Anketa:
rozvody CBF600 - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiurozvody CBF600 - Diskusné fórum - Moto poradňa
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokrozvody CBF600
Caute, |
Re: rozvody CBF600
rozvod je riešeny retazou a ty ho maš (ked sediš na moto pri pravej nohe) na kraji. Interval vymeny sa pohybuje vačšinou okolo 30-40tis. km ale to zaleži od toho čo udava vyrobca a mal by si to mat napisane v manuali. |
Re: rozvody CBF600
Čože? |
Re: rozvody CBF600
Rozvodová reťaz sa šponuje sama Keď je zrelá na výmenu, začneš ju počuť. 30-40 tisíc km je hlúposť. |
Re: rozvody CBF600
toto ani neries ak motorka nema 150tis km daj novy spanovak ten umre tak po 25000 km furt a mas pokoj motor pojde ako novy , robo |
Re: rozvody CBF600
v navode nieje o rozvodoch pisane vobec nic, nikde! (ziadny servisny interval ani nic podobne) |
Re: rozvody CBF600
Zbytočne do toho budeš kukať, na reťazi nič neuvidíš...ja keď som menil rozvodovku, nepoznal som rozdiel.... |
Re: rozvody CBF600
podľa intervalu, robil sa totiž motor, a keď už bol rozobratý, tak som vymenil aj rozvodovku...moto mala 53000, ale ešte nebolo počuť rozvodovku, takže nutné to nebolo... |
Re: rozvody CBF600
ak bude retaz velmi natiahnuta tak nebude sediet casovanie a 50000 je tak akurat na vymenu... |
Re: rozvody CBF600
na mojej GSXR po 40 000 bola rozvodovka o centimeter natiahnuta oproti novej,ked začne hrkat je už 5minut po dvanastej.Menil som už kopec rozvodov a par ludi mi priniesol mto že retaz počut a ked som dal dolu viečko alebo vrchne voditko a potočil motorom retaz skakala po vrchu zubov,teraz riešim kawu ktorej volna retaz rozbila vrchne voditko a preskočil rozvod-zlomeny ventyl,diera v pieste a zničena hlava,oprava drahšia ako starši motor,rozvodova retaz na nu stala 43eur len chalan si nevšimol že sa retaz ozyva,kto to nechce menit nech si tiež počka kym začne hrkotat. potom si popišeme kde zohnat druhy motor. |
Re: rozvody CBF600
no som nejak v soku,myslel som si ze ta retaz musi vydrzat viac,ako tu spominal niekto 150tis.ved remem na aute vydrzi od 80-100000km,tak by to malo byt podobne,ale to som fakt teda nevedel, |
Re: rozvody CBF600
anoro ako často davaš autu kritiku(7000ot.) ?Ja som to na aute skušal asi dva krat na chvilu ale normal je do 3500 aspon u mna.Moto vačšinou pod desat nepuštam.Možno aj preto. |
Re: rozvody CBF600
velmi zalezi od sposobu vyuzitia motora |
Re: rozvody CBF600
no pani, som v rozpakoch, |
Re: rozvody CBF600
da sa zistit jedine tak že odmontuješ napinak rozvodovej retaze,je samoštelovaci,ked ho vytiahneš vysunie sa na doraz a ked ho v tejto polohe zasunieš naspet-nesmie sa dat zasunut celkom,(retaz v hajzli)ked ti ta m zostane 5mm tak je najvyšši čas vymenitale pred tebou ju určite nikto nrmenil tak len pre svoj pokoj v duši daj novu a dalšie tri roky nemusiš na motor ani šahnut.Ja kupujem tie retaze po cca90eur v origoš kvalite ale v krabičke Honda sa može cena vyšplhat od 150 do200.Vzmena trva okolo 4hodky takže žiadna naročna operacia. |
Re: rozvody CBF600
po dlhej dobe rozumny prispevok ktory nieco riesi, |
Re: rozvody CBF600
Ahoje, na hornete mám teraz asi 51 000 km a presne ako tu niektorí píšu začala mi hrkať rozvodová reťaz. Rád by som sa opýtal čo všetko treba objednať okrem samotnej reťaze? |
Re: rozvody CBF600
Na xrv som menil pri 117000km nehucala štartovala na tuk moto išlo super podľa manuálu mi chýbal ešte 1mm na kolicku spanovaku no reťaz bola o dosť dlhšia ako nová po výmene motor ide citeľne lepšie takže neoplatí sa na tom šetriť no nechce sa mi veriť že po 50000km môže biť vytahana treba študovať manuál alebo rady dobrého servisaka |
Re: rozvody CBF600
matov121: Skúsil by som najprv pozrieť ten šponovák. A ak je "hotový" tak vymeniť za manuálne nastaviteľný a máš pokoj. |
Re: rozvody CBF600
Iste tesnenie pod nejaký dekel na moto, kde budeš točiť motorom kvôli časovaniu ventilov. Tesnenie pod hlavu motora /možno netreba ale manuál to odporúča vymeniť/, tesnenie pod šponovák. |
Re: rozvody CBF600
moja gsxra ma 90000 km a retaz este origo,v zime som menil kamosovi na 750ke asi pri 60000,menili sme klzaky retaz sponovak skratka komplet,kvoli pevnemu klzaku,hlava dole Upravené 1 krát. Naposledy upravil PETOrf (27.06.2016 23:13) |
Re: rozvody CBF600
Taka otazocka, ako huci opotrebovana retaz ? Nemate nejaku nahravku ? |
Re: rozvody CBF600
Re: matov121: Nemam sice horneta ale napinák reťaze na hondach je rovnaký. Takze v prvom kole nepotrebujes absolutne nič kupovať, max. iba ak papierove tesnenie pod napinak a blok motora ak ho poskodíš. Pri 51 000 km je rozvodova reťaz určite Ok a treba ju len napnúť. Jedine čo si budes musieť vyrobiť je taky plechovy klúčik. Inak robota na 15 minut. Nechce sa mi to vypisovať pozri manual ako nato a ak nie tak Bernolakovo nie je daleko od Ba. |
Re: rozvody CBF600
neviem ako Honda, mne teraz po 2 kontrole a nastaveni ventilov mechanik povedal ze je retaz vytahana a treba ju na dalsej kontrole menit. To znamena po 3x 12000 km je hotova. |
Re: rozvody CBF600
Honda servisny interval vymeny rozvodovej retaze neuvádza nakoľko predpokladam, že životnosť reťaze = životnosti motora. |
Re: rozvody CBF600
kamkoxx , nebude rozdiel v namáhaní rozvodovej reťaze pri radovom štvorvalci a jednovalci ? |
Re: rozvody CBF600
Re: brazel: určite bude. Výmenu reťaze budem riešiť ak napinak reťaze je nadoraz na klzáku a reťaz na ozubenom kolese na vačkovke medzi zubami lieta. Ja nie som automechanik ale letecky mechanik ale ta stredna skola ma bavila a rozoberal som a skladal prudove a hviezdicove motory. Dnes su len vymienači a mechanikov co vedia je uz malo. V našich dobách sme generalkovali motory na autach, vymienali rozvodove reťaze spolu s ozubenymi kolesami a vačkovkou, zabrusovali ventily, nadstavovali odtrh na zapalovaní atd. ved to sam poznáš škola mladi na nezaplatenie. |
Re: rozvody CBF600
Kamkoxx: Isto to tak nie je, že životnosť motora = životnosti reťaze. Možno si to 75% motorkárov myslí, že pri 100000km sa motorka rozpadne. Áno, ide aj servis štýlom, nebudem meniť olej v motore, keď sa motor zadrie, tak ho celý vymením. Alebo nechám staré popraskané brzdové hadice, veď trochu to brzdí a zvyknem si. Ale asi väčšina to berie priebežne, ako že si vymenia sviečky, olej každých 6000km, repas vidlice, rozvodovku či výmenu brzdových platničiek /bez čakania, kým sa to rozpadne/. |
Re: rozvody CBF600
Re: nevo: jasne že to tak nemusí byť. všetko je o tom ako sa o moto staráš ako jazdíš. Moja 21 ročna honda má napr. nabehaných 228000km a rozvodové reťaze som menil len raz pri 150000km a akurat pred týždnom som ich obe napínal, pretože sa začali po naštartovaní kym bol motor studený ozývať. napinaky sú ok a reťaz na vačkovke na ozubenom kolese je ok - bez vole. A nevo nie 75% ale 90% motorkarov si myslí že motor pri 100000km je na odpis. Tento učiteľ z AT by vedel čo to povedať o životnosti motora : |