ISSN 1336-6491 | Online: 1563 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26655
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16055)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10600)

Ako zistit stav kupovanej moto? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuAko zistit stav kupovanej moto? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

18.06.2009 11:48

Ako zistit stav kupovanej moto?

BRAD
 Turista 

Ikona

Ahojte,
pozeram sa na inzercii po nejakej motorke. Je tam vela ponuk jazdenych, ale akosi mi ceny pridu neumerne. Vacsina predavajucich hovori, ze moto je nehavarovana, nepadnuta. Ja by som sa chcel opytat: Ked uz pridem pozriet motorku, ako zistim, ci nebola burana. Plasty viem posudit, ale ako napriklad zistim, ze je porusena os, ram, vidlice, motor samotny, chladic a podobne. Zda sa mi to nemozne. Ak mate nejake znalosti ako na to budem rad. Ja som v 2007 kupil jazdenu. Predavajuci povedal:"Vyborna cena, zanovne pneu, malo jazdenych km, nikdy neburana. Viete ako som dopadol? Dva roky beham ako debil po opravovniach, vzdy sa nieco kazi, odchadza, vynechava-hlavne valce v motore, spojka, brzda.........takze asi takto som dopadol. Dik za radu. BRano


18.06.2009 12:03

Re: Ako zistit stav kupovanej moto?

morlor27
 Kávičkár 

Ikona

No v prvom rade ked pvojdes kupovat moto zober si niejakeho manika co sa vyzna aj dvoch viac hlav viac rozumu co ti k tomu povedat v prvom rade treba pozerat ci nekvapka olej potom ci niekde nebola zvarana myslim blok,stred zadneho blatnika by mal priblizne sediet so stredom gumy hlavne sa neunahlit ty mas love ty sa rozhodnes komu ich das neviem co este k tomu


18.06.2009 12:34

Re: Ako zistit stav kupovanej moto?

lubo628
 Turista 

Ikona

Na stav popísaný v inzeráte pozeraj fakt iba cez prsty....mňa vždy zaujímali detailné fotky...to bol prvý krok. Motorka musí nejako vyzerať. Následne treba vytelefonovať - myslím, že sa dá dosť vycítiť aj z toho ako kto reaguje. Potom obhliadka. Všímaj si reťaz, brzdové kotúče, pneumatiky. Pozeraj či nepúšťa teleskop, nepresakuje olej z niektorej časti bloku. Pred prvý štartom skontroluj, či bol motor studený. Urob skúšobnú jazdu, pokiaľ možno dlhšiu. Uvedom si však, že kupuješ motorku jazdenú a niektoré nedostatky proste na mieste neodhalíš...vždy je to buď/alebo.


19.06.2009 1:07

Re: Ako zistit stav kupovanej moto?

gabo1985
 Turista 

Ikona

Ja som kupil minuly rok motorku... bol som pozriet tri(!) takzvane "cukriky", ale vsetky boli rozbite... potom som uvidel inzerat velmi mierne suchnutej motorky... jedine co ma sralo bol biely predny blatnik... ale napriek tomu som ju chcel vidiet. Ako som zistil ze nebola burana?

Musis merat osmicku v kotucoch (musi byt pod servisnym limitom, vo vacsine je to 0.3 mm, na ostrych SS 0.1 mm). Potom osmicku v kolesach (servisny limit ja vo vacsine 2 mm). Z hrubky prednych kotucov (samozrejme ak neboli menene) mozes zistit priblizne kilometre. Moje osobne skusenosti: [original hrubka]-0.1 mm/10000 km. Pozri si vsetky skrutky, ci neboli babrane a to hlavne na bloku motora. Musis dat velky pozor, aby netiekol olej. To si pozri pred skusobnou a po skusobnej jazde! Pozri ci nie je tam cerveny silikon, lebo original tam musi byt cierny. Odkaz majitelovi, aby motor bol studeny ked prides. Startujes a pocuvas zvuky. Motor nemoze klepat a pozor na rozvodovu retaz! Ak chrasti, tak bude treba vymenit sponovak aj retaz. Nato vzdy vravia ze je to normalne u tychto rocnikov... never mu, klepanie a chrastenie nikdy nie je normalne. Dzinganie a mierne zvuky mozu vydavat rocniky pod 2002-2000... jednoducho uz nie su nove. Ak nepocujes nic zvlastne, daj to na hlavny stojan (ak moto nema hlavny stojan, tak si zober so sebou nejaky zadny stojan). Nastartujes na stojane a zaradis 1-2-3-4-5-6. Jednotka vzdy buchne, to je normalne, ostatne prevodove stupne by nemali. Pocuvaj zvuky a ze ci zadne koleso sa otaca uplne volne a ci sa nezasekava prevodovka. Na skusobnej jazde najprv skontroluj brzdy pri nizsej rychlosti, potom 60 a 100. Niekedy mozes citit vibracie pri cca 60 km/h, to je asi normalne, lebo ja som zatial citil na kazdej motorke, ktoru som skusal (pri prudkom brzdeni). Potom musis pustit volant zase pri nizsej rychlosti (50 km/h). potom pri 100... ja som pustil aj pri 150, ale to uz ti neodporucam... moto musi ist vzdy rovno, nemoze ani trosku tahat do strany. Pozor na to, ze ked tam boli obute jazdene pneu a nie nove, tak ked pustis volant zacne vibrovat a moze ta vystrelit!!! Pozor velmi na to! Spojka moze chitit hocikde, to zalezi od oleja, stav spojky zistis len po nabehani niekolko 1000 km. Predne vydle musia byt uplne bezchybne! Pozor na plasty, original lak je vyhodou ale asi uz nebude bezchybny. Z skrabancov sa da lahko citat historiu motorky, hned vidis ci bola suchnuta, alebo burana. Ak ma desatrocna motorka bezchybny lak, tak BOLA STRIEKANA!!! A to je vzdy tak!!! Dovod samozrejme moze byt vselijaky... nikdy never tomu, ze starsia motorka ma nebehanych 20-25000 km. To je kravina.

!!! Radsej motorka s 70000 originalnymi km, ako striekana, vylestena okruhovka z talianska !!!



A na zaver aku motorku som kupil? Okrem mensich kozmetickych chyb nema ziadnu, ziadnu chybu. Vsetko som pozrel na nej, co som hore napisal a urobil som vynikajuci obchod 8-) .

PS.: Motorku nikdy nekupujes na vystavu, ale na to, aby si jazdil ;-) Viac stastia pri dalsej kupe!

Upravené 2 krát. Naposledy upravil gabo1985 (19.06.2009 1:10)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.