Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - bubo008
Login: | bubo008 Offline | ||||
---|---|---|---|---|---|
Meno: | Utajené | ||||
Môj štýl: | ![]() | ||||
Skúsenosti: | Jazdím pre relax, jazdím 31 rokov, ročne najazdím v priemere 10000 kilometrov | ||||
Motorka: | Suzuki VS 1400 GLP Intruder 1996 | ||||
Mesto: | Banská Bystrica (Slovensko) | ||||
Darca krvi: | ![]() | ||||
Čas registrácie: | 13.08.2006 14:42 | ||||
Posledne prihlásený: | 03.03.2020 20:27 | ||||
Ďalšie motorky:
| |||||
Niečo o sebe: Postavou som bol kus hovada, riadny bulo, prasopes, taký "MAFIA FRIENDLY" typ. Vážil som 99 kg a keď som sa nažral, bol som Mr. Cent. Keď som sa však následne vysral, bol som znovu Docent. Zjedol som všetko, okrem mlieka, ktoré bolo na slnku viac ako týždeň, psieho guláša z Letanoviec a čokolády Milka. |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 7 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 8 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 456
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom bubo008: 1288
- Zobraz témy ktoré otvoril bubo008
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil bubo008
Cestopisy:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 5.
19.02.2016 - bubo008 Čitatelia: 19416 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Severní vítr je krutý
Sever ma veľmi lákal a na túto dovolenku som sa nesmierne tešil. Nielen preto, lebo sme sa chceli dostať na najsevernejší bod Európy, ale hlavne preto, že nebudem cestovať sám. Pred rokom som spoznal dievča mojich snov. Do voza aj do koča.
30.01.2015 - bubo008 Čitatelia: 27389 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ukrajinské rakety
Na jar, na výstave v Inchebe som sa stretol s Arnoldom, spolupútnikom minuloročného tripu a ten mi vraví: „Vieš, že v Bielorusku je z 10-tich báb 11 krásnych?“ No tak to som naozaj nevedel. Po tejto skvelej informácii som skontaktoval Miša a Rasťa, aby som im to povedal a načrtol tento plán:
20.12.2013 - bubo008 Čitatelia: 30440 Strany: 3 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Do Ázie! Na Aziatky!
Na úvod chcem upozorniť, že tento cestopis som písal, ako mi péro narástlo. Obsahuje sprosté slová, oplzlosti, opisuje rôzne nehanebnosti a dáva zlý príklad deťom, takže by ho nemal nikto čítať. Je trochu dlhší, ale nedalo sa mi do menšieho priestoru vtesnať tú hŕbu vtákovín, čo sme na ceste do Ázie porobili a zažili.
05.12.2012 - bubo008 Čitatelia: 20982 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunský poriadok, Grécka pracovitosť a Kosovský blahobyt
Grécko koncom augusta. Tak znela moja výzva na Motoride, ktorou som lákal záujemcov o túto obľúbenú destináciu. Potreboval som spoločnosť. Môj stály parťák, švagor Maťo, si totiž v detskom tábore, nad ránom, odfaklil z prsta pri krájaní slaninky a nemohol viac stláčať spojku.
18.12.2009 - bubo008 Čitatelia: 15528 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Routes des Grandes Alpes 2009
Milujem dovolenky, kde veci robím inak ako po zvyšok roka. Spať na zemi, variť si na ohni, len sa tak túlať a neotravovať sa termínmi a nejakými cieľmi. Plán bol trochu hmlistý – nejako obísť okolo Álp, stihnúť to do 10 dní a použiť minimum diaľnic.

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!