Anketa:
Jawa 350 / 632 demontáž, GO - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuJawa 350 / 632 demontáž, GO - Diskusné fórum - Moto poradňa
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokZnačky:
.Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Stručne opíšem problém. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Dám si záležať pri utesňovaní stredu, neviem síce jak, ale budem sa viac snažiť. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
No nazdar, vidím, že si to prehodil sem |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
1.ked som to robil tak gufera som mal vzdy osadene |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
S čapmi je to v podstate jednoduché, všetky sú duté, aby boli ľahšie. Prvé triapolky v Perákoch mali jeden prepúšťací kanál, piestne čapy boli "rúrky" bez prepážky. Ako rástol počet a rozmery kanálov vo valci, čapy sa robili najprv s prepážkou v strede (napr. motor 633), neskôr s prepážkou na jednom konci (až po posledné typy). Teda čapy duté (navrtané) pre nižšiu hmotnosť sú, ale sú zaslepené, majú "dno". Čap má byť namontovaný zaslepením k stredu motora. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Killer, asi si ma nachytal Samozrejmé odôvodnenie je jasne kvôli kanálom, ale nikdy som to dôkladnejšie nešetril. Použil sa jednoducho vždy čap, aký sa mal použiť. Treba pozrieť konkrétne typy, kde by nastalo bez prepážky prepojenie kanálov, konkrétne teda niektorého prepúšťacieho s nasávacím alebo nedajbože s výfukovým (akože cez otvor v čape). |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
papiboy- pockam teda na karola ak teda este zije lebo som ho uz dlho necital Upravené 1 krát. Naposledy upravil MotoKiller (29.11.2010 14:26) |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
do 350-tky zaslepený - výfukový kanál na jednej strane a vnútorný prepúšťák na druhej strane toho istého čapu a vďaka ovalite piestu je tu pravdepodobnosť fúkania výfukových plynov cez dieru v čape do prepúšťáku. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
MotoKiller, pravý cecok máš väčší, a konečne sa mi ten obrázok tancuje. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Ešte k tej špine. Mal som netesné guferá na kľuke, dymilo mi z ľavého valca jak z lokomotívy, nasávalo prevodový olej. Po výmene a ubehnutí cca 15km to prestalo dymiť. Otázka: či ten bordel na kartri a na strede nie je z toho prevodového oleja? |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
karol1 žije Dve poznámky: Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (29.11.2010 22:14) |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
papiboy, asi si dal svoj príspevok tesne za mojím a nevidel si moje špinavé fotky, čo Ty na to? |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
To tam máš čo za vazelínu, kua? To nie je len "cez gufero olej" z prevodovky, máš to v oboch kartroch... Ten stred asi nebude úplne v poriadku, odovzdávam ťa Karolovi |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
stredový diel = čelo v kartroch vyzerá , že drží dobre - obr1 |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Chlapci, netrápte ma... Dačo som našiel u Gugeľa o stredovom tesnení - labirinte. Ale nerozumiem tomu, lebo som nenašiel princíp toho labirintu. Karol1 tvrdí že je to nekontaktné tesnenie. Kdesi som zase čítal, že ten labirint sa v dynamickom stave vôbec hriadeľa nedotýka. Existuje niekde náčrtok toho ako to funguje? Čo to vlastne je? Že ho nevymením je fakt. Ale aby som dal kľuku rozobrať kvôli tomu labirintu - musím tomu rozumieť, chcem tomu rozumieť. Celý život sa učím (aj tak hlúpi zomriem). |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
karol1: keď som dekarbonizoval výfuk a kolená, v podstate nebolo ani treba, toho karbónu tam bolo minimálne, len taký povlak, desatiny mm. Raz som bežal pár sekúnd na spiatočke, teda motor išiel asi opačne, či vtedy nenasalo karbón z výfuku - ale to je kravina, to nemá logiku. Alebo ďalší brain storming: válce do kartrov idú ľahko, bez odporu, či tadiaľ nenafúkalo spáleniny do priestoru kľuky. Dá sa to nejako utesniť? Natlačiť tam tmel pri montáži? ...asi ďalší nezmysel.... |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
nekontaktovať = nedotýkať. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
neviem jak papi ale ja si myslim ze karol za mesiac spravi viac motorov jak som ja spravil za cely zivot len tolko k tomu ostrielanemu borcovi |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
mám jawu 632 budem dávať novú piestnu sadu. Mal som jawu 634 optimálna rýchlosť pre tieto stroje je 80 km/h max rýchlosť a iba momentová = nie stála je cca 100-120 km/h. V lete hrozí zadretie motora nakoľko sa neochladí dobre vzduchom. To hovorím zo skúsenosti. Tieto staré dámy netreba naháňať, ale to si málo ľudí uvedomuje. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Teda keď to zhrniem, je celkom prirodzené, že sa do priestoru kľuky dostanú výfukové spaliny. Ono práve princíp dvojtaktu je zlý v tom, že sa nedá striktne oddeliť fáza výfuku a fáza nasávania, jak je to u štvortaktu. Vždy dochádza k čiastočnému premiešaniu výfukových a nasávaných plynov. Niekedy je nedostatočný výplach a slabé nasávanie, niekedy je príliš veľký výplach a čiastočný únik pripravenej zmesi do výfukového systému. Toto závisí (aj) od odporu (vyladenia) sacieho systému a výfukového systému. Čiže keď si niekto "vypitvá" výfuk, alebo vyberie nasávací filter, tak tieto nastavenia rozladí a zníži výkon (samozrejme rôzne pri rôznych otáčkach). Hovorím dobre? |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Bopsik osobne si myslím že už s tou mašinou veľa zázrakov nenarobíš tak ako píšem vyššie. Za tých 5 rokov jazdenia a údržby jawky si to myslím. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
djkorka: ďakujem za názor. Osobne si myslím presne to isté, preto to tu rozoberám, píšem a pýtam sa. Ani nechcem z tej mašiny nič extra vyžmýkať. Len to mám rozhádzané, učím sa, zabíjam čas (opravár panic - všetko je raz prvýkrát). Chcem aby som leto pobehal v kľude - spoľahlivosť. A chcem za málo peňazí z nej dostať (len) to čo je reálne. Tuningovať to určite nebudem, najlepší tuning je silnejšia motorka. Takže len pomením čo pomeniť treba, poskladám a jazdím. Tie guferá, tesnenia, poistné podložky a ložiská nestoja majland. Horšie je to s kľukou, keď to bude drahé, môžem to pískať. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Mám v pláne pobehať na tej jawe 1 - max. 2 sezóny, naučiť sa niečo o údržbe, naučiť sa trochu jazdiť - nabrať motorkársku prax a potom by som chcel kúpiť dajaký liter. Ale musí byť aj penis (€). Keď sa medzitým dakde nerozplesknem... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (30.11.2010 10:19) |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Bopsik, aké máš v tej Jawe zapaľovanie, klasiku, či VAPE. Pri VAPE totiž výkon motora o niečo poklesne a zníži sa aj maximálka, u 350-ky by to mohlo tak asi zodpovedať tým 100km/hod. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
motoman: mám tam klasiku zapaľovanie - kladivká. Ale nechápem to čo vravíš o VAPE. Pravdepodobne to je zle nainštalované, alebo zle zoradené, ale elektronické zapaľovanie naopak, malo by motoru pomôcť a nie ho degradovať, potom by to nemalo zmysel... Podľa mňa či mechanické, alebo elektronické, ak je dobre zoradené, nomôže zvýšiť ani znížiť výkon, ono len "hádže iskru" a tá má rovnaké parametre pri oboch typoch zapoľovania, či nie? |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Niekoľko mojich známych si namontovalo VAPE a u všetkých sa to prejavilo, tiež tomu celkom dobre nechápem aj keď ktosi zainteresovaný mi to už kedysi vysvetľoval, nie som odborník do elektroinštalácie. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
sanie a výfuk nie je striktne oddelené ani u štvortaktu. Hovorí sa tomu strih ventilov - sací otvára pred hornou úvraťou a výfukový zatvára za hornou úvraťou . A s pomocou ladených výfukov sa pri atmosférických motoroch dá dvihnúť výkon. Pulzácia nepustí. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
karol1: Našiel som si na nete čo je strih ventilov a načo je to dobré - zaujímavý článok. Upravené 3 krát. Naposledy upravil Bopsik (30.11.2010 20:10) |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Že kálač |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
a je ten karberator podla cisla taky jak ma byt ? s karburátormi je to tazke my to vždy skusame metodov pokus omyl a ked jedna motorka na jeden karburator huhle /tvoj pripad/ druha taka ista ide nan jak gula. l Upravené 1 krát. Naposledy upravil MotoKiller (30.11.2010 20:43) |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
papiboy: Na traktor? Alebo si prevrátil Moto Guzzi-ho... |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Karbulátok je tam asi originál: Jikov 2801, bez sytiča, sýtenie preplachovaním. Ale ak dakto požičia dáky iný, prehodím, vyskúšam, dobrý nápad. Vieš že mlátiť nebudem, mám trošku strojársky cit, však som školovaný drucikár. "Aj môj dedo bol elektrikár, našiel som na pôjde prilbu s dvoma bleskami." haha. A mlátiť budem až na konci, keď požičiaš ten kálač (okrem predného chrómovaného blatníka, mám kupca). |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Bopsik - Nie traktor, nie Guzzi (nič im nie je ) Projekt je zatiaľ prísne tajný |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
papiboy: Ty kokso, to som zvedavý čo chystáš. Ale ako to stíhaš, robiť v dielni na novom projekte a ešte odpovedať na moje priblblé otázky? Kedy bude hotové. Dúfam že napíšeš dajaký článok s fotodokumentáciou s názvom "Výroba raketoplánu", alebo "Hlbinné podmorské rýpadlo s motorom Jawa", či "Choper s troma nápravami". No keď tajné, tak tajné... A nepotrebuješ poradiť? ja som eletrikár, automatizácia... |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Bopsik - Ja som stavbár a kreslím projekty. V dielni nerobím už dlho, sedím pri dvoch počítačoch (na jednom väčšinou beží droga motoride ). Plán je zatiaľ len v hlave. Mám vyhliadnutú jednu starenku, nekompletnú a dokaličenú, tak je mi ju ľúto a pohrávam sa s určitou myšlienkou - a to u mňa väčšinou nedopadne dobre. Ale rozhodnem sa až na jar, či do toho vôbec pôjdem... Zožere to potom cenu novej mašiny, kua... |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
"Zase opačne, keď idem tak cca 80km/h, mám otvorenú klapku naplno a uberám plyn, motorka nespomaľuje, len sa mení farba zvuku a mám dojem že výkon sa ešte trošilinku zvýši. " |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Bopsik, na 632 ja maximalka 100 veru málo. To by malo pri dobrom vetre dať aj 130. Možno máš valce vybehané. Keď to už máš rozobrané, mohol by si jednoducho zistiť ako sú vybehané valce a to tak, že používany krúžok vložíš do valca, 3cm od horného okraja a dobrý valec by mal mať vôľu v zámku piestneho krúžku 0,25 - 0,5 mm, možno aj trochu viac. Našiel som to v Dočkalovej knihe o jawách tu je link |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
papiboy: tiež idem robiť jeden projekt - elektro, riadenie jedného stroja: lis na ložiská, ale keď budem stále na MR a v garáži pri jawe, asi spravím prd. Videl som jednu jawu 250 kývačku. Môjho kolegu syn ju zrepasoval, je jak nová z fabriky, krásna. Dlhé nad Cirochou. Ale vrazil do toho vyše 100.000 Sk. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Miloss350: No tak to je skvelý tip. Viac hláv - viac kapusty. Mám tam údajne druhý výbrus a potom cca 2000 km. Ale je to pravda? Tú knihu mám a čítal som z nej veľa, ale nie celú a toto som prehliadol, alebo preskočil. Možno takto nezistím absolútne hodnoty, ale určite zistím ovalitu, alebo sudovitosť (rozdiely priemeru hore, v strede a dole). Takže dám to premerať mikrometrom, ale zmeriam to aj s tým krúžkom - páči sa mi ten nápad, paráda. Aké jednoduché. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Nedalo mi, našiel som to v knihe, ale na strane 65 v kapitole "Pístní kroužky" asi mám iné vydanie, šiel som dole dogaráže a len tak námatkovo som vštúril pietny (opravujem) piestny krúžok do pravého válca. Vôľa na zámku je po celej dĺžke skoro rovnaká (okrem vrchu) a odhadom (okom) max. 0,4 mm, vyzerá to dobre. Ale zajtra si dám záležať a premeriam poriadne oba válce, spravím si tabuľku a zase budem múdrejší... haha |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
105 v pohode , potom uvidíš ako ďalej. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Chlapci všetci (cuzámen, eďet, tugeder): Nie že by som po tom túžil, ale len tak pre zaujímavosť. Koľko komu maximálku dala Jawa 350 (634, 632, 638, ...) Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (03.12.2010 8:17) |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Apucimu som s tachometrom na Mondeu nameral na trase RS-ZH 110+ , čiže nikde ani po kopcoch to nebolo menej . Stmievalo sa a chceli sme byť doma za svetla. Tak tato udal tempo. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
karol1: Toto je reálny údaj, taký normálny, a Mondeo máš overené? |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Minule tu bola zavesená dobrá hláška: |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
no s mazdou to je trocha zlozitejsie ona kolaboruje s fordom strasne dlho ale zda sa mi ze teraz v nej ford nema nadpolovicnu cast akcii |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
bopsík |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
My sme boli v lete v Polsku. ja na Honde, Jožo na Super Tenere a Maťo ma Jawe 638. Objavili sme sa na Kúsku diaľnice a Maťova Jawa išla rovných 130. Mal som navigaciu, tak to môžem potvrdiť. Po našej jazde Poliaci ešte teraz vetrajú, Jawa pri tej jazde nenormálne dymila a vysledok bol ten, že Maťko za chvíľu zastavil a čudoval sa tomu, že nemá benzín. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
karol1: samozrejme, že vedeckými prepočtami sa nikam nedostaneme, ale o to tu ani nejde. Či sa sekneme o nejakých +/- 3km/h. Len som chcel vedieť že či dakto nedrista. Najoptimálnejšie je zmerať to gps, a najjednoduhšie. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Mal som Jawu 350/638, viac ako 125km/h po rovine mi nedala ani za nic a pritom bola skoro nova, ziadny srot. Pri klopeni v zatacke sa mi tiez vlnil ram, ale to asi na kazdej Jawe Zavada bola len jedna- odsroboval sa mi spojkovy kos za jazdy, inak nic. Take veci ako pravidelne stelovanie mechanickeho zapalovania a zasieranie vyfukov nepokladam za zavady, to proste k Jawe patri ako ten dym z vyfukov |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
BranoXT: Mne sa spojkový kôš odšruboval 2x. Príčina je jednoduchá: Ma tam byť poistná podložka, ktorá je drážkovaná podľa hriadeľa, aby sa neotáčala. Aj mne chýba, mám motor rozhádzaný na stole a ešte som nespravil súpisku dielov čo potrebujem kúpiť. Bude toho viac. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (06.12.2010 14:38) |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Bopsik len snívaj a moc to netunuj Dobre tu píše djkorka, na čo sú tie Jawy určené, Treba poctivo poskladať, nastaviť a jazdiť na 70 -80 % maxima, tak vydrží veky. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Jasné, 140 km/h a chudobná zmes Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (06.12.2010 16:07) |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
to ja mám krásnu príhodu tiež. Kamoš Martiner mi hovorí že Korkaaa tá jawka čo máš na tom som začínal nepožičáš?moc som nechcel, ale pak som mu požičal a on mne požičal BMW GSko. A ako tak ideme on s frajerkou na mojej jawe 634 prvý boli, pak kamoška na CBF 600, ja na BMW a kamoška za mnou v aute. A ja na GSe na tacháči 100 km/h. Smer z Prievidze na Partizánske. Ako tak ideme a jawa sa nám stráca na horizonte tak vidím niečo letieť ponad hlavy. Bolo to niečo čierné a nevedel som čo to je ale dosť veľké to bolo. Po chvíli letelo niečo chromové nad hlavami a to som už identifikoval ako radiaca páka, tak som podradil baworu, zapal výstražné smerovky a na úrovni Martinera, ktorý mal nohy vyložené na padacích rámoch takže odletela radiaca páka aj pravá stúpačka vodiča mu ukazujem aby zastavil. Ten okamih ako chcel vyradiť rýchlosť si pamätám dodnes . Nakoniec zastavil pomocou spojky a hovorím mu : tu máš svojho nemca a choď mi hladať súčiastky do protismeru. Bez nich sa ani nevracaj. Za 5 minut bol späť. Kokos tak sme sa narehotali ako divé svine. a už som mu radšej jawku do rúk nedával |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Máte 100% pravdu. Ono je to cítiť (keď máš trošku technický cit), že či stroj pod Tebou trpí, či ide z neho dušu vypľuť, alebo či spokojne bafká... Tá moja bafká okolo 80 - 90 km/h. Len som chcel vedieť od služobne starších, skúsenejších borcov, aké sú mantinely. Lebo to mám na stole rozhádzané a neviem či pátrať po závade, alebo nepátrať. Potrebujem to pripraviť na sezónu, aby som v lete moc nerozoberal. Tuningovať to určite nebudem, len pomením vybehané a chýbajúce diely, poskladám, nastavím. Ani veľký penis do toho nebudem vrážať, neoplatí sa. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Za oných čias ešte keď sa voda sypala a piesok lial , policemanom z Kremnice nedala služobná 638-ma viac ako 80 a aj to Kremnických Baní dole kopcom. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Bopsik: ja som mal tu Jawu skoro novu, preto dala asi tych papierovych 125km/h Inac mal som aj CZ175 typ 477, ta dala 120km/h a to mala vyklepany cap na klukovke a este som na nej aj menil mosadzne puzdro na hriadeli prevodovky, takze musela mat toho dost nabehane. Ta CZ-ta sa mi zdala celkovo lepsia ako Jawa. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
BranoXT: starsie CZ175/477 mali vykon 13k pri 5600 ot/min, novsie 15k pri 5750 ot/min. Pri zadnej pneu 3,25x18 a celkovom prevode na stvorku 1:6.19 by musel motor tocit pri 120 km/hod takych 6700 ot/min, co sa mi javi pri 13 (15) konovom motore nerealne. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
vasa - tema - Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (07.12.2010 10:18) |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
karol1: Ja mám chválabohu válce natočené vporiadku, ale ma ani vo sne nenapadlo, že toto sa môže stať. Zrejme technológia výroby je iná, musím sa na to mrknúť detailne, že či je to odliate spolu, alebo nalisované, alebo jak. Je vidno že sa živíš motorkami. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
slobo: Chválabohu tá Mazda vedľa Lacinu moja nebola , tú epizódu poznám len z TV a MR, tiež chválabohu. V diskusii som len reagoval na Tvoje analýzy o manipulácii s videozáznamom, nič viac. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Bopsík Ty máš valce jednodielne , liatina od vnútra po vrch , preto Tebe natočenie nehrozí. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
No pozriem jak to tam vyzerá, či to sedí, či tam dačo nezavadzia, či to sedí spolu. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
tunuje a túruje . |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Josi: mas pravdu, tych 120 to asi nebolo, nechal som sa uniest a tiez to bolo uz velmi davno co som ju vlastnil. Ale tusim tych 110+ dala ked ma pamat neklame. Mal som na nej nahodeny vyfuk z MZ150 a bola prerobena na styl 487. Mam este niekde aj jej CB foto |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
BranoXT: 110 km/hod mala pisanu max. rychlost podla tech. parametrov (s leziacim strelcom) a aj to vychadzalo v prepocte na max. otacky motora. Boli to dobre stroje. Mal som niekedy taku s oddelenym mazanim. Skoro vobec to nezralo olej. Zaujimava finta tam bola, ze semeringy boli pri kluke - loziska bezali v prevodovom oleji. Upravené 1 krát. Naposledy upravil josi (07.12.2010 18:55) |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
simeringy na pravej strane z oboch strán ložiska(25x52x7 a 20x40x7) a do prevodovky dve dierky , z každej strany ložiska , teda z oboch bokov , aby preplachovalo. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
josi: mimo temu, pozeram ze mas XLV750, tuto moto som tiez chcel ale dost tazko sa zhana a su dost drahe na svoj vek. Asi preto ze sa ich dost malo vyrobilo. Nakoniec som skoncil pri XRV750. Chcem sa spytat ohladom synchronizacie karburatorov, nepoznas nejaky dobry servis kde to naozaj vedia urobit a maju s tym skusenosti? Beznu udrzbu si inac robim sam ale na toto si netrufam. Mozes mi prosim ta odpisat na SS, aby som tu nezanasal temu? |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Super téma, inteligentní JAWA-ci, výborný ročník, veľa som sa poučil. Ď! |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
No Ty kokmann, čo sa píše v knihách (niektorých) je asi fakt pravda. Nahrial som kartre v rúre na 100 st C a vybil som (pomerne ľahko) kľukové ložiská. A nové som vybral z mrazničky a napchal som ich tam. Jedno išlo skoro samospádom, druhé som musel naťukať. Prvýkrát som si to vyskúšal v praxi. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Kamo sa ma minule pýtal: "Kde máš motorku?" |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
bopsik drzim palce nech sa dielo podari ked nie mam nachystany ten kalac Upravené 1 krát. Naposledy upravil MotoKiller (24.02.2011 20:16) |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Jáááj super, ja veľký kálač mám, ale ten Tvoj bude lepší, však od kámoša.... |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
No dnes som sa stal DEDO. Gratulujte mi, Len neviem či si mám teraz zmeniť nick na Motodedo, alebo DedoBopsik, abo dajak podobne,... asi si nechám staré: Bopsik. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (26.02.2011 22:09) |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Zajtra si poistím ložiská pomocnou vložkou fi 60 x 9, ktorú dám namiesto gufera, poistnú segerku a až potom budem vkladať kľuku. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
blahozelam k vnukovy dufam ze si dobre zapil nech je zdravy Upravené 1 krát. Naposledy upravil MotoKiller (26.02.2011 23:05) |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Bopsik: blahozelam k pokracovatelovi rodu. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
josi - on dal ložisko najprv do kartrov a potom to spolu nahrieval a dasl kľuku . No a pri tom spoločnom nahrievaní mu zrejme ložisko padlo nižšie .. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Presne, karol1 ma vymakol. Presne toto sa stalo. Nemal som zaistenú polhu ložiska a keď sa nahrieval karter spolu s ložiskom, tak sa mi pri vkladaní kľuky posunulo. A ja, debil, som si to neskontroloval, ale som nahadzoval prevodovku (ježka v kleci), piesty, válce, a až potom som to zbadal. Ale dnes som svoj omyl napravil, už som si polohu ložiska zaistil. Zborka - rozborka mi už celkom ide..., ešte párkrát a budem to robiť so zaviazanými očami |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Bopsik: zvlastny technologicky postup |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Josi, ako to myslíš zvláštny technologický postup? Iný nepoznám. Robil som to presne podľa dielenskej príručky od autorov, konštrukrérov jawy (Dočkal, Josíf). Ak máš lepší, prezraď: |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
A o kráse detí by sme sa mohli ešte dlho hádať, ale tak je to správne, to moje je pre mňa najkrajšie... |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Bopsik: praktickejsie je najprv zalozit lozisko na kluku. Ma na cape znacny presah a po vychladnuti drzi az moc. Potom sa sklada nahriaty karter, ktory ma na lozisku vacsiu volu (rozdielna tepelna roztiaznost a vacsi priemer), ako lozisko na cape. Ziskas tym cas na pohodlne napasovanie prevodovky a neriskujes, ze zostanes na pol ceste. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
josi: zaujímavé, len neviem pokadiaľ to ložisko zasunúť, predpokladám, že až na doraz. |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
to by si na tych otackach asi citil ze mas chud. zmes...pozri farbu sviecky. Najprv ju vycisti a potom jazdi na vysoke otacky aku bude mat farbu |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
Johnny55: Minulú jeseň som sa s tým trápil, ihla hore - dole, skrutka bohatosti zmesi na nízkych otáčkach, atď. Nemal som hlavnú dýzu na výmenu, tak som nemal čo meniť. Teraz mám 3 dýzy 92 súčasná a 100 a 105 nová. Farba sviečky (je tehlovo červená, čiže OK, ale nejazdím na otvorený kabec...) je podľa mňa dosť dobrý orientačný indikátor, ale neviem si predstaviť ako by som došiel s otvoreným karburátorom do garáže... |
Re: Jawa 350 / 632 demontáž, GO
A ešte: mám novú spojovaciu gumu airbox - karbec, lepšie to mám utesnené, nový vzduchový filter. Toto mi mierne zmení pomery v karburátore, teda podtlak v nasávacom trakte, čo má tiež vplyv na bohatosť zmesi. Neviem aký vplyv má ešte teplota vzduchu, ale asi je rozdiel nasávať vzduch do karburátora +2stC a +30stC, možno nie veľký, neviem. |