Anketa:
Vaše najnovšie videá:
V-strom piestne krúžky - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuV-strom piestne krúžky - Diskusné fórum - Moto poradňa
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokZnačky:
.V-strom piestne krúžky
Videl niekto z Vás naživo horný piestny krúžok z V-stromu DL650 rv do 2011. Može mať v priereze tvar "L"? Servisák tvrdí že nie, že je to tak vytlčené a preto treba nové. Som presvedčený, že to je orginál fabrický tvar (aj keď dosť nelogický). |
Re: V-strom piestne krúžky
koľko má tvoj Strom najazdené? predpokladám, že to by skôr krúžok praskol ako by sa vytĺkol do L profilu... má vôbec vo valci o čo narážať, kde by sa "otĺkal"? |
Re: V-strom piestne krúžky
... mám na nej 26200 km, všetky dostupné info z netu som prezrel, o tvare ani ťuk! |
Re: V-strom piestne krúžky
Posielam otázku aj výrobcovi, rozšírenú o dôvod, prečo sa sa prišlo na záhadu s tvarom krúžku. |
Re: V-strom piestne krúžky
... rozbilo sa mi ojničné ložisko na zadnom valci, ojnica je viditeľne v spodnej časti prehriata, chytilo aj klukovku - na porazenie. |
Re: V-strom piestne krúžky
Ten olej ti muselo zožrať podľa mňa kde inde by bol... vodu si pozeral či nieje v nej ten olej? inak dosť nepríjemné... |
Re: V-strom piestne krúžky
Pozri tu, ten vrchny vyzera, ze by zodpovedal tvojmu popisu tvaru, aj ked toto je, zda sa, foto z litra: |
Re: V-strom piestne krúžky
dreamer, ďakujem ti za obr., je z neho naozaj citiť, že to osadenie na okraji hor. krúžku tam je. Posuniem to servisákovi, nech ma netlačí do výmeny, ak nie je treba. Aj bez toho bude oprava stáť polovicu aktuálnej ceny motorky!!! |
Re: V-strom piestne krúžky
nebol by lacnejší nový motor z anglicka alebo ebay? alebo poľsko? |
Re: V-strom piestne krúžky
tu si skusal pozerat? www.partsdepot.cz/index.php?model=254&mfg=Suzuki... |
Re: V-strom piestne krúžky
asi áno, zvažoval som to, zrejme sa už nebudem môcť spolahnúť na tento motor, neverím totiž, že servisák prišiel na príčinu - teórii, že sa spálil vo valcoch neverím, vo vode emulziu nenašiel, mýlku servisu na poslednom olejovom servise tiež vylučujem. |
Re: V-strom piestne krúžky
na ebay-i nájdeš motor od 399 do 900libier/usd/eur.... stačí si vybrať ;) |
Re: V-strom piestne krúžky
ak nemas nikde vonku olej-vo vode,uteceny motor.typoval by som ze ti malo naliali alebo ti zozralo cez piestne kruzky-to sa mi tiez nechce moc verit. Upravené 1 krát. Naposledy upravil PETOrf (22.11.2011 18:48) |
Re: V-strom piestne krúžky
Len tak na okraj, ako často kontroluješ olej? Či sa dá podľa toho odhadnúť, ako rýchlo ho to vyžralo... |
Re: V-strom piestne krúžky
ja? furt, som automechanik.tiez ma to hned napadlo ci si majitel kukal olej.aspon obcas,to predsa nespali cca3 litre oleja na 1000km.ak to nespalilo cez kruzky tak este mohlo na guferach na ventyloch |
Re: V-strom piestne krúžky
Ak ten tvoj mechanik tvrdi ze je ten kruzok vytlceny, nech ti ukaze od coho, lebo od toho hlinikoveho piestu to urcite nebude. Ja by som dal od toho mechanika ruky prec. |
Re: V-strom piestne krúžky
No s tou kontrolou oleja , potom ma napadá takáto teória: |
Re: V-strom piestne krúžky
Za 2 tisic kupis celu motorku sv 650 a prehodis motor ale uz je neskoro mudrovat |
Re: V-strom piestne krúžky
Neprijemne, ale ten olej sa nevyparil a ak tam nebol, tak tam nebol uz dlhsie. Mnozstvo oleja po servisnej prehliadke si asi nekontroloval, tak nemozes s istotou tvrdit, ze neurobil chybu servis, ci uz nespravnym mnozstvom oleja, alebo nespravnym dotiahnutim filtra atd. Motorka 3 litre oleja nezozerie, to by si musel dymit jak praskovacie lietadlo. |
Re: V-strom piestne krúžky
Budem troska reagovat na tento vyrok: |
Re: V-strom piestne krúžky
Súhlasím s tým, že kontrolka tlaku oleja nie je kontrolka hladiny oleja. |
Re: V-strom piestne krúžky
L-ko vrchný krúžok normálna vec , napr aj u KTM - povedzme tu položka 48 - partsfinder.onlinemicrofiche.com/ktmworld... |
Re: V-strom piestne krúžky
1. baca povedal velmi spravnu pripomienku - treba sa mechanika spytat co "vytlklo" ten piestny kruzok do tvaru L.... ja sice nemam materialovo technicku fakultu ale viem ze piestne kruzky su z takmer z "kozmickeho" materialu a neviem si predstavit co vo vnutri valca by ho takto vytlklo detto ze si to nepocul |
Re: V-strom piestne krúžky
no 2000 je dost za opravu, to si daval do original Suzuki servisu? |
Re: V-strom piestne krúžky
- olej som naozaj nekontroloval, naposledy, keď som ju novú kúpil, páčil sa mi priezor - viac tú chybu neurobím |
Re: V-strom piestne krúžky
bacaono, asi som to nejasne napísal, výrokom :ak sa rozsvieti, znamená to že už nie je olej som nemyslel že by kontrolka - jej snímač meral hladinu oleja. Ale že sa prakticky rozsvieti až vtedy ked čerpadlo nevytvorí skoro žiadny tlak a najčastejšou príčinou tohto stavu u funkčných motorov je nedostatok oleja. Stromácky motor z menej ako 30 kkm by mal byť ešte v lepšej kondícii ako len funkčný. Samozrejme môžu byť aj iné príčiny špinavý kôš, odtrhnutý náhon čerpadla a daľšie v tomto prípade ešte menej pravdepodobné príčiny. |
Re: V-strom piestne krúžky
Čo sa týka tlaku oleja v motore ,tak ten ti klesá aj z hladinou. |
Re: V-strom piestne krúžky
marek750 - pozor ! staršie yamahy , napr aj FZR1000 nemali tlakomer , ale hladinomer. |
Re: V-strom piestne krúžky
Krúžky v tvare L sa naozaj používajú-to som už videl na vlastné oči. |
Re: V-strom piestne krúžky
Iný servis som zvažoval na začiatku, po rozborke v Motocors, ale všetci mi vraveli, že musia účtovať oveľa viac za práce na skladní, keď to nerozoberali sami. A niektorý ani neboli ochotný riešiť motor rozobratý iným servisákom. |
Re: V-strom piestne krúžky
... zmizol mi posledný hodinu robený príspevok !!! tak ešte raz a rýchlejšie |
Re: V-strom piestne krúžky
Olej nemá ísť pod šálku ojničného ložiska - to má byť v ojnici uložené napevno, ak dobre vidím Tebe sa asi pretočili. Olej k ojničnému ložisku prichádza z otvoru v ojničnom čape klukovky. |
Re: V-strom piestne krúžky
že spálená ojnica |
Re: V-strom piestne krúžky
...myslel som olej medzi šálku a hriadeľ klukovky. dostáva sa tam bez tlaku tým, že hriadeľ klukovky je ponorená v oleji? |
Re: V-strom piestne krúžky
na ojničné ložiská sa dostáva olej dierami v kľukovke od hlavných ložísk , a do hlavných ložísk najčastejšie dierami v kartroch od olejového filtra , |
Re: V-strom piestne krúžky
servisný manuál na SV 650, prakticky je to ten istý motor.[null ]www.motorkari.cz/upload/files/manualy/1238_sv-650-servi... Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (25.11.2011 9:29) |
Re: V-strom piestne krúžky
... to by mohla byť tiež jedna z možných príčin nemazania ojničného ložiska - vyvaklané hlavné ložisko, stále som viac a viac presvedčený, že malé množstvo oleja nebolo primárnou príčinou poškodenia ojničného ložiska a kľukovky |
Re: V-strom piestne krúžky
tu som našiel kompletnpodklady k V-stromke DL650 model K4 - servisný manuál, súčiastky aj návod na používanie |
Re: V-strom piestne krúžky
Chalani prekvapujete, veľmi dobre sa to číta |
Re: V-strom piestne krúžky
Info po rokoch: Stromku jazdí môj brat doteraz, má už caz 100000km na prelome rokov 2023/2024 si nechal v STIXe urobiť generálku motora. Do generálky šlapala ako hodinky, po generálke po 3000km opäť v servise - pri vysokých otáčkach vynecháva (cuká). |