Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3253 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28535
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16995)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)

V-strom piestne krúžky - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuV-strom piestne krúžky - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Motor, Olej.

22.11.2011 15:33

V-strom piestne krúžky

vojo
 Turista 

Ikona

Videl niekto z Vás naživo horný piestny krúžok z V-stromu DL650 rv do 2011. Može mať v priereze tvar "L"? Servisák tvrdí že nie, že je to tak vytlčené a preto treba nové. Som presvedčený, že to je orginál fabrický tvar (aj keď dosť nelogický).


22.11.2011 15:43

Re: V-strom piestne krúžky

koľko má tvoj Strom najazdené? predpokladám, že to by skôr krúžok praskol ako by sa vytĺkol do L profilu... má vôbec vo valci o čo narážať, kde by sa "otĺkal"?


22.11.2011 15:44

Re: V-strom piestne krúžky

pozeral som servisný manuál ale foto krúžkov tam nie je


22.11.2011 15:58

Re: V-strom piestne krúžky

vojo
 Turista 

Ikona

... mám na nej 26200 km, všetky dostupné info z netu som prezrel, o tvare ani ťuk!


22.11.2011 16:04

Re: V-strom piestne krúžky

vojo
 Turista 

Ikona

Posielam otázku aj výrobcovi, rozšírenú o dôvod, prečo sa sa prišlo na záhadu s tvarom krúžku.


22.11.2011 16:30

Re: V-strom piestne krúžky

vojo
 Turista 

Ikona

... rozbilo sa mi ojničné ložisko na zadnom valci, ojnica je viditeľne v spodnej časti prehriata, chytilo aj klukovku - na porazenie.
Horšie je, že nie je jasná príčina. Sekundárne málo oleja (vylial z nej len 0,7l), kde zmizol a za aký dlhý čas je veľká otázka. Nedymila, kontrolka oleja nesvietila a žiadna olejová škvrna, či zaolejovaný motor. Pri predošlých olejových servisoch žiadny hlásený výrazný únik oleja. Oprava do 2000 €, a po 2 týždňoch volal servisák, že ešte vytlčené krúžky - neverím!


22.11.2011 16:51

Re: V-strom piestne krúžky

FIlipDL650
 Edvenčr 

Ten olej ti muselo zožrať podľa mňa kde inde by bol... vodu si pozeral či nieje v nej ten olej? inak dosť nepríjemné...


22.11.2011 17:06

Re: V-strom piestne krúžky

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Pozri tu, ten vrchny vyzera, ze by zodpovedal tvojmu popisu tvaru, aj ked toto je, zda sa, foto z litra:

Pozri obrázok


22.11.2011 17:28

Re: V-strom piestne krúžky

vojo
 Turista 

Ikona

dreamer, ďakujem ti za obr., je z neho naozaj citiť, že to osadenie na okraji hor. krúžku tam je. Posuniem to servisákovi, nech ma netlačí do výmeny, ak nie je treba. Aj bez toho bude oprava stáť polovicu aktuálnej ceny motorky!!!


22.11.2011 17:31

Re: V-strom piestne krúžky

FIlipDL650
 Edvenčr 

nebol by lacnejší nový motor z anglicka alebo ebay? alebo poľsko?


22.11.2011 17:58

Re: V-strom piestne krúžky

pito1145
 Edvenčr 

Ikona

tu si skusal pozerat? www.partsdepot.cz/index.php?model=254&mfg=Suzuki...

ceny su vysie, ale mal by si tu najst vsetko co potrebujes, a servisak ti mozno aj za lacnejsi penaz zozenie


22.11.2011 18:08

Re: V-strom piestne krúžky

vojo
 Turista 

Ikona

asi áno, zvažoval som to, zrejme sa už nebudem môcť spolahnúť na tento motor, neverím totiž, že servisák prišiel na príčinu - teórii, že sa spálil vo valcoch neverím, vo vode emulziu nenašiel, mýlku servisu na poslednom olejovom servise tiež vylučujem.
3 týždne pred udalosťou som bol na skoro 2-tisícovom tripe po rakúskych alpách, kde by sa asi tak malé množstvo oleja určite neako prejavilo!!! Dali sme aj 2,5 tisícový Grossglockner, neverím, že by to šlo bez akejkoľvek známky problémov! prehrievanie, hlučnosť, iný zvuk motora, strata výkonu, zhoršené studené štarty, alebo iné príznaky.


22.11.2011 18:40

Re: V-strom piestne krúžky

FIlipDL650
 Edvenčr 

na ebay-i nájdeš motor od 399 do 900libier/usd/eur.... stačí si vybrať ;)


22.11.2011 18:44

Re: V-strom piestne krúžky

PETOrf
 Turista 

Ikona

ak nemas nikde vonku olej-vo vode,uteceny motor.typoval by som ze ti malo naliali alebo ti zozralo cez piestne kruzky-to sa mi tiez nechce moc verit.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil PETOrf (22.11.2011 18:48)


22.11.2011 18:50

Re: V-strom piestne krúžky

Len tak na okraj, ako často kontroluješ olej? Či sa dá podľa toho odhadnúť, ako rýchlo ho to vyžralo...


22.11.2011 19:03

Re: V-strom piestne krúžky

PETOrf
 Turista 

Ikona

ja? furt, som automechanik.tiez ma to hned napadlo ci si majitel kukal olej.aspon obcas,to predsa nespali cca3 litre oleja na 1000km.ak to nespalilo cez kruzky tak este mohlo na guferach na ventyloch


22.11.2011 19:12

Re: V-strom piestne krúžky

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Ak ten tvoj mechanik tvrdi ze je ten kruzok vytlceny, nech ti ukaze od coho, lebo od toho hlinikoveho piestu to urcite nebude. Ja by som dal od toho mechanika ruky prec.
A ak ti olej nikde nevytiekol a nieje ani vo vode, tak tam muselo byt malo naliate, alebo ho motor zozral. Ina moznost proste neexistuje.


22.11.2011 19:23

Re: V-strom piestne krúžky

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

No s tou kontrolou oleja :-( , potom ma napadá takáto teória:
Mohol byť špinavý aj vzduchový filter a cez odvetranie a sanie mohlo značnú časť oleja počas jazdy vsať do motora /samozrejme záleží na konkrétnom type motora či je to možné/ Inak chcelo by to vidieť a porovnať obidve vlastne obištyri sviečky.
Inak trochu sa čudujem prečo mechanik "laboruje" teraz s kružkami, lebo ak sa motor pred opravou točil, mal odmerať jeho kompresiu a nie teraz "veštiť" ich tvar.
A ešte rada všetkým čo sa spoliehajú na červené svetlo so symbolom olejničky :-(((((( - nie je to kontrolka mazania ak sa toto svetlo rozsvieti znamená to že už nie je olej :'( .
príklad : Naposledy som meral mazací tlak na motorke, ktorá do cca 4 000 ot išla celkom potichu a nad tieto otáčky začínal buchot. Mazací tlak na volnobeh normálny 1,5 bar a minimálny pred G.O. 1,2 bar. Motorka však mala IBA 0,5 baru a tá lampička čo označuje aj verejné domy aj tak nesvietila ! Takže ja mám tlakomer mazania pre istotu namontovaný pri ostatných budíkoch ...


22.11.2011 19:27

Re: V-strom piestne krúžky

csuka85
 Turista 

Ikona

Za 2 tisic kupis celu motorku sv 650 a prehodis motor ale uz je neskoro mudrovat


22.11.2011 19:44

Re: V-strom piestne krúžky

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Neprijemne, ale ten olej sa nevyparil a ak tam nebol, tak tam nebol uz dlhsie. Mnozstvo oleja po servisnej prehliadke si asi nekontroloval, tak nemozes s istotou tvrdit, ze neurobil chybu servis, ci uz nespravnym mnozstvom oleja, alebo nespravnym dotiahnutim filtra atd. Motorka 3 litre oleja nezozerie, to by si musel dymit jak praskovacie lietadlo.


22.11.2011 19:51

Re: V-strom piestne krúžky

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Budem troska reagovat na tento vyrok:
"A ešte rada všetkým čo sa spoliehajú na červené svetlo so symbolom olejničky - nie je to kontrolka mazania ak sa toto svetlo rozsvieti znamená to že už nie je olej."

Je to kontrolka minimalneho tlaku v mazacom systeme motora potrebneho na jeho chod. Nema s mnozstvom oleja nic spolocne.
Mozes mat oleja aj dost, a kontrolka ti bude svietit ak mazaci system nedosiahne potrebny tlak. Ci uz to bude kvoli zavade na cerpadle oleja, uniku tlaku niekde cestou k mazanemu miestu, alebo velkou volou medzi mazanymi plochami.


22.11.2011 20:01

Re: V-strom piestne krúžky

palciatko
 Turista 

Ikona

Súhlasím s tým, že kontrolka tlaku oleja nie je kontrolka hladiny oleja.

A moje 2 centy k tej kontrolke tlaku oleja, pre predstavu, výcuc z manuálu GSka:

Operating oil pressure - 3.5 - 6.0 bar
Prevádzkový tlak oleja - 3.5 - 6.0 bar

Oil pressure warning light comes on below 0.3 bar
kontrolka tlaku oleja sa rozsvieti pri tlaku POD 0.3 bar
; čo je hlboko pod minimálnym prevádzkovým tlakom.

Vo fišoch pri čidle tlaku oleja je dokonca uvedené: OIL PRESSURE SWITCH - 0,15 BAR

Ak kontrolka tlaku oleja nesvieti, ešte to neznamená, že tlak oleja je dostatočný :-~

Je divné, že ten motor "zožral" z ničoho nič tak veľa oleja - držím palce, nech sa ti podarí zistiť príčinu zadretia


22.11.2011 22:17

Re: V-strom piestne krúžky

karol1
 Bahniak 

Ikona

L-ko vrchný krúžok normálna vec , napr aj u KTM - povedzme tu položka 48 - partsfinder.onlinemicrofiche.com/ktmworld...

2000€ za opravu - nenormálna vec

red light - normálne nenormálna vec , ktorá len skonštatuje , že si v anále.


mimochodom , len pre orientáciu toto vyšlo pred rokom na 550€ :
www.motoservispetra.sk/?galeria&nazov=opravy%20klukovie...


23.11.2011 7:35

Re: V-strom piestne krúžky

csuka85
 Turista 

Ikona

karol1 pekna fotodokumentacia


23.11.2011 8:06

Re: V-strom piestne krúžky

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

1. baca povedal velmi spravnu pripomienku - treba sa mechanika spytat co "vytlklo" ten piestny kruzok do tvaru L.... ja sice nemam materialovo technicku fakultu ale viem ze piestne kruzky su z takmer z "kozmickeho" materialu a neviem si predstavit co vo vnutri valca by ho takto vytlklo detto ze si to nepocul

2.tvoja chyba - evidentne si nekontroloval hladinu oleja cez okienko, ten olej tam bud nebol alebo ti vytiekol cez zle utiahnuty olejak ci vypustaci srob (nemas motorku zasratu od oleja)?

3. vstromy - male aj velke su vseobecne velmi spolahlive motorky aj pri vela najazdenych km

4. na zamyslenie karolova cena vs. tvoja... jedine riesenie ze tvoj oprava je 4x lepsi ako ten "karolov"


23.11.2011 8:38

Re: V-strom piestne krúžky

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

no 2000 je dost za opravu, to si daval do original Suzuki servisu?


23.11.2011 10:51

Re: V-strom piestne krúžky

vojo
 Turista 

Ikona

- olej som naozaj nekontroloval, naposledy, keď som ju novú kúpil, páčil sa mi priezor - viac tú chybu neurobím
- cena 550 za opravu je naozaj fajn, najlacnejšiu novú klukovku som videl za cca 800 €, ojnice 170€
- servis motocors BA, referencie na maníka zo servisu OK, pokazil si to tvrdením vytlčenia krúžkov, aj pre laika očividný nezmysel
1/ oba horné krúžky rovnako "vytlčené"
2/ ostrá vnútorná hrana aj výstupku aj krúžku
3/ na pohľad úplne rovnomerná "vytlčená" horná plocha, hladká, bez preliačenin
4/ spodná plocha dokonale hladká
5/ na pohľad dokonalá kruhovitosť vnútornej hrany krúžku
6/ väčšia hrúbka výstupku na krúžku, ako predpokladaná škára medzi valcom a piestom
7/ neporovnateľne tvrdšie drevo krúžku ako drevo piestu - musela by sa vytĺcť drážka v pieste
Chceli sa so mnou staviť v servise, mal som sa, o náklady na opravui!!!
foto od dreamera a manuál od karola1 jasne hovoria, že také krúžky sa používajú
Idem dnes za mechanikom ...


23.11.2011 11:15

Re: V-strom piestne krúžky

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

vojo navrhni im rovnaku stavku dnes ty


23.11.2011 17:57

Re: V-strom piestne krúžky

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

bacaono, asi som to nejasne napísal, výrokom :ak sa rozsvieti, znamená to že už nie je olej som nemyslel že by kontrolka - jej snímač meral hladinu oleja. Ale že sa prakticky rozsvieti až vtedy ked čerpadlo nevytvorí skoro žiadny tlak a najčastejšou príčinou tohto stavu u funkčných motorov je nedostatok oleja. Stromácky motor z menej ako 30 kkm by mal byť ešte v lepšej kondícii ako len funkčný. Samozrejme môžu byť aj iné príčiny špinavý kôš, odtrhnutý náhon čerpadla a daľšie v tomto prípade ešte menej pravdepodobné príčiny.
Ale hlavne som chcel povedať to čo spomína palciatko aj Karol a to je že prevádzkovy tlak oleja je 35 až 60 metrov vodného stľpca volnobežný tlak 15 metrov vody , ale kontrolka zhasne už pri 1,5 až 3 metroch vody čo nie je ani 10% prevádzkového tlaku. Tak čo nám vlastne kontrolka tlaku vraví - NIČ.
vojo ono je v tomto ťažko radiť, ked to máš rozobraté. Ale nemalo by význam odniesť to do iného servisu ?


23.11.2011 18:45

Re: V-strom piestne krúžky

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Čo sa týka tlaku oleja v motore ,tak ten ti klesá aj z hladinou.
Mal som kedysi Yamahu XJ600 zo 100 000km.Tlak oleja mi vždy svietil až vtedy keď sa stratil "olej z okienka". Dolial som dve -tri deci oleja a tlak bol znova v norme a kontrolka nesvietila. Čidlo musí byť predsa nastavené pre daný motor a chráni ho !

Piestne krúžky sú kurevsky tvrdé , ešte na Pionieri 50tke sa mi zlomil piestny krúžok .Keď som stiahol válec tak som uvidel ako sa ulomená časť zalisovala do boku piesta ako do plastelíny.Pre oceľový krúžok je nejaká zliatina hliníka mäkká.


23.11.2011 19:07

Re: V-strom piestne krúžky

karol1
 Bahniak 

Ikona

marek750 - pozor ! staršie yamahy , napr aj FZR1000 nemali tlakomer , ale hladinomer.

vytrepaný vrchný krúžok do tvaru L z pôvodne obdĺžnikového - dá sa aj to za mohutného prispenia bordelu cez vadnú filtráciu vzduchu , ale to by bolo vidieť aj na šupátkach v karbíkoch aj na sacích ventiloch . Napodiv drážky v pieste by nemuseli byť skoro ani dotknuté.

Ak si myslíte , že oceľ je tvrdšia ako hliník , tak sa mýlite! :-D , teda aspoň v mikroskopickom pohľade.

99% - si teraz povie , že "ten ale trepe"

vysvetlenie je jednoduché hliník už po 15-tich minútach na vzduchu vytvára vrstvičku oxidu hliníka , čiže umelý korund a ten 9-ty najtvrdší nerast , hneď po diamante.
sk.wikipedia.org/wiki/Korund
a kto neverí , nech si v zime oškrabe ľad z čelného skla na aute starším hliníkovým plechom. Len nech mi potom nenadáva , že má doškriabané sklo .....

Ale ak ide horná hrana na krúžku do špica a inak celý je ako vyleštený , tak by som hľadal zradu v saní , vo filtri a určite skontroloval aj sacie ventily. dá sa čakať niečo takéto:
www.motoservispetra.sk/galerie/oprava%20hlavy%20valca...
alebo takéto:
www.motoservispetra.sk/galerie/Hlava%20VOR...


23.11.2011 22:04

Re: V-strom piestne krúžky

Iron
 Edvenčr 

Ikona

Krúžky v tvare L sa naozaj používajú-to som už videl na vlastné oči.
Na Yamahe Virago 1100 je tiež hladinomer oleja,nie tlakomer.
Len tak ma napadá k tej kľuke.Ojnica má veľkú vôľu na čape kľuky?Alebo ako je tá kľuka vlastne poškodená?Ak je v okolí spodného čapu ojnice trochu namodralá kľuka,tak to nie je z prehriatia.Ja som to videl už na viacerých kľukách motoriek(a pritom nemali žiadny problém z veľkou vôľou,alebo niečím podobným),takže to sa asi takto robí pri výrobe kľúk.


24.11.2011 12:45

Re: V-strom piestne krúžky

vojo
 Turista 

Ikona

Iný servis som zvažoval na začiatku, po rozborke v Motocors, ale všetci mi vraveli, že musia účtovať oveľa viac za práce na skladní, keď to nerozoberali sami. A niektorý ani neboli ochotný riešiť motor rozobratý iným servisákom.
- konečne sa servisák priznal, že s krúžkami sa mýlil!
- s tým oxidom hliníka je to zaujímavosť! tu však asi hrá rolu tvrdosť (mäkkosť) základného materiálu, zrejme by sa zdeformovala drážka, aj keď skúsenosti karola1 sú iné?!?
- pokúsom sa nafotiť obe kluky a ojničné ložisko tej prehriatej, a zavesiť to sem (ešte som to nerobil, asi to nebude zložité), pripíšem k foto aj verbálny popis


24.11.2011 14:40

Re: V-strom piestne krúžky

vojo
 Turista 

Ikona

... zmizol mi posledný hodinu robený príspevok !!! tak ešte raz a rýchlejšie
- spálená ojnica zad. valca
Pozri obrázok
pre porovnanie s druhou
Pozri obrázok
- poškodené šálky ložiska
Pozri obrázok
Pozri obrázok
Pozri obrázok
Pozri obrázok
- spomínaný horný piestny krúžok
Pozri obrázok
Nové info od technika (včerajšok):
- netesnil o-krúžok štartéra - zaolejovaný
- do siva opálené výfukové ventily, do čierna sacie (nie opačne)
- olejový kanalik v klukovke na mazanie ojnič. ložísk OK
- horný krúžok zad. valca tvaru "L" OK, jeho celková hrúbka pod tolerančnou hranicou 1,17 mm, namerané rovnomerných 1,08 mm (na vlastné oči som videl meranie), zámok OK namerané 0,31mm (nevidel som)
Kto vie, ako sa má dostať olej na mazanie ojničného ložiska pod šálku ložiska? V hriadeli klukovky je na to otvor s kanálom ústiacim pod šálky oboch ložísk, ale ako sa tam tenolej dostane?


24.11.2011 18:54

Re: V-strom piestne krúžky

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Olej nemá ísť pod šálku ojničného ložiska - to má byť v ojnici uložené napevno, ak dobre vidím Tebe sa asi pretočili. Olej k ojničnému ložisku prichádza z otvoru v ojničnom čape klukovky.
Iná situácia je pri hlavných ložiskách tam ide /vačšinou/ olej z bloku cez otvor v ložisku ku hlavným čapom kluky.


24.11.2011 22:09

Re: V-strom piestne krúžky

karol1
 Bahniak 

Ikona

že spálená ojnica >:-)
proti tomuto len prihorená, alebo trochu viac opálená:
www.motoservispetra.sk/?galeria&nazov=SROTOGALERIA...

ten oxid hliníka je naozaj len tenká krehká povrchová vrstvička , vymačkanie drážky tlakom neovplyvní. ide o spôsob namáhania.


čo sa týka skladania motorov niekym iným rozobratých , no je to trochu možná pasca , ale dá sa napr:
www.motoservispetra.sk/?galeria&nazov=AUTO%20sekcia...


25.11.2011 2:03

Re: V-strom piestne krúžky

vojo
 Turista 

Ikona

...myslel som olej medzi šálku a hriadeľ klukovky. dostáva sa tam bez tlaku tým, že hriadeľ klukovky je ponorená v oleji?


25.11.2011 7:52

Re: V-strom piestne krúžky

karol1
 Bahniak 

Ikona

na ojničné ložiská sa dostáva olej dierami v kľukovke od hlavných ložísk , a do hlavných ložísk najčastejšie dierami v kartroch od olejového filtra ,

skoda100.unas.cz/mazani_soubory/mazani.jpg

a ak máš veľkú vôľu na hlavných ložiskách , tak tade olej utečie preč a nedostane sa na ojnice.


25.11.2011 9:18

Re: V-strom piestne krúžky

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

servisný manuál na SV 650, prakticky je to ten istý motor.[null ]www.motorkari.cz/upload/files/manualy/1238_sv-650-servi...
Pozri nákresy mazania na str. 207 a 208 máš tam v predchádzajúcich častiach aj miery pre kontrolu krúžkov, kluky, kompresného, mazacieho tlaku atd...
pozor na možné odchýlky podľa modelového roku.
p.s. mne to celé stiahne iba tak, že klikám na www adresu a naťahuje to postupne po cca 1Mbit

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (25.11.2011 9:29)


25.11.2011 14:30

Re: V-strom piestne krúžky

vojo
 Turista 

Ikona

... to by mohla byť tiež jedna z možných príčin nemazania ojničného ložiska - vyvaklané hlavné ložisko, stále som viac a viac presvedčený, že malé množstvo oleja nebolo primárnou príčinou poškodenia ojničného ložiska a kľukovky


25.11.2011 14:32

Re: V-strom piestne krúžky

vojo
 Turista 

Ikona

tu som našiel kompletnpodklady k V-stromke DL650 model K4 - servisný manuál, súčiastky aj návod na používanie
www.vstrom.sk/index.php?option=com_ccboard...


25.11.2011 17:36

Re: V-strom piestne krúžky

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Chalani prekvapujete, veľmi dobre sa to číta [dobre]

Sry za OffTopic ( nato som špecialista :-D ) :-)


01.08.2024 10:09

Re: V-strom piestne krúžky

vojo
 Turista 

Ikona

Info po rokoch: Stromku jazdí môj brat doteraz, má už caz 100000km na prelome rokov 2023/2024 si nechal v STIXe urobiť generálku motora. Do generálky šlapala ako hodinky, po generálke po 3000km opäť v servise - pri vysokých otáčkach vynecháva (cuká).
Olej kontrolovaný pred každou jazdou, po 4 rokoch bez zaznamenaného úniku už len občasne
Brat ju prevzal odo mňa pri 60000km.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.