Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3977 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26515
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15978)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10537)

Ako sa prejavuje upadajuci akumulator - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuAko sa prejavuje upadajuci akumulator - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Elektrika.

12.07.2009 18:00

Ako sa prejavuje upadajuci akumulator

poloko
 Kávičkár 

Ikona

Caute, ako zistim ze mi uz treba vymenit beterku? Ake su naznaky, aby som nebol jednym casom milo prekvapeny ked vobec nenastartujem. Dik.


12.07.2009 23:34

Re: Ako sa prejavuje upadajuci akumulator

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Predpokladám že nemáš prístroj na meranie skratového prudu. Ak by som to mal tereticky pitvať uvažoval by som takto.
Ak 12Voltová bateria má kapacitu povedzme 14AH teda ak vybájací prúd bude 0,5A tak doba vybíjania je 14:0,5=28hdín. Toľko teoria platná pri dobrej baterke. Baterka zo zníženov kapacitov sa vybile skôr.
Baterie odchádzajú alebo postupne znižovaním kapacity. Tu ide použiť túto metódu. Ale ak bateria odíde bez "varovania" vtedy obyčajne odíde jeden článok do skratu tu nevieš zistiť vored skoro nič. (včera išla a dnes ani ťuk)
Baterka sa nabíja obyčajne prúdom 1/10 kapacity v tomto prípade 1,4A
Odoberať by sa nemalo viac ako píše výrobca. Ak chceš merať čas vybitia rovnako doporučím cca 1/10 kapacity.


13.07.2009 7:57

Re: Ako sa prejavuje upadajuci akumulator

JayKey
 Jogurťák 

Ikona

Pokial ti moto startuje aj po dlhsom stati, tak je baterka OK. Dobra baterka by nemala mat problem nastartovat moto aj pri rozsvietenych svetlach. Pokial je baterka vymlatena, tak sa tazko nabija a po dlhsom stati ma problemy roztocit starter.


13.07.2009 8:02

Re: Ako sa prejavuje upadajuci akumulator

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Baterku ti premerajú v každej dobrej predajni akumulátorov.
Ak by nechceli, nie je to dobrá predajňa a nič tam v budúcnosti nekupuj ;-)


13.07.2009 8:50

Re: Ako sa prejavuje upadajuci akumulator

poloko
 Kávičkár 

Ikona

dikes .


13.07.2009 14:48

Re: Ako sa prejavuje upadajuci akumulator

dazdo
 Turista 

Ikona

CB750: baterka v motorke (ako aj v aute) je startovacia, to znamena, ze na kapacite velmi nezalezi (mimochodom kapacita u Pb je definovana pri 0.05 vybijacom prude, pri 0.5 bude asi 60%)
poloko:zalezi na vnutornom odpore, ktory by mal byt co najmensi.. istym priznakom, ze baterka uz konci je, ak pri nabijani rastie prilis rychlo napatie na svorkach.. ako pise JayKey najtazsie pre baterku je startovat po stati tyzden++


13.07.2009 22:42

Re: Ako sa prejavuje upadajuci akumulator

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Dazdo:
nevedel som že PB bateria je definovaná pri vybíjacom prúde 0.05A ok Takže baterka bude pri 12V a 0.6W žiarovke svietiť 280hodín?
na kapacite ak hovoríme o Ah výkone určite nezáleží len potom nechápem na akého boha dávali to Tatry 210Ah olovené štartovacie baterky to tam mohli dávať aj tie 14Ah a ešte by ušetrili miesto. Žeby to bolo z rozmaru? rozumiem tomu že 2,2 Kw startér si niečo cucol ale keby sa vtedy robili talé štartäry ako dnes že je tam pomaly stieračový motorček krorý točí mrte otáčok a motor je štartovaný cez prevodovku štartera.... vtedy by tam stačila podla teba baterka z TDI oktávky teda 74Ah? alebo má tatra viacej blinkrov, svetiel teda spotrebišov. Neviem akosi mi to nepasuje s tou kapacitou.


13.07.2009 23:24

Re: Ako sa prejavuje upadajuci akumulator

dazdo
 Turista 

Ikona

CB750: ok, troska teorie (prinutil si ma ;-) ), vo vseobecnosti sa delia olovene akumulatory na startovacie a trakcne, startovacie su v motorkach, autach, tatrovkach a pod. Trakcne sa pouzivaju v invalidnych vozikoch, auto-mopoch v tescu a pod. Pri trakcnych aku ide hlavne o kapacitu pri relativne malych vybijacich prudoch (0-1C), pri startovacich o vnutorny odpor, ktory zodpoveda ako je aku "tvrdy" a kolko doda kratkodobo do zataze (starteru), o kapacitu velmi nejde, kedze po nastartovani prebera ulohu dodavky energie alternator (kedysi dynamo). Je ale tiez fakt ze aj konstrukcia aku hra ulohu, kde vacsia aktivna plocha dosiek (vo vacsej baterke) doda vacsi prud, cize z vacsej baterky (ktora ma ako "vedlajsi ucinok" aj vyssiu kapacitu) dostanes viac prudu.. ak by ale existovala technologia a 10Ah baterka by bola schopna dodat 400A tak ako aj 100Ah baterka, stacilo by to, ved ak je motor v poriadku startujes pas sekund, nie?..

k tomu "normovanemu" vybijaniu: tym 0.05 som myslel 0.05C, kde C je kapacita aku, nie 0.05A (to plati iba ak ma aku kapacitu 1Ah)

uf, dufam ze prispevok posluzil ako dobra uspavanka :-}


14.07.2009 17:38

Re: Ako sa prejavuje upadajuci akumulator

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Však ja sa nehádam, len to "C" som nepochopil.....
Tie trakčné sú aj v UPSkách telef ústredniach typu P51 :-D a podobne....
Dnes výrobca značí už na baterke aj max vybíjací prúd čo niekedy nebolo a preto sa tam pre istotu dávali baterky čím väčšia tým lepšia... teda aj 210Ah Malo to výhodu akurát tak v zime lebo ak na Š120 bola baterka 37Aj a mrazom klesla jej kapacita o 25% bol problém z natočením. U42-44Ah baterke aj pri poklese kapaciti sa škodovečka dala naočiť.....
Tvrdosť zdroja je ten istý parameter ako poklesne napätie zdroja pri záťaži (pod záťažou rozumiem odber I blížaci sa maximálnym hodnotám udaným výrobcom?) :-D :-D :-D
Však sa nepobijeme kôli aku.?

Ja osobne v EPSke, EZSke, UPSke bežne určujem životnosť ("opotrebenie") výdrž alebo nazvyme to kapacitou baterií tak že ich po nabití zaťažím "niečim primeraným" a počkám koľko vydržia resp zmeriam čas kým mi U kesne na hodnotu na jeden článok povedzme na 1V
Viem že to nieje na 100% ale ak to urobím hneď na nových aku a po 12 hodinách vybíjania som na jednom volte na článok a rovnaký pokus urobím 3-4 x za rok a po 4rokoch mi vybytie na hodnotu jedného voltu trvá iba 6-7 hodín tak baterkám vypisujem úmrtný list.

Nechcel som tu zbytočne teoretizovať ale aj toto je metóda pre amaterske podmienky ktorá dáva aký taký obraz o stave AKU:



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.