Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2828 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28572
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17013)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11559)

Kontaktné/bezkontaktné zapaľovanie - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKontaktné/bezkontaktné zapaľovanie - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

09.03.2008 18:46

Kontaktné/bezkontaktné zapaľovanie

Ahojte, ako sa dá spoznať, či ide o kontaktné / bezkontaktné zapaľovanie a čím sa to rozlišuje??? Aké sú plusy a aké mínusy??? :-~ Čo je lepšie??? Ďakujem 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil aceraspire (09.03.2008 18:46)


09.03.2008 18:51

Re: Kontaktné/bezkontaktné zapaľovanie

marcello
 Turista 

Ikona

kontaktné sa opotrebúva priamou úmerou s počtom najazdeným km kdežto bezkontakt sa neopotrebúva v závislosti na km a má väčšiu pravdepodobnosť že s ním nemusíš nikdy mať starosti...v kontaktovom sa niečo o niečo obtiera, šúcha či vyiskruje a v bezkontaktovom len niečo sníma niečo bez toho aby sa tieto veci navzájom dotýkali (magnet cievka atď..)


09.03.2008 18:55

Re: Kontaktné/bezkontaktné zapaľovanie

jaro172
 Edvenčr 

Ikona

v kontaktom je kladivko ktore pri udierani vyraba iskri ktore potom vedu do niakej marii
v bezkontaktnom mas stator roto ktore sa neotieraju neodieraju a preto vydrzia az kym ti bud nezhori vynutie alebo nerozoberu ti cigani moto a nedaju med do zberu :-D


09.03.2008 19:20

Re: Kontaktné/bezkontaktné zapaľovanie

Koudy248
 Turista 

Ikona

ja som mal zle bezkontaktové zapaľovanie na MZ-ke a dal som prerobiť na kontaktné. Nemám síce žiadne problémy, ale občas to chce kontrolu.


10.03.2008 16:34

Re: Kontaktné/bezkontaktné zapaľovanie

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

aceraspire : simson na bezkontaktove zapalovanie
jaro172 : rotor a stator je vsade nie len na bezkontaktovom ale aj na kontaktovom zapku


10.03.2008 16:39

Re: Kontaktné/bezkontaktné zapaľovanie

jaro172- :-D ze pri udierani vyraba iskri ktore potom vedu do marii :-D


22.04.2008 11:54

Re: Kontaktné/bezkontaktné zapaľovanie

kovboj
 Edvenčr 

Ikona

Ja som zase zapaľovanie z babety upravil do Yamahy DT originál stojí yamahácke niekoľko tisíc, babeťácke zoženieš za pár stovák. dá sa to všetko prispôsobiť., aj do JAwy 250 to robil kamoš.


22.04.2008 13:17

Re: Kontaktné/bezkontaktné zapaľovanie

250cross
 Bahniak 

Ikona

No rozdielov je kopu, mozno by ich bolo dobre nejako zhrnut

BEZKONTAKT:
+takmer bezúdržbové-spolahlivost
+moznost generovať silnejšiu iskru, vdaka strmsej nábežnej hrane impulzu
+stabilnejšia a presnejsia iskra
+mensie rusenie, kedze nedochádza k iskreniu na kontaktoch
+jednoduché nastavenie, bud rysky proti sebe, alebo sa len utiahne, na niektorych moto
+moznost dosiahnutia vyssich otáckok
+aj po X kilometroch máme stale rovnaky predzapal
-Vacsia obvodova zlozitost
-U CDI casom odchadzaju kondenzátory, teda ze ich prerazí(ale to je tak cca 20 rokov)
-Vacsie financné naklady
-v pripade poruchy financne niekedy dost nárocne(ale co sa dnes nepokazi ;-) )

KONTAKTOVĚ:
+Jednoduchosť
+cena
+V prípade poruchy je lacná a obvykle aj rýchla oprava
-Vhodné do cca 6000ot.min-1
-stav opotrebovania závisi od najazdených km
-nutnost obcasného nastavenia
-nábezná hrana tvorenia iskry nie je tak strma ako u bezkontaktu, teda je o cosi slabsia iskra
-iskra nemusí byt generovaná presne na tom istom mieste
-komplikovanejsie nastavovanie
-zastarale, teda sa asi pravdepodobne uz ani na novych moto nepouziva
-spolahlivost

No to je asi tak vsetko co ma k danej teme napadlo, mozno niekomu pomoze, myslím si ale ze kontaktove zapalovanie ma stále svoje caro a ked je dobre nastavene a je mu venovana nejaka ta starostlivost sem tam tak aj to vydrzi dajaku dobu funkcnosti(napr. JAWA)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.