Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3163 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28535
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16995)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)

5-TAKT - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiu5-TAKT - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor.

Predchádzajúce | 1 2 |

03.03.2008 18:50

5-TAKT

Viete niekto o motore ktory pracuje na 5dob?stale niekde citam ze nejaky Jara cimrman vynaliezol 5-takt(sanie-stlacenie-vzplanutie-vyfuk-oddych) a ma ho nejaka moto?alebo je to len vymysel? :-~


03.03.2008 18:52

Re: 5-TAKT

miso251SK
 Turista 

ducati mala 6 takt, dva protibezne piesty, kombinacia supatkoveho rozvodu, sialenstvo...


03.03.2008 18:53

Re: 5-TAKT

Podľa mňa len výmysel... Ale mňa raz napadol 6-takt (nasávanie, stláčanie, uvoľnenie, stláčanie, výbuch výfuk) Malo by to za dôsledok teplejšiu zmes, no neviem... :-~


03.03.2008 18:53

Re: 5-TAKT

jawa má5 takt 1x vzplanutie 4x ništ a ked sa jej moc chce tak si to zopakuje! :-D


03.03.2008 18:54

Re: 5-TAKT

jaro172
 Edvenčr 

Ikona

oddych?vtedy by to netrhalo alebo co? vtedy by bol aky vykon toho motoru? ze oddych ja skapem :-D :-D :-D :-D
cazzo [dobre] :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil jaro172 (03.03.2008 19:06)


03.03.2008 19:01

Re: 5-TAKT

miso251SK
 Turista 

Pozri obrázok - ducna 6takt

www.sixstroke.com/sitemap.htm - videa na stiahutie


03.03.2008 19:02

Re: 5-TAKT

robiker
 Kávičkár 

Ikona

...každý motor je 5 takt...
sanie- kompresia- výbuch- expanzia- výfuk
:-D :-D :-D :-D :-D


03.03.2008 19:04

Re: 5-TAKT

Výbuch je ináč povedané expanzia!!! :-D


03.03.2008 19:08

Re: 5-TAKT

miso251SK
 Turista 

a 5 takt je, pozrite si wikipediu, prve 4 su rovnake ako uz bolo spomenute a piaty je zaozaj nazvany "refrigeration" cize oddych, znova urobenie cerstvym. Vynalezca ujo Delautour vraj o 30% efektivnejsi.
staci pozriet wikipediu


03.03.2008 19:09

Re: 5-TAKT

robiker
 Kávičkár 

Ikona

aceraspire: Jasné, veď to vie aj dieťa... :-D (nevieš čítať medzi riadkami?)

A keď sa lietadlo zrútilo, tak expandovalo! :-))) :-))) :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil berobi (03.03.2008 19:09)


03.03.2008 19:11

Re: 5-TAKT

jarro
 Veteránista 

Ikona

Cim viac taktov tym mensi vykon...naco plitvat vynalozenou pracou na pasivne takty? Niekedy sa pridavala dalsia doba na dokonale vyplachnutie valca, asi kvoli emisiam ci co...


03.03.2008 19:12

Re: 5-TAKT

tak to neni odrb.a ma ho nejake moto?ta dukati je brutus.
aceraspire:a naco ma ta ducati uvolnenie?teplejsia zmes?to nieje diesel!
cazzo: :-D :-D :-D tie jawy tak vazne funguju.mal som taku 350,krasne to znelo :-))) :-D :'(


03.03.2008 19:12

Re: 5-TAKT

robiker
 Kávičkár 

Ikona

Keď sme už pri téme- nevie niekto prečo sa nerozšíril 2 takt diesel?


03.03.2008 19:15

Re: 5-TAKT

jaro172
 Edvenčr 

Ikona

ale bnolo by to zaujimave nizko otackovy dvojtakt to si ani predstavit neviem :-)


03.03.2008 19:15

Re: 5-TAKT

o tom som pocul.asi kvoli spotrebe :-D kedze 2-takt pracuje kazdou otackou a asi hlavne kvoli tepllote kedze diesel potrebuje riadne ohriat a stlacit.ale babetaci maju 2t naftak :-D


03.03.2008 19:16

Re: 5-TAKT

Max1
 Kávičkár 

Ikona

Jara cimrman je vymyslená postava. Hlavne že tu rozoberáte somarinu. Vy ten 5-takt nakoniec spravíte :-D


03.03.2008 19:19

Re: 5-TAKT

max1:uz mam doma poskladany ventilovy rozvod(chcel by som vydet ako je na vacke spraveny oddych :-D ,co sa otaca oproti kluke 3krat?)


03.03.2008 19:30

Re: 5-TAKT

miso251SK
 Turista 

dvojtaktne naftaky su, sergej a nejake americke ponorky ho mali, ako lodne motory sa pouzivaju doteraz, ked sa nastartoval ten sergej, tak vypadavali okenne tabude z ramov. Tie motory pouzivali suprudove vyplachovanie, vyfukovy ventil bol tanierovy ako pri beznych 4 taktoch a preplnovane to bolo rootsovym cerpadlom, koli vyplachu a prebytku vzduchu, pekna strojaren. Emisie to prekracovalo uz vtedy.... Lenze pozor, vsetko co sa teraz prezentuje ako novinka bolo uz davno vymyslene, len na to nebola technologia, dvojtaktne diesle sa znova ozivuju a prepracovavaju. Aky velky come back to bude, zatial nikto netusi

Upravené 1 krát. Naposledy upravil miso251SK (03.03.2008 19:33)


03.03.2008 19:32

Re: 5-TAKT

vtedy neboli limity :-D


03.03.2008 19:32

Re: 5-TAKT

robiker
 Kávičkár 

Ikona

poweredby: Ach...3 krát...
Si ešte nepočul o motore, ktorý nemá vačky? Ventily otvára elektromagnet...
a o štartéry, alternátore integrovanom v zotrvačníku, ktorý môže poslúžiť aj ako elektromotor na pridanie krútiaceho momentu,
a už aplikovanom systéme vstrekovania aj 5x na jeden takt, ktorý mám aj v Puntíku,
a o integrovaných čidlách sledovania všetkých údajov režimu motora v tesnení pod hlavou...
:-) :-) ;-)


03.03.2008 19:32

Re: 5-TAKT

jarro
 Veteránista 

Ikona

Poweredby, preco nie?
Napriklad na 2T diesel sa otaca vacka voci kluke 1:1... :-}


03.03.2008 19:34

Re: 5-TAKT

prave som zistil preco ho nikto nevyraba. :-D


03.03.2008 19:35

Re: 5-TAKT

jarro :a načo má dvojtakt vačku? Ved má kanále! a nie ventili! :-O


03.03.2008 19:36

Re: 5-TAKT

cazzo:perfektne!!! :-)))


03.03.2008 19:40

Re: 5-TAKT

mysso
 Turista 

Ikona

Jara Cimrman ma ovela viac vynalezov...Je to cesky genius a vynalezca :-D


03.03.2008 19:41

Re: 5-TAKT

tiez sa mi zdalo :-D


03.03.2008 19:43

Re: 5-TAKT

a ja to aj prvý čech ,ktorý dobyl severnú točnu :-D


03.03.2008 19:44

Re: 5-TAKT

hehe


03.03.2008 19:46

Re: 5-TAKT

a ako tak pozeram vymyslel tretry,zubnu protezu,vrtacku,plavky,CD!!!, a JOGURT :-)))


03.03.2008 19:54

Re: 5-TAKT

jarro
 Veteránista 

Ikona

2T diesel so suprudnou vymenou zmesy ma vyfukove ventili v hlave ako 4T experti... :-}


03.03.2008 20:00

Re: 5-TAKT

karol1
 Bahniak 

Ikona

2T diesel - napr. TK 14


03.03.2008 20:01

Re: 5-TAKT

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

vybuch je expanzia? nie nahodou explozia? :-~


03.03.2008 20:04

Re: 5-TAKT

misobikerodborne je to expanzia ako tlakovy,expanzna nadoba je co?tlakova nadoba :-D


03.03.2008 20:05

Re: 5-TAKT

miso251SK
 Turista 

no iba jeden, vyfukovy, sanie je kanalmi ktore su tvarovane tak, aby si sani sa vzduch roztocil ako vir a napomohol tak zmesi k lepsiemu premiesaniu. Je to kombinacia rozvodu piestom a OHV alebo OHC. Piest riadi sanie, tanierovy ventil vyfuk.


03.03.2008 20:06

Re: 5-TAKT

miso251SK
 Turista 

vybuch nie je takt, takt je rozpinanie


03.03.2008 20:06

Re: 5-TAKT

robiker
 Kávičkár 

Ikona

Máš postreh, ale explózia vytvára expanziu, že?
Veď vravím že máme 5 takty! :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

TK 14 = štvortaktný dvojvalec (alebo jeden?)


03.03.2008 20:08

Re: 5-TAKT

robiker
 Kávičkár 

Ikona

Princíp štvortaktu som vedel ako 8 ročný... ;-)


03.03.2008 20:10

Re: 5-TAKT

mame 5 takty?dobre :-)))
explozia je vybuch a potom ide vyfuk.tebe by taky patent asi nepresiel :-D
keby som sa snazil vymyslim vam aj 10takt :-P


03.03.2008 20:13

Re: 5-TAKT

jarro
 Veteránista 

Ikona

Miso, tych ventilov mozes mat v hlave aj 4,5... ale kedze tieto motory nedosahuju velke otacky, nemaju ventili velku zotrvacnost a preto mozu mat vacsie rozmery, napr. teda 1 na hlavu. Sanie byva vacsinou do valca pomocou rotsoveho duchadla, kluka sa maze podobne ako na 4T kedze sa vsetko odohrava nad piestom... :-}


03.03.2008 20:14

Re: 5-TAKT

campa
 Veteránista 

Ikona

...ja mám len jeden takt 8-) .....


03.03.2008 20:15

Re: 5-TAKT

a ktory?


03.03.2008 20:17

Re: 5-TAKT

Ja som mal na Babette 210ke tiež len jeden takt a to pedálovanie :'( :-D :-D :-D :-P


03.03.2008 20:19

Re: 5-TAKT

Otvorenie ventilu - nasávanie - zavretie ventilu -stláčanie - iskra - výbuch - rozpínanie - otvorenie ventilu - výfuk - zavretie ventilu.
Tu máš ten 10 takt


03.03.2008 20:19

Re: 5-TAKT

robiker
 Kávičkár 

Ikona

aceraspire: To bol jednokoňový pohon na dva takty...1.pravá-2.ľavá :-P
(bez urážky!) ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil berobi (03.03.2008 20:20)


03.03.2008 20:20

Re: 5-TAKT

tie 2taktne diesle maju aj vstrekovanie ;-) som pocul
a neviem kto robil traktor tiez diesel 2takt a ked si chcel na nom cuvat musel sa motor natocit naopak


03.03.2008 20:20

Re: 5-TAKT

To je pravda, oťahal som sa ako kôň, keď mala svoje dni :-D :-D :-D


03.03.2008 20:21

Re: 5-TAKT

hrac
 Edvenčr 

Ikona

Max1:

jojo ten Jára Cimrman :-D

Aj tak šupa je 1takt a ten vážne existuje


03.03.2008 20:22

Re: 5-TAKT

robiker
 Kávičkár 

Ikona

ajajaj, samozrejme že majú vstrekovanie, nenasávajú zmes len vzduch... 8-)


03.03.2008 20:26

Re: 5-TAKT

blackdog:len to si pisal jeden ventil ma ich byt viac:
vybuch-otvorenie vyfukoveho ventilu-vyfuk-otvaranie sacieho ventilu-zavretie vyfukoveho ventilu-sanie-zatvorenie sacieho ventilu,stlacanie-iskra-postupne zapalovanie zmesi-absolutny vybuch-este stale tlacenie na piest-otvorenie vyfuku-vyfuk
ten 2x vyfuk je kvoli tomu ze medzi cyklom je oddych :-D
ja ich mam viac ale nechce sa mi pocitat


03.03.2008 20:27

Re: 5-TAKT

miso251SK
 Turista 

vztahoval som to ako jeden typ ventilov. Toto je uz dotahovanie za slovicka :-}

sice sa mi nechcelo, ale davam to tu, radsej raz vidiet...

Pozri obrázok - toto by malo komplet uz ukoncit debatu o tom ako kolko kde a co, toto je schematicky znazorneny princip 2T dieslu.

ale ked uz somto tu dal, tak skopirujem aj zvysok co sa tyka tohto z mojej seminarky...

Suprúdové vyplachovanie, prevádzane rôznym spôsobom, umožňuje dokonalé vypláchnutie a naplnenie pracovného válca, pretože prúdenie spalín pri výfuku aj vzduchu pri vyplachovaní a plnení má rovnaký smer, takže ich miešanie mozno obmedziť na najmenšiu mieru. Mimo toho výfukové a plniace prierezy ovládajú dve rôzne ústrojenstvá, ktorých rozvodové dáta možno navzájom nezávisle vhodne voliť. Výfukovým ústrojenstvom býva jeden alebo niekoľko tanierových ventilov, alebo piestové, poprípade válcové šupátko s núteným ovládaním vhodným rozvodom . Plniace otvory usporiadané po celom obvode válca sú pomerne nízke, takže sa stráca iba malá časť účinného zdvihu piesta. Mimo toho možno ich vhodným sklonom dosiahnuť ovládané krúženie vzduchu, ktoré sa udrží aj počas kompresie a prispieva k dokonalejšiemu využitiu vzduchu pri spalovaní. Výhodou tohoto usporiadania je aj možnosť nastavenia optimálnych rozvodovýh dát, dokonalejšie vypláchnutie a naplnenie válca s malými tlakovými a objemovými stratami vzduchu, preto aj vyššia mechanická účinnosť, väčší dosiahnuteľný výkon a nižšia merná spotreba paliva ako u ostatných úprav. Nevýhodou je nutnosť rozvodového mechanizmu s nepriaznivými dynamickými pomermi: dvojnásobné otáčky rozvodového hriadeľa oproti štvordobým motorom a velké ventily.

sice sa vsetko deje nad piestom ale sanie riadi piest, vyfuk riadi ventil/i

nejak to roztahuje, ked kliknete na obrazok, otvori sa lespi odkaz

Upravené 2 krát. Naposledy upravil miso251SK (03.03.2008 20:30)


03.03.2008 20:27

Re: 5-TAKT

ajajaj:diesel musi mat vstrekovanie
8-)


03.03.2008 20:29

Re: 5-TAKT

tie kanale su dobre,vyzera to ako sitko


03.03.2008 20:30

Re: 5-TAKT

jarro
 Veteránista 

Ikona

Miso predbehol si ma... ;-)
Pozri obrázok


03.03.2008 20:32

Re: 5-TAKT

tak to je extrem


03.03.2008 20:33

Re: 5-TAKT

robiker
 Kávičkár 

Ikona

Veď práve pre tie výhody a celkovú jednoduchosť oproti štvortaktom sa pýtam, že prečo sa asi nerozšírili. A keby to malo ešte aj dúchadlo... 8-)


03.03.2008 20:33

Re: 5-TAKT

miso251SK
 Turista 

tato doba podla mna uz nepozna vedatorov, vynalezcov, iba inovatorov... :-( skoda no, nasi dedovia vymysleli co sa dalo...


03.03.2008 20:33

Re: 5-TAKT

jarro
 Veteránista 

Ikona

Jeden taky, len na benzin som mal aj doma... :-}
Pozri obrázok


03.03.2008 20:35

Re: 5-TAKT

to je jawa?


03.03.2008 20:44

Re: 5-TAKT

miso251SK
 Turista 

respekt... tvoja praca?


03.03.2008 20:47

Re: 5-TAKT

Geofrey
 Kávičkár 

jarro, vyzera to bohovo, aj to chodilo ? Ake vlastnosti to malo co sa vibracii a prehrievania tyka ?

to all: stvortaktne motory maju 4 takty/zdvihy (nasavanie/plnenie, kompresia, expanzia, vyfuk) a 5 faz (nasavanie/plnenie, kompresia, spalovanie, expanzia, vyfuk) medzi kompresiou a expanziou treba dodat teplo - spalovanie je uvolnovanie tepla z palivovej zmesi

2takty maju spolu nasavanie+kompresia a expanzia+vyfuk (2 takty/zdvihy), tretia faza je takisto spalovanie


03.03.2008 20:50

Re: 5-TAKT

Crash
 Turista 

Ikona

Mne tie reči o "oddychu" trochu pripomínajú stirlingov motor... ale nie je to oddych, ale chladenie.
jarro... to si robil sám? :-@ [dobre]


03.03.2008 20:50

Re: 5-TAKT

geofrey:krasna moto [dobre]


03.03.2008 20:53

Re: 5-TAKT

robiker
 Kávičkár 

Ikona

jarro [dobre]
Niekde v šope má foter zapotrošené dva upravené motory jawa250- urezané prevodovky a prispôsobené na motorový čln...


03.03.2008 20:58

Re: 5-TAKT

jarro
 Veteránista 

Ikona

Mal som v diplomovke zadane navrhnut vlastny navrh nekonvencneho spalovacieho motora. Ked uz bol takmer dokonceny zistil som ze uz take nieco existuje... :-~ Malo to krasne pravidelny chod a zvuk na volnobehu ako 4T v strednych otackach. Do otaciek som to moc netocil kedze struny na ventiloch nestihali a vacky potom odskakovali od vahadiel.


03.03.2008 20:59

Re: 5-TAKT

a tahalo to?


03.03.2008 21:05

Re: 5-TAKT

poweredby-a preco by musel?


03.03.2008 21:07

Re: 5-TAKT

jarro
 Veteránista 

Ikona

Previezol som sa na tom len par krat lebo blbla prevodovka. Bralo sa to ale pripadalo mi to ako na diesli kedze som to nemohol vytacat a nebolo este dokoncene chladenie a mazanie hlavy. Vzdy som to len nagebril s vazelinou a povozil sa pokial to nebolo zerave... ;-)


03.03.2008 21:07

Re: 5-TAKT

Geofrey
 Kávičkár 

poweredby: diky moc, potesil si ma


03.03.2008 21:08

Re: 5-TAKT

Geofrey
 Kávičkár 

jarro: povedz viac o tom motore, ako si ho konstruoval, ako dlho to trvalo ..., viac foto


03.03.2008 21:11

Re: 5-TAKT

ajajaj-nafta sa musidostat do valcov samostatne od vzduchu a strieka sa pod dost vysokym tlakom.aj stare komorkove dizle maju trisky.a nemaju skrtiacu klapku


03.03.2008 21:13

Re: 5-TAKT

Geofrey
 Kávičkár 

inak ten 6stroke z duknackeho motora je dvojtaktny vrch kombinovany so stvortaktnym spodkom, t.j. protibezne piesty - hlava obsahuje klukovy mechanizmus, ktory otvara kanaly vyfuku aj sania, plus v kanaloch hlavy su membranove ventily ... na tej stranke je to dobre rozpisane


03.03.2008 21:16

Re: 5-TAKT

jarro
 Veteránista 

Ikona

Viac foto nemam lebo vpred 10-mi rokmi som nemal o digitale ani sajnu.
Robil som to asi mesiac. Spodok z jawa panelka, Sanie cez klapky z kawasaki 80 do kluk skrine, valec-vlozka z 1203-ky vybrusena na piest z trabanta, na valci nalisovane rebra z jawy. na nom boli spravene 2 domceky s prepustacimi kanalmi. Hlava odpilena na jeden valec z lada alebo ziguli, uz neviem, vacka rozpilena a pootocena tak aby sa saci a vyfukovy ventil otvarali rovnako (ako 2 vyfukove ventili), Zapalovanie jawa, rozvodove koleska a retaz kupene v predajni na bicykle...


03.03.2008 21:19

Re: 5-TAKT

tu klapku do sania si kde zohnal?ja ju nemozem zohnat


03.03.2008 21:22

Re: 5-TAKT

jarro
 Veteránista 

Ikona

Treba sa snazit... ;-)
Tu klapku este mam ak budes mat zaujem.


03.03.2008 21:24

Re: 5-TAKT

miso251SK
 Turista 

ebay, autorizovany predajcovia, je toho vela k dispozicii


03.03.2008 21:27

Re: 5-TAKT

poweredby-na naftu ide kazdy karburatorovy dvojtakt len musi dosiahnut urcitu teplotu >:-)


03.03.2008 21:34

Re: 5-TAKT

ajajaj:ajajaj. :-@ to ze ide neznamena ze je to diesel.aj skodovky idu na naftu.a je rozdiel ci ide a IDE!


03.03.2008 21:46

Re: 5-TAKT

Geofrey
 Kávičkár 

jarro : dobra praca, diky za info


03.03.2008 22:13

Re: 5-TAKT

Napr. ja keď som mal pioniera (dááááávno) a nemal som benzín iba naftu, tak po chvíli rozťahovania chytil. Ale sa musel poriadne nahriať novinami :-D :-P


03.03.2008 22:42

Re: 5-TAKT

aceraspire:dostal si SS?


03.03.2008 23:30

Re: 5-TAKT

robiker
 Kávičkár 

Ikona

To je skvost! Koľko taktový asi?

Video: www.youtube.com/watch?v=0CmGJucRDBk
thescooterscoop.blogspot.com/2006/10/ball-rotary-engine...
Možno o pár rokov nám bude toto koncertovať medzi nohami na moto...


03.03.2008 23:36

Re: 5-TAKT

miso251SK
 Turista 

stary napad, funkcne ale caka to zas na materialy, typujem na podobny prblem ako wankelov motor, problem s funkcnymi plochami, mazanim a tesnenim :-(


04.03.2008 7:16

Re: 5-TAKT

vyzera to ako ryba na suchu ked nadmerne pohybuje ziabrami.


04.03.2008 15:43

Re: 5-TAKT

rixo
 Motarďák 

Ikona

a žerte to ja som kukal jak puk tie kolieska omg pekná práca :-)

Video: www.youtube.com/watch?v=TGLR-HqX9PY


04.03.2008 15:54

Re: 5-TAKT

jaro172
 Edvenčr 

Ikona

a co to zere? no ja myslim ze v tom videu co posielal berobi musi byt teda riadna odporova sila cize treba vela mazat lebo kto maze ten jede ;-) a dost zaujimave pohybi ma ten motor a mozno sa uz nebude hovorit ak toto niekedy naozaj pojde ze valec ale gula :-D


04.03.2008 16:00

Re: 5-TAKT

mareck
 Jogurťák 

Ikona

..co to je ? :-O kolik to muze jet ? :-~


04.03.2008 17:04

Re: 5-TAKT

gsxr750w
 Turista 

Ikona

Pekny stabilak. [dobre]


04.03.2008 17:05

Re: 5-TAKT

mzetz150
 Turista 

Ikona

Velmi pekna diskusia ! Ale nemyslim si, že spalovacie motory budu mat nejaku dlhodobu perspektivu. Pri sucastnom tempe spotreby PHM a pri ich cene sa budu hladat ine alternativy...
Bud najdu inu zmes, co sa bude dat pouzit ako benzin/nafta, alebo sa prejde na inu formu energie - Vodik, Elektrina, ...
no nechajme sa prekvapit o par rokov... :-D


04.03.2008 17:11

Re: 5-TAKT

miso251SK
 Turista 

co je to dlhodoba perspektiva?

Co sa tyka elektrickeho pohonu, vodika, hybridov a palivovvych clankov, odporucam zhliadnut dokument Who killed the electric car - googlujte, oplati sa


04.03.2008 17:20

Re: 5-TAKT

mzetz150: myslíš prekvapenie ako pred 30 rokmi? Video Killed The Radio Star!Anastala nová doba ;-)


04.03.2008 17:23

Re: 5-TAKT

jarro
 Veteránista 

Ikona

BMW pouziva uz teraz vodik a stale sa jedna o spalovaci motor...takze nevykapu... ;-)


04.03.2008 17:56

Re: 5-TAKT

miso251SK
 Turista 

BMW ma jedine potesilo, este nech vynajdu sposob uskladnenia vodika, nieco nenarocnejsie na vyrobu ako elektrolyza a ideme slapat ne vodiku, hlanve nech to ma manualnu prevodovku [dobre]

najvacsi motor s vnutornym spalovanim vodika tu uz aj tak bol... neviem ci sa nevolal Hindenburg :-D


04.03.2008 18:21

Re: 5-TAKT

jarro
 Veteránista 

Ikona

Miso, ten hindenburg ma presne taku istu smolu ako tato zenska...
www.mojevideo.sk/video/58b/blondina_tankuje.html


04.03.2008 18:41

Re: 5-TAKT

miso251SK
 Turista 

smola bola Nemcov, pretoze im nedoslo, ze umele vlakna porac letu indukuju staticku elektrinu a USA im nepredali helium a tak boli donuteny pouzit vodik


04.03.2008 18:47

Re: 5-TAKT

robiker
 Kávičkár 

Ikona

rixo: to je obdoba jednovalcového stabiláku SLAVIA, starší vedia o čom píšem...
Mali sme taký motor na vozíku so železnými kolesami, a chladenie to malo stekaním vody cez také sitá do otvorenej vane... :-O :-D
To boli časy... :-}
Už z neho ostalo len toto: :-(
Pozri obrázok
Pozri obrázok
Pozri obrázok


04.03.2008 19:02

Re: 5-TAKT

yamaha901
 Jogurťák 

Ikona

berobi : a na co bol ten stabilák ??? :-O ja som z tých neskôt narodených..


04.03.2008 19:30

Re: 5-TAKT

miso251SK
 Turista 

pohon polnohospodarskych strojov ako mlatiacky a ine, pila sa s tym dala pohanat, vselico....


04.03.2008 19:45

Re: 5-TAKT

mzetz150
 Turista 

Ikona

To.. : Ja netvrdim, ze spalovacie motory vykapu, tiez som mal na mysli ten Vodikovy pohon.
A k tej elektrike, tiez tomu nefandim - ale skuste si spomenut ake boli začiatky spaľovacích motorov 8-) .


04.03.2008 19:49

Re: 5-TAKT

robiker
 Kávičkár 

Ikona

JJ, ten hrubý výstupok na hriadeli poháňal cez plochý remeň rôzne zariadenia na uľahčenie manuálnej práce. Mohlo to byť aj dynamo na výrobu elektriny na pohon elektromotorov, ale poháňal aj menšiu tkáčsku alebo šijaciu dielňu- vtedy mali mašiny centrálny pohon cez dlhú hriadeľ a každá mašina bola cez plochý remeň napojená na centrálnu hriadeľ. Ale boli to aj dvojvalce a iné väčšie stabiláky...
Škoda, že som neurobil fotky keď som začal pracovať, v Pletatexe sme mali 100 ročné (áno 100!) tkáčske stroje na výrobu sieťoviny v plne funkčnej výrobe! :-O


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.