Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3339 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28571
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17013)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11558)

Jawa 350 / 632 demontáž, GO - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJawa 350 / 632 demontáž, GO - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor.

28.11.2010 22:25

Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Stručne opíšem problém.
Kúpil som Jawa 350 / 632. Má slabý výkon (max 100km/h). Dekarbonizoval som výfuk, výfukové potrubie. Nastavoval som zapaľovanie, vymenil som sviečky. Nastavoval som karburátor (farba sviečok tehlovočervená). Ďalej som vymenil obidve guferá na kľuke. Motor je údajne po 2. výbruse. Meral som kompresné tlaky na oboch válcoch, oba válce po 9 bar. Mám podozrenie na prefukovanie stredu medzi dvoma valcami, i keď som po rozobratí nič podozrivé nenašiel, všetko vyzeralo tesné.
Ďalší problém (ten viem poriešiť): Unášač spojky (spojkový bubon) nemá originálnu poisťovaciu podložku, uvoľnil sa bubon, prestala vypínať spojka.

1. Keď budem skladať kartre, mám v nich nové guferá. Vydržia guferá nahrievanie v rúre 80 - 100 st C, alebo ich vybrať a založiť opäť nové po spojení kartrov?

2. 4 skrutky upevňujúce radenie prevodovky som našiel uvolnené. Neviem o žiadnej možnosti zaistiť tieto skrutky. Snáď roztemovať jamkáčom nosič blízko skrutky, alebo to nachať tak?
img832.imageshack.us/img832/2273/kulisa.jpg

3. Keď budem spájať kartre, nasadzovať válce a hlavy, mám použiť poapierové tesnenia alebo použiť tmel na prevodovky?

Motokiller: máš perfektnú ikonu a stále meníš vek jak chameleon. Piestné čapy mám z vnútornej strany plné, z vonkajšej strany sú duté.

papiboy: Netvrdím že mi nepodfukuje stred, ale nič podozrivé som nenašiel....


28.11.2010 22:27

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

P.S. Diera v prste fi 4 už nebolí.


28.11.2010 22:40

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Dám si záležať pri utesňovaní stredu, neviem síce jak, ale budem sa viac snažiť.


29.11.2010 0:58

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

No nazdar, vidím, že si to prehodil sem [dobre] >:-)

1. Nikdy som guferá nezohrieval, boli vonku
2. skrutky môžeš vlepiť
3. Mal by si skladať, ako bolo. Boli tam tesnenia, tak kúp komplet sadu a daj. Hermetik je archaizmus, v móde je teplovzdorný silikón

K stredu: niede o prefukovanie okolo vonkajšieho obvodu, to sa dá zvládnuť. Ide o utesnenie pri oske (labirint), ťažko sa to rieši na kolene, navyše napr. podomácky sa môžu vymeniť simeringy po stranách aj viackrát, ale chúlostivejší stred, teda utesnenie pri oske (viac zaťažené) ostáva väčšinou pôvodné - čo ale môže byť funkčné...
Sám doma to radšej nemeň. Ak máš podozrenie zlej funkcie, obráť sa na karol1 Podozrenie vzbudzuje napr. zakarbónovaný priestor kľuky (čierny povlak). Ak sa do časovania nezasahovalo (="netunovali sa" kanály vo valci >:-) ), ten čierny povlak svedčí o nízkej spodnej kompresii, ak sa dakedy v minulosti zväčšovali kanály, ani pánboh už nepovie, kde sa čo posralo a ako to dať do poriadku >:-)


29.11.2010 9:57

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

1.ked som to robil tak gufera som mal vzdy osadene
2.sroby na poloautomate sa zaklepavala jednym tukom jamkara ale dnes by som pouzil loctite
3.ak si dobre studoval literaturu tak vies ze hriadel v prvodovke musi mat urcitu presnu volu do stran takze nemozes ju menit zmenou tesnenia lebo ti budu vyskakovat kvalty ;-)
mezdi karter a valec papier +moze byt aj troska silikonu, medzi hlavu a valec nic ine len AL tesnenie
silikon si kup taky lepsi okolo 10€ za tubu jak zubna pasta a nie za 7€ celu kartusu do lisu ;-)


ikonu by som mal este lepsiu len mi nechce zobrat gif :-(((((( a neviem ho zmensit a vek mas na kolko sa citis

papiboy vydis?nema tie capy dute .preco? :-O


29.11.2010 13:29

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

S čapmi je to v podstate jednoduché, všetky sú duté, aby boli ľahšie. Prvé triapolky v Perákoch mali jeden prepúšťací kanál, piestne čapy boli "rúrky" bez prepážky. Ako rástol počet a rozmery kanálov vo valci, čapy sa robili najprv s prepážkou v strede (napr. motor 633), neskôr s prepážkou na jednom konci (až po posledné typy). Teda čapy duté (navrtané) pre nižšiu hmotnosť sú, ale sú zaslepené, majú "dno". Čap má byť namontovaný zaslepením k stredu motora.


29.11.2010 13:34

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

papiboy a preco je to tak?


29.11.2010 14:19

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Killer, asi si ma nachytal :-D Samozrejmé odôvodnenie je jasne kvôli kanálom, ale nikdy som to dôkladnejšie nešetril. Použil sa jednoducho vždy čap, aký sa mal použiť. Treba pozrieť konkrétne typy, kde by nastalo bez prepážky prepojenie kanálov, konkrétne teda niektorého prepúšťacieho s nasávacím alebo nedajbože s výfukovým (akože cez otvor v čape).
Ten otvor inak prepojuje preplachovacie kanály na väčšine dvojtaktov (napr. aj na Pionieri), vyplnenie tu má význam asi len z hľadiska zníženia objemu pod piestom. Ale triapolky - hlavne s liatinovými "trojskrutkovými" valcami mali kanály dosť vytočené do strán, a majú ich vytočené aj hliníkové valce "štvorskrutkové" (aj keď o niečo menej - zato s väčším prierezom).
Rozobratý dvojtakt som nevidel už roky, ani už moc po tom netúžim. Strýc Google ma zas nemá rád, ani ja jeho ("približný počet výsledkov 32 426" :-D ) - takže radšej počkám na odpoveď ozajstných znalcov ;-) .


29.11.2010 14:25

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

papiboy- :-))) pockam teda na karola ak teda este zije lebo som ho uz dlho necital
lebo ja tiez som do 350 strkal zaslepene a do 175 jaky bol poruke

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MotoKiller (29.11.2010 14:26)


29.11.2010 21:11

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

karol1
 Bahniak 

Ikona

do 350-tky zaslepený - výfukový kanál na jednej strane a vnútorný prepúšťák na druhej strane toho istého čapu a vďaka ovalite piestu je tu pravdepodobnosť fúkania výfukových plynov cez dieru v čape do prepúšťáku.
Zaslepením k výfuku - obmedzí sa nahrievanie vnútrajšku čapu výfukovými plynmi. Z dynamického hľadiska je výhodnejší symetrický , čiže prepážka v strede, z tepelného a zrejme aj výrobného hľadiska , zaslepený na kraji.
Nastavenie zapaľovania - ramienka musia odtrhnúť , držať vzdialenosť a "zlepiť sa ". Ak sa pri otvorenom ramienku vzdialenosť kontaktov zmenšuje , alebo zväčšuje , tak je s vysokou pravdepodobnosťou rozcentrovaná kľuka a síce to staticky štimuje , ale dynamicky to nebude pasovať . gyroskopický efekt zotrvačníka spraví svoje. Na toto je najlepším riešením bezkontakt.
Čo sa týka stredového tesnenia - labyrintu , tak ten je za normálnych okolností prakticky večný , nakoľko sa jedná o bezkontaktné tesnenie .
ešte je zaujímavé , ako tesne idú valce do kartrov - má to vplyv na pomery v saní a aj "prefukovanie" medzi valcami.


29.11.2010 21:50

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

MotoKiller, pravý cecok máš väčší, a konečne sa mi ten obrázok tancuje.

Čo sa týka vôle predlohového hriadeľa na prevodovke, má byť údajne 0,2 až 0,3 mm. Ja mám určite viac, možno až 0,8, ale do toho asi nebudem šupať, kvalty mi idú zatiaľ dobre. Len zuby mi nesedia. Mám starú knihu a tam sú zuby na prevodovke úplne ináč ako moje. Kdesi na MR som čítal, že sa to dá aj ináč poskladať, vraj to je potom ináč sprevodované, myslím 2 a 3, ale ja to mám dobre, nemením. Ale fakt rozmýšľam, či tú vôľu predlohového hriadeľa nevypodložiť.

papiboy, ešte som nepočistil diely, tak prikladám pár foto stredu. Je tam taký sajrajt, dá sa to dobre s prstom zotrieť. Asi toto si mal na mysli, keď si vravel o prefukovaní. Neviem či je to karbón, alebo dajaký iný bordel, ale asi karbón, čo iné by to mohlo byť. A kanály asi tuningované neboli, vyzerá že je to tam tak jak od výroby, nevidno stopy cudzieho zásahu. Celkovo motorka nie je tuningovaná, len upevňovacie otvory sú prebrúsené, akoby bol motor z iného rámu.
Doma isto nebudem rozoberať kľuku. 20-tonový lis a ani rovnačku kľuky v garáži neskrývam a velký kálač MotoKiller nechce požičať. Ak mi to potvrdíš podľa fotiek, tak oslovím niekoho, kto mi to spraví, ak sa to vôbec dá, možno karol1, jak si doporučil.

Chlapci, veľmi si cením, že mne, ktorému tečie motorkárske mlieko po brade, radíte a pomáhate. Ja z tej jawy nechcem spraviť superstroj, ani tuningovať ho nebudem, ale aby to šlo tak jak jawa chodiť má... dúfam že ešte do jari párkrát pomôžete. Kúpim pivo na prvého mája.

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok

karol1 MotoKiller a papiboy sú starí skúsení borci, je vidno že majú s jawami už čosi vyskúšané (i keď vek MotoKillera je záhadou). Ale Ty už píšeš jak vedec. Pozri sa aj Ty na tie zábery, že či ten stred tesní. No a válce mi idú do kartrov jak do masla, vôbec nie natesno, práve som to skúšal. A či mi ramienka na zapaľovaní držia vzdialenosť už teraz nezistím, neviem.


29.11.2010 21:54

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Ešte k tej špine. Mal som netesné guferá na kľuke, dymilo mi z ľavého valca jak z lokomotívy, nasávalo prevodový olej. Po výmene a ubehnutí cca 15km to prestalo dymiť. Otázka: či ten bordel na kartri a na strede nie je z toho prevodového oleja?


29.11.2010 22:02

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

karol1 žije [dobre] :-D Dve poznámky:

Čapy 623 a 633 mali prepážku v strede, to si stopro pamätám, niekde sa ešte staré čapy možno u mňa váľajú... Nech žije dynamické hľadisko! >:-)

Asymetrické čapy: v opravárenskej príručke k 638-9-40 píšu, že otvor v čapu má smerovať "k vnější strane" motoru. Prečo nie tak, ako ty píšeš? Nerýpem, mám ten motor (638 ) v traktúrku a dozrieva na výbrus, tak by som to mohol napraviť. Motor nebol ešte rozobratý, len hlavy boli dole, valce nie (znižovala sa kompresia). Mňa prehrievanie trápi viac, ako nejaký objem pod kľukou...

P.S. - Bopsik, kľuku asi nezvládneš, aj keby si mal k tomu všetko. Ja som len menil za novú. Pôvodnú, čo mi "opravil odborník" - som totiž musel vyhodiť, rozsypávala sa :'( . Nová potom bežala proti tej opravovanej, ako sen...
Ak s ňou bude problém, rozhodne sa dohodni s karolom, ako by si sám experimentoval s kladivami :-D ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (29.11.2010 22:14)


29.11.2010 22:07

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

papiboy, asi si dal svoj príspevok tesne za mojím a nevidel si moje špinavé fotky, čo Ty na to?


29.11.2010 22:52

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

To tam máš čo za vazelínu, kua? :-O To nie je len "cez gufero olej" z prevodovky, máš to v oboch kartroch... Ten stred asi nebude úplne v poriadku, odovzdávam ťa Karolovi ;-)


29.11.2010 23:34

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

karol1
 Bahniak 

Ikona

stredový diel = čelo v kartroch vyzerá , že drží dobre - obr1

obr2+3 - v pravom valci je viac bordelu , ako v ľavom. Takže olejom z prevodovky to asik nembude , ten to má do pravého valca ďalej ako do ľavého . Skôr by som tipol , že olej prepúšťaný z prevodovky nariedil a rozpustil starý karbón a to sa viac prejavilo na ľavom valci.

tak ma napadlo - dekarbonizovaný výfuk , kolená .. nem náhodou karbón priamo vo valci vo výfuku? sem tam dojdu na výbrus valce " a toto kede fuckalo von?"

inak usadzovanie karbónu v kľukovom priestore naznačuje prevádzku v nízkych otáčkach.

a prečo píše fabrika inak ako vravím? no môžem sa aj ja mýliť , ale domnievam sa , že kvôli vtláčaniu čapov do piestu prípravkom , aby sa v diere zastredil..či? Osobne sa mi to ľúbi viac tak jak som písal a občas to na starých čapoch vidno , jak sú povyhrievané do hneda až fialova aj pod ihličkami.


30.11.2010 0:00

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Chlapci, netrápte ma... Dačo som našiel u Gugeľa o stredovom tesnení - labirinte. Ale nerozumiem tomu, lebo som nenašiel princíp toho labirintu. Karol1 tvrdí že je to nekontaktné tesnenie. Kdesi som zase čítal, že ten labirint sa v dynamickom stave vôbec hriadeľa nedotýka. Existuje niekde náčrtok toho ako to funguje? Čo to vlastne je? Že ho nevymením je fakt. Ale aby som dal kľuku rozobrať kvôli tomu labirintu - musím tomu rozumieť, chcem tomu rozumieť. Celý život sa učím (aj tak hlúpi zomriem).


30.11.2010 0:16

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

karol1: keď som dekarbonizoval výfuk a kolená, v podstate nebolo ani treba, toho karbónu tam bolo minimálne, len taký povlak, desatiny mm. Raz som bežal pár sekúnd na spiatočke, teda motor išiel asi opačne, či vtedy nenasalo karbón z výfuku - ale to je kravina, to nemá logiku. Alebo ďalší brain storming: válce do kartrov idú ľahko, bez odporu, či tadiaľ nenafúkalo spáleniny do priestoru kľuky. Dá sa to nejako utesniť? Natlačiť tam tmel pri montáži? ...asi ďalší nezmysel....


30.11.2010 8:46

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

karol1
 Bahniak 

Ikona

nekontaktovať = nedotýkať.
Labyrint sa dotkne hriadela len pri velmi velmi rozdrbkanom stredovom ložisku.
z hladiska pulzácie je jedno ktorým smerom točíš 2T
výfukový kanál nemôže priamo fúkať do kľuky , len spätným neuvoľneným tlakom cz prepúšťáky.

pre lepšie objasnenie - zmes spraví bum a vyrobí tlak , piest ide dole a otvorí výfukový kanál , tlak ide do neho . Piest ide ešte nižšie a otvorí aj prepúšťací kanál a nevybúrený tlak sa tisne aj do prepúšťákov a kľukového priestoru . Až niekde okolo spodnej úvrate sa tlak nad piestom uvoľní natoľko ,a dokonca sa vďaka tvaru výfuku zmení na podtlak , že sa zmes začne predierať cez prepúšťáky nad piest a začne napĺňať valec a keďže je otvorený výfukový kanál , tak sa tisne aj do výfukového potrubia. Piest sa dvíha a zavrie prepúšťáky . Spätná vlna vo výfukovom potrubí natlačí späť zmes , ktorá unikla do výfuku . Piest ide hore a zavrie aj výfukový kanál a začína sa kompresia , aby zase mohlo spraviť bum.
teda zjednodušene


30.11.2010 9:27

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

neviem jak papi ale ja si myslim ze karol za mesiac spravi viac motorov jak som ja spravil za cely zivot :-))) len tolko k tomu ostrielanemu borcovi ;-)


30.11.2010 9:34

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

djkorka
Darca Krvi  Turista 

Ikona

mám jawu 632 budem dávať novú piestnu sadu. Mal som jawu 634 optimálna rýchlosť pre tieto stroje je 80 km/h max rýchlosť a iba momentová = nie stála je cca 100-120 km/h. V lete hrozí zadretie motora nakoľko sa neochladí dobre vzduchom. To hovorím zo skúsenosti. Tieto staré dámy netreba naháňať, ale to si málo ľudí uvedomuje.


30.11.2010 9:39

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Teda keď to zhrniem, je celkom prirodzené, že sa do priestoru kľuky dostanú výfukové spaliny. Ono práve princíp dvojtaktu je zlý v tom, že sa nedá striktne oddeliť fáza výfuku a fáza nasávania, jak je to u štvortaktu. Vždy dochádza k čiastočnému premiešaniu výfukových a nasávaných plynov. Niekedy je nedostatočný výplach a slabé nasávanie, niekedy je príliš veľký výplach a čiastočný únik pripravenej zmesi do výfukového systému. Toto závisí (aj) od odporu (vyladenia) sacieho systému a výfukového systému. Čiže keď si niekto "vypitvá" výfuk, alebo vyberie nasávací filter, tak tieto nastavenia rozladí a zníži výkon (samozrejme rôzne pri rôznych otáčkach). Hovorím dobre?

karol1, vrátim sa k môjmu konkrétnemu problému.
1. Mám sa s tým trápiť, že mám karbón v kľuke, pátrať ďalej, alebo len poutierať a poskladať?
2. Dá sa zistiť nejako experimentálne či utesnenie stredu je v poriadku? Myslím nejaká tlaková skúška, alebo nejaká iná metóda, alebo neviem ako... Alebo je to nepodstatné? Predpokladám že stredové puzdro okolo kartrov tesní a nie je problém ho po obvode utesniť
3. Ak by bolo treba kľuku "rozpoliť" vymeniť stredový labirint, znova poskladať, vycentrovať, zoradiť bol by si ochotný mi to spraviť v svojom servise a aká by bola cena orientačne?
Ona tá jawka chodí celkom pekne, len to nemá takú maximálku jak by mala mať (max 100km/h po rovine v sede)


30.11.2010 9:42

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

djkorka
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Bopsik osobne si myslím že už s tou mašinou veľa zázrakov nenarobíš tak ako píšem vyššie. Za tých 5 rokov jazdenia a údržby jawky si to myslím. ;-)


30.11.2010 10:05

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

djkorka: ďakujem za názor. Osobne si myslím presne to isté, preto to tu rozoberám, píšem a pýtam sa. Ani nechcem z tej mašiny nič extra vyžmýkať. Len to mám rozhádzané, učím sa, zabíjam čas (opravár panic - všetko je raz prvýkrát). Chcem aby som leto pobehal v kľude - spoľahlivosť. A chcem za málo peňazí z nej dostať (len) to čo je reálne. Tuningovať to určite nebudem, najlepší tuning je silnejšia motorka. Takže len pomením čo pomeniť treba, poskladám a jazdím. Tie guferá, tesnenia, poistné podložky a ložiská nestoja majland. Horšie je to s kľukou, keď to bude drahé, môžem to pískať.

karol1, a ostatní: Mám pomeniť všetky ložiská? Treba? Na pohľad a omak vyzerajú dobre, vôľu nemajú, nedrhnú, neviem či sa to mení keď je to rozhádzané... Ani nejaký hluk nebolo počuť, ale to aj tak prehluší hluk motora... :-) :-)))


30.11.2010 10:07

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Mám v pláne pobehať na tej jawe 1 - max. 2 sezóny, naučiť sa niečo o údržbe, naučiť sa trochu jazdiť - nabrať motorkársku prax a potom by som chcel kúpiť dajaký liter. Ale musí byť aj penis (€). Keď sa medzitým dakde nerozplesknem...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (30.11.2010 10:19)


30.11.2010 11:40

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

motoman
 Kávičkár 

Ikona

Bopsik, aké máš v tej Jawe zapaľovanie, klasiku, či VAPE. Pri VAPE totiž výkon motora o niečo poklesne a zníži sa aj maximálka, u 350-ky by to mohlo tak asi zodpovedať tým 100km/hod.


30.11.2010 11:55

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

motoman: mám tam klasiku zapaľovanie - kladivká. Ale nechápem to čo vravíš o VAPE. Pravdepodobne to je zle nainštalované, alebo zle zoradené, ale elektronické zapaľovanie naopak, malo by motoru pomôcť a nie ho degradovať, potom by to nemalo zmysel... Podľa mňa či mechanické, alebo elektronické, ak je dobre zoradené, nomôže zvýšiť ani znížiť výkon, ono len "hádže iskru" a tá má rovnaké parametre pri oboch typoch zapoľovania, či nie?


30.11.2010 12:16

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

motoman
 Kávičkár 

Ikona

Niekoľko mojich známych si namontovalo VAPE a u všetkých sa to prejavilo, tiež tomu celkom dobre nechápem aj keď ktosi zainteresovaný mi to už kedysi vysvetľoval, nie som odborník do elektroinštalácie.


30.11.2010 18:34

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

karol1
 Bahniak 

Ikona

sanie a výfuk nie je striktne oddelené ani u štvortaktu. Hovorí sa tomu strih ventilov - sací otvára pred hornou úvraťou a výfukový zatvára za hornou úvraťou . A s pomocou ladených výfukov sa pri atmosférických motoroch dá dvihnúť výkon. Pulzácia nepustí.

Vape [dobre] najmä na 632 , 638 , 639 , 640 , čiže všade , kde je v sérii altík. tam toho meníš málo - miesto vačky Téčko , miesto ramienok snímač a miesto indučky , indučku s elektronikou.


634... pridá zotrvačnú hmotu , ale aby bol citeľný pokles výkonu - treba to doladiť. Otec ho má na 634-ke a odkedy ho naložil , tak má so zapaľovaním pokoj. Trochu doladil predstih oproti tomu čo tam chlapi v Kroměříži prednastavili a ok. 110 -115 trvale bez väčších problém aj s naloženou bagážou.

100 je na triapúlu málo. buď sa dynamicky zmení predstih (viď popis vyššie) v dôsledku rozcentrovanej kľuky , alebo je výbrus spravený štýlom"len aby nezadrel" , čiže s vôľou jak prasa , alebo niečo nem dobré s karbíkom....

Po zložení poliek motora , ešte pred naložením gufier , dkontroluj , ako ťažko ide točiť kľukou. Ak je všetko OK , tak ju musíš dvomi prstami pootočiť za koniec primárneho čapu , kde je závit. A musí mať aj dobeh. Ak sa točí ťažko , oplatí sa použiť voľnejšie ložiská , aj C4 . Alebo skontrolovať vycentrovanie.
A aby som nezabudol , guferá v žiadnom prípade červené!!!!!!
A ak by si chcel s tou kľukou dojsť , tak v poho , obvykle sa výmena stredového ložiska aj s čistením a centrovaním vleze do 25€. Keď sa nič nesere , tak cca hodka roboty .


30.11.2010 20:04

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

karol1: Našiel som si na nete čo je strih ventilov a načo je to dobré - zaujímavý článok.

motoman: Na stránkach Vape som zas našiel popis sústavy zapaľovania. Tiež tam popisujú možné problémy a ich riešenie; a možno je tam aj ten Tvoj. Tu je link:
www.vape.cz/e-shop/soupravy-zapalovani/A-MZ04...

Mám kolegu strojára, vyrába formy na zlievárenske stroje, môže mi premerať válce, piesty uvidíme aké majú parametre. Neviem či kompresné tlaky dačo vystihujú, nameral som na oboch válcoch á 9 bar. Ale to len budík vyskočil na deviatku a spadol, je to dynamické meranie, zlomok sekundy a neviem či je smerodajné, či vystihuje stav motora, alebo to považovať iba za orientačný, pomocný údaj.

No a karbík, ihla je otlačená, trošku, samo že vymením. Nebudem sa zaoberať karburátorom na voľnobeh a otvorenie do jednej tretiny. Popíšem správanie ak je klapka na polovici a viac až naplno. Dýzu tam mám 92. Keď mám otvorenú klapku cca na polovicu, motor má určitý výkon, farbu zvuku. Keď prudko otvorím klapku naplno, zmení sa zvuk motora, je taký plnší, hrubší, výkon sa nezmení, aspoň nie dramaticky. Zase opačne, keď idem tak cca 80km/h, mám otvorenú klapku naplno a uberám plyn, motorka nespomaľuje, len sa mení farba zvuku a mám dojem že výkon sa ešte trošilinku zvýši. Neviem, ale mám dojem, že by sa tam uživila aj väčšia dýza, možno 100, 105, či dokonca 115. Pokúsim sa zohnať všetky a polaborujem (z jari). Farba sviečok je učebnicová - tehlovočervená.
Skúšal som aj vybrať vzduchový filter, ale znížil sa mi podtlak v karburátore a mal som chudobnú zmes, tak ako som očakával. Ihlu som tiež vyskúšal vo všetkých polohách, zatiaľ najlepšie je v 3 ryske zhora.

Čo sa týka stredu, stredového ložiska, stredového labirintu. Ako zistím že to treba rozobrať a meniť, je na to nejaká metóda? Tiež to nechcem dať niekomu rozoberať zbytočne...

Takže zhrnutie:
- zistím či treba rozobrať kľuku alebo nie
- vymením všetky ložiská v motore
- zohrejem kartre v manželkinej rúre, vložím kľuku, zložím motor (použijem na tesnenie teplovzdorný silikónový tmel)
NAPADLA ma kacírska myšlienka: nedá sa opačne? Namiesto zohrievania kartrov zmraziť kľuku v mrazničke? skúšal to dakto?
- skontrolujem chod kľuky ako vravel karol1
- pomením všetky guferá
- vymením guferá
- vložím válce, piesty bez krúžkov a skontrolujem vôle, vyosenie...
- poskladám a nakopnem, v garáži
- na jar vyskúšam či pomohlo
- ak nie skúsim laborovať s hlavnou dýzou
- ak nepomúže kúpim Vape
- a ak ani toto nepomôže, MotoKiller mi požičia velký kálač. :-*

Upravené 3 krát. Naposledy upravil Bopsik (30.11.2010 20:10)


30.11.2010 20:19

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

>:-) Že kálač >:-)

Bopsík, potom kúpim od teba tan chromovaný predný blatník :-D Ak teda nerozmlátiš aj ten >:-)


30.11.2010 20:42

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

a je ten karberator podla cisla taky jak ma byt ? s karburátormi je to tazke my to vždy skusame metodov pokus omyl a ked jedna motorka na jeden karburator huhle /tvoj pripad/ druha taka ista ide nan jak gula. l
loziska sa tiez vkladaju do zohriatych kartrov
ja som kluku niekedy daval aj do mraznicky aj kartre som nahrieval hlavne vtedy ked sa chromovali capy. brusic ich spravil vzdy s vacsim presahom a len nahriatie kartrov nestacilo
a olejovat olejovat [dobre] a nemlatit do nicoho

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MotoKiller (30.11.2010 20:43)


30.11.2010 20:44

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

papiboy: Na traktor? Alebo si prevrátil Moto Guzzi-ho...
Ten kálač to nie, ja som kľuďas...


30.11.2010 20:51

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Karbulátok je tam asi originál: Jikov 2801, bez sytiča, sýtenie preplachovaním. Ale ak dakto požičia dáky iný, prehodím, vyskúšam, dobrý nápad. Vieš že mlátiť nebudem, mám trošku strojársky cit, však som školovaný drucikár. "Aj môj dedo bol elektrikár, našiel som na pôjde prilbu s dvoma bleskami." haha. A mlátiť budem až na konci, keď požičiaš ten kálač (okrem predného chrómovaného blatníka, mám kupca).


30.11.2010 21:18

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

:-D Bopsik - Nie traktor, nie Guzzi (nič im nie je >:-) ) Projekt je zatiaľ prísne tajný ;-)


30.11.2010 21:31

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

papiboy: Ty kokso, to som zvedavý čo chystáš. Ale ako to stíhaš, robiť v dielni na novom projekte a ešte odpovedať na moje priblblé otázky? Kedy bude hotové. Dúfam že napíšeš dajaký článok s fotodokumentáciou s názvom "Výroba raketoplánu", alebo "Hlbinné podmorské rýpadlo s motorom Jawa", či "Choper s troma nápravami". No keď tajné, tak tajné... A nepotrebuješ poradiť? ja som eletrikár, automatizácia...


30.11.2010 22:01

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik >:-) - Ja som stavbár a kreslím projekty. V dielni nerobím už dlho, sedím pri dvoch počítačoch (na jednom väčšinou beží droga motoride >:-) ). Plán je zatiaľ len v hlave. Mám vyhliadnutú jednu starenku, nekompletnú a dokaličenú, tak je mi ju ľúto a pohrávam sa s určitou myšlienkou - a to u mňa väčšinou nedopadne dobre. Ale rozhodnem sa až na jar, či do toho vôbec pôjdem... Zožere to potom cenu novej mašiny, kua...


30.11.2010 22:11

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

karol1
 Bahniak 

Ikona

"Zase opačne, keď idem tak cca 80km/h, mám otvorenú klapku naplno a uberám plyn, motorka nespomaľuje, len sa mení farba zvuku a mám dojem že výkon sa ešte trošilinku zvýši. "

-dosť dobrá indikácia chudobnej zmesi - zväčši hlavnú trysku a môžeš skúsiť ihli o zárez zdvihnúť.
veľa vzduchu +málo benzínu - vzduchu pustí , čo mu šupátkom dáš , benzínu čo tryska pustí . Keď privrieš plyn , doladíš množstvo vzduchu na benzín čo tryska dá , motoru zachutí taká akonrát zmes a trochu potiahne , miesto aby ubral.
s tým číslovaním karbíkov je to trochu poprdeli , navonok sú jak vajce vajcu , ale tie malilinkaté dieročky v nich a tým aj trysky a ihla sú inšie.


30.11.2010 22:22

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Miloss350
 Turista 

Bopsik, na 632 ja maximalka 100 veru málo. To by malo pri dobrom vetre dať aj 130. Možno máš valce vybehané. Keď to už máš rozobrané, mohol by si jednoducho zistiť ako sú vybehané valce a to tak, že používany krúžok vložíš do valca, 3cm od horného okraja a dobrý valec by mal mať vôľu v zámku piestneho krúžku 0,25 - 0,5 mm, možno aj trochu viac. Našiel som to v Dočkalovej knihe o jawách tu je link
www.jawamania.info/technika/detail.aspx?techid=65
je to na strane 131 - 132. Aspoň zistíš v akom je stave valec. Kniha je síce o starších motoroch, ale myslím, že to bude to isté. Ja mám 634 a pred tým ako som spravil výbrus to bolo tiež dosť lenivé, ale dalo to tak 115 km, ale potom riadne oživla 8-)


30.11.2010 22:31

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

papiboy: tiež idem robiť jeden projekt - elektro, riadenie jedného stroja: lis na ložiská, ale keď budem stále na MR a v garáži pri jawe, asi spravím prd. Videl som jednu jawu 250 kývačku. Môjho kolegu syn ju zrepasoval, je jak nová z fabriky, krásna. Dlhé nad Cirochou. Ale vrazil do toho vyše 100.000 Sk.

karol1: potvrdil si mi moju teóriu s malou tryskou, len som si nebol istý a bál som sa to tresnúť do éteru, aby som nebol na smiech. Len neviem aké skoky realizovať. Zrejme je to tam citlivé. Uvediem príklad: Dýza 92 málo, dýza 100 veľa. alebo to nie je až také kritické, takže môžem skákať o 10 čísel na dýze, alebo po 5. Však uvidím, vyskúšam, uvidím.


30.11.2010 22:40

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Miloss350: No tak to je skvelý tip. Viac hláv - viac kapusty. Mám tam údajne druhý výbrus a potom cca 2000 km. Ale je to pravda? Tú knihu mám a čítal som z nej veľa, ale nie celú a toto som prehliadol, alebo preskočil. Možno takto nezistím absolútne hodnoty, ale určite zistím ovalitu, alebo sudovitosť (rozdiely priemeru hore, v strede a dole). Takže dám to premerať mikrometrom, ale zmeriam to aj s tým krúžkom - páči sa mi ten nápad, paráda. Aké jednoduché.


30.11.2010 23:10

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Nedalo mi, našiel som to v knihe, ale na strane 65 v kapitole "Pístní kroužky" asi mám iné vydanie, šiel som dole dogaráže a len tak námatkovo som vštúril pietny (opravujem) piestny krúžok do pravého válca. Vôľa na zámku je po celej dĺžke skoro rovnaká (okrem vrchu) a odhadom (okom) max. 0,4 mm, vyzerá to dobre. Ale zajtra si dám záležať a premeriam poriadne oba válce, spravím si tabuľku a zase budem múdrejší... haha 8-)


01.12.2010 8:01

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

karol1
 Bahniak 

Ikona

105 v pohode , potom uvidíš ako ďalej.
krúžky - napadlo ma , pri motoroch s prepážkou vo výfuku sa stáva ,ak sa prepážka nepodbrúsi a z nejakého dôvodu nahrieva viac než je zdravé, tak sa krúžky zoderú o prepážku a na tom jednom mieste netesnia aj keď je vôla v zámku OK . Spoznať sa to dá podľa hnedého pásika :-D nad výfukovou prepážkou na jej šírku až po vrch valca . Ak je hnedý pásik , tak sa krúžky posrali. :-D :-D :-D a je treba nové.


03.12.2010 8:16

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Chlapci všetci (cuzámen, eďet, tugeder): Nie že by som po tom túžil, ale len tak pre zaujímavosť. Koľko komu maximálku dala Jawa 350 (634, 632, 638, ...)

Podmienky: bez tuningu - továrenské prevedenie, rovinka (nie z kopca), pribl. bezvetrie, a hlavne overený údaj, nie tachometrový (napr. navigácia,...)

Lebo kde - kto tu píše 135, 140 - a to sa mi moc nechce veriť. Na plechovkách sú tachometre nadupané, neviem jak je to na motorkách, ale asi to tiež silno závisí od pneumatík a jasne že aj od prevodov (keď si vymeníš rozetu), potom údaj tachometra je len na parádu. Ja mám na plechovej Mazde cca 7% a na Citroene cca 5%. Už som sa vytešoval, že idem 195km/h, v skutočnosti to bolo možno 185.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (03.12.2010 8:17)


03.12.2010 8:22

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

karol1
 Bahniak 

Ikona

Apucimu som s tachometrom na Mondeu nameral na trase RS-ZH 110+ , čiže nikde ani po kopcoch to nebolo menej . Stmievalo sa a chceli sme byť doma za svetla. Tak tato udal tempo.


03.12.2010 8:34

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

karol1: Toto je reálny údaj, taký normálny, a Mondeo máš overené?


03.12.2010 8:43

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

>:-) Lebo Mondeo toľko nedá, to ti neuverím :-D :-D :-D


03.12.2010 8:50

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Minule tu bola zavesená dobrá hláška:
Všetky autá na "F" sú na piču, čiže Ford, Fiat a Francúzske. :-D :-D :-D
A ja mám Mazdu (patrí pod Ford) a Citroen C4. :-~
Ešte že motorku mám Jawu, tá to zachraňuje... :-*


03.12.2010 9:20

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

no s mazdou to je trocha zlozitejsie ona kolaboruje s fordom strasne dlho ale zda sa mi ze teraz v nej ford nema nadpolovicnu cast akcii [dobre]


06.12.2010 8:12

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

karol1
 Bahniak 

Ikona

bopsík
ako by som to tak jednoducho....
tachometer počítam , že ukazuje nejakých +5% . číže tachometrových 110 mohlo byť reálnych 104.5 . Ale predpísané gumy 195/60/15 a mal som obuté , lebo boli lacnejšie , 195/65/15. takže priemer gumy predpísaný je 2 x 0.6x195 + 15x25.4 = 2x117+381 = 615mm
skutočný 2 x 0.65 x 195 + 15x25.4 = 2x126.75+381=634.5mm
634.5 / 615 = 1.032 , čiže s ohľadom na gumy tachometer ukazoval o 3.2% menej než mal .
takže skutočná rýchlosť by mala byť 104.5 x1.032 =107.8

kedže ale nie sú známe ďalšie údaje a to správnosť nafúkania gúm , zmena statického priemeru pneumatiky vplyvom odstredivej sily , skutočná záťaž vozidla - čím väčšia , tým menší dynamický priemer gumy , a iné bulharské konštanty , tak je vyššie uvedený výpočet naprosto zbytočný , neúplný nepresný , len tak akože približne a zhruba.
:-D


06.12.2010 8:46

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

maguma
 Turista 

Ikona

My sme boli v lete v Polsku. ja na Honde, Jožo na Super Tenere a Maťo ma Jawe 638. Objavili sme sa na Kúsku diaľnice a Maťova Jawa išla rovných 130. Mal som navigaciu, tak to môžem potvrdiť. Po našej jazde Poliaci ešte teraz vetrajú, Jawa pri tej jazde nenormálne dymila a vysledok bol ten, že Maťko za chvíľu zastavil a čudoval sa tomu, že nemá benzín.


06.12.2010 10:19

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

karol1: samozrejme, že vedeckými prepočtami sa nikam nedostaneme, ale o to tu ani nejde. Či sa sekneme o nejakých +/- 3km/h. Len som chcel vedieť že či dakto nedrista. Najoptimálnejšie je zmerať to gps, a najjednoduhšie.

Ale ako ďalej Maguma vraví, dala jeho kolegovi 638 130km/h, verím mu, nemám dôvod neveriť. Som trochu prekvapený. Ale ako ďalej píše, čo tá spotreba, dym, asi by som tak išiel iba krátkodobe, pri predbiehaní, dlhodobo asi 100km/h stačí...

A z vlastnej (krátkej) skúsenosti viem, že klopiť zatáčku pri 100km/h na tom je dosť riskantné. Ten podvozok to nezvláda (možno to nezvláda ten čo na tom sedí :-O ), ale ledva som to vybral, pláve to, trasie to, ... :'(


06.12.2010 12:36

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

BranoXT
 Veteránista 

Ikona

Mal som Jawu 350/638, viac ako 125km/h po rovine mi nedala ani za nic a pritom bola skoro nova, ziadny srot. Pri klopeni v zatacke sa mi tiez vlnil ram, ale to asi na kazdej Jawe ;-) Zavada bola len jedna- odsroboval sa mi spojkovy kos za jazdy, inak nic. Take veci ako pravidelne stelovanie mechanickeho zapalovania a zasieranie vyfukov nepokladam za zavady, to proste k Jawe patri ako ten dym z vyfukov :-}


06.12.2010 14:37

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

BranoXT: Mne sa spojkový kôš odšruboval 2x. Príčina je jednoduchá: Ma tam byť poistná podložka, ktorá je drážkovaná podľa hriadeľa, aby sa neotáčala. Aj mne chýba, mám motor rozhádzaný na stole a ešte som nespravil súpisku dielov čo potrebujem kúpiť. Bude toho viac.
Ale 125km/h, môžem len snívať...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (06.12.2010 14:38)


06.12.2010 15:41

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

>:-) Bopsik len snívaj a moc to netunuj ;-) Dobre tu píše djkorka, na čo sú tie Jawy určené, Treba poctivo poskladať, nastaviť a jazdiť na 70 -80 % maxima, tak vydrží veky.
Story (cca 1975): Si pamätám jednu svoju "tunovanú", už sa blížila k rekordu, fasa vybehané piesty ("teraz sa zadri, kua" >:-) ) a predsa sa niečo stalo, výkon v prdeli, čudné zvuky, občas veľká šupa do karbecu, beží len na 1 valec.
Benzín to nebude, veď "sused" funguje. Sviečka von, isrička jak SZMák. Dekel dole, zapalko - na oko dobre, pome predstih pozrieť - a skoro mi spadol skrutkovač do valca. V pieste diera v strede fí cca 15 mm. Mal som ešte asi 5 km domov, nedal som tan sviečku, jeden valec to v pohode utiahol až domov. Akurát celá motorka aj ja sám sme boli za.ebané od benzínu (vytláčala zmes cez závit sviečky), smrdel som mesiac.
Až potom mi zaplo, že sviečku som tam mohol dať späť, "kompresia" s deravím piestom by aj tak moc nebrzdila. :-D Stačilo nedať fajku, aby to nebúchalo...
Tak teraz už môžeš tunovať :-D


06.12.2010 15:50

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

maguma
 Turista 

Ikona

Papi a vieš prečo ti prepálilo piest?


06.12.2010 16:07

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Jasné, 140 km/h a chudobná zmes :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (06.12.2010 16:07)


06.12.2010 16:28

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

djkorka
Darca Krvi  Turista 

Ikona

to ja mám krásnu príhodu tiež. Kamoš Martiner mi hovorí že Korkaaa tá jawka čo máš na tom som začínal nepožičáš?moc som nechcel, ale pak som mu požičal a on mne požičal BMW GSko. A ako tak ideme on s frajerkou na mojej jawe 634 prvý boli, pak kamoška na CBF 600, ja na BMW a kamoška za mnou v aute. A ja na GSe na tacháči 100 km/h. Smer z Prievidze na Partizánske. Ako tak ideme a jawa sa nám stráca na horizonte tak vidím niečo letieť ponad hlavy. Bolo to niečo čierné a nevedel som čo to je ale dosť veľké to bolo. Po chvíli letelo niečo chromové nad hlavami a to som už identifikoval ako radiaca páka, tak som podradil baworu, zapal výstražné smerovky a na úrovni Martinera, ktorý mal nohy vyložené na padacích rámoch takže odletela radiaca páka aj pravá stúpačka vodiča mu ukazujem aby zastavil. Ten okamih ako chcel vyradiť rýchlosť si pamätám dodnes :-))) . Nakoniec zastavil pomocou spojky a hovorím mu : tu máš svojho nemca a choď mi hladať súčiastky do protismeru. Bez nich sa ani nevracaj. Za 5 minut bol späť. Kokos tak sme sa narehotali ako divé svine. :-D a už som mu radšej jawku do rúk nedával ;-)


06.12.2010 17:19

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Máte 100% pravdu. Ono je to cítiť (keď máš trošku technický cit), že či stroj pod Tebou trpí, či ide z neho dušu vypľuť, alebo či spokojne bafká... Tá moja bafká okolo 80 - 90 km/h. Len som chcel vedieť od služobne starších, skúsenejších borcov, aké sú mantinely. Lebo to mám na stole rozhádzané a neviem či pátrať po závade, alebo nepátrať. Potrebujem to pripraviť na sezónu, aby som v lete moc nerozoberal. Tuningovať to určite nebudem, len pomením vybehané a chýbajúce diely, poskladám, nastavím. Ani veľký penis do toho nebudem vrážať, neoplatí sa.


06.12.2010 21:40

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

karol1
 Bahniak 

Ikona

Za oných čias ešte keď sa voda sypala a piesok lial , policemanom z Kremnice nedala služobná 638-ma viac ako 80 a aj to Kremnických Baní dole kopcom.
Tak to doniesli , že výbrus a go a čo ja viem čo ešte. Závada bola pritom úplne prostá až sprostá - pootočená vložka v jednom valci a 2/3 prepúšťákov zakryté . To Tebe Bopsík nehrozí neboj. Tak som nahrial valec , vložku natočil do "hospodské tolerance" v rámci možností a s ohľadom na "presnosť" kanálov vložky a valca ,a jak sa chlapci tešili , že majú túning.


06.12.2010 21:58

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

BranoXT
 Veteránista 

Ikona

Bopsik: ja som mal tu Jawu skoro novu, preto dala asi tych papierovych 125km/h :-))) Inac mal som aj CZ175 typ 477, ta dala 120km/h a to mala vyklepany cap na klukovke a este som na nej aj menil mosadzne puzdro na hriadeli prevodovky, takze musela mat toho dost nabehane. Ta CZ-ta sa mi zdala celkovo lepsia ako Jawa.
Ak sa chces tej tvojej Jawe venovat serioznejsie tak by som si kupil bezkontaktne zapalovanie VAPE na tvojom mieste, nie je to az taka draha zalezitost a odpadnu problemy s nastavovanim predstihu a moto pojde celkovo lepsie ;-)


06.12.2010 23:10

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

josi
 Kávičkár 

Ikona

BranoXT: starsie CZ175/477 mali vykon 13k pri 5600 ot/min, novsie 15k pri 5750 ot/min. Pri zadnej pneu 3,25x18 a celkovom prevode na stvorku 1:6.19 by musel motor tocit pri 120 km/hod takych 6700 ot/min, co sa mi javi pri 13 (15) konovom motore nerealne.


07.12.2010 7:32

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

slobo
 Bahniak 

Ikona

vasa - tema - [dobre]
---------------


Pozri obrázok

Chlapik, od Oslo ............".2 stk.Jawa 350 i Bråtå
på 50-tallet.Begge syklene er
fremdeles registrert! " podotika, Ze su stale ! prihlasene
-----------------------------------------------------------------



Bopsik 3/12/10
"A ja mám Mazdu"

www potkan zvedavec
aha :-O tato Nehody: Pozor na cestách!
co jej " Do cíle jim zbývalo 24 kilometrů..." bola tvoja ?

ss

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (07.12.2010 10:18)


07.12.2010 7:59

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

karol1: Ja mám chválabohu válce natočené vporiadku, ale ma ani vo sne nenapadlo, že toto sa môže stať. Zrejme technológia výroby je iná, musím sa na to mrknúť detailne, že či je to odliate spolu, alebo nalisované, alebo jak. Je vidno že sa živíš motorkami.

Keď som robil vodičák "A"-čko na jar toho roku, v autoškole mali 3 jawy (nepočítam 50-tku). Postupne som skúšal všetky. Najprv 125-ku. Tak na tom bolo umenie jazdiť. Strašne zle sa to ovládalo, strašne blbo to sedelo, proste otras. Potom tam bola nejaká 350-tka, dvojtakt. Tak to bola pani motorka, to išlo samo, perfektne to sedelo, kultivovaný chod, vynikajúca ovládateľnosť, proste tá mi sadla jak riť na šerbeľ, perfektne. No a potom som jazdil na 650-tke, jednobuch. To mi tiež nesedelo. Na autocvičišti na 1-tke to triaslo, na ceste to tiež nešlo príjemne, nepáčila sa mi. Všetko to boli skoro nové motorky, max 3-ročné. No ale maximálky sa neskúšali... >:-)
Ešte: na synovej banditke 650 K9 som si spravil takú 150km vyhliadkovú jazdu. Nehovorím že zlá motorka, grady to má, ide krásne, ale tiež mi na prvý posed nepasovala. Keď som šiel nad 130km/h, tak 150 - 170, tak som pomaly strácal kontakt zo sedadlom. Náporový vietor ma dvíhal zo sedadla, to by už chcelo na také rýchlosti asi dajaké krytovanie, aspoň malý štít.
Od začiatku poškuľujem po dajakom skútrovi, Burgoš 650 sa mi páči. Najviac stejne behám po meste, do roboty a blízke okolie a za každého počasia, úložný priestor a tak, ale zas je to "len" skúter a strácajú sa výhody motorky. To by chcelo mať v garáži aspoň 5 motoriek: skútra po meste, chopra na leto k vode, cross na kozare, cestovné enduro po európe a ss - baviť šaleneho. Ha, mohol by dakto vymyslieť takú skladačku, že odkapčam krytovanie, a tak podobne :-O


07.12.2010 8:11

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

slobo: Chválabohu tá Mazda vedľa Lacinu moja nebola 8-) , tú epizódu poznám len z TV a MR, tiež chválabohu. V diskusii som len reagoval na Tvoje analýzy o manipulácii s videozáznamom, nič viac.
Maximálku na jawe "naháňam" len z technického hľadiska - chcem mať bike v dobrom stave, nepotrebujem jazdiť na doraz, to by som si kúpil hayabusu. Aj keď priznávam, že dakedy sú chvíle keď ma svrbí pravá ruka (na plechovke pravá noha) a občas to prevetrám (málokedy). Každý starý .ujo je tak trošku malý chlapec. ;-)


07.12.2010 8:32

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

karol1
 Bahniak 

Ikona

Bopsík Ty máš valce jednodielne , liatina od vnútra po vrch , preto Tebe natočenie nehrozí.

Ty máš možnosť sa pozabávať so spasovaním prepúšťacích kanálov kartre/valce . Stojí to len čas a výsledok vie prekvapiť.


07.12.2010 8:42

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

No pozriem jak to tam vyzerá, či to sedí, či tam dačo nezavadzia, či to sedí spolu.


07.12.2010 13:27

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

:-D A už tunuje :-D


07.12.2010 13:59

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

hopyke
 Kávičkár 

Ikona

tunuje a túruje :-D :-D.

moja 634 šla max 120 tachometrových. Ale keby ste videli moju prilbu zn. Kobra s červeným plexi :-D . Škoda, že nemám foto.


07.12.2010 15:29

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

BranoXT
 Veteránista 

Ikona

Josi: mas pravdu, tych 120 to asi nebolo, nechal som sa uniest a tiez to bolo uz velmi davno co som ju vlastnil. Ale tusim tych 110+ dala ked ma pamat neklame. Mal som na nej nahodeny vyfuk z MZ150 a bola prerobena na styl 487. Mam este niekde aj jej CB foto :-}


07.12.2010 18:42

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

josi
 Kávičkár 

Ikona

BranoXT: 110 km/hod mala pisanu max. rychlost podla tech. parametrov (s leziacim strelcom) a aj to vychadzalo v prepocte na max. otacky motora. Boli to dobre stroje. Mal som niekedy taku s oddelenym mazanim. Skoro vobec to nezralo olej. Zaujimava finta tam bola, ze semeringy boli pri kluke - loziska bezali v prevodovom oleji.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil josi (07.12.2010 18:55)


07.12.2010 23:22

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

karol1
 Bahniak 

Ikona

simeringy na pravej strane z oboch strán ložiska(25x52x7 a 20x40x7) a do prevodovky dve dierky , z každej strany ložiska , teda z oboch bokov , aby preplachovalo.


07.12.2010 23:24

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

BranoXT
 Veteránista 

Ikona

josi: mimo temu, pozeram ze mas XLV750, tuto moto som tiez chcel ale dost tazko sa zhana a su dost drahe na svoj vek. Asi preto ze sa ich dost malo vyrobilo. Nakoniec som skoncil pri XRV750. Chcem sa spytat ohladom synchronizacie karburatorov, nepoznas nejaky dobry servis kde to naozaj vedia urobit a maju s tym skusenosti? Beznu udrzbu si inac robim sam ale na toto si netrufam. Mozes mi prosim ta odpisat na SS, aby som tu nezanasal temu?
Diky


08.12.2010 10:12

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Jack
 Kustomizér 

Ikona

Super téma, inteligentní JAWA-ci, výborný ročník, veľa som sa poučil. Ď! [dobre]


24.02.2011 20:01

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

No Ty kokmann, čo sa píše v knihách (niektorých) je asi fakt pravda. Nahrial som kartre v rúre na 100 st C a vybil som (pomerne ľahko) kľukové ložiská. A nové som vybral z mrazničky a napchal som ich tam. Jedno išlo skoro samospádom, druhé som musel naťukať. Prvýkrát som si to vyskúšal v praxi.
Ale to nie je všetko, nahrial som ľavý karter aj s novým ložiskom na 120 st C a kľuka tam vošla úplne ľahúčko.
Som z toho hepy. Všetkým začiatočníčok odkazujem: "Nebojte sa, rozoberajte, skladajte."
Samozrejme že detailné fotky, náčrtky, literatúra priebežne, ináč by som to už asi nezložil.
Ale predčasne sa neradujem, bohvie či to bude behať,...
Keď to vychladne, tak zajtra skladám prevodovku... 8-)


24.02.2011 20:03

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Kamo sa ma minule pýtal: "Kde máš motorku?"
"Vo fľaškách." som odpovedal :-~


24.02.2011 20:06

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

bopsik drzim palce nech sa dielo podari ked nie mam nachystany ten kalac >:-)

josi karol-tak to som nevedel. a malo to mazanie aj lozisko od zapalovania? a stredove asi ne co? dobra finta

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MotoKiller (24.02.2011 20:16)


24.02.2011 20:14

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Jáááj super, ja veľký kálač mám, ale ten Tvoj bude lepší, však od kámoša....


26.02.2011 22:04

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

No dnes som sa stal DEDO. Gratulujte mi, Len neviem či si mám teraz zmeniť nick na Motodedo, alebo DedoBopsik, abo dajak podobne,... asi si nechám staré: Bopsik.

Ale k veci. Dnes som poskladal motor. Zlepil polovičky, vložil piesty, nalisoval piestne čapy, vložil válce, hlavy válcov, paráda. A potom som zbadal, že ľavé kľukové ložisko je zle nasadené, nezmestí sa mi gufero. Ja pňak. Hneď som začal hľadať MotoKillerov veľký kálač, ale vychladol som. Moja chyba, neskontroloval som ložiská a skladal. Tak som to znova rozhádzal, zajtra to spojím.

Ale priznám sa, začína to byť ako na vojne: zborka - rozborka samopalu vzor. 62. Rozobral som to za pár minút, a zajtra to zložím tiež asi rýchlo, už viem ako na to, prípravky mám porobené, aj prax už začínam mať,...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (26.02.2011 22:09)


26.02.2011 22:07

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Zajtra si poistím ložiská pomocnou vložkou fi 60 x 9, ktorú dám namiesto gufera, poistnú segerku a až potom budem vkladať kľuku.


26.02.2011 23:04

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

blahozelam k vnukovy [dobre] dufam ze si dobre zapil nech je zdravy ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MotoKiller (26.02.2011 23:05)


27.02.2011 11:38

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

josi
 Kávičkár 

Ikona

Bopsik: blahozelam k pokracovatelovi rodu.
Celkom som nepochopil, ako si to skladal. Ved lozisko padne na cape kluky az na doraz a po vychladnuti sa uz ani nehne... Oslavovat narodenie vnuka a skladat motor naraz - to nie je moc dobry napad... >:-)


27.02.2011 16:20

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

karol1
 Bahniak 

Ikona

josi - on dal ložisko najprv do kartrov a potom to spolu nahrieval a dasl kľuku . No a pri tom spoločnom nahrievaní mu zrejme ložisko padlo nižšie ..


27.02.2011 19:46

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Presne, karol1 ma vymakol. Presne toto sa stalo. Nemal som zaistenú polhu ložiska a keď sa nahrieval karter spolu s ložiskom, tak sa mi pri vkladaní kľuky posunulo. A ja, debil, som si to neskontroloval, ale som nahadzoval prevodovku (ježka v kleci), piesty, válce, a až potom som to zbadal. Ale dnes som svoj omyl napravil, už som si polohu ložiska zaistil. Zborka - rozborka mi už celkom ide..., ešte párkrát a budem to robiť so zaviazanými očami :-D
A to som stihol ešte krátku lyžovačku v Paríži (Parihuzovce). Spod snehu síce kukala tráva, ale dalo sa slušne polyžovať, a počasie neskutočné... [dobre]

A ďakujem Vám za gratulácie, dedo som po praslici, nie po meči. Vravia tomu babej. Dievčatko sa volá Ema, narodila sa v Londýne, takže ju on-line uvidím asi až v lete. Ale je to najkrajšie decko na svete. A zapil som statočne, dve pivá desiatky. Od vína ma páli žáha a od pálenky sa mi robí cestný lišaj, takže už niekoľko rokov sa alkoholu statočne vyhýbam.

K motorke: kúpil som aj novú rozvodovú reťaz, nové hnacie kolečko sekundárnej reťaze, namiesto 18 dám 19 zubové, bude trošku ťažší prevod. No a ešte ďalšie prkotiny, všetky guferá, dajaké dýzy (chcem dať väčšiu - teraz mám 92), lebo mám dojem, že mám chudobnú zmes, keď otvorím karbec naplno. Ale to až na jar, aby som ju mohol preťahovať.

A dúfam, že v lete sa už do toho moc špárať nebudem, chcel by som aj pojazdiť. A keď ju nebudem moc dusiť, ... dúfam že dačo vydrží.


27.02.2011 21:09

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

josi
 Kávičkár 

Ikona

Bopsik: zvlastny technologicky postup :-O
Inak nemas pravdu, najkrajsie decko na svete je moje... :-P


28.02.2011 15:09

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Josi, ako to myslíš zvláštny technologický postup? Iný nepoznám. Robil som to presne podľa dielenskej príručky od autorov, konštrukrérov jawy (Dočkal, Josíf). Ak máš lepší, prezraď:

Popíšem stručne svoj:
Sťahovákom rozpolím kartre, kľuka ostáva v ľavej časti. Stiahnem sťahovákom kľuku z pravej časti. Ďalej prevodovka, bla, bla, bla, prejdem k výmene kľukových ložísk. Nahrejem karter v rúre na koláče na cca 80 stC položím na stôl a trubkou fi 60 vybijem ložisko smerom dovnútra kartra. Montáž. Nahrejem karter na cca 80 - 120 stC a nasadím ložisko. Zohrejem karter aj s ložiskom na cca 120 stC a vložím kľuku do kartra, musí ísť ľahúčko (aj ide). Ale tu som nemal poistenú polohu ložiska v kartri, tak sa mi vysunulo. :-O


28.02.2011 15:10

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

A o kráse detí by sme sa mohli ešte dlho hádať, ale tak je to správne, to moje je pre mňa najkrajšie... 8-)


28.02.2011 17:34

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

josi
 Kávičkár 

Ikona

Bopsik: praktickejsie je najprv zalozit lozisko na kluku. Ma na cape znacny presah a po vychladnuti drzi az moc. Potom sa sklada nahriaty karter, ktory ma na lozisku vacsiu volu (rozdielna tepelna roztiaznost a vacsi priemer), ako lozisko na cape. Ziskas tym cas na pohodlne napasovanie prevodovky a neriskujes, ze zostanes na pol ceste.


08.03.2011 20:14

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

josi: zaujímavé, len neviem pokadiaľ to ložisko zasunúť, predpokladám, že až na doraz.
Dúfam však, že už to nebudem musieť robiť, aspoň celé leto by som chcel jazdiť, a nie opravovať. Ak áno, požičiam si od MotoKillera veľký kálač.

HURÁ - moto poskladané.
Čo som robil? Menil som kľukové ložiská (okrem stredového), všetky guferá, rozvodovú reťaz (stará visela jak cecky starej baby) nejaké podložky (pod spojkovým košom), tesnenia pod hlavu, pod válce, pod karbec, nejaké faston káblové koncovky, vyrábal som bočný stojan (z bicykla), menil som uchytenie stupačiek, spojkové lanko a ešte kadejaké drobnosti. Taktiež som vymenil hnacie koliečko sekundárnej reťaze. Staré malo jeden zúbok vylomený a taktiež som dal namiesto 18 zubového 19. Zmenil som tým prevod do rýchla o cca 5%. Teraz ma napadlo, že tachometer mi bude ináč ukazovať - skontrolujem s navigáciou.

Dnes som na studenom motore, za chladného večera a za svitu pouličných lámp v montérkovej blúze absolvolal krátku skúšobnú jazdu. Prvé dojmy sú dobré. Motor ide tichšie (sa mi zdá - subjektívny pocit), pravidelnejšie, hladšie, kultivovanejšie. Dobre že vôbec ide, piesty nie sú naopak, žiadne koliečka ani skrutky sa mi nezvýšili... :-D . Mám pocit, že tá zmena prevodu je citeľná. Je to síce len 5%, ale cítiť to. Spojku treba trošku povoliť, doladiť, berie až na konci. Prevodovka ide ľahko, všetky kvalty zaskakujú hladko, bez problémov. (Ježek v kleci dobre poskladaný...).

Ale skúška výkonu a maximálky sa nekonala, tá blcha v brade by zamrzla, cesta mokrá, samý štrk, tma. Príde čas, dúfam že pán Iľko prinesie teplý víkend. No a ešte ma čaká laborácia s hlavnou dýzou. Mám tam 92, a mám dojem, že pri max. otvorenom šupátku mám chudobnú zmes.


08.03.2011 20:21

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

to by si na tych otackach asi citil ze mas chud. zmes...pozri farbu sviecky. Najprv ju vycisti a potom jazdi na vysoke otacky aku bude mat farbu


08.03.2011 20:52

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Johnny55: Minulú jeseň som sa s tým trápil, ihla hore - dole, skrutka bohatosti zmesi na nízkych otáčkach, atď. Nemal som hlavnú dýzu na výmenu, tak som nemal čo meniť. Teraz mám 3 dýzy 92 súčasná a 100 a 105 nová. Farba sviečky (je tehlovo červená, čiže OK, ale nejazdím na otvorený kabec...) je podľa mňa dosť dobrý orientačný indikátor, ale neviem si predstaviť ako by som došiel s otvoreným karburátorom do garáže...
Ale moto sa správala tak, že keď som mal otvorený karbec tak na 50 - 75%, tak moto išla na určitý výkon. Keď som ho otvoril na 100%, tak výkon motora mierne poklesol, namiesto toho, aby stúpol. Z toho usudzujem že mierne väčšia dýza by (možno) pomohla. Jenoducho to treba vyskúšať - uvidíme.


08.03.2011 21:01

Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

A ešte: mám novú spojovaciu gumu airbox - karbec, lepšie to mám utesnené, nový vzduchový filter. Toto mi mierne zmení pomery v karburátore, teda podtlak v nasávacom trakte, čo má tiež vplyv na bohatosť zmesi. Neviem aký vplyv má ešte teplota vzduchu, ale asi je rozdiel nasávať vzduch do karburátora +2stC a +30stC, možno nie veľký, neviem.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.