Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3637 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28544
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17001)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11543)

Jawa 175 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJawa 175 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Karburátor.

02.01.2010 18:48

Jawa 175

motoman
 Kávičkár 

Ikona

Ahoj chlapi,
kto máte jednovalec Jawa, poraďte ak viete. Pred časom som robil na Jawke 175, 356-ke GO motora. Pred generálkou som mal problém s karburátorom a to taký, že po vyjazdení benzínu z plavákovej komory sa motor zastavil a bolo treba klepnúť po karburátore, aby sa uvoľnil ihlový ventil a pustil do komory ďalší benzín. Problém som vyriešil demontážou karburátora a ventil som "rozbehal" pomocou WD 40. Otvára síce perfektne, ale asi nezatvára celkom dokonale, pretože sa karburátor preplavuje a benzín mi vyteká kade, tade. Čo s tým, je možná nejaká oprava ventilu? Kdesi som čítal tiež o nastavení výšky hladiny benzínu v plavákovej komore. Je to scincefiction?
Za ďalšie, do motora som dal dočasne karburátor z Jawy 250. Motor ide, ale v zábere je len keď akceleruje pri pridaní plynu. Na rovinách má motor tendenciu vynechávať a do ťahu sa dostane zas len po výraznom pridaní plynu. Nie som odborník, len ma to baví, preto ak máte skúsenosti dajte radu. Kde začína problém, tam literatúra končí. Vopred vďaka.


02.01.2010 19:03

Re: Jawa 175

black333
 Kávičkár 

Ikona

Ak som pochopil spravne tak plavak sa ti nezatvara a preplavuje sa ti.Pospravnosti budeš mať asi dieravy plavak,da sa zaletovať.No a rozdiel v 175 a 250-tke v karburatoroch je v ihlach,či sa nemylim.Teda robiť problemi ti to asi bude,no už si to tak nepamätam ;-) ,ked tak počkaj na skusenych ;-)


02.01.2010 19:17

Re: Jawa 175

crazybiker
 Jogurťák 

Ikona

KKS prave kukam clanok,brutalne si spravilt u jawku pekna je....... no a k tebe.... 175 je zaujimavy motor, ja mam doma na rotovatory take.... zaspineny bol filter.... precitstil som, odvtedy striela do karburatora, a nevedel som to nastavit..... tiez by som pozrel ako prve ci neni deravy plavak.... malo by to inac dobre tesnit, s tym som probelm nemal..... ;-)


02.01.2010 19:21

Re: Jawa 175

motoman
 Kávičkár 

Ikona

Black, plavák deravý nemám. Karburátor z 250-ky som 175-ke pridelil len dočasne, aby som motor na jeseň stačil zabehnúť. Ten istý symptóm sa prejavoval aj pri originálnom karburátore so zodpovedajúcimi tryskami. Tak neviem.


02.01.2010 19:36

Re: Jawa 175

Trewor
 Edvenčr 

Ikona

..to ze ti vynechava je najpravdepodobnejsie nepravidelne hadzanie iskry , to je najcastejsia porucha pri kladivkovom zapalovani... alebo ak to myslis s tou Jawkov vazne daj tam elektronicke Vape zapalovanie,to je bezproblemove. Co sa tyka kladiviek , presmirgluj kontakty a nastav predzapal na 2.5mm od hornej uvrate piestu.
Preplavovanie karburatora moze byt -zohnuty drziak plavaka, alebo sa ti uzatvaraci ventil na ktory tlaci plavak zasekava..
tiez to moze byt sviecka, prip. kabel od fajky alebo prerazena fajka


02.01.2010 19:47

Re: Jawa 175

Duzo
 Bahniak 

Ikona

...to preplavovanie karburatora má snáď každá jawa aj kamarátovi na 90-tke vkuse preplavuje tiež pobúcha a ide alebo naopak mu ho zasekne hore a benzín netečie...mne preplavovalo na 175-tke ale len sem tam problém bol v tom vrchnáku (alebo ako to nazvať) na karburator-plavákovú komoru tam kde ide hadička...no tak ten sommal zanesený nejakým tvrdým sajrajtom akoby vodný kameň som to vyčistil a karbec celý rozobraný vložil do hrnca a prevaril v octovej vode a karburátor ako nový a žiadny problém odvtedy...a na 487 som mal zase problém že mi netiekol benzín len pomaly a tiež tento istýproblém ako na 477...poprípade pozri či máš rovnú ihlu,plavákovú ihlu,dno plavákovej komory pozri či nieje nejak zanesené kde dosadá plavák máš vôbec original plavák do toho karburátora ?...a čo ja viem ešte sedliackym rozumom nato prídeš čo to môže byť...


02.01.2010 20:04

Re: Jawa 175

razor666
 Bahniak 

Ikona

a ved skus vymenit plavaky v karburatoroch pokial viem su rovnake a ako ta 175 je zaujimavi stroj ja mam jednu taku a mal som taky problem ze ked som mal tu gumu co je spojeny filter a karburator tak som ju nemohol nakopnut ani bohovy gumu som dal prec a isla na supa takze nastelovat na nej karburator moze byt niekedy problem


02.01.2010 21:56

Re: Jawa 175

motoman
 Kávičkár 

Ikona

Všetko, čo ste doposiaľ popísali, mám za sebou. Jasne, že keby som si to neodskúšal, nepíšem. Zapaľovanie je v poriadku, plaváky sú ok, pôvodný karburátor alebo benzín nepúšťal, alebo preplavuje. Náhradný nepreplavuje, ale motor s ním tiež nepracuje pravidelne. Prejavuje sa to výlučne na rovinách, kde treba neustále akcelerovať. V kopcoch ide motor ako hodinky. Som z toho magor.


07.01.2010 12:46

Re: Jawa 175

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

zabrús brúsnou pastou na ventily ten ihlový ventil robereš brusnu pastu rozmiešaš z olenom nanesieš na ten "hrot" kužel a zabrusuješ v plavákovom výčku otáčaš do jednej strany do druhej nie dookola !!!!



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.