vie velmi dobra poradit...vydno ze sa tomu rozumie... ;-)


22.08.2006 13:22

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

snipe
Darca Krvi  Turista 

ano ved o tom hovorim uz mi neraz dobre poradil a neraz bol jediny alebo prvy kto mi odpovedal


22.08.2006 13:24

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Mixo: keďže sa v obidvoch prípadoch jedná o 95 oktánový benzín, tak výsledok bude asi rovnaký. U Jawy by som skôr skúsil nájsť optimálnu veľkosť hlavnej trysky a predzápalu, čo má na teplotu pri horení väčší vplyv, ako kvalita benzínu.
Je to ale papračka skúšať rôzne predzápaly po 0,1mm v rozmedzí 2,4 až 3,2 mm a meniť
trysky 90,92,95,98,100, a zisťovať, kedy sa ako motor chová.


22.08.2006 13:49

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

Albion
 Turista 

Ikona

zeleno - klobúk dolu... ;-)
Mixo - aj u nás mali chalani s okapotážovanými Jawkami problém s prehrievaním...Dospeli sme k tomu,ze majú jednak väčší odpor vzduchu,a na druhej strane bol slabší odvod teplého vzduchu od motora... :-} ...
Väčšinou ich upravili na polonaháče,alebo komplet pozhadzovali... :-}
...kvak...


22.08.2006 18:25

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

mawy
 Kávičkár 

Ikona

ci pana som tu rozputal debatu xixixixix ;-)


22.08.2006 23:25

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

fuli
 Kávičkár 

Ikona

zeleno: konecne si mi aj ty potvrdil, ze: Ak sa dá do motora benzín s vyšším oktánovým číslom ako je predpísané, neznamená to, že motor pôjde lepšie. Výrobca vždy udáva , aký benzín treba pre daný typ motora použiť.

o tomto uz davno presviedcam vela ludi, ale stale mi kazdy tvrdi, ze ked da do skodovky 98 okt. benzin, ze lepsie "taha" a ze sa zvysil vykon a podobne blbosti ;-) :-)

moderator: odporucam tuto diskusiu dat medzi "Dolezite" nakolko uz v minulosti sa tu viackrat o tomto debatovalo a vela ludi sa uz pytalo tuto otazku a vela ludi sa ju este pytat bude ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil fuli (22.08.2006 23:29)


23.08.2006 0:00

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

Zeleno: je to ako keby som sa vratil o jedno-osem rokov spat a znovu sedel na prednaske doc. Hlavnu zo Zilinskej univerzity :-D

so vsetkym suhlasim, mam vyhradu len k poslednej vete: "Výrobca vždy udáva , aký benzín treba pre daný typ motora použiť." Predsa len by som upresnil, ze vyrobca vacsinou udava minimalne oktanove cislo benzinu pre dany typ motora, napr. ked otvorite nadrz na Felicii, tak je tam na vnutornej strane dvierok nalepka a na nej je napisane min. BA 95...

fuli: 98 do skodovky je uz velky luxus, ale kedze 91 a 95 boli v jednej cene, vzdy som uprednostnil 95-ku a zodpovedne mozem prehlasit, ze detonacne spalovanie (tzv. klepanie ventilov, ako pise aj Zeleno) sa pri 95-ke neprejavuje, kdezto pri pouziti 91-ky je to v S-120 jav pomerne casty, pricom treba pripomenut, ze detonacne spalovanie posobi na motor vyrazne negativne... a s tym suvisi aj subjektivny pocit zvysenia vykonu pri pouziti kvalitnejsieho paliva


23.08.2006 8:43

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

Mixo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

albinko : beee....uz je zneej polonahac...tak som bol aj na zraze...

zeleno : stym predzapalom by som sa ja vtom este nechcel vratat...ja som neni az taky technik...povedzme ze sa tomu troska rozumiem :-} ...pritom nastavovani prezapalu by som musel rozoberat motor??alebo co


23.08.2006 10:18

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

fuli
 Kávičkár 

Ikona

Mixo: tiez som na to neni profi odbornik, ale pokial si pametam, tak treba len vybrat sviecky (aby si mohol merat sublerou v akej polohe je piest, a aby sa lahko pretacal motor) a dat dolu pravy bocny dekel, kde sa to nastavuje. princip ako sa to nastavuje tiez chapem, ale nastavit by som si to dal radsej niekomu skusenemu.


23.08.2006 11:22

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

Mixo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

a aspon to pomoze v tom prehrievani???kolko % priblizne???


23.08.2006 11:57

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Mixo to zalezi od toho ako to mas rozhasene teraz. >:-)
Ak chces dobehni za mnou zajtra na stavbu a mozeme sa na to pozriet a ponastavovat. Nieje to nic zlozite. ;-)


23.08.2006 16:16

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

Mixo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

no zajtra mam cas...uz len kde presne kde presne mas tu stavbu??? popripade aj daco postavime :-)))


23.08.2006 16:31

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

Albion
 Turista 

Ikona

Mixo - oki,odfoť a ukáž jak to teraz vypadá...
...kvak...


23.08.2006 16:41

Re: Natural95 alebo Super95 do 2T

Mixo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

ok albi ...len teraz sa mi nechce vstavat :-}



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.