Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3144 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28534
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16994)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)

XJ 600 podtlakové šupátká? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuXJ 600 podtlakové šupátká? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor, Karburátor.

03.03.2010 12:31

XJ 600 podtlakové šupátká?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

Zdravím ... mám kamaráda čo má rovnakú XJ ako ja aj farbu :D ... hh v TP má 25kW ale bola odškrtená zrejme len na 37kW a to zámenou karburátorov. Maximálka totiž neni vadčšia jak 160km/h. Hladal som po fórach a našiel som pár zaujímavých článkov o tom ako rôzne boli XJčka škrtené.
sauerland-mopped.de/Bilder_fuer_Entdrosselung...

Teraz mám tu fotky na ktorích je vidno že šupátká sa neotvárujú úplne.

šupátko v hornej maximálnej polohe aj s plne otvorenou klapkou
Pozri obrázok

šupátko v hornej maximálnej polohe aj zo zatvorenou klapkou
Pozri obrázok

šupátko v uvolnenej polohe
Pozri obrázok

Záverečná otázka tá podstatná!!! Mám skrátiť s tých šupátok ako je v článku vyžšie?? Môžu šupátka o 6,5mm nižšie zmenšiť výkon o 8kW?
Dík za rady ;-)


03.03.2010 12:51

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

ten posledný obr. som dal dvakrát sa ospravedlňujem :-} nejde to už upraviť
podstatné sú prvé dva

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Blazen054 (03.03.2010 12:52)


03.03.2010 15:03

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

tak dík za rady ;-)


03.03.2010 15:18

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

egres2
 Bahniak 

Ikona

A ihla už nejde nastaviť na "vyššiu" polohu?


03.03.2010 15:23

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

neviem, možno neskúšal som .. ale vzduchu bude mať menej keď sa šupátko len na 80% otvorí... ide o to či rezať alebo nie.. tak ako je na tom návode


03.03.2010 15:26

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

egres2
 Bahniak 

Ikona

A ešte jednu vec som nepochopil: šupátko v max.hornej polohe aj s plne otvorenou klapkou
Možno sa technika pohla dopredu ale ja poznám "šupátkový" a "klapkový" karburátor.


03.03.2010 15:30

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

nom ide o to že som chcel ukázať na foto že šupátko podtlakom otvárané sa najviac dokáže otvoriť len na tých cca 80% ... a klaka ktorá zrejme reghuluje množstvo zmesi sa otvárá na 100% ako je vidno na fotke.


03.03.2010 15:38

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

egres2
 Bahniak 

Ikona

Blazen054:
Asi som mimo ale po otvorení šupátka sa v difúzore strháva podtlakom pomerové množstvo benzínu vytiahnutím ihly na šupátku.
Pri otvorení klapky sa strháva podtlakom pomerové množstvo benzínu v difúzore vytiahnutím ihly "deformáciou" membrány.
Asi ti lepšie poradí papiboy.


03.03.2010 15:44

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

Neviem proste je to klasický karburátor.. ide tam ot o šupátko ktoré by sa posprávnosti malo otvárať až na vrch ... takto sú práve škrtené verrzie na 37kW... viaceré zdroje mi to potvrdili.. len neviem čo si to môžem podomácky ako ten chlapík na návode odpilovať


03.03.2010 15:51

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

egres2
 Bahniak 

Ikona

A ešte jedna vec.V tom odkaze nemec skracoval šupátko na membránovom karburátore.Podľa mňa ak skrátiš šupátko tak ti nebude zatvárať a budeš mať na voľnobehu vysoké otáčky.Skôr sa prikláňam k tomu, že nad šupátkom je nejaká mechanická zábrana, ktorá bráni plnému zasunutiu.


03.03.2010 16:03

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

lenže on má presne tú istú mašinu ako já :-} nmevadí prezrem čo tomu bráni a uvidím


03.03.2010 16:06

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

egres2
 Bahniak 

Ikona

Blazen054:
Už som doma.Čítam jedným okom ;-)
Tak máš membránový karburátor.Tak to urob ako nemec.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (03.03.2010 16:09)


03.03.2010 16:09

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

neviem po nemecky len z obrázkou som vydedukoval že treba spíliť ten kus... a na fóre písali že ak mám určitý typ karburátora treba meniť volnobežnú trisku.. ale ja mám ten druhý typ na ktorom netreba meniť trisku aj 37 aj 45kw verzie mali rovnaké ... takže sa do toho asi pustím...


03.03.2010 16:14

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

felika
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egres2, už sa na to vykašli, si úplne vedľa.
Blazen054, ja som si podobne odškrtil svoju bývalú šestku. Je potrebné odpíliť tú časť šupátka (4x), ako robil ten nemčúra funguje to. Avšak pozor, toto platí pri odškrtení 37 kW verzie. 25 Kw verzia má aj iné trysky, túto verziu odškrtiť na 45 kW je trochu zložitejšie.
Pokukaj tu yamaha-xj.tomsmz.net/forum/index.php a prípadne mi napíš ss


edit: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil felika (03.03.2010 16:19)


03.03.2010 16:17

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

egres2
 Bahniak 

Ikona

felika:
Nevšimol som si že šupátko zatlačil šrobovákom.


03.03.2010 16:20

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

felika ou diki toto som potreboval počuť ... ona bola volakedy zrejme 25kW od výrobi .. pochádza z Rakúzka a tam mali povadšinu 37kW verzie takže vymenili karburátori a má 37... maximálka 25kW je okolo 140 37kw okolo 170 a 45kW okolo 180 a vyžšie ... trisky tam mám 100vky


03.03.2010 19:50

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

Fuha, a tu sa veselo píli :-D egres, on musí dvíhať šupátko šroubovákom, to nemá lanko, ale pružinku ano. Dvíha to len podtlak, keď motor pracuje. Priestor difuzoru je prepojený s priestorom nad membránou, tam vzniká teda tiež podtlak a ten vlastne zdvíha membránu a na ňu pripevnené šupátko (a o.i. aj veľmi precízne, v závislosti od podtlaku upravuje-reguluje zmiešavací pomer - to je vlastne ten prínos systému).
Ty plynovým lankom ovládaš len klapku, zo šupátka na vrchu evidentne (viditeľne) neide von žiadne lanko.
Inak som si všimol, že si sa odvolal na mňa (zbavuješ sa zodpovednosti >:-) ), ale ani ja by som neporadil, na to som už príliš veľa vecí zbytočne odpílil. Som vlastne rád, že sa to vyriešilo, aj ja som sa poučil


03.03.2010 20:17

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

egres2
 Bahniak 

Ikona

papiboy:
Nepoznám konkrétnu motorku a na prvom obrázku som si nevšimol, že šupátko zatlačil šrobovákom.Tak som predpokladal, že je to "šupátkový "karburátor a že šupátko otvoril lankom.Až keď som pozrel aj druhým okom, všimol som si , že je to zatlačené šupátko na membráne cez pružinku a že je to membránový rovnotlaký karburátor. :-@
Jasne ,že podtlak podľa polohy klapky reguluje cez membránu zdvih ihly.Akurát prakticky neviem, čo to urobí po skrátení šupátka pri stávajucom priemere a dĺžke ihly s rovnomernosťou zmiešavania.Aký to bude mať vplyv na podtlak pri zatvorenej klapke na volnobežný a pri otváraní klapky na prechodový kanál.
Nezbavujem sa zodpovednosti ale povolal som na pomoc lepšieho praktika a ten ma tu nechá potiť krv a keď som vykrvácal tak príde skonštatovať môj exitus. :-P :-D


03.03.2010 20:40

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

jawa222
 Bahniak 

Ikona

na dominatore sa to neda? prirubu nemam skrtenu!


03.03.2010 20:51

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

erges... skratnenie supatka neber ako doslovne skratenie supatka... to zostane rovneko dlhe ako predtym (teda jeho pracovna cast)... len "skrtena verzia " ma na hornej strane nad membranou vyssi plastovy lem, ktory pri plnom kotli mechanicky zabrani zasunutiu supatka. Preto sa na fotke neda uplne nadvihnut. Ak sa zbrusi ten lem, tak rovnakou procedurou sa supatko bude dat zatlacit az tak ze ho na fotke nebude vidiet... zmiesavaci pomer sa nemeni, prezoe zo supatkom sa vyssie posuva aj ihla..ale to urcite vies

bye


03.03.2010 20:56

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

Hehe, egres, s Diversionom nemám absolútne žiadne skúsenosti, ani som len nepojazdil, takže do témy som nazrel až teraz, hovorím, však už tu budú mať aj tak "svojich". Aj mali :-)))

Vlastne teraz ma až napadlo, že jeden môj veľmi dobrý kamoš z Medera má až dve Diversionky, ešte tieto staršie. Veď počkaj, v lete o nich budem všetko vedieť, keď mu jednu rozmlátim v jarku a budem musieť opravovať mesiac, kým on bude mučiť moju Guzzinku :-D :-(((((( :-D

(Cheche, dúfam, že Zajdo to nečíta, ani jeho dve dcéry :-D - jazdia obe [dobre] aj keď malá ešte nemá vodičák...)


03.03.2010 20:58

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

egres2
 Bahniak 

Ikona

demo:
Tak je to to čo som predpokladal, že na vrchnej časti je mechanická zábrana, ktorá bráni úplnému zasunutiu šupátka.Skôr sa prikláňam k tomu, že nad šupátkom je nejaká mechanická zábrana, ktorá bráni plnému zasunutiu.


03.03.2010 21:07

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

felika
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Nie zasunutiu, ale vysunutiu! To je trochu rozdiel. U škrtenej verzie horný koniec šupátka bráni úplnému jeho otvoreniu. Po odstránení tejto časti sa šúpátko môže otvoriť naplno a tým umožňuje plný prietok sacím hrdlom.

Edit: prečo sa do každej témy musí namontovať niekto,vždy jeden a ten istý, či sa veci rozumie alebo nie :-((((((

Upravené 1 krát. Naposledy upravil felika (03.03.2010 21:09)


03.03.2010 21:18

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

egres2
 Bahniak 

Ikona

felika:
Zasunutiu mimo sací priestor.Vysunutiu zo sacieho priestoru.uhol pohľadu.
Ani jeden môj príspevok nebola "zaručená "rada.A neboli to úletené "rady"totálne od veci/aspoň si myslím/Viac menej to boli otázky.A to že sa zapojím bude asi tým, že sa chcem viacej dozvedieť?


03.03.2010 21:20

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

felika
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Inštitút posledného slova - nech sa páči


04.03.2010 8:28

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

Presne tak ako píše demo a felika to je riešené a presne tak sa to má doriešiť (odškriť) :-)

Takže po pár hodinách pilovaní a brúseni sa podarilo. Zmontoval som to dokopy a na moje pesimistické počudovanie to šlape. :-))) Kedže mám na nej odjazdené len 1000km neviem presne zhodnotiť či jej výkon pridalo na tých 45kW a kedže bola už tma a maximálkou som to zisťovať tiež nechcel iba som za dedinou vyskúšal po 160 ako to ide a zdalo sa mi že ručička na 160tku vybehla svižnejšie. Predtým sa hore šplahala ako keby sa jej nechcelo.

Čiže záver - pokaziť sa to nepokazilo, výkon to zrejme zvýšilo (zistím keď bude krajšie počasie), ale ešte ju čaká pravidelný servis a potom sa uvidí.


04.03.2010 11:59

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

felika
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Som rád že sa Ti to podarilo, rozdiel zbadáš.
A ešte dobrá rada do života: maximálku v noci radšej neskúšaj, po ceste v noci pobehuje veľa kadejakej štvornohej hávede a aj asfalt je studený. Vydrž pekne na normálne motorkové podmienky, a aj potom s rozumom...


04.03.2010 12:08

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

jawacuc
 Kávičkár 

tak ti poviem ze ak na poslednom prevode ides na plnych otackach tak rychlost nezvisis ale vikon urcite ano :-)


04.03.2010 12:11

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

felika ano ďakujem :-))) napadlo ma to


04.03.2010 18:42

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

sirka
 Kávičkár 

Ikona

no a nezabudni si tam dat vacsie trysky lebo mozes prepalit piesty


04.03.2010 21:52

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

sirka trisky sa nemenia tie ostávajú pôvodné 100vky :-)


04.03.2010 22:06

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

Blazen054 : nemozes to odfotit, alebo aspon nakreslit, ako vyzerala ta mechanicka zabrana, ktora branila supatku ?


04.03.2010 22:26

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

motoexcite
 Jogurťák 

Ikona

Fuuuha...,tak toto bolo napinave ako v detektivke.Zacal som od zaciatku citat a ked som prisiel po stad,ze "pilit supatko" vybehli mi na celo kropaje potu ako hrachy.Hovorim si neeeee,to snad nee,tomuto musim rychlo zabranit..,to musim stihnut!
Nastastie demo zabranil tragedii. [dobre]

Tie mechanicke zabrany byvaju spravidla len vlisovane na spodnej strane vrchneho krytu supatkovej komory a netreba nic brusit,staci to len jednoducho vylupnut.
Blazen rozdiel vo vykone urcite spoznas,rychlejsie dostanes motor do otacok a tiez to zvysi maximalku,ale zial aj mierne spotrebu.
To ale neva..,hlavne nech sa ta spiaca princezna prebere zo zakliateho stavu. :-)))


05.03.2010 7:30

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

felika
Darca Krvi  Turista 

Ikona

motoexcite, si si istý tým čo tvrdíš? Tie kropaje potu si kľudne z čela utri, nijaká tragédia sa nekoná a ani sa konať nemala. Radšej si tie šupátka pozri naživo a potom tu hraj divadlo.

Pekne po poriadku: Na spodnej strane vrchného krytu šupátkovej komory nie sú nijaké zábrany, ktoré by sa dali jednoducho vylúpnuť. Je to len čistý vytvarovaný plech, o ktorý sa šupátko pri úplnom otvorení opiera hornou časťou. Horný doraz šupátka je daný tvarom hornej časti šupátka, ktorá sa u škrtených verzií líši rozmermi, to zn. že u škrtenej verzie je vrch dlhší ako u neškrtenej, a to bráni jeho úplnému otvoreniu. Po doslovnom odpílení tejto časti šupátko nadobudne tvar neškrtnej verzie, čo umožní šupátku otvoriť plný prietok sacieho hrdla.
"Škrtené" šupátka od "neškrtených" sa líšia práve touto hornou časťou.

Pre lepšie pochopenie problematiky odporúčam pozrieť si to ako to vyzerá naozaj, naštudovať si princíp a až potom mudrovať...

Edit: dodatok. Ja som si tieto úpravy robil tiež, výkon stúpol a spotreba nie, pretože tá závisí od pravej ruky, keďže táto úprava sa prejavuje pri väčšom až maximálnom otvorení plynu. Na voľnobeh a stredné otáčky toto nemá nijaký vplyv.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil felika (05.03.2010 7:35)


05.03.2010 9:35

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

stratovar
 Kávičkár 

Ikona

blazen, dobre si to spravil. moje xj bolo 45kw a šupátka šli úplne "hore".


05.03.2010 9:47

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

pibroch - v prvom príspevku základnom som dal link na PDFko otvor ho a tam sú aj obrázky šupátka :-)
motoexcite - vlisované to možno do toho aj je ale vylúpnuť to zrejme nešlo. Nechcem riskovať aby sa pri vylupovaní odlúpla aj mebrána. Potiť som sa potil trocha ja pri to pílení aby to bolo presné a rovné ale podarilo sa za 3-4 hodinky osm to mal hotové. A tak ako píše felika a ako píšu aj ostatný na XJčkárskom servevy: spotreba stúpnuť by nemala, pretože nemá prečo. XJčko sa v podstate správalo tak ako keby som pridával plyn iba na 80%. Opravte ma ak sa mýlim. :-}


05.03.2010 10:10

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

motoexcite
 Jogurťák 

Ikona

felika No ty si aký profesional!? :-D
Som si isty co som napisal a ty by si tomu mozno tiez porozumel,keby si tie motorky 30 rokov opravoval a nie o nich len mudroval.

Znovu opakujem.Drviva vacsina moto ktore su uskrtene vyskou zdvihu supatka,maju ten kruzok lahko demontovatelní .Ak to ma XJ inak a musis tu korekciu odbrusit, ja sa nehadam,ale princip,princip je uplne ten isty!!!
Nie brusit supatko,ale treba odbrusit korekciu na spodnej strane vicka!
Tie supatka ked znicis,sa v Yamahe nedoplatis.Cena priemerne okolo 150E za kus.

felika a ty si naco odblokoval tu tvoju moto,ked nevyuzivas vrchne otacky?
Este mi prosim ta povedz ako si dokazal ako pises zvysit touto upravou vykon a spotrebu nie.
To ma hrooozne zaujima.
Skus nam poradit,vidim ze si trieda.


05.03.2010 10:32

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

samozrejme že sa nebrúsia doslova šupátka :D iba tá časť horná plastová ktorá zabraňuje zdvíhaniu. A k tej spotrebe to netvrdí len on ale aj veľa členov XJčkárskeho fóra a nie len teoreticky ale aj prakticky dokázali že im to spotrebu nezvýšilo.


05.03.2010 10:39

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

motoexcite
 Jogurťák 

Ikona

Blazen Ak dokazes to supatko zdvihnut uplne do vrchnej casti,zdvihas s nim zaroven aj hlavnu ihlu ktora sa v tom supatku nachadza.Ihla ma naviac konicky tvar,to znamena,ze cim je ihla vyssie, o to viac dokazes dostat s plavakovej komory do difuzoru benzinu.Dokazes do toho motora dostat viac paliva a to je to co ti ten vykon zvysuje.Viac paliva=viac vykonu.
Ak by to bolo inak,co by dokazalo zvysit ten vykon,odbrusenim korekcii?

felika nam to urcite povie. >:-)


05.03.2010 10:47

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

Jasné to je pravda čo si popísal ... ale napr. pri 100km rýchlosti budú one verzie mať stále rovnako otvorené karburátory aj 37 aj 45kw verzia. Spotrebu máš v pravej ruke. Je logické že keď plné držíš 37kW tak bude mať menšiu spotrebu ako plné na 45kW. Ale pokial pôjdeš presne tou istou rýchlosťou spotreba musí byť rovnaká .. akurát že na 45kW budeš pridávať trošška menej plynu keďže svižnejšie vybehne na tú istú rýchlosť ako 37kW.

Hech takto to chápem já.. a mne to dává logiku :-)))


05.03.2010 11:04

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

motoexcite
 Jogurťák 

Ikona

Blazen Prosim ta a preco tu korekciu odbrusujes.? Ten rozdiel vo vykone medzi 37 a 45 kw,8kw,ziskavas prave tak ze zvysis otacky motora vdaka full open otvorenim supatkam a max.prisunom benzinu.Nikde inde ten vykon nenajdes,len prave v tych vrchnich otackach.Spodok,ani stred pasma otacok motora ti touto upravou vykon nezvysi! Ved nema preco.



05.03.2010 11:13

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

Ale veď ja súhlasím. Tak to je jak píšeš. Ale nerozumiem prečo by to malo zvyšovať spotrebu. Spotrebu budem mať vyžšiu, pokial do tých vysokých otáčok (ktoré sa zvýšili vďaka odbrúseniu) pôjdem. Pokial budem mať stále rovankú plynulú jazdu ako predtým nemá prečo byť vyžšia spotreba. či? pokial budem jazdiť na 5tisíc otáčkach na 37 aj na 45kw tak spotreba nemá byť prečo iná. Trisky sú rovnaké a karburátor je otvorený stále rovnako o oboch verzí. Spotreba bude iná vo vysokých otáčkach pretože 37 bude mať max já neviem napr. 9tisiíc a 45 bude mať maximum 11tisíc.


05.03.2010 11:18

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

egres2
 Bahniak 

Ikona

Tá rovnaká spotreba je "teoretická" za podmienky, že sa bude šupátko otvárať v rozmedzí polôh pred odstránením mechanického "obmedzovača".V praxi, a predsa kvôli tomu bola odstránená, sa spotreba zvýši využívaním celého rozsahu zdvihu šupátka.


05.03.2010 11:20

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

tak ... jednoducho s maximálkou rastie spotreba .. ale pokial sa bude udržovať tá istá jazda a spôsob jazdy spotreba nemá prečo byť vädčšia.


05.03.2010 11:41

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

motoexcite
 Jogurťák 

Ikona

Potom ale preco tu korekciu odbrusujes si mi stale nepovedal. Ked nechces prekracovat 5 tisic otacok tu korekciu si tam kludne nechaj.Prepac,ale mne sa to potom zda v tvojom pripade ako uplne zbytocna praca.
Ked len zhodis airbox a nastartujes moto skus sledovat pracu supatka.Ak tam tu korekciu nemas,je tazko ustriehnutelne udrzat to supatko len po urcitu hranicu.


Tu sa nejedna len o maximalku,ale hlavne pri akceleracii na nizsich prevod.stupnoch tu spotrebu neudrzis na tej hranici ako ked mas moto na supatku blokovanu.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil motoexcite (05.03.2010 11:45)


05.03.2010 11:48

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

motoexcite vo dvojici na dialnici proti vetru to nič moc nešlo :-} preto som to chcel otvoriť. Neviem presne ako pracujú tie šupátká, či sú buď len zatvorenée alebo buď len otvorené na plno. Ja to chápem tak ako to chápem a stačí mi to :D Spotreba mi vychádzala pod 4 litre. pokial by sa aj o pol litra zvýšila.. na mašlu to nebude :-)


05.03.2010 11:55

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

egres2
 Bahniak 

Ikona

Blázen054:
Nad membránou sa vytvára otváraním klapky v sacom potrubí podtlak,ktorý lineárne vysúva šupátko na nej upevnené mimo sacie potrubie podľa hodnoty podtlaku.Čím viacej vzduchu prúdi v sacom potrubí, tým viacej sa šupátko vysúva a tým viacej benzínu sa dostáva do prúdu vzduchu.


05.03.2010 11:58

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

ano. čiže tolko kolko jej pridám .. tolko sa otvorí klapka a tolko isto sa otvorí aj šupátko ak to dobre chápem hej?


05.03.2010 11:58

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

egres2
 Bahniak 

Ikona

Blazen054:
Dobre to chápeš.


05.03.2010 15:32

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

felika
Darca Krvi  Turista 

Ikona

motoexcite,
1. absolútne proti Tebe nič nemám, rád s Tebou podebatujem a vážim si Tvoj názor
2. motorkami sa zaoberám trochu viac ako 30 rokov a nie len teoreticky; z Tvojej jedovatej poznámky sa však nedá vydedukovať, či sa Ty vôbec zaoberáš motorkami alebo len mudruješ o nich
3. drvivá väčšina možno, ale u XJ na spodnej strane viečka nie je žiadny korekcia - je to len plech, korekcia je na hornej strane šupátka
4. to o tom zničení šupátka Ti nikto nemieni vyvracať - sám som na to Blazen054 v ss upozorňoval - ale to platí všeobecne o akomkoľvek zničení súčiastky
5. kde si vzal, že nevyužívam vyššie otáčky, niekde si to vyčítal?
6. vediem si presné záznamy o spotrebe, čísla nepustia, tu niet o čom debatovať
Na profesionála sa nehrám, ale mám konkrétnu skúsenosť s XJ 600, odjazdených na nej mnoho km pred a po úprave, a tieto overené skúsenosti mi nevyvráti žiadne mudrovanie tzv. odborníkov.


05.03.2010 19:59

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

motoexcite
 Jogurťák 

Ikona

felika.
1-4.Ved v pohode,ja tiez beriem tvoj nazor a nemienim sa s tebou a ani s nikým hadat o malichernostiach.Beriem ta ako skuseneho muza. V tomto pripade si vsak šlapol vedla.
5.Tu som to vycital.Ja som si tieto úpravy robil tiež, výkon stúpol a spotreba nie, pretože tá závisí od pravej ruky, keďže táto úprava sa prejavuje pri väčšom až maximálnom otvorení plynu. Na voľnobeh a stredné otáčky toto nemá nijaký vplyv.

Prosim ta felika vysvetli mi akym zazrakom si teda docielil vyssich otacok bez toho aby sa ti zvysila spotreba.Tieto dve veci si vzajomne odporuju! Chapes?
Nebudem to tu znovu vypisovat,ale ak si precitas predosle prispevky,verim ze tak ako aj Blazen054 princip pochopis.
6.Ten tvoj notes hod do kosa.Tu naozaj niet o com debatovat.






05.03.2010 20:09

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

Dnes som to teda otestoval a musím uznať že motorka ide omnoho lepšie. Fakt som to pocítil a maxiimálka bola niečo cez 180 :-) ... vtedy v noci hneď po úprave som bol už asi unavený a nevšimol som si ten dosť výrazný rozdiel :D ... na moto treba spraviť ešte servis a pevne verím že po servise ktorý je už načase spraviť pôjde ešte lepšie dokonalejšie ako teraz :-) (tým som nemyslel dosahovanie lepšej maximálky)


05.03.2010 20:14

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

felika
Darca Krvi  Turista 

Ikona

[dobre]
Vidíš, a bolo viac rečí okolo toho ako brúsenia :-)


05.03.2010 20:25

Re: XJ 600 podtlakové šupátká?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

hej :-))) radšej som sa ale chcel poradiť ako niečo pokaziť. Každopádne ešte raz ďakujem. [dobre]



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.