Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3226 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28558
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17008)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11550)

motor jawa 05,550 alebo 555? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiumotor jawa 05,550 alebo 555? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Motor.

09.10.2010 18:58

motor jawa 05,550 alebo 555?

manik900
 Kávičkár 

Ikona

Zdravim mam rozobrane 2 motory a neviem o aký typ motora respektive motorky ide
špecifikácie 1 motora:
2 kružkový piest
ojnca rovna nevystužená
spojka na 3 koliky
na kartroch sa nachádzaju rebrá

špecifikácia 2 motra:
2 kružkový piest
ojnica vystužená
spojka chýba čiže neviem určiť
a na kartroch nie sú rebrá
hriadele na kluke su dlhšie

diky za typi :-)


09.10.2010 20:34

Re: motor jawa 05,550 alebo 555?

SHOCK
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

rebrá na kartroch majú tuším jawa 550 alebo 555 (možno aj oby dva, neviem), jawa 05 rebrá na kartroch asi nemá...


09.10.2010 20:36

Re: motor jawa 05,550 alebo 555?

Niečo si z toho ešte ako-tak pamätám, dúfam, že sa nepomýlim: >:-)

- Prvý typ, ktorý nemal na kartroch rebierka, bol 05. Tiež nulapäťkou počnúc mali Pioniere hliníkové valce s liatinovou vložkou a výfuk vedený bokom so samostatným veľkým tmičom.
- Prvý typ, ktorý mal hrubý piestny čap, bol 05 - ale hladkú ojnicu, ako predošlé typy. Ojnica s I-profilom sa objavila až neskôr. Zotrvačníky 05 mali po dva vyvažovacie otvory, ako staršie kľuky (napr. 555)
- Následne piesty s hrubým čapom boli od 05 a neskôr, pôvodné mali však po tri krúžky, až ku koncu výroby typov 20-21-23 sa objavili piesty s 2 krúžkami. Piesty teda určite boli už menené...
- Trojkolíkové jednolamelové spojky mali len Pioniery po 555 (tie s celoliatinovými valcami), typ 05 už mal dvojlamelovú päťkolíkovú spojku.
- Alternátor bol rovnaký na 555 aj 05, jeho víčko "guľaté" Až typy 20-21-23 mali novší alternátor a víčko s plechovým deklom zapalovania a s pridaným ložiskom vývodového hriadeľa aj vo víčku
- Zotrvačníky kľuky s frézovanými bokmi mali len typy 20-21-23

Ak chceš presne uriť, popíš ešte aspoň kľuku, víčko alternátoru, priemery piestnych čapov. Tiež mali iné rozmery ložísk na kľuke typy 555, iné 05 a iné 20-21-23 a tiež boli rozdiely v riešení prevodoviek. Beží ale už dnes aj pár mixov ako-tak poskladaných z rôznych typov...


09.10.2010 20:51

Re: motor jawa 05,550 alebo 555?

manik900
 Kávičkár 

Ikona

vičko alternatora nemam ale na kluke su 2 otvory na vyvažovanie a ojnica je hladka , čap je hrubši ako ty pišeš čiže to može byť 05 ten piest s kružkami je asi prehodený , ta spojka mi tam dako nesedý to bude asi z 555 ložiska to som nemeral ešte skusim to pomerať ale ako pišeš bude to asi mix všetkeho :-D ,nevieš daku stranku kde je popis motorov 05 , 550 , 555? aby som mohol zložiť original a nie mix ?


09.10.2010 21:05

Re: motor jawa 05,550 alebo 555?

SHOCK
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

pozri www.jawa-50.cz/ , je tam história jawy 50 a sú tam tuším aj popísané motory...


09.10.2010 21:07

Re: motor jawa 05,550 alebo 555?

PetozKE
 Kávičkár 

Ikona

papi mam pocit,ze prave prve typy 05 mali rebrovanie na kartroch.mali liatinove valce a male vyfuky pod motorom.boly najpr jednosedadlovky.mozno som zle precital,abo sa mylim ;-)

aha,to boly 550.pardon.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil PetozKE (09.10.2010 21:12)


09.10.2010 21:25

Re: motor jawa 05,550 alebo 555?

manik900
 Kávičkár 

Ikona

shock - diky kukam že tam toho je dosť :-D

papi - ešte otazka bude mi pasovať ta kluka z 05 na trojkolikovu spojku ? pretože tie hriadele su kratšie


09.10.2010 21:26

Re: motor jawa 05,550 alebo 555?

Na stránky o Pionieroch pozor, je tam kopec dezinformácií a občas sa tam nájdu aj vyslovené blbosti, ktoré sa nechali tak, nikto to zatiaľ nevykorigoval... Skús gugliť okolo www.jawamania.cz - tam je aj kopec iných linkov.

Len pre zaujímavosť, tento výkres motoru 05-ky je pôvodný, z fabriky. Vidieť tam už dvojlamelovú spojku, ešte starý alternátor s guľatým víčkom, dvojkový prevod s rovnakým počtom zubov oboch ozubrných koliesok, nefrézované boky zotrvačníkov kľuky - ale piestny čap už s veľkým priemerom. Valec je už hliníkový s vložkou, hlava ale ešte bez dekompresnej štrbiny, spalovací priestor polguľatý. Prevodová páčka kotvená už vpredu hore (+diera v ušku pre jeho osku!), atď... Motor (aj typ) 05 bol krátko vyrábaný "prechodový" motor od 555 k 20-21-23...

Aj tu na výkrese sú ale odlišnosti od skutočného prevedenia - technik tam napr. dokreslil v pohlade tie rebierka na kartre, ktoré už 05-ky v skutočnosti nemali...

Pozri obrázok


edit - K poslednej otázke:

Neviem, či sa to tak dá použiť. Myslím, že kľula z 05 do tých malých ložísk 555 vojde (fí 15, až dvackou počnúc boli hrubšie 17) - ale vyloženie a konus primárneho reťazového kolečka treba vyskúšať, to si už nepamätám, či sedelo...

Viem, že sme s tým veľa experimentovali, keď zmizli z Mototechny piesty s tenkými čapmi - prehadzovali sa ale väčšinou len ojnice z 05 do 555 kvôli piestom s hrubším čapom...

Upravené 2 krát. Naposledy upravil papiboy (09.10.2010 21:41)


09.10.2010 21:41

Re: motor jawa 05,550 alebo 555?

manik900
 Kávičkár 

Ikona

aha dik za info pokukam ešte tie rozdieli čo tam je navyše a čo nie hadam dako zložim ten motor ale teda musel to byť riadny mix každá časť z niečoho ineho :-D , aspon som si ujasnil niektore veci diky moc



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.