Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2722 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 27076
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16254)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10822)

06-MG-Stevio-side

Harley-Davidson

Jawa 23 Mustang - problem - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJawa 23 Mustang - problem - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém.

03.10.2008 18:27

Jawa 23 Mustang - problem

Jonit
 Bahniak 

Ikona

Dobry den.
Na zaciatok vas chcem upozornit, ze som Uplny zaciatocnik v oblasti motocyklov tak vas prosim ak sa mi rozhodnete pomoct, tak mi to vysvetlujte uplne po lopate ;-) ;-) .
Takze k veci...
S kamosom sme sa rozhodli, ze ideme spojazdnit (myslene: doliat benzin, pripadne olej do prevodovky a ist jazdit >:-) :-D ) nasho mustanga, ktory na nase pocudovanie bol uz v znacnej miere rozkladu (hrdza a tak.. [dobre] ). Po doliati benzinu som ho skusal nastartovat, no nic... Prve co ma napadlo bolo ze to bude sviecka. Tak teda som ju vykrutil von, dal naspat do fajky a pritlacil som ju o motor a kamos skusal nakopavat... No stale nic... Tak ma napadlo ze problem moze byt v elektrike (presnejsie som myslel ze alternator nevyraba elektrinu :-D ). Tak som prepol vypinac uplne napravo, zaradil 1. stupen a sup sa dolu kopcom... No ziarovka zasvietila...takze elektrina tam je...(teraz ma napadlo ze klakson mal prestrihnute drotiky ale to by asi vadit nemalo) Takze som pre istotu kupil novu sviecku, ale stale nic... (cely cas som drzal sviecku za kovove telo, pricom kamos nakopaval, ale mna nic NEkoplo :-~ ). Skusal som aj ci je spravne nastoknuty ten kabel co ide z fajky do indukcnej cievky.
Neviem si s tym rady... opakujem som uplny zaciatocnik.. Tak ak ma niekto nejaky napad tak prosim poradte. :'( :'( :'(
Dakujem


03.10.2008 18:41

Re: Jawa 23 Mustang - problem

JuraRacing
 Jogurťák 

Ikona

mate dobre zapojene kontakty na cievke a kladivko neni zle v zapalovani viac info inak na www.sesa-moto.cz ;-)


03.10.2008 18:50

Re: Jawa 23 Mustang - problem

Jonit
 Bahniak 

Ikona

Co znamena "kladivko je zle"
Kladivko je to v prevodovke co synchronizuje zapalovanie sviecky s motorom?


03.10.2008 18:52

Re: Jawa 23 Mustang - problem

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

ako si mal vypinac?


03.10.2008 18:55

Re: Jawa 23 Mustang - problem

Jonit
 Bahniak 

Ikona

Skusal som vsetky polohy. Ale prevazne bolo prepnute uplne na pravo t.j. zapnute svetlo.


03.10.2008 19:01

Re: Jawa 23 Mustang - problem

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

skus dat prst do fajky a prekopnut vypinac ma byt v strede
to ze ti idu svetla nic neznamena lebo je na ne zvlast cievka

Upravené 1 krát. Naposledy upravil zego (03.10.2008 19:02)


03.10.2008 19:11

Re: Jawa 23 Mustang - problem

Jonit
 Bahniak 

Ikona

Toto som skusal. Sice prepinac nebol v strede ale v pravo. Sviecku som drzal za kov, no nic ma nekoplo.


03.10.2008 19:17

Re: Jawa 23 Mustang - problem

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

pisal som ze prst do fajky ale nevadi


03.10.2008 19:25

Re: Jawa 23 Mustang - problem

Rostak
 Kávičkár 

SERUS DAJ MI CISLO A CI PORADZIM NA STO PERO... ALE IBA ORANGE MA DOMA TELEFON S VECERNIM VOLANIM ZADARA ...


03.10.2008 19:33

Re: Jawa 23 Mustang - problem

jumper55
 Veteránista 

Ikona

Nazdar! Keďže si písal, že moto je v štádiu rozkladu môže byť teoreticky zoxidovaná aj fajka. Ale jednoznačne treba postupovať od fajky k inducke až skončíte pri zapaľovacej cievke, dakde už chybu nájdete. Veľa zdaru borci! ;-)


03.10.2008 19:41

Re: Jawa 23 Mustang - problem

Jonit
 Bahniak 

Ikona

Fajka je v poriadku. Skusim pozriet tu indukcnu cievku(ak spravne chapem tak to je ten valcek do ktoreho ide kabel s fajkou).

btw: dakujem vsetkym za rady... ak vas este nieco napadne tak pomozte. DIK [dobre] [dobre] [dobre]


03.10.2008 21:40

Re: Jawa 23 Mustang - problem

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

z inducky odpoj ten hruby kabel, co ide k sviecke a ked uz si taky extremista, tak daj tam prst a nech to kamos skusi prekopnut. ak ani to nepomoze. Tak pozri ci pri pretacani motorom idu platiny (kladivka) v zaopalovani od seba, ked mas najvacsiu kompresiu. Tiez pozri ci nie su priliz zaoxidovane. Skus ich niecim roztiahnut od seba a poriadne jedno aj druhe oskriabat niecim ostrym.

Ked nic z toho nepomoze, tak dotiahni najlblizsieho elektrikara s ohmmetrom, nech ti premera odpory vynuti. Hodnoty ti presne nepoviem, ale v nejakej prirucke sa to isto docitas.
No hodnoty nemozu byt nulove, ale ani mega ohmy. Inducka, tak od oka, na primararnom vinuti (medzi skrutkami na inducke) radovo 1-ky az 10ky Ohmov. Medzi vyvodom k sviecke a jednym z vyvodou (skrutkou) musi byt odpor radoco vyssi niekolko 10 -100 nasobne, pripadne aj viac, ale zas nie ziadne mega ohmy (je to v podstate obycajne trafo).

Ked aj to bude v poriadku, tak musis zistit od ktorej cievky v zapalovani ti ide kabel k inducke a zmerat odpor na tej cievke. Hodnota odhadovana 100-ky ohmov az kilo ohmy. No pre istotu z nejakej starej prirucky vycitaj prestne hodnoty.

Ale ja to hadam na nejaky bordel na platinach. Len nerozoberaj zapalovanie, skor ako zistis, ze ako funguje, lebo ho potom nezoradis.

Vela stastia pri oprave prajem. [dobre]


04.10.2008 23:00

Re: Jawa 23 Mustang - problem

pedrisito
 Kávičkár 

Ikona

no to je pravda lebo dve cievky mas na svetla tie tensie a taka hrubsie navynuta je na zapalovanie takze svetla mozu ist truba moze trubyt lebo mas na to dve ine cievky ta tretia tu pozry potom kondik by mohol byt potom pozri ci mas dobre odkostrene kabliky na odtrhovom ramienku to zvykne robyt pi ..viny :-D su tam take umele podlozky a fybrovky fajku si daj dole a tak skusaj iskru ak je prerazena nahodou len kabel opri o valec no a este by som pozrel ci niekde nemas kabel strihnuty ci ti nepreraza o kostru cize od zapalovanie az po svetlo no a dobre skontrolovat cievku nuz tak :-) sup sa vozet :-D


04.10.2008 23:10

Re: Jawa 23 Mustang - problem

krilo
 Kávičkár 

Ikona

ja by sm sa dobrovolne kopat nenechal, nie je to nic prijemne ...
a su na to aj modernejsie nastroje ... v zasuvke tiez neskusam prstom ci je napatie ...
ale zas,kto este neskusal nech skusi ...
:-D


04.10.2008 23:18

Re: Jawa 23 Mustang - problem

mirisko
 Kávičkár 

Ikona

krilo: ved nemusi sam pchat svoj prst do fajky... staci povedat "kaamosovi" sem strc prst a tuto (o valec)sa chyt druhou rukou...aa, on sam uz kopne...intenzitu "iskry" uvidi na kaamosovi...nevies ako sa to robi??! >:-) >:-)


05.10.2008 15:48

Re: Jawa 23 Mustang - problem

pedrisito
 Kávičkár 

Ikona

noo ten kamos dobra skusacka spolahliva >:-) :-D


05.10.2008 15:51

Jawa 23 Mustang - problem

pedrisito
 Kávičkár 

Ikona

alebo ak mas protivnu svokru ale to uz len ak si budes isty ze zapalko je OK >:-) >:-) >:-)


11.10.2008 20:35

Re: Jawa 23 Mustang - problem

Jonit
 Bahniak 

Ikona

Tak teda dnes som bol este poskusat tu motorku... Nejdem rozpisovat co som vsetko za tych 5 hodin robil :-D ale prejdem rovno k problemu....
Problem je v elektrike. Do spinaca idu rozne kable (cierne, zelene, zlte, jeden cerveny,..) motorka by mala startovat ked je spinac v strednej alebo pravej polohe. Ked je spinac v strede tak nezopina ziadne kable iba ostavaju spojene 2 cierne kable ktore su zletovane spolu (ked je spinac vo vypnutej polohe tak spaja tie dva cierne kable so zelenym...cize nastava skrat takze motorka nestartuje, ked je v pravo, tak je k tym ciernym zapojene este svetlo) takze motorka by mala byt pripravena na start... Takze skusam nakopavat s prstom vo fajke 8-) 8-) no nic... Po hodine som prisiel na to ze iskry hadze iba vtedy ked tie dva cierne spojene kable odpojim a nakopavam a zaroven tie kable rychlo spajam a odpajam od seba. V com moze byt problem? Ak tomu spravne chapem, tak tuto ulohu spajania a rozpajania maju mat na starosti kladivka...ale tie behali... V com to este moze byt? (zli kondik? zla cievka?) Prosim poradte :'( :'( :'(


12.10.2008 11:10

Re: Jawa 23 Mustang - problem

baho
 Skútrista 

skús nasledovnú vec. Odpoj od indučky káble, čo tam idú z originál elektriky. Zo zapaľovania natiahni nový kábel od ramienka na indučku č. 1. Druhý z ič, číslo 15, zapoj na kostru. Ak máš cievky,indučku, kondík , a odtrh ramienka v poriadku, ( sviečka je samozrejmosť), musí dať iskru.


12.10.2008 11:55

Re: Jawa 23 Mustang - problem

Jonit
 Bahniak 

Ikona

Kable su v poriadku... Problem je v tom, ze sviecka hodi iskru iba vtedy, ked tie 2 cierne spojene kable rozpojim a nakopnem a v tom ich rychlo spajam a odpajam..


12.10.2008 12:12

Re: Jawa 23 Mustang - problem

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

zapoj to tak jak napisal baho a ked ti to pojde potom si sprav podla schemy novu elektriku ;-)


12.10.2008 14:27

Re: Jawa 23 Mustang - problem

Jonit
 Bahniak 

Ikona

Toto som uz skusal, ze som vsetky kable odpojil a isiel iba jeden od ramienka do inducky a ta o kostru. Problem je v tom ze sviecka hodi iskru iba vtedy ked ten kabel od kladivka do cievky rozstrihnem a nekopavam a zaroven ho spajam a odpajam od seba. Tak ak tomu dobre chapem tak toto spajanie a rozpajanie obvodu by mali robit kladivka, nie? Ale tie som pozeral a behaju normalne od seba a spat. Myslim si ze problem moze byt bud v nejakom skrate pri kladivkach (takze kladivka sa mozu hybat kolko chcu ale obvod je stale spojeny), alebo v niejakej chybnej suciastke, ale neviem v ktorej, tak sa vas pytam ci neviete ktora nefunkcna suciastka by mohla mat toto za nasledok.


12.10.2008 15:00

Re: Jawa 23 Mustang - problem

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

jedno ramienko to co sa hybe musi byt odizolovane


13.10.2008 12:09

Re: Jawa 23 Mustang - problem

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

mozno mas obvod stale rozpojeny, pozri sa ci nemas na kladivkach bordel nejaky. Najlepsie je ich vybrat vonku a pilnikom ich zbrusit, len si musis dat pozor, aby si ich zbrusil rovno, aby na seba dosadali co najvacsiou plochou, aby sa priliz neopalovali. No a zaroven skontroluj, to co ti pise 'zego', ci ch mas dobre odizolovane. Na tej skrutke, ktora drzi kladivka pokope musia byt take cervene (papierove, alebo gumene) podlozky, ktore zabezpecuju odizolovanie.


13.10.2008 13:24

Re: Jawa 23 Mustang - problem

Jonit
 Bahniak 

Ikona

Diki... skusim no az v piatok tam pojdem, tak potom napisem. [dobre] [dobre] [dobre]


21.10.2008 22:32

Re: Jawa 23 Mustang - problem

jawa50
 Veteránista 

bol by niekto taky dobry a poradil by mi s pinclom?? je tam taka vec ze volnobeh je paradny ale akonahle zaradim tak straca vykon a netaha.neviete preco???budem vdacny za radu :-O :-O :'( :'( :-~ :-~ :-( :-(


21.10.2008 22:41

Re: Jawa 23 Mustang - problem

jawa50
 Veteránista 

JOINT:a mas uzemnenu inducku??(mas na inducke 3 kable .jeden ide do prepinaca a druhy do motora,treti na kostru)tak skus pozret ci ten treti ide vazne na kostru


22.10.2008 11:44

Re: Jawa 23 Mustang - problem

baho
 Skútrista 

jawa 50: Buď máš zanesený výfuk - najpravdepodobnejšie, alebo znečistený karburátor a vzduchový filter. Ešte by to mohli byť guferá na kľuke, ale to by nešiel do otáčok ani na neutráli.


22.10.2008 12:19

Re: Jawa 23 Mustang - problem

zdenike
 Veteránista 

Ikona

jawa50 - na pincloch som virastal, a viem ze z inducky nemusis mat 3 kable. jeden ide zo zapalovania, druhy od vipinaca a kostru mas zapojenu tym ze je inducka primontovana o ram. podla mna ma na tom mustangu zle nastaveny predstih, to je cele.


22.10.2008 14:24

Re: Jawa 23 Mustang - problem

jawa50
 Veteránista 

BAHO:a nemoze to byt piestnymi kruzkami???zeby boli pridrete??


22.10.2008 14:25

Re: Jawa 23 Mustang - problem

jawa50
 Veteránista 

ZDENIKE:ja mam spravene tak ze mam tri kable a jeden ide na kostru


22.10.2008 15:04

Re: Jawa 23 Mustang - problem

baho
 Skútrista 

Zdenike: zle si pamatáš z mladosti. Indukčná cievka nemusí byť ukostrená telom, môže aj voľne visieť, ale MUSIA z nej ísť dva káble. Jeden na ramienko, druhý na kostru.

Jawa50: mohlo by, ale nie je jednoduchšie vyčistiť vyššie uvedené veci, ako zhadzovať valec a špekulovať? na to bude dosť času....

Upravené 1 krát. Naposledy upravil baho (22.10.2008 15:05)


22.10.2008 15:05

Re: Jawa 23 Mustang - problem

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

zdenike: keby mal zle nastaveny predstih, tak by mu to iskru hadzalo, len akurat nie vtedy kedy treba.
Precitaj diskusiu od zaciatku celu a uvidis, ze problem je inde. Zrejme ma skrat na kladivkach, iskru mu to nedava vobec, teda takmer vobec (ked rozpoji droty).


22.10.2008 16:53

Re: Jawa 23 Mustang - problem

Jonit
 Bahniak 

Ikona

Nooo tak teda bol som poskusat a sviecka uz konecne hadze iskru [dobre] :-) :-) :-) . Problem bol v tom, ze to ide iba vtedy ked su vsetky kable (ktore su v svetle) rozpojene. Je to uuuplne nelogicke, vobec tomu nechapem a dokonca aj v scheme je inac zakreslena elektrika ako mam ja. :-D :-D Ale to uz neriesim, hlavne ze ide. Teraz prolem nastal v tom ze uz nejde "iba" motor. :-))) Trysky som uz prefukoval ale v tomto uz mam jasnejsie. A chcem sa este spytat, ci je normalne ze ked mam zaradeny prevod, tak mozem motorku v pohode tlacit do zadu kolko chcem :-D ? Podla mna nie... neviete v com je chyba?


22.10.2008 16:56

Re: Jawa 23 Mustang - problem

baho
 Skútrista 

ak je zaradená jednotka a tlačíš ju dozadu koľko chceš bez citeľnejšieho odporu, takisto aj dopredu, tak buď niečo netesní, alebo je jednoducho vybehaná....


... za predpokladu že sviečku si dotiahol....

Upravené 1 krát. Naposledy upravil baho (22.10.2008 16:57)


22.10.2008 17:40

Re: Jawa 23 Mustang - problem

Jonit
 Bahniak 

Ikona

zle som to asi napisal... zaradim jednotku a ma odpor normalne beha valec.. ked idem dopredu ale aj ked idem dozadu.


22.10.2008 21:03

Re: Jawa 23 Mustang - problem

jawa50
 Veteránista 

BAHO:no dnes som zhodil hlavu a valec.a vsetko bolo v poriadku.ale vyfuk bol zaneseny.


31.12.2008 20:04

Re: Jawa 23 Mustang - problem

jawa50
 Veteránista 

zdraviim zas. neviete preco mi na pincli vobec netlmia predne tlmice.?? vobec s nimi nejde ani pohnut.ak niekto bude vediet tak prosim poradte.dakujem


01.01.2009 13:26

Re: Jawa 23 Mustang - problem

Vyschlo ti tam mazivo (vazelina). Rozobrat ,hlavne vytiahnut zo spodu tie trubky,vycistit od starej naplne,napchat tam vazeliny (redsej,popripade zmiesanej s olejom) a zase budu chvilu schodit... Mozno by pomohla aj vymena futier,ale to je viac roboty,to si nechaj na inokedy,zatial skus toto.


06.01.2009 23:54

Re: Jawa 23 Mustang - problem

jawa50
 Veteránista 

tento tyzden som rozoberal motor a daval novy karburator/novy ako novy no) a dnes ked som nahodil motor tak som ho siel trochu prebehnut.no ako som nakopol tak asi na 2 sekundy siel motor do vysokych otacok(bez pridania plynu) a potom zdochol.a takto stale takze sa nedalo ani pridavat proste len do strasne vysokych otacok vyletel a potom skapal.neviete co to moze byt? :-~ :-~ :-~ :-~


07.01.2009 18:32

Re: Jawa 23 Mustang - problem

Takze:
-bud si ho zle nastavil (karburator) - nevhodny zarez na ihle(ma byt druhy z hora),prilis nasrobovana skrutka dorazu supatka ( srob v strede - povolit),je vysoky volnobeh
-alebo si ho zle namontoval (nasava falosny vzduch) - skus dat nove tesnenia ktore je dobre aj napustit olejom
-alebo je karburator nepouzitelny - aj to sa stava,jednoducho sa neda nastavit,ale to skor skapina alebo ma nepravidelny chod a malokedy chyta vysoke otacky.


08.01.2009 21:43

Re: Jawa 23 Mustang - problem

jawa50
 Veteránista 

teras po nejakych upravach mi ide nakopnut ale asi na 2 sekundy a potom skape aj ked pridavam plyn ALE AKOKEBY HO DUSILO :-~


10.01.2009 10:49

Re: Jawa 23 Mustang - problem

timi14
 Kávičkár 

Jawa50:Skús poriadne utesňiť karburátor,plavákovú komoru a medzi valcom. 8-)


10.01.2009 16:49

Re: Jawa 23 Mustang - problem

jawa50
 Veteránista 

myslis?. no skusim dobre teda... diky fest


10.01.2009 23:07

Re: Jawa 23 Mustang - problem

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

jawa250: skus pozriet hlavne tu plavakovu komoru, bud mas zle nastavenu hladinu, alebo sa ti zasekava ihlovy ventil cez ktory tecie benzin do komory. Ten prefukni a namaz normalne olejom, postaci aj wd40. Skus vymontovat sviecku, odpoj benzinovu hadicku od karburatora a poriadne ho prefukni kompresorom. Kedze na pekaci sa zmes nenastavuje, tak len daj ihlu na stredny zarez a nastav volnobeh. Tiez nastav hladinu v plavakovj komore mne to slo najlepsie, ked bola hladina co najvyssia, tesne pod hladinou, kedy uz takmer zacinal z karburatora vytekat benzin. Tiez vypusti vsetok stary benzin z nadrze, preplachni ju, aby si z nej vymyl bordel a nalej novy benzin s olejom. Tiez nebude na skodu kupit z benzinky prietokovy filter na benzin (stoji asi 1 euro). No sa samozrejme ti nesmie tahat nikde falosny vzduch.


28.09.2018 6:18

Re: Jawa 23 Mustang - problem

Hally
 Bahniak 

Zdravím Vás mam taky problém z mustangom ze po naštartovaní a následnom zaradeni prvého prevodu mi to zdochina ale zas na druhom prevode to ide celkom dobre ale z
Potom keď znovu idem preradiť tak robí to isté mate niekto z niečím takým skúsenosť ?? Poraďte mi ďakujem



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.