Anketa:
Nové oficiálne videá:
Pracovná štvorkolka-výber - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuPracovná štvorkolka-výber - Diskusné fórum - Moto poradňa
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokZnačky:
.Pracovná štvorkolka-výber
Nazdar! Chcem kúpiť úžitkovú štvorkolku/Yamaha, Kawasaki atď./Nemám s nimi skúsenosti, takže neviem čo kúpiť. Ako sa vybavuje ŠPZ/bez špz nechcem/.Pozeral som Kawasaki Brute Force 650,750? Tá 650 má inú zadnú nápravu ako 750? Keby ste vedeli poradiť, budem vďačný. |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
noo v 1 rade by si mal vediet ze co chces ty,ale mozem ti poradit ze uz skoro vsetky su dobree az na tie cinske "stroje"!!ja osobne mam yamahu a max mi vyhovuje ci uz vlastnostami alebo servisom.skus popremyslat este.a ak chces jazdenku tak uz papiere by mala mat,ak nie tak neviem ci sa daju aj dodatocne vybavit. |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
Čínu určite nechcem. Čo predávajú, skoro všetky sú bez ŠPZ. Niektorí ponúkajú aj vybavenie Špz za rozdielne sumy. Aj na staršie. Tak asi sa to dá dať na tabule. |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
ked stvorkolku tak jedine od yamahy... kodiak grizzly. mal som aj mam moznost po roku povedat ze kodiak od kawy klf je lepsia i ked len v detailoch ako napr. yamaha ma lepsie vymyslenu zadnu napravu tim mislim uchytenie a v dosledku toho mozes zakvacit v pohode aj vozik o troch tonach bez problemov. podla mojho nazoru su bubnove brzdy lepsie ako kotuce... do kotucov sa nasere blato spina a platnicky som dost skoro opotreboval na kawe.. na kodiaku su bubny do ktorych sa nedostane ani voda ani prach blato nic. vsetko je utesnene. yamaha ma urcite lepsie capy riadenia. ani po skoro 3 tisicoch kilometrov nebadam ziadne voly riadenia. na kawe uz vidiet volu praveho capu... ide o modely kodiak 4*4 400ccm a kawa klf300 4*4 nabehane skoro rovnako a rocniky su.. medved 1998 a klf 2000... cisto len moj nazor |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
A Polaris? Že vraj sú najlepšie. A Suzuki KQ? Že vraj sa kazia. Tak už neviem. Aj tak musím najprv zistiť ako sa dá vybaviť ŠPZ. Bez toho nemožem kúpiť. Bol som na OÚ odbor dopravy, a tam mi tvrdili, že do výkonu 15Kw sa dá prihlásiť a nad 15Kw už nie. Len keď obídeš zákon cez známosti. |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
kup taku, ktora je na znackach od vyroby, inak to neprihlasis. A pri prihlasovani na nasich uradoch prides o nervy, o peniaze a o cas. |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
janoval.. ja mam moju dovezenu z anglicka a mam anglicky technicak. na polici na mna kukali jak na koko...a ze co to chcem prihlasit. ci motorku ci malotraktor ci co. nakoniec som sa vysral nato |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
ja som mal hondu rinkon 650 a bol som celkom spokojny. |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
je to pohodlna masina ale na moj vkus je strasne velka... a tym ze ma poloosi na zadnej naprave tak nemozes zakvacit tazky vozik za nu...vyhodu ma tu ze sa da vpinat a zapinat predny nahon co je velka vyhoda... 700 vky maju dost vysoku spotrebu ale zas ked sa da vypnut predny nahon tak sa to znizuje. |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
offtopic.: a co poviete na suzuku ozark 250... viem ze to nieje pracovna a je to slaba kubatura, ale tato sa paci mne. len na take sem tam pojazdenie po terene... mate s nu dakto skusenosti? Upravené 1 krát. Naposledy upravil stiki (12.09.2008 8:32) |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
lubo. nepoznam ich ale ked ej to striekacka tak to bude hovadsky drahe a po pravde cim mam na stroji menej elektriky tim som spokojnenjsi ze sa nic nedosere. |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
Aj ja to vidím tak, že menej elektriky je lepšie. Podľa mňa je to už jedno, či ti žerie 6-7 alebo 8 litrov. A hondy majú automat alebo manuál prevodovku? |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
Pri ojazdenej stvorkolke by som urcite rozmyslal skor nad vyssou kubaturou ako nizsou. A to nie z dovodu vykonu, ale jednoducho, vacsi obsah, vacsia vydrz motora. Aby si to nemusel rozoberat po kupe. Aj relativne novy stroj moze zrat olej... |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
PeterX noo natu spotrebu jak pises 6-7 ci 8 l je malo.to je tak na slabsiu masinu.taka 700 ma okolo 10-12l aspon mne tak vychadza.stou elektikou moc nemas pravdu lebo neska vsetky nove ATV maju uz coraz viac a viac elektiky,ale to vsetko zavisi ze jak mas zadekovany podvozok |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
Keď aj 10-12 mne to nevadí. Dnes som videl na letáku Journey Man či ako sa to volalo. To je čo? Čína? Lebo to tam veľmi chválili. |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
www.journeyman.cz/ su podla znameho ktory ma gladiator 510 dost dobre, mal aj predtym ine stvorkolky ale neviem ake a podla neho je tato masina nejlepsie co mohol kupit za super cenu, myslim ze tam na nieco cez 6000 km a zatial ziadne porucha, ale v km som si nemi isty. |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
Ja poznám tiež jedného, ten tiež jazdí s ním bez problémov. Ale nevie povedať, či je to čína, alebo nie. Jemu je to jedno/starý pán/ a keď sa mu pokazí, kúpi si iný. Meno to má také americké. Podľa mňa to bude čína. |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
neviem ci je to cina, nieco mi aj hovoril ale neviem co ale cina asi nie |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
kiker.. nieje to celkom pravda. si zober ze mas viac snimacov viac relatok viac kablov viac konektorov. cize vecsia sanca poruchy ze sa nejaky konektor zavodni a urobi skratr vecsia sanca ze ti nejaky kablik odtrhne a urobi ti skrat pri skrate ti moze viac suciastok odpalit a len jeden posraty regler stoji majland. ja som v terene na medvedovi robil spotrebu aj tych 20 to urcite. ale tazky teren + plny vozik. |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
Felesiga . Čim viac káblov a elektroniky, tým viac porúch. Nehovorím, že na novom stroji, ale po pár rokoch používania. |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
felesiga noo to hej ale vsetko zalezi ze jak mas tie kable a relatka kryte.si vsimni nejaku cinu ze co maju jak kryte,skoro nikde nic,este aj podvozok je slabo chraneny.a to je najzranitelnejsie miesto na 4kolke.ja mozem povedat ze som skoro medveda utopil a chodim nim kade tade a fakt nic.akurat 1manzetu som roztrhol. peterxked uz chces si nieco kupit radsej si priplat a mas pokoj to urcite.ja som toho nazoru.ja mam na svojej za 10mes 3000km a nic.cina neviem neviem co by uz bolo menene POUVAZUJ |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
a ten journeyman sa vyraba pod znackou LINHAI cize zas cina |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
can am-y sú dosť drahé aj jazdené. Ja chcem kúpiť tak okolo 180-200. |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
za taky peniaz kupis perfektneho medveda. kamos predal 1997 kodiaka za 90 litrov. |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
ja mam polarisa 800 od júla tohto roku, mám už najazdených 2000 km v teréne a žiadny problém, tiež som sa zamýšľal nad tým čo kúpiť a ked som videl polaris na živo....tak bolo rozhodnuté, mal som problém s kubatúrou, pôvodne som chcel polaris sportsman 500, na jednej strane som sa bál že to bude slabé a ked som mal dať 225000 za novú 500, a predávať ju preto o rok preto že je niečo silnejšie a to mi už nejstačí, tak som si povedal že už došporím 50 000 a kúpim 800 so 46 Kw motorom. V teréne som zatial nemal problém, niekedy som už neveril a len som žasol čo to dokáže, jednoduchno tá štvorkolka prejde všade tam kde ťažké lesné ťažobné stroje. Neviem to porovnať s inými štvorkolkami, lebo som najazdil, ale polaris je super. |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
tomi- opravim ta. ono to prejde viacej jak lesne traktory. brodivostou nie ale stupanim urcite... a o tom vykone.800 vka sa mi zda uz strasne prehnane vela. tahas za nou drevo? pracujes s nou? vozis na nej beton alebo nieco? len na vozenie staci aj 300 vka. ked na medved 400 vke dam redukovanu jednotku tak musim potiahnut snad aj tatrovku. a spotreba je ovela ovela vecsia na mojej ako na 800. kamos mal a neviem ci este ma klf 800 a to zrelo jak jebnute a vkuse presmykovalo kolesa ci an ceste ci v lese... |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
tak mám ju zväčša ako hobby, ale vozím aj drevo a používam ju aj na podnikanie v stavebníctve, taký multifunkčný stroj, no žere od 12 do 16 na 100 km. Takto mám ju len 4 mes a nemám sa ským o niektorých veciach poradiť preto aj píšem, napr. mám obavy ak ťahám napr nad 300 kg že môžem niečo oddtrhnúť alebo poškodiť rám alebo niečo. je to možné pri bežnej manipulácií? sú nejaké akcie pre štvorkolkárov, orientačné preteky, alebo niečo? má niekto nejaké skúsenosti s polarisom? tak zatial |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
Tiež som kúpil Polaris Sportsman 800. Ale veľa som na nej nejazdil, len 200km. Spotreba okolo 10l. Nemám s ním ešte skúsenosti, ale sa mi zdá, že stačila by aj 500-vka. U nás na nížine čo som jazdil po blate a teréne, ani predný náhon netreba zapnúť. Možno v kopcoch. A na asfalte to neni nič moc. |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
tomi.za svitom v lopusnej doline sa v zome robia take polocierne akcie pracovnych 4 koiek.je to skor taky mini zraz. je tam vzdy cca 40 masin.neviem ake mas zavesenie zadnej napravy.skus dat fotku a ti poviem ci to vydrzi aleob nie. pokial tam nie je tuha cela pevna naprava ale poloosy tak za tym vela nepotiahnes ale zase pohodlie za jazdy je o 60 percent lepsie. ked mas tuhu jak mam ja tak za nu som nakydal na vozik 1 kubik mokreho betonu a v pohodicke to udrelo... |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
Zabudol som: Kde sa dá zohnať servisný manuál na Polarisa? Užívateľský manuál mám. |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
Ja mam len 350 s tuhou zadnou napravou iba zadny nahon a uz som za tym tahal odhadom tak 600 kg. Ram a konstrukcia stvorkolky to zvladnu bez problemov, motor tiez ale uchytenie tazneho o zadnu napravu az take presvedcive nie je. Bal som sa ze to odtrhnem. |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
No ja som k tomu dostal manuál v angličtine, a slovenský, resp. v českom jazyku som nakoniec zohnal a sú tam aj nejaké veci týkajúce sa servisu, najmä časové horizonty kontroly jednotlivých dielov, výmeny olejov, filtrov, a návod na obsluhu riadiacej jednotky a a diagnostického modulu, môžem poskytnúť ak by niekto potreboval. |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
Za kingom som ťahal na autoprívese Amiskinu Ibizu a nemal som pocit, že by sa nejako výraznejšie trápil, s brzdením to bolo horšie, ale na to tie stroje určené nie sú. Len som to chcel skúsiť a nesklamal. |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
tomi4kolka anglický užívateľský manuál mám ale český by som zobral. Ale aj servisný by bol |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
ja som to vyriešil tak že som si požičal český manuál, ktorý som prečítal a naj body som si scanol a mám ich na disku, takže cd nieje problém, len ho spáliť a neviem, okiaľ si.... |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
Bahniak : tak tu sú fotky ťažného zariadenia a celej zadnej nápravy... |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
tomi. nemas tuhu napravu a za tvojou by som sa bal tahat viacej ako 400 kila.skus pozret sevisny alebo technicak co pisu |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
Tak to za mozes normalne zapajat vozik, ono to tak slabsie iba na pohlad vyzera. My mame na tuhu napravu zadnu max. 600kg ale je to iba 360 ccm obsah... |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
tak posielam ofotený úživateľský manuál preložený z ang do čestiny, český tlmočníci s tým mali tiež problém a tiež vychádzam z toho že max zaťaženie, teda vozík+náklad vozíka 680 kg |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
Zdravim |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
Peniaze by aj boli,ale na ten outlander uz asi nie. Max do tych 200 000. |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
od prešova som bral tý na konci na margecany východ,mjm moto alebo tak nejak,on ti povie alebo aj iný že to predáva tak ako to doviezol, len vymení naplne, a to čo sa súrne pýta aby si tam nebol o týžden s reklamáciou,mne ináč sa rozpadol homokinetický klb cca do 300 km,a vymenili ho zdarma ale čo som zistil neskôr až ked som nabral skuseností,bolo,že zadná brzda nejde treba ju robiť, že už tlačí olej z dalsieho klbu a aj z diferáku,a hlavne že bola zváraná čo musel určite vedieť on alebo mechanik,kilometre určite stiahnuté-on povie takto som to doniesol čo robili oni predtým za to neručím,alebo sa vymení celý tachometer,samozrejme som ju predal,ale to je ako so všetkým používaným,ak si to dobre nepozrieš tak sa potom nečuduj,takže ked sa chceš poučíť na chybách iných,zobral by som nejakého mechanika so sebou,aj automechanika,alebo niekoho čo už má stvorkolku nejaký čas a aspon niečo si robí svojpomocne,a dobre to pozrel, a také že 2005 alebo 2006 a najazdené 1000-1500 km to je somarina,ved zober že na bežnom výjazde urobíš 50 až 100 km,chod len raz týždenne a si to spočítaj,a ešte kde je jazdenie do mesta ked máš značky,a aj ked si v horách porozmýšlaj nad spz.podrobnosti si pozri inde kde som prispel do diskusie,čauko |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
Roman má právdu, no na tu spotrebu ti môžem tolko, že v teréne polaris 800 papa od 16 do 20 na 100, ovšem záleží aký terén, ak je to extra trieda, tak to žere jak svina, mne na tom menšia spotreba na 100 km ako 12 litrov nevišla, takže ak jazdíš mesto a terén zhruba 1 k 1 tak tých 12-13 litrov rátaj, u 500 to môže byť o 2 litre menej, viac to nebude. A dávaj si na mašinu pozor ak si začiatočník ako ja, lebo mne sa moju už podarilo otočiť hore kolesami...... |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
CAN AM 400 dvaja pasazieri vyhliadkova jazda: 10-11l na 100km, jeden pasazier ostra jazda:15-16l na 100km. Je to karburator nie vstrekovacka, vstrek zerie o nieco menej.Na druhej strane pri 4kolach sa spotreba moc neriesi, tam sa beru do uvahy ine parametre. Inak ten bombos co mam v profile je na predaj. |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
na jaky kokot su vam 800 vkove motory v ledva 300 kilovej masine??? darujem hodinove povozenie na 400 vke a od kamosa vybavim povozenie na 750 ke... a potom sami zistite rozdiel a date mi zapravdu to co tu pisem.. aj keby u neslo o tu rozdielnu vahu a spotrebu tak o to ze 800 sa vyuzit neda,vkuse tou presmykuju kolesa, a ten vykon je nevyuzitelny. na 400 vke ked jebnem redukovanu jednotku tak by to malo utiahnut aj tatrovku... |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
felesiga to vystihol celkom presne. Ja osobne mam pocit ze vykon mi chyba len v dlhych tahavych stupakoch kde je rovny povrch.Tam by to mohlo byt rychlejsie. Na rozbitych vyjazdoch je 400 dost ,tam je to viac o tom ci ma na to jazdec. A po rovine to spravi 90km,na polnu cestu je to az az |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
no moja je echt na robotu... pohodlie jazdca je o nicom ale trvanlivost stroja a sila je uzasna a maximalka sa pohybuje okolo 50 ky. ale v takych rychlostiach to uz je problem ukerovat |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
Zdarvim |
Re: Pracovná štvorkolka-výber
a mas otvoreny ventil na nadrzi na gajz? popr. nejake stratovacie tlacitlo zapnute? |