Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3310 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28540
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11542)

Akú prilbu - podľa čoho si vybrať - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuAkú prilbu - podľa čoho si vybrať - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

02.10.2010 3:32

Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

Guliver
 Kávičkár 

Ikona

Ahojte,
Prešiel som viaceré diskusie na tému akú prilbu... ale nenašiel som žiadnu diskusiu podľa čoho prilbu vyberať. Ak to tu už bolo, daj linku. Ak máš iný názor, doplň svoje kritériá na rozhodovanie. Nepíš sem o tom, že máš prilbu XY, a že si s ňou spokojný. Napíš na čo prilbu používaš a hlavne PREČO si s prilbou spokojný a čo ti naopak nevyhovuje.

Moje kritériá pri výbere prilby boli:
1. Na čom jazdím – iná je vhodná na čopra / jogurt / turistiku
2. Či prilba sedí na hlave – nie je nič horšie, ako prilba, ktorá tlačí. Neroztiahne sa ani časom. Aj najmenší nekomfort sa po hodine dokáže zmeniť na silne otravujúci pocit. Všimni si aj ako sa ti nasadzuje, aby si si zakaždým nemusel dať dole rukavice a naprávať pokrčené uši.
3. Výhľad – hlavne do strán (nech vidíš plechovky prichádzajúce zboku). Dôležitý je, aby ti prilba neclonila ani budíky a cestu pred kolesom (je nepohodlné hýbať hlavou zakaždým, keď si chceš skontrolovať rýchlosť). Na druhej strane keď ležíš na nádrži je vhodné vidieť dosť dovrchu...
4. Hmotnosť – ťažká prilba viac namáha krk a po pár hodinách to naozaj cítiť na únave (hlavne mojej počítačom zdeformovanej chrbtici)
5. Vyklápačka – je to super vec, hlavne na pumpe alebo keď sa pýtaš na cestu. Daňou za pohodlie je vyššia hmotnosť, hlučnosť a nižšou bezpečnosťou. Napriek popísaným nevýhodám by som znova volil vyklápačku. Vyklápačky sa zvyknú ľahšie nasadzovať ako integrálky.
6. Sklo / dvojsklo / slnečná clona – dvojsklo je fajn, menej sa rosí, hlavne za dažďa. Ak na to máš, neváhaj. Clona je vítaný bonus, nie všetky sa ale pohodlne ovládajú. Tvrdené plexi považujem za štandard.
7. Možnosť umiestniť komunikačnú sadu – zamysli sa, či je v prilbe dostatok priestoru pri ušiach na repráčiky. Ak necestuješ sám, skôr či neskôr komunikátor aspoň vyskúšaš. Ak nemáš miesto, bude ťa prilba tlačiť.
8. Hlučnosť – ťažko hodnotiť v predajni, ale niečo napovie tlmenie hluku z predajne a niečo poklepkanie nechtami po prilbe. Ale nie je nad to, previesť sa...
9. Bradový deflektor – super vec, tlmí hluk a nepustí studený vietor. Nevedel som, že mi chýba, kým som nevyskúšal.
10. Vetranie – tiež ťažko overíš v predajni, ale zle vetraná prilba sa v zime rosí a v lete... však vieš. Nesmie cez neho zatekať.
11. Tuhosť konštrukcie – pri vyšších rýchlostiach chvenie nedoliehajúceho plexi alebo inej časti robia hluk. Nehovoriac o bezpečnosti. Pri vyklápačkách sa treba pozrieť na kvality zámkov a aretácie vyklopenej helmy (nech ti nespadne, keď sa pri chôdzi pozrieš pod nohy).
12. Cena :-)
13. Značka – na neznačkovú prilbu asi nebude jednoduché zohnať náhradné diely. Stačí vypadnutá skrutka alebo plexi vyleštené do mliečna papierom na pumpe...

Oplatí sa ísť na výstavu, je tam viacero predajcov ochotných poradiť. Pri výbere sa neponáhľaj, hlavne pri prilbe, ktorá sa ti páči. Ak si už rozhodnutý, skôr ako zaplatíš, pobudni v prilbe aspoň 15 minút (vyzeráš síce ako pako, ale ako som už písal, niektoré nepohodlnosti sa prejavia až po chvíli). Ak máš čas, prečítaj si o prilbe na internete názory iných.

Howgh

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Guliver (02.10.2010 3:44)


02.10.2010 8:00

Re: Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

Pigicaj
 Turista 

Ikona

Ňo,ja osobne jazdím v požičanej bratovej prilbe...je to UVEXka integrálka čiernej farby,model neviem a má asi 12 rokov,trochu poškriabané a ešte nemenené plexi...to je ešte v pohode,ale futro plné molitanu ktorý má svoje najlepšie časy za sebou to vie potešiť,totižto ten molitan sa začína rozpadávať a stačí polhodinka jazdy a ten rozdrobený sajrajt mám vo vlasoch namiesto lupín :-(((((( má priehľadné plexi a to bol sakra problém,najma,ked sa mi oprelo slnko do očí počas západu a motorka s kamarátom bola predomnou,nič som nevidel a stačilo,aby kamarát prudšie zabrzdil a som v ňom...takže najvyšší čas to vymeniť za inú integrálku..kukal som po jednej za 99 Euro v styxe je to Vemar..stačila by mi,alebo sa oplatí ísť do drahšej,aké sú výhody drahších prilieb oproti tým rozpočtovým?....ja by som potreboval polarizačné plexi,nakoľko nosím dioptrie. :-D vyrába sa také niečo vôbec?,lebo pobehal som viaceré stránky a nemám ten dojem...


02.10.2010 8:44

Re: Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

Ivoch
 Turista 

Ikona

Dobrý príspevok, ja som si kupil prilbu od kamoša, narýchlo, pri kúpe sa mi zdalo že mi sedí, parada, ale pri jazdení veru začala tlačiť, hlavu a tvár som mal ako vo zveráku. Hlavovú časť - polystyrénovú výstelku som upravil nožíkom - jednoducho som vydlabal miesta kde ma to tlačilo, ale tá vyklápacia časť na brade a časti prilby na lícach a ušiach (nosim okuliare) ma tlačia stále, a pritom sú vystlané molitanom. Jedno je isté, treba naozaj poriadne a dlhšie odskúšať.


06.10.2010 18:02

Re: Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

Kicsitajszon
 Jogurťák 

Ikona

cavte. ja sa chcem spitať či niekto ma skusenosti s prilbami lazer bora ronin a lazer katana. chcel som si kupiť prilbu lazer katana a všetko je vypredané. teraz čakam že či sa ešte najde. Ked niie tak este uvažujem o lazer bora ronin. cakam niejake rady. vdaka


08.10.2010 8:40

Re: Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

Pigicaj
 Turista 

Ikona

Kicsitajszon..no choď do šopu a vyskúšaj na vlastnej makovici,slová sú zbytočné..myslím,že všeobecne lazerky nemôžu byť zlá kúpa


08.10.2010 9:17

Re: Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

Audion
 Geriatrik 

Ikona

mam sharku,ked som ju kupoval nechal som sa ukecat,ale teraz mi na hlave nesedi,licne vypchavky su uplne makke a nedrzia mi hlavu,napr arai a suomy mi sedia dobre,maju skrupinu ineho tvaru,preto treba poskusat co pasuje :-)


08.10.2010 9:37

Re: Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

Spike666
 Kávičkár 

Ikona

Guliver - to čo si napísal bohate stačí pri výbere prilby nemám čo dodať. Len možno jednu drobnosť. Chodím po svete a veľa fotím. Do integrálky mi je ťažko napchať foťák keď fotím cez hľadáčik. Aby som to vysvetlil napr. v Dolomitoch sa dá pekná foto spraviť takmer na každej zákrute a stále si dávať dolu prilbu je otrava. Vtedy by mi vyhovovala vyklápačka. Kochačka cca 60Km/h ani ten vietor by mi vtedy nevadil. Inak mám naháča a s integrálkou som spokojný. Chýba mi bradový deflektor zníži to hluk stačí keď si priložím ruku k brade a rozdiel hned poznáš. Keď je slnko nízko vadí mi takže by som roymýšľal nad prilbou na ktorej sa dá vymeniť skolo rýchlo a pohodlne. Bez veľkého opotrebenia spojov a pomôcok(ja na výmenu potrebujem šrobovák otrava). ostatné nedostatky popisovať nejdem beriem to ako daň za cenu. Či budem mať super špica konfort a dám za prilbu 600E, alebo sa s niečim zmierim a mám za 200E. to už je na individuálne zváženie a ako má kto hlboko do kapsy. Houk


08.10.2010 18:19

Re: Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

A vyhlad dozadu?
www.reevu.cz/


08.10.2010 19:27

Re: Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

endy
 Veteránista 

Ikona

pokial ju neprevetras nezistis co je to zac, ale pri novej to asi nebude mozne, musis kupit a potom zistis ci si mal stastie, mne najviac vyhovuje Shoei, mam aj lazer aj caberg ale su hlucnejsi nez shoei.


08.10.2010 19:37

Re: Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Nazdar :-)
Ja si teraz kupujem prilbu.Mala bi to byť Cross ale cena len tak no ....hoci aj používanú :-)
Ale som dosť popletený vo veľkostiach :-D L-59-60 CM a XL 58-60 neviem no ..nejako mi to vysvetlite ....


08.10.2010 19:40

Re: Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

SADLATY
 Geriatrik 

v kazdom pripade by som zabudol na vsetky typy otvorenych prilieb - lebo ak sa strtula nejaky coprista iba v tom paradnom dubaciku, ktory je sice efektny, ....


09.10.2010 11:46

Re: Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

RHplusB
 Bahniak 

Ikona

ha-ha zdrotovana celust nie je bohvieco a vraj sa to priserne dlho lieci ;-)


09.10.2010 12:18

Re: Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

sharp.direct.gov.uk/node/27


12.10.2010 5:44

Re: Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

pato
 Turista 

najviac ma prekvapila airoh speedfire za 60 libier
u nas od 61 do 85e ktora dostala styri hviezdicky
co nemaju aj niektore prilby za 300 az 500 libier

vsetko lacne nemusi byt zle ;-)


12.10.2010 20:33

Re: Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

RHplusB
 Bahniak 

Ikona

Myslim, ze kvalita prilby je v tom ako je odvetrana, aky poskytuje vyhlad za roznych okolnosti, ci sa nerosi... Mala by byt pohodlna a co najmenej hlucna. To su podla mna kriteria pre uroven bezpecnosti helmy.
Hluk sposobuje unavu a takisto zle vetranie. Prehriaty organizmus zvysuje reakcny cas az na taku uroven, ze sa to rovna pozitiu 3- 4 piv. Co uz nie je sranda, hlavne na sportovych motorkach.

Odolnost skrupiny je z mojho (amaterskeho) pohladu nepodstatna lebo aj tie z Lidlu vydrzia pri naraze viac ako krcna chrbitca, pripadne mozog neznesie pretazenie. Asi viac rozhoduje ako je konstruovana vystelka ako samotna skrupina
Takisto hmotnost nemusi byt az taka podstatna. Tazsia helma s dobrou aerodynamikou nesposobuje taku unavu ako aj vyrazne lahsia so zlou aerodynamikou.
Ja osobne sa teda viac spolieham na aktivnu bezpecnost.

Hovori sa, ze motorka a zena sa nepoziciavaju, ale ja nepoziciavam helmy, lebo kazda hlava ma iny tvar a mam rad, ked ta moja helma perfektne sedi.


12.10.2010 23:38

Re: Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

motoexcite
 Jogurťák 

Ikona

RHplusB kazda dobre odvetrana prilba je hlučna.Ta cirkulacia je to co sposobuje hluk.
Odolnost skrupiny ze je nepodstatna? :-O :-O To si teda napísal riadnu hlúpost.
Praskla mi na hlave karbonova shark xrc,stála 1000DM.
Mat tu prilbu ako ty píšeš z Lídlu,uz ma zozrali cervici.
Ved podla toho co píšeš tebe stači aj skrupina z melonu.Ved aj ta vydrzi viac ako krcna chrbtica. :-D

A hmotnost je pre toho kto ma na hlave prilbu cely den, velmi dolezita.
Na okruhu jazdit s prilbou o 100g tazsou,tak to cely dalsi den citim prave na krcnej chrbtici.

Co mas za prilbu,ze tu toto napíšeš? :-O


13.10.2010 0:01

Re: Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

motoexcite
 Jogurťák 

Ikona

Ako mame chápat toto tvoje tvrdenie. :-O :-D

Hovori sa, ze motorka a zena sa nepoziciavaju, ale ja nepoziciavam helmy, lebo kazda hlava ma iny tvar a mam rad, ked ta moja helma perfektne sedi.

To akoze si tvoju zenu mozem pozicat? :-D >:-) :-O
Na prilbu ti kaslem,to mas určite črep po tom co si tu o prilbách popísal.


13.10.2010 7:35

Re: Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

RHplusB
 Bahniak 

Ikona

Arai Corsair ma hmotnost 1550g, oproti tomu kevlarova Nolan N92 s 1250g posobi subjektivne ako tazka helma a po dlhsej jazde ju je na hlave ozaj citit. Jazdim aj v zime, takze dokazem ocenit dobru helmu.

Som presvedceny, ze dnesne helmy uz maju dostatocne tuhe skrupiny (az na nejake hlupe vynimky) a ze o miere bezpecnosti rozhoduju ine parametre. Nie som odbornik na helmy, len spotrebitel, co obcas spadne z motorky, a tak mi na vlastnej bezpecnosti mimoriadne zalezi. Verim, ze ako a cim je helma vystlata je dolezitejsie ako skrupina. Za dolezitu povazujem aj aerodynamiku. Ked vo vacsich rychlostiach potrebujes otocit hlavu a napor vetra ti ide zlomit vazy, tak to bohvieaky prinos pre bezpecnost nebude.


13.10.2010 7:57

Re: Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

najdolezitejsia cast prilby je skrupina

a vsetko ostatne, co pise motoexcite je pravda tak isto... na druhej strane, s tym co pise RHplusB, by som suhlasil uz pomenej :-)


13.10.2010 10:12

Re: Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

Pre aerodynamiku je dôležitá aj veľkosť škrupiny. Ak má "ťažký" Corsair o pár cm po obvode menej ako "ľahký" Nolan, tak má RHplus pravdu.

Ja som presvedčený, že aktívna bezpečnosť (nízka hlučnosť, výhľad, komfort, hmotnosť, malá veľkosť...) je podstatne dôležitejšia, ako pasívna bezpečnosť (schopnosť pohltiť náraz).
Ak by to tak nebolo, tak by bol postačujúcou ochranou pozinkovaný kýbeľ s vyrazenými otvormi pre oči a vypchatý pucvolou.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (13.10.2010 10:13)


13.10.2010 10:28

Re: Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

kappo
 Čoprák 

Ikona

Pri prilbe nie je dolezite, aby bola co najtuhsia, ale aby bola primerane tuha a pruzna. Ulohou prilby pri naraze je znizit spomalenie hlavy a naslednu deformaciu mozgu na co najmensie hodnoty. V tomto parametri sa prilby dost lisia ...


13.10.2010 11:05

Re: Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

Grco
 Kávičkár 

Ikona

1. prilba pri naraze nema ostat cela ale ma naraz pohltit... od toho sa moze odvijat diskusia o pouzitych materialov a deformacnych zonach, nemusi/moze byt pravda ze prilba s ineho materialu by ta nezachranila preto ze ti karbonka praskla...

Skusenosti mam s scorpion 450, co je pomerne lacna prilba, popisem skusenosti s nou, podla jednotlivych bodov co si sem dal.

1. Jazdim ju na uplnom nahaci, preto je pre mna aerodinamicka hlucnost ako i samotna aerodinamika, pri com ju casto jazdim aj na niekolkodnove dlhe tripy.

2. Či prilba sedí na hlave – Podla mna je horsie ako ked tlaci ked je velka, poskakujuci blembak stoji za prd, 450 je pre mna ideal co sa pohodlia tyka, v tejto cenovej kategorii som nenasiel nic lepsie. Das na hlavu a si ako v obyvacke, moznost dofukovania je viac menej marketingovy tahak, zo zaciatku som dofukoval o dusu, casom ma to prestalo bavit a momentalne nepouzivam vobec.

3. Výhľad – Nemam pripomienky +- standard

4. Hmotnosť – Vzhladom na typ moto uprednostnujem aerodinamiku pred vahou, po celodennom dialnicnom presune do rychlosti 140 km/h nemam s krkom problem, pri vyssich rychlostiach to zacina byt neprijemne a 200+ je uz utrpenie

5. Vyklápačka – suhlas, ale ja koli negativam ktore si popisal, napriek tomu ze sa povazujem za turistu do vyklapacky nepojdem. Je to ideal pre ludi s okuliarmy, ty nech nad integralou ani neuvazuju.

6. Sklo / dvojsklo / slnečná clona – tu bacha na vsetky mozne antifog upravy, pokial nema prilba perfektne vetranie tak po par mesiacoch stracaju ucinost, teda mimo dvojiteho plexi samozrejme to je super vec, a fakt ma stve ze na scorpionku sa to kupit neda. Rozne pripravky pomozu tak po tretie umytie a nefunguje nijak excelentne. Slnecnu clonu moja prilba nema, riesim to tak ze som kupil tmave plexi, na turistiku si vozim slnecne okuliare, to je dalsia vec an ktoru bacha, v pripade ak to chcete riesit takto odporucam prilbu odskusat aj s okuliarmy.

7. Možnosť umiestniť komunikačnú sadu – Fakt potrebujes na motorke kecat ci pocuvat hudbu? Vela ludi dokonca ma komunikacnu sadu ale ju pouzivaju minimalne. Bud spolocnici na vylete nemaju/maju inu, alebo to jednoducho nieje potrebne.

8. Hlučnosť – tak tu by som sa s tebou kludne aj hadal ;-) , scorpionka perfektne tlmy okolity hluk, v predajni sa bude javit ako jedna s najtichsich prilieb, ale na moto uz to nieje tak celkom pravda. Sice nepocujem sanitku, ale vietor v nej huci dost.


9. Bradový deflektor – + nosovy, prilbu bez toho isto nie

10. Vetranie – tu scorpionka hodne zaostava, to je jedna s veci co ma na nej fakt stvu

11. Tuhosť konštrukcie – tu naopak maximalna spokojnost, super system na vymenu plexi, solidna konstrukcia, dokonca pri pade priamo na pant, sice odisla funkcia na menenie, ale plexi stale drzi.

12. Cena :-) cca 150 €

13. Značka – doprdu by som sa pozrel ake doplnky su v katalogu firmy, aby ta neprekvapilo ako mna ze neexistuje dvojite plexi


13.10.2010 11:24

Re: Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

motoexcite
 Jogurťák 

Ikona

V prvom rade chcem povedat,ze nechcem napádat ziadneho predajcu ani vyrobcu prilieb.
Ved zakaznik ma moznost vybrat si z dost velkej ponuky co na trhu je.

Dostala sa mi do ruk prilba,z istej obchodnej siete.....
Netreba ziaden crash test,staci ju pevne chytit a stlacit po bokoch.
Material je tak pružný,ze by pingpongove loptičky mohli z toho vyrábat.
Ak by prislo k situacii,ze spadnes a napr.ti dopadne tvoja moto na hlavu,prilbe sa mozno nestane nic,ale tvoja hlava pri stlacení tej prilby bude na kašu.

Tak ako pise kappo nie je dolezite,aby bola co najtuhsia,ale aby bola primerane tuha.

Vadim no skoda ze test prilieb co si planoval si nedotiahol do zdarneho konca.

Moto poradňa: Porovnávací test prilieb.&p=0

Ja som presvedčený, že aktívna bezpečnosť (nízka hlučnosť, výhľad, komfort, hmotnosť, malá veľkosť...) je podstatne dôležitejšia, ako pasívna bezpečnosť (schopnosť pohltiť náraz).
Ano Vadim,ale len do momentu,nez v tej prilbe spadnes.Potom je to presne naopak.

A k poslednej tvojej poznamke:Ak by to tak nebolo, tak by bol postačujúcou ochranou pozinkovaný kýbeľ s vyrazenými otvormi pre oči a vypchatý pucvolou.
Tak to skus zasa naopak daj si tu prvotriednu vystelku,plexi a vsetko co len chces do melonovej škrupiny.Bolo by to lepsie?Mam na mysli v pripade pádu.


13.10.2010 12:27

Re: Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

motoexcite: K testu: Aktívny blbec je horší, ako triedny nepriateľ.
Áno, len do momentu nárazu. Ide ale o to, že v šitovej prilbe je náraz pravdepodobnejší, ako v prilbe, v ktorej sa vodič dobre cíti.
Ten kýbeľ treba brať v kontexte s predošlým textom.

Úplne zjednodušené: Ak sa zrazíš s kamiónom, nepomôže ti ani dokonalá prilba. Ak sa šmykneš pri otáčaní na parkovisku, stačí ti aj šitová.
Ide len o to, že kvalitná prilba môže podobné nehody obmedziť.


13.10.2010 12:40

Re: Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

Rozdiel je aj to, ci je prilba urcena na okruhy alebo do premavky. Urcite je do premavky lepsia komfortnejsia a tichsia prilba, v ktorej sa clovek lepsie citi. Ale aj tak by mala byt "znackova" (to je jest od firmy, ktora ma dlhorocne skusenosti s vyrobou a robi aj certifikovane testy prilieb pri vyvoji)

Na druhu stranu, pad na okruhu je ovela pravedpodobnejsi, o komfort hluku tu az tak nejde, skor o vysoku pevnost skrupiny a kvalitneho futra.

Mne napriklad vobec nevadi, ked prilba huci viac, ma dobru cirkulaciu vzduchu. Skor davam doraz na kvalitu materialov a prevedenia.

Uz som zopat krat okusil tresknutie hlavy o asfalt a som rad, ze prilbu, ktoru mam, je kvalitna.

Pri poslednom pade na slovakiaringu dostala prilba taku supu, ze pod opluskanovou farbou bolo krasne vidiet prasklinu kompozitu skrupiny. Ale prilba zostala v celku. Na dalsie pouzitie je uz nevhodna, kedze taky isty dalsi pad a rozdrbala by sa uplne :-~

Takze na prilbe by som urcite nesetril. Cim vyssia trieda, tym lepsie.. samozrejme, prilba musi sedet dobre na hlave, kedze kazdy ma inu gebulu a kazdy vyrobca robi trochu inu skrupinu


13.10.2010 13:21

Re: Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

motoexcite
 Jogurťák 

Ikona

Vadim ten test to bolo fajn čítanie. :-D >:-)

Kvalitna skrupina je podla mna základ. [dobre]
To ze ma takato prilba aj kvalitnu vystelku,full face,antifog,D-zapínanie,atd...,to beriem ako samozrejmost.
Opacne by to bolo ak uvediem príklad.
Ako keby do draheho mercedesu,napchal vyrobca tapacírung zo škodovky. :-D


14.10.2010 7:29

Re: Akú prilbu - podľa čoho si vybrať

pato
 Turista 

pitaz pises ze cim vyssia trieda tym lepsie ale to je iba zovseobecnujuce tvrdenie co neplati
vzdy ved si poriadne prestuduj tie vysledky testov a uvidis ze prilba za
za 60 libier airoh speedfire alebo nitro aikido trochu drahsia mali lepsie vysledky testov ako niektore prilby v najdrahsej kategorii
a podotykam ze airoh speedfire je lacna termoplastova prilba ktoru lahko stlacis a v testoch
poraza kompozity-takze vzdy neplati ani postrech motoexcite ze ked prilbu stlacis
a pruzi musi byt vzdy zla.samozrejme v pripade haraburdy z retazca suhlasim s motoexcite
ze to je serbel vhodny tak na betku alebo do smeti
samozrejme ze komfort lacnej prilby ako je airoh speedfire alebo nitro aikido bude biedny ale bezpecnost maju rovnaku
a mnohokrat aj vyssiu ako prilby za 200 az 400 libier
napr shoei xr 1000 za 295 libier,suomy extreme za 400 libier,arai quantum za 469 libier,
su horsie ako hore uvedene helmy
aj pri autach sa vyskytne ze lacne auto s hroznym interierom ma lepsi crash test
ako auto o dve triedy vyssie
takze aj tam vidno ze lacne nekomfortne a skarede nemusi byt vzdy nebezpecne



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.