Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3694 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28539
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11541)

podtlaky jak na to - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiupodtlaky jak na to - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Karburátor.

13.03.2008 14:15

podtlaky jak na to

juko
 Čoprák 

Ikona

zdravym vas,mam taky problem treba nastavyt podtlaky ma to 4karbesi,a len z 3troch idu hadicky a stohoho jedneho.je to mozne?a jak nato?dik


13.03.2008 14:25

Re: podtlaky jak na to

robco33333
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Serus!
Pozri ci zrovna z toho valca nie je napajany podtlakovy ventil na benzin. Potom vytiahni hadicku a zmeraj podtlak tam.


13.03.2008 14:53

Re: podtlaky jak na to

juko
 Čoprák 

Ikona

mam to chapat tak ze privod benzinu kam tecie?karbesi idu vedla seba privod benzinu smeruje medzi 2 a 3 a hadicka chyba na 1.na 4 je.na tom prvom je zamblendovany asi od vyroby jak nato spravit iba tie 3 dik


13.03.2008 18:43

Re: podtlaky jak na to

robco33333
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Nie privod benzinu. Z nasavania ide mala trubicka na ktoru sa nastrkuje hadicka. Jej druhy koniec je nastrceny na ventile na benzin(hlavny privod z nadrze). Sluzi to na to ze ak sa motor nastartuje, v hadicke vznikne podtlak a ten otvori podtlakovy ventil aby mohol benzin tiect do karburatorov. Cez tuto hadicku benzin netecie! Ak by tiekol isiel by priamo do valca!

Je v nej iba podtlak. Preto ak vytiahnes hadicku a nastrknes na trubicku podtlakovy manometer mozes zmerat jeho podtlak. A ja som myslel ci to to prave nieje ten valec ktory nemozes zmerat .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil robco33333 (13.03.2008 18:44)


13.03.2008 18:54

Re: podtlaky jak na to

Sonny
 Jogurťák 

Ikona

Jeden valec, ktory nema moznost nastavenia podtlaku je referencny. To znamena, ze k tomuto valcu treba nastavit podtlaky pre ostatne valce.

Odmeraj podtlak na referencnom valci (vacsinou je to 3-4 valec), a potom vsetky ostatne valce nastav na tu istu hodnotu. Najlepsie je mat 4 podtlakove manometre a nastavovat vsetky podtlaky subezne.


14.03.2008 8:00

Re: podtlaky jak na to

juko
 Čoprák 

Ikona

a uz viem co myslys robco,ale predstav si ze ani taka podtlakova hadicka na benzin tam nie je!je to stara masinka,SONNY tak to znamena ze ten prvy karbes nastelujem tak ze ho uplne pritiahnem a podla tych ostatnych ho nastelujem,lebo stoho prveho nejde ziadna hadicka!dufam ze som to pochopil dik


25.02.2015 12:41

Re: podtlaky jak na to

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

motozdar,,,prosím budte taký dobrý a poradte aj mne,,ked sa dávajú robit podtlaky tak ktorý valec je smerodatný,od ktorého sa začína? dakujem velmi pekne za odpoved,,,,,,,ps:nie som technický typ,neviem to vyčítat v manuále,,,,kawasaki zrx1100


25.02.2015 13:33

Re: podtlaky jak na to

Toman
 Skútrista 

Ikona

- podla mna je to jedno, teoria hovory ze najprv zosteluj krajne, 1+2 a 3+4 ich zosteluj strednou skrutkou navzajom.
- v reale by som najprv steloval ten ktory je najuletenejsi, a potom sa vyhral s tym aby boli vsetky v rovine


25.02.2015 17:00

Re: podtlaky jak na to

juloMZ
 Turista 

Ikona

VORMAN
tak pre kawasaki je väčšinou smerodatný 1. sprava, cca asi ten kde máš ovladanie škrtiacich klapiek...
A jedno to vôbec nie je... ked budes nastavovať 1-2 tak môžeš nevedome rozladiť aj 1, a to nebude dobré, ver mi. Ale záleží od typu karburátorov...
Juko a ten zablendovaný, by nemal byť zablendovaný len tam zvykáva byť klasický šrob, ktorý ked vytočís nahradiš tymi trubkami so zavitom, ktore mas k synchronizeru. ale nie som si isty bolo by treba vidieť.. pofoť. A vlastne hladas na spravnom mieste? na hrdle sania medzi karb. a blokom..


25.02.2015 19:48

Re: podtlaky jak na to

ddemo
 Kustomizér 

Ikona

K synchronizacii... podtlaky sa musia merat naraz na vsetkych valcoch, pretoze hodnota stale lieta. Neda sa zmerat jeden a potom merat a nastavovat druhy, je nutne vidiet naraz subeh vsetkych tlakov... ak jedna hadicka chybam je tam napojeny podtlakovy ventil, alebo niekto dal miesto dutej skrutky obycko srob..
A k nastavovaniu.. ak je to radovy stvorvalec je to relativne jednoduche. Vsetky karburatory su na jednej oske, tri z nich maju nastavovacie skutky, pri stvrtom je zvycajne kotucik s plynovym bowdenom. Niekde je v strede, niekde na kraji, najdes to lahko. Ten bez nastavovania je referencny. k nemu postupne dotahujes (povolujes) vsetky ostatne. Neda sa to po velkych skokoch, treba postupne jemne dotahovat alebo uvolnovat skrutky a sledovat aku reakciu to spravi. Po kazdom zasahu sa v podstate menia vsetky hodnoty, len ta jedna co nastavujeme viacej. Chce to trpezlivost a hrat sa s tym. Potom ked je to nastavene, treba nastavit volnobezne otacky, trosku motor vytiahnut do otacok a ked sa opat ustali zistite ze predtým nastavene podtlaky sa opat zmnenili.. :-) Takze sa nastavi, znova sa trosku posteklia otacky... a ahjla... znova su trosku rozhasene a vrati sa to na predchadzajucu polohu. Tento cyklus sa opakuje dovtedy , kym to cloveka bavi. Pozor hovorim o starych vybehaných strojoch a takyto jav je mozny "vdaka" mechanickym volam. Hlavne boxer motory GL1200 a V-ckove ST1100 tymto neduhom trpia. Uplne inak sa nastavuju podtlaky u niektorých starsich BMW boxeroch.. tam sa s podtlakmi zaroven nastavuje aj volnobeh.


25.02.2015 20:54

Re: podtlaky jak na to

Toman
 Skútrista 

Ikona

a cim budes synchronizovat?


26.02.2015 9:09

Re: podtlaky jak na to

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

jeden majitel kawy my poslal toto
Video: www.youtube.com/watch?v=ExUMkLfO53o ,,,je to ok? Toman -z budíkmi


26.02.2015 16:03

Re: podtlaky jak na to

barlac
 Jogurťák 

pouzi ten domaci vynalez stare pohare a hadickyyy. aj karol s 30rocnou praxou to zastava ze je to presna robota. >:-)


26.02.2015 16:27

Re: podtlaky jak na to

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Na nastavenie viacvalca v nudzi stacia dva podtlakomery.Jeden je stale napojeny na karburator s lankom a druhy budik budes pripajat postupne vzdy na nastavovany karb postupne od toho s lankom.Ved nikdy namozes nastavovat viac karburatorov naraz ale postupne.Viac budikov je len komfort a rychlejsia praca.


27.02.2015 9:50

Re: podtlaky jak na to

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ok,,dakujem za rady a názory


27.02.2015 12:02

Re: podtlaky jak na to

richard74
 Turista 

Vorman, ak mozem tak by som Ti rad odovzdal osobnu skusenost. ak si to nerobil nerob to. nebudem pisat prečo a ako lebo sa to tu zase rozbehne a skonci to na zastancoch hadiciek a merakov - :-) ak chces vediet prečo napis mi sukromnu spravu.
PS: kutilom zdar


27.02.2015 12:18

Re: podtlaky jak na to

Toman
 Skútrista 

Ikona

no tak sa neondej a napis ze preco....


27.02.2015 12:22

Re: podtlaky jak na to

richard74
 Turista 

ty si presne ten pravy - :-) presne kôli tebe to nepisem. - :-) ING.


27.02.2015 14:54

Re: podtlaky jak na to

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: VORman:Ako si dospel k tomu ze potrebujes synchronizovať karburatory? ? Čo od toho očakávaš?


27.02.2015 15:44

Re: podtlaky jak na to

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

wšade čítam,že po nejakých radovo cca 24000 km to treba dat urobit,,,,moja láska má niečo máličko cez 50 000 km a ja som to ešte nerobil a neviem či to vôbec robil aj predchadzajúci majitel ,,takže preto,,,ináč mašina ide ako hodinky,štart na brnk,sviečky pri výmene krásne vypálené,wšetko ide ako má,ale ked sa to tu píše ,že to treba dat urobit tak na o tom rozmýšlam aj ja,,,,,,


27.02.2015 15:45

Re: podtlaky jak na to

Toman
 Skútrista 

Ikona

Tak som nasiel tu moju zabavnu-vzdelevaciu temu o synchronozovani....., odporucam precitat cele

Moto poradňa: Ako vyrobit merac podtlaku...


Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Toman (27.02.2015 15:47)


27.02.2015 16:24

Re: podtlaky jak na to

ddemo
 Kustomizér 

Ikona

VORman..ak ti masina ide na volnobeh pekne hladko, zrychluje tak ako je obvykle, tak podtlaky nemusis riesit. Tie sa robia ked je podozrenie, a to je vacsinou vtedy ked nieco nie je koser... Viac krat som uz riesil podtlaky pre ludi co mali pocit ze ich treba a mali ich pekne v tolerancii.
Inaksie aj na tom videu ma taku "zaujimavu hlasku" ze nastavovanim jedneho karburatora sa meni podtlak na druhom..?? Ja by som skorej povedal ze nastavovanim jedneho sa meni podtlak na vsetkych, pretoze sa mierne menia otacky motora.
richard, tvoja osobna skusenost pre ktoru to nema Vorman skusat by zaujimala aj mna. Co je nanstavovani synchra take zaludne ze ho neodporucas robit...
A este perlicka... mal som tu kedysi ponuku, ze nastavim v ramci BA podtlaky pre tych co si vedia odstrojit masinu sami a nechcu ju davat do servisu.. a raz som isiel nastavovat BMW, kde po napojeni pristrojov mi do toho majitel skocil a zacal vehementne hore dole krutit s bohatostou zmesi a tvrdil mi ze to je ten srob s ktorym treba vrtiet. Samozrejme ze chvilu isiel cierny dym, chvilu to zdochynalo, ale nedal si povedat a tvrdohlavo stal za svojim..tak som chvilu pockal kym sa pohra, potom zbalil meraky a povedal mu nech si da nastavit bohatosti niekde kde vedia merat spaliny.


27.02.2015 17:37

Re: podtlaky jak na to

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: VORman: Ak na volnobeh pridas a uberes plyn a na to ubratie nepadnu otacky jednoznacne na volnobeh alebo nazvem to horko-ťažko padajú pretoze valec na ktorom je viac pootvorena skrtiaca klapka sa snaží tahat zvyšok motora... treba skontrolovat ci netaha motor falošný vzduch a nasledne synchronizovat klapky.
To je snáď jedine kde synchronizacia ma nejaky vplyv.Nic ine sa nezmení!



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.