Anketa:
Najnovšie videá:
tah motora v horach - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiutah motora v horach - Diskusné fórum - Moto poradňa
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevoktah motora v horach
Zdravicko, |
Re: tah motora v horach
Ach ten monserat Skus najskor vymenit vzduchovy filter. Ked to budes mat rozhodene tak pozri aj filter (sitko) na benzin a vycisti aj to. |
Re: tah motora v horach
rozdiel 1000 mnm ti musi zvladnut bez problemov pri normalnom nastaveni , inak k tryskovej sade k dynojetu (pre FMX650) bola dodavana aj tryska mensia (150 ka a normalne boli 155 a 160) pre velke nadmorske vysky, ale to je len nad 2000 m predpokladam. |
Re: tah motora v horach
Ono to ani nevidim na zmenu nadmorskej vysky. Skor to bude problem ak je moto v zatazi. |
Re: tah motora v horach
dik za odpovede... |
Re: tah motora v horach
vo výške je nielen riedší vzduch,ale nie nejak strašne,ale je tam aj iný tlak,hektopaskal na meter či čo .najskor to budeš mať problem z palivom,karbikom atd.tvoja moto by to mala zvladnuť aj vyššie. |
Re: tah motora v horach
byvam a nastavujem v 240mnm a nespozoroval som ziadne anomalie ako trhanie ani v 2300mnm |
Re: tah motora v horach
dik za odpovede, ludia, potvrdili ste mi ze normalne to nie je. |
Re: tah motora v horach
bude to kombinaciou viacerych veci, ale povodca je nedostatok vzduchu pre karbec a tym prilis bohata zmes |
Re: tah motora v horach
No keď sme boli vo Francúzsku vo výške 2800 m, tak kamarát (bandit15) tvrdil, že mu tá jeho šestovica ide nejak divne. Ja som niči necítil, mne to z výfukov strieľa aj pri mo |
Re: tah motora v horach
bubo: cital som tvoj cestopis, pri nom ma vlastne zacalo skutocne srat ze mi to v horach netaha |
Re: tah motora v horach
Na hladine mora je tlak 1000Pa a vo výške 1000 m je 900 Pa.Tých chýbajúcich 100 Pa je smiešnych na ovplyvnenie výkonu motora.Plus motor saje zmes a nasáva aj vzduch. |
Re: tah motora v horach
ale ked ma niekto vycipovanu masinu so zmesou bohatou az na max ten rozdiel pociti |
Re: tah motora v horach
egres2: na 1000 som to len zacinal citit...a mne sa zda 10% dost velky rozdiel |
Re: tah motora v horach
PiterSk: Tlak napr v Bratislave môže v priebehu dňa kolísať od 985 až po 1040 Pa čo je rozdiel 60 Pa takže tých 100 Pa nemá vplyv.To by ti motorka jazdila za pekného dňa lepšie ako za škaredého |
Re: tah motora v horach
Len malu technicku dam, ten tlak bude asi okolo 1000 hPa, nie Pa. Koniec technickej bez vplyvu na odbornost debaty. |
Re: tah motora v horach
Marek Z: Jednotka tlaku je Pascal.To len v meteorológii sa používa hektopascal. |
Re: tah motora v horach
egres2: pekne vysvetlene, davam ti za pravdu. aj ked nikdy som neskusal ci motorka nejazdi horsie za dazda - namam odvahu |
Re: tah motora v horach
no ale normalny atmosfericky tlak je cca 100 kPa = 1000 hPa, ci sa mylim?? |
Re: tah motora v horach
egres2: ok, mne je uplne jasne, co je jednotka tlaku. Na hladine mora je tlak okolo 1000 hPa, co je 100 000 Pa. To bola ta technicka, od hladiny mora do 1000 metrov nad morom bude rozdiel tlaku okolo 100 hPa, nie Pa. Tiez ked kolise tlak pocass dna v BA, tak je to 10 hPa hore-dolu, co je 1000 Pa. Akoze rad je iny ale cisla sedia, to som chcel povedat. Rozdiel tlaku na urovni 100 Pa, cize 1 hPa nema naozaj vplyv, rozdiel v tlakoch na urovni mora a na Grossglockneri uz je ale vyssi, rozdiel je v tomto pripade za vraj az 61%, zdroj www.kstst.sk/pages/vht/akli1.htm Upravené 1 krát. Naposledy upravil MarekZ (16.09.2009 16:44) |
Re: tah motora v horach
bubo008 , konkrétne 101 325 Pa . |
Re: tah motora v horach
Brano dík za opravu a teraz ta opravim ja. Nižší tlak vzduchu a redší vzduch je vlastne to isté... |
Re: tah motora v horach
brazel: no Boha že je, pomer dusíka, kyslíka a ostatných plynov sa zo stúpajúcou nadmorskou výškou nemení, klesá len tlak vzduchu a tým je vlastne vzduch hovorovo povedané "redší". |
Re: tah motora v horach
piter kontaktuj clena kamilko nech sa ti na tom prevezie. alebo si zober priklad z otca a chodievaj peso |
Re: tah motora v horach
bubo008 , to je kok....a , ale o tom si môžeme podebatovať niekedy pri nápojoch , nie tu . |
Re: tah motora v horach
brazel, sorry, ze sa miesam do Vasej debaty, ale bubo008 ma s tym tlakom pravdu. |
Re: tah motora v horach
Vzduch v nizsich vrstvach atmosfery je hustejsi, len preto, ze je to plyn a je stlacitelny. Ak by sme sa bavili povedzme o vode, tak ta ma v kazdej hlbke (vyske) rovnaku hustotu (ak sa nezacneme bavit na molekularnej urovni). Upravené 1 krát. Naposledy upravil tiko (17.09.2009 9:46) |
Re: tah motora v horach
tiko: Škoda, že som mal s fyziky za 4, inak by som ti vedel oponovať múdrejšie. Ale vzduch pri týchto úvahách môžeš považovať za nestlačiteľný, rovnako ako kvapalinu (vzduch nie je plyn, je zložený s plynov, pevných častíc a vody!). Vzduch je v nižších vrstvách atmosféry hustejší, lebo na neho tlačia horné vrstvy vzduchu a tým je tam dole väčší tlak, alebo aj hustota, ak chceš. Čiže "hustota vzduchu" a tlak vzduchu je to isté... |
Re: tah motora v horach
Vzduch, aj ako zmes plynov, je stale plyn a hustejsi je preto, ze je stlaceny Upravené 1 krát. Naposledy upravil tiko (17.09.2009 10:15) |
Re: tah motora v horach
No asi tak, máš asi pravdu. Len som reagoval na vetu "prestaviť karburátor , nie z dôvodu tlaku , ale redšieho vzduchu .", lebo ten "redší vzduch" spôsobuje len nízky tlak, takže sa karburátor prestavuje hlavne z dôvodu poklesu tlaku vzduchu. |
Re: tah motora v horach
tutok www.ddp.fmph.uniba.sk/~esf/civ/ss/tlak_vzduchu.pdf pisu nieco o hustote vzduchu. |
Re: tah motora v horach
Vzduchový filter sa podľa podmienok, v ktorých sa prevádzkuje motorka zanáša a tým znižuje prietok vzduchu po 100 motohodinách cca o 15 až 25%.Rozdiel tlaku medzi morom a napr Grossglocknerom je cca 25%.Neviem kto dokáže prakticky pocítiť stratu výkonu pri zanesenom filtri a kto pri rozdiele tlaku o 10%. |
Re: tah motora v horach
Ked sa na to pozriem ako "nestranny" citatel, vidim logiku aj v tom tikovom prispevku, aj v egresovom. |
Re: tah motora v horach
podla info z linku, ktory som daval vyssie, je rozdiel v tlakoch na hladine more a na GG 61%. Ale aj keby to bolo tych 25%, vzdy tam bude platit, ze je to o 25% menej kazdej zlozky vzduchu, a teda aj kyslika je tam o 25% menej, co asi nejaky vplyv mat bude. |
Re: tah motora v horach
tiko čo by nepomohli, do hôr si odteraz bude brávať nizkootáčkového čopra, ktorému je to aj tak ukradnuté... |
Re: tah motora v horach
MarekZ: Myslel som to že sa nemení pomer kyslíka a ostatných plynov a podľa mňa toto všetko by mal bez problému odstrániť podtlakový regulátor alebo CDI zmenou predstihu.A ešte si myslím /tu som trochu mimo/ že pri podtlaku cca -30kPa vo valci je pokles objemu nasávaného vzduchu menší ako samotný pokles atmosferického tlaku. |
Re: tah motora v horach
ja len napíšem po našém: neni možná Upravené 1 krát. Naposledy upravil maTooB (17.09.2009 12:32) |
Re: tah motora v horach
Este ma napadlo, ze v pripade ak by sa jednalo o stiekacku tak by mohla byt napricine vaha vzduchu (prave ta dava CDI info o teplote, resp. tlaku vzduchu a z toho sa odvodzuje mnozstvo O2) pripadne este lambda sonda. |
Re: tah motora v horach
Manana: Kamilko ma buella 1200, sa mu bude zdat ze to nejde aj keby to bolo v super stave okrem toho podla jeho blogu sa pomaly na motorky vykasliava (kedysi davno som si vsimol jeho recenziu na cdf250, sa mi zda a odtial som sa odpichol na dalsie jeho clanky a jeho blog, kde to pise) |