Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1448 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26149
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15804)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10345)

Uloženie vačkového hriadeľa - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuUloženie vačkového hriadeľa - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor.

04.02.2010 17:55

Uloženie vačkového hriadeľa

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

Zdravim vsetkych nedockavych, a prosim o radu. dnes som nastavoval ventily na XTZ 660, a aj po nataveni ma motor hlucnejsi chod ako kedysi.vydava taky slabucky klepavy zvuk , myslel som ze klepocu ventily, ale nie. takl som zacal hladat pricinu. zobral som kus hadice ktora mi sluzila ako stetoskop, a pomocou nej som identifikoval miesto kde su tie zvuky najintenzivnejsie. zvuk vychadza z hlavy valcov, konkretne z lavej strany v nieste kde by teoreticky mal byt ulozeny vackovy hriadel z rozvodovym kolesom.tak ma napadlo ze je zrejma poskodene ulozenie vackoveho hriadela. tak by som chcel vediet ci je hriadel ulozeny v neakych bronzovych puzdrach, alebo priamo v materiale hlavy. jedna sa o pravidelny, nezosilnujuci, a ani neutichajuci klepavy zvuk slabej intenzity, ktory sa nemeni vzhladom na zatazenie, teplotu, a ani otacky motora.co to moze byt? tipujem spravne to poskodene ulozenie vackoveho hridela?? ten zvuk nieje skoro vobec pocut, ale kedysi ten motor po nastaveni ventilov krasne sustal, a teraz to poklepkava. dakujem za odpovede.


04.02.2010 20:25

Re: Uloženie vačkového hriadeľa

gabo1985
 Turista 

Ikona

A do ktoreho smeru bolo treba nastavit ventily? Vola bola velka alebo mala? Ako je to mozne, ze nevies ci su tieto diely poskodene ak si robil pracu sam?


04.02.2010 20:41

Re: Uloženie vačkového hriadeľa

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Nemáš len natiahnutú rozvodovú reťaz ? To je asi tak najčastejšia príčina "ťukania"atď..

Ja som si nevšimol že by vačkové hriadele boli uložené v nejakých púzdrach.


04.02.2010 21:53

Re: Uloženie vačkového hriadeľa

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

gabo: vola bola na vyfukoch vastia ako ma byt, a na sani to je v poriadku. pri nastavovani nerozoberas hlavu valcov, len das dole viecka(celkom 3kusy, 2x vyfuk,a 1 spolocne pre 3sacie ventily), a hned tam mas skrutku na vahadle ktorou to vymedzis, je to nieco ako na starej skodovke.nic tam velmy cez tie otvory neuvidis, no a preto neviem ako je to z tym ulozenim vacky, a ci je to vobec to.
marek: retaz pravdepodobne este ujde, napinak retaze je tam rieseny tak, ze po jeho vyskrutkovani von sluzi ako mierka opotrebenia rozvodovej retaze.retaz je vytahana do 2/3 stupnice tej mierky na sponovaku.


04.02.2010 22:16

Re: Ulouenie vackoveho hriadela

Thommass
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

ARPAD: Myslim ze vackovy hriadel je ulozeny priamo v hlave, alebo ak je tam nejake klzne zozisko tak je zalisovane v hlave tak ze ho nevidno. Este ti moze klepat piestny cap. Mne to na XTcke tiez trochu zvoni v motore, a ma to za nasledok piestny cap. Teoreticky by to este mohla byt ta rozvodova retaz.


04.02.2010 22:21

Re: Uloženie vačkového hriadeľa

gabo1985
 Turista 

Ikona

Obycajne nie su tam ziadne loziska, su len tak v hlave. Pisal si, ze klepe viacej ako pred nastavenim. Tak potom ten cap asi nebude, lebo to by bolo pocut aj predtym... nieco sa stalo pocas nastaveni ventilov. Vole si nastavil podla manualu?


04.02.2010 22:31

Re: Uloženie vačkového hriadeľa

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

trosku som hladal, a nasiel som toto:
www.yamahaoftroy.com/fiche_section_popup.asp...
pozeram ze zariadenie c 7 vyzera ako neaka odstrediva spojka, a prave z tej casti vychadza ten klepavy zvuk. cely motor som popocuval hadickou ze okial ide ten zvuk, a naiintenzivnejsie to bolo pod vekom hlavy, v mieste kde je ulozeny hriadel, a len na lavej strane.cize by to mohlo byt teoreticky to.viem, nieje to sice XTcko, ale hlava, a valec toho grizlaka maju typove oznacenie 3YF, presne ako moj motor z roku 95.


04.02.2010 22:40

Re: Uloženie vačkového hriadeľa

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

gabo: neklepe viacej, ale menej. motor ma tichsi chod, no ale ked som to davnejsie nastavoval(zopar rokov dozadu) tak stale po nastaveni motor stichol, a len sustal. no teraz uz pocut okrem sustania aj slabulinke klepkanie.


05.02.2010 7:37

Re: Uloženie vačkového hriadeľa

karol1
 Bahniak 

Ikona

vačka priamo v hlave
položky 2 +3+5 + 7 - 11 - diely automatického dekompresora.


05.02.2010 9:19

Re: Uloženie vačkového hriadeľa

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

takze ak je poskodene ulozenie potrebujem z vackovym hriadelom aj novu hlavu valca??, alebo sa ta stara da neako zrepasovat? no ale ja to skor vidim na ten dekompresor. utvrdzuje ma v tom fakt, ze davnejsie slo pomerne jednoducho pretacat motorom racnou aj pri zaskrutkovanej sviecke, za doprovodu akeho si sicania(asi ten dekompresor).ale teraz ked som riesil tie ventily to uz neislo tak lahko, lebo kompresia ju vracia(kladie odpor).


05.02.2010 11:08

Re: Uloženie vačkového hriadeľa

ten dekompresor som mal na 400 ke motore ako odstredive segmenty ktore vo velmi malych otackach vysunuli na vacke hrb ktorym sa pootvoril ventil a tym sa znizila kompresia a islo pretacat. po nastartovani sa "hrb" schoval a kompresia bola v poho...
mozno je prasknuta pruzinka a segmenty si tikaju..kazdopadne treba dat dole komplet veko..


05.02.2010 12:45

Re: Uloženie vačkového hriadeľa

karol1
 Bahniak 

Ikona

dekompresor v háji


05.02.2010 15:02

Re: Uloženie vačkového hriadeľa

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

DRko nam podobne klepalo a bola to zodrata vacka a vahadlo. Celkom draha sranda, ale po vymene svaty pokoj. Inak vacka na DRku nie je ulozena len v materiale hlavy, ale na strane, kde je ozubene koliesko a retaz, je ulozena vacka na kovovom C kruzku.

Aj keby mala vacka volu v hlave, tak neviem ci by klepala, kedze na jednej strane ju taha dole spanovak retaze a na druhej strane po zohriati motora a zmenseni vole ventilov ju pruziny ventilov drzia hore. Ale toto je len moja uvaha o vybehanom ulozeni. Takze to netvrdim na 100%.


06.02.2010 10:06

Re: Uloženie vačkového hriadeľa

karol1
 Bahniak 

Ikona

ten kovový C krúžok ju len axiálne vedie na DR ku , aby nevybehla nabok.
U XTZ -ky je to riešené inak.


06.02.2010 11:20

Re: Uloženie vačkového hriadeľa

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

dobre chlapy, rozoberaniu sa asi nevyhnem, ale je lepsie opravit nieco co este funguje, ako nieco co je uz rozdadnute.ked bude teplejsie, zhodim dole veko hlavy, a zistim co to vlasne vydava tie zvuky(dufam ze ten dekompresor). no rovno vymenim aj retaz kedze je uz podla tych zubkov sponovaka v 2/3 zivotnosti, tak aby som o rok nemusel motor znovu rozoberat.nasiel som za dobru cenu tuto:www.lucas-moto.sk/product_info.php?cPath=21_4409_5391...
neviem ci pri tomto ukone je potrebne davat dole aj hlavu valca, pripadne aj cely valec. ale ak je to potrebne, tak pri tej prilezitosti prebrusim aj sedla ventilov, a vymenim gufera(pre istotu). ked to budem mat cele rozobrate, tak com mam popozerat aby som ten motor nemusel potom po roku rozoberat znovu koli opotrebeniu neakej suciasky ktoru mozem vymenit teraz a bude na cas pokoj.


06.02.2010 20:05

Re: Uloženie vačkového hriadeľa

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ARPAD: hlvavu dole davat nemusis. No otazka je ci kupis retaz uz spojenu, alebo si ju vies spojit (znitovat/zlisovat) doma.
1. ked kupis rozpojenu, tak staru rozpojis, na nu napojis staru, prevlecies cez motor, odpojis od starej a novu retaz spojis.
2 ked kupis spojenu, tak musis zhodit kryt motora na tej strane kde mas retaz, vybrat vacku, nasadit retaz dole na ozubene koliesko od kluky a potom nahodit na vacku (vackovu hriadel :-) ).
Inak ked ti spadne retaz do motora, tak aj tak budes musiet dat dole kryt motora, tak asi bude najjednoduchsie objednat aj tesnenie.

Pozor, ked budes naspat skladat motor a budes chciet pouzit tmel, tak velmi jemne s nim len tenucku vrstvu, aby ti neupchal mazacie kanaliky.

Este jedna rada, ked nahodis retaz, tak par krat pretoc rukou motorom naprazdno, ci sa ti nestretnu ventily s piestom. Mozes davat aky chces pozor pri nasadzovani retaze, ale nahoda je svina.


06.02.2010 20:10

Re: Uloženie vačkového hriadeľa

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

este jedna vec: pokial mas dobre tlaky vo valci a motor ti nezerie olej, tak ze medzi vymenami musis dolievat a motorka nezadymi po prudkom zatvoreni plynu vo vyssich otackach, tak ventily nebrus a gufera neme. To len moj nazor. Naco opravovat to, co funguje?



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.