Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3770 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28545
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17001)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

Jawa 350-639 Seká sa pri ubratom plyne - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJawa 350-639 Seká sa pri ubratom plyne - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém.

19.05.2012 22:06

Jawa 350-639 Seká sa pri ubratom plyne

streng
 Kávičkár 

Zdravím. Potreboval by som radu. Na konci minuleho leta som si kupil jawu 350 typ 639.Uz pri kupe bola celkovo pridusena a kolisal jej volnobeh, a trochu skripali prevody to ma vsak neodradilo. Nedavno som sa pustil do mensej generalky. Bol precisteny karburator , vymenene trisky (jedna nebola vymenena original tam bol tusim 100 a v obchode mi povedali ze tam ma ist 92 nechal som tam radsej original), dalej som vymenil prevodovy olej (pp90) , no bol som zhrozeny ked s prevodovky namiesto oleja vytieklo asi deci vazeliny, vzduchovy filter bol precisteny ale chcelo by to rovno kupit novy (co mam v najblizzsej dobe v plane). Po tejto mensej vymene motorka chytila krasny tah, je neskutocne ziva, zaradovanie rychlosti uz neskripe, No motorke zostal jeden syndrom a to ten ze pri ubrati plynu , ked ma motorka tendenciu brzdit motorom zacne sa sekat a zacne ju trhat. Tento syndrom mala moto aj pred upravou a velmi vyrazny sekanie bolo "ostre" teraz sa to sekanie utlmilo je take "tupe" ale stale je citit a jazda je vdaka tomu mierne nepohodlnou. Hlavne sa bojim aby sa tym nieco nezanedbalo. Chcel som vas teda poprosit o radu ci neviete cim by to sekanie pri ubrati plynu mohlo byt sposobene. Najviac sa to prejavuje pri tretom prevodovom stupni. Niekde som cital ze to moze sposobovat motorovy olej , pouzival som polosyntetiku shell 2t VSX a mam v plane ho nahradit m2t super ktory odporuca servisna knizka.


20.05.2012 10:11

Re: Jawa 350-639 Seká sa pri ubratom plyne

Nechcem ti brať iúzie, ale čo si spravil, to nie je žiadna (ani tá najmenšia) generálka, ani len riadna údržba. Mal si vymeniť aspoň filter... ;-)
Ak si v prevodovke nemal dostatok riadneho oleja, čím skôr sa pozri na primárnu reťaz (a na vôle v prevodovke vôbec).

P.S. Ten Shell je do mixu podľa mňa lepší olej, ako hociktoré M2T.


20.05.2012 10:58

Re: Jawa 350-639 Seká sa pri ubratom plyne

roberto18
 Veteránista 

Ikona

100- hlavna triska je ak tam máš clonku.. pri prerezanej clone sa dáva 92-95.. ale skôr 92
Môže to byť olejom ale skôr typujem opotrebovane kolečko tretieho stupňa v prevodovke.
(každopádne si myslim že póleniu sa nevyhneš >:-) )
8-) [dobre]


20.05.2012 11:30

Re: Jawa 350-639 Seká sa pri ubratom plyne

streng
 Kávičkár 

Dakujem za odpovede a berte ma tak ze som zaciatocnik je to moja prva normalna moto , dovtedy som sa rypal maximalne v simsone.
Ano som si vedomí ze to nebola "generalka" ale nenapadlo ma pre to spravne pomenovanie :D. No kazdopadne ked vyjazdim nadrz, skusim zmenit olej rozmyslal som aj nad motulom 510 ale ten tak lahko vo svojom okoli nezozeniem. Ten shell chcem urcite vymenit , lebo cital som prave ze jeden jawak presne s totoznou moto mal rovnaky problem prave ked pouzival shell vsx, ked zmenil olej zevraj problem zmizol sam som zvedavy. Mna este napadlo ci to nemoze byt sposobene spatnym zozstelovanim karburatora , konkretne pomer zmesy.


20.05.2012 11:59

Re: Jawa 350-639 Seká sa pri ubratom plyne

JayKey
 Jogurťák 

Ikona

Podla mna to bude mechanicka zavada, skontroluj sekundarnu retaz (na zadne koleso) kolecko a rozetu, ci nieje nadmerne opotrebovana, pripadne ci niesu vylamane zuby a ci nieje retaz prilis nasponovana. Do vymeny primarnej retaze sa pusti len v pripade, ze mas dobry stahovak. Ci mas dobru zmes skontrolujes podla farby sviecok. Olej nemusis davat drahy, M2T super je dobry olej do jawy.


20.05.2012 12:31

Re: Jawa 350-639 Seká sa pri ubratom plyne

Steveo55
 Kávičkár 

Serus... Ak ti škube s motorkou, potom máš pravdepodobne vyťahanú sekundárnu reťaz, ako ti radí JayKey. Rozober to a mrkni na reťazovú sadu, v akom je stave a budeš znova o krok múdrejší. Ďalší problém môže byť aj v primárnej reťazi (vypustiť olej a ľavé veko dole - princíp rozoberania sa dočítaš v servisnej príručke, alebo aj tu niekde na fóre), ale na 95% to bude len sekundárnou reťazou.
Ja som lial do moto kedysi od Esso a aj Shell a žiadny problém. M2T som dával iba sem-tam.
Karburátor by som z toho vypustil, ak ti voľnobežné otáčky držia a nejak výrazne nekolíšu, prípadne, ak sa to nemení ani pri konštantnom zrýchľovaní.


22.05.2012 7:47

Re: Jawa 350-639 Seká sa pri ubratom plyne

Jack
 Kustomizér 

Ikona

Zaujímavé, že nikto nepodozrieva nastavenie zapaľovania a sviečky!?
Samozrejme, že nikto z nás "nevidel" to sekanie na vlastné oči, tak len hádame.
Lebo môže to byť aj tým, že moto po ubratí plynu neodpaľuje, resp. odpaľuje len niekedy, čo by mohlo spôsobovať veľmi nepríjemné trhanie.


22.05.2012 8:28

Re: Jawa 350-639 Seká sa pri ubratom plyne

Janyk6
 Veteránista 

Ikona

No ak ti to seka pri ubrati tak ti zle dopaluje nahromadeny benzín v klukovej skriny a nasavany do valca, trosku nadstav predzapal a predstih a hlavne ocisti alebo najlepsie vymen sviecky...vzduchovy filter urcite vymen. Co sa tyka oleja tak M2T v ziadnom pripade nepouzivaj, to bolo kedysi, dnes je ten olej vhodny len ako PRISADA DO OHNA. Pouzivaj bude ten Shell VSX, Stihl alebo Prosint od Oleo Mac-u. Hlavne nech je vysokootackovy a polosynteticky. Nedymi ti tolko stroj a netvori sa tolko karbonu ako pri M2T.
Do prevodovky pouzivam bud PP90 alebo drahsi od KTM...no ten nie je vhodny pre korkove lamely.

Tak vela stastnych km a keby si mal hocijaky problem sem tu vsetci na pomoci no nie?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Janyk6 (22.05.2012 8:29)


22.05.2012 11:29

Re: Jawa 350-639 Seká sa pri ubratom plyne

streng
 Kávičkár 

Sekundarna retaz skontrolovana a je v poriadku. Je to tak ako hovory Jack a Janyk6. To sekanie je ovplyvnene bohatostou zmesy , cim je zmes bohatsia , tym sa motorka menej seka, no motorka je pridusena, pokial je zmes nastavena tak ze motorka je ziva , tak sa seka pri ubrati plynu. Vcera som sa to pokusal doladit ale neuspesne. Sviecky mam nove objednane z netu objednal som odporucane brisk n15c. V sucastnosti su tam brisk n17c a tie zevraj mozu robit bordel. Vzduchovy fiulter je tiez objednany. Takze ked to vymenim , dam vam vediet ako som dopadol.
Co sa tyka toho oleja tak som kupil valvoline durablend 2t ten by mohol byt celkom ok ?


22.05.2012 20:28

Re: Jawa 350-639 Seká sa pri ubratom plyne

peteka
 Kávičkár 

Ikona

Treba nastavit predzapal mne robilo to iste a podla toho trhania som vedel kedy to treba nastavit lebo sa to same posuvalo.(asi od tych vibracii motora).Nikdy som nemenil olej ani sviečky ani nič a vždy pomohlo nastavenie predzapalu.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil peteka (22.05.2012 20:30)


22.05.2012 20:35

Re: Jawa 350-639 Seká sa pri ubratom plyne

Janyk6
 Veteránista 

Ikona

Valvoline je ok.....a do Jawy idu N15C....hlavne tam nedavaj Yttrium sviecky...tie robia uplnu galibu. Daj predzapal vyssie a nadstav aj predstih a bude to ok. Drzim palce. Potom daj vediet.


22.05.2012 20:44

Re: Jawa 350-639 Seká sa pri ubratom plyne

roman
 Turista 

Ikona

1. Na M2t zabudni.

Shel VSX je uplne v pohode - jazdil na nom kamos a to mal este upravu od TKMoto - zvyseny vykon. Ja som jazdil na ten tvoj novy objav Valvoline Durablend a tak isto som s nim nemal ziadne problemy.

Neviem preco tocis o tom, ze si nastavoval zmes, popravde nie celkom rozumiem co tym myslis,
Jack a peteka ti predsa pekne napisali, ze si mas zostelovat zapalovanie ;-).

A ked si uz vypustil tu brecku z prevodovky tak si mal dat dole kryt a pozriet ako je na tom primarna retaz. Myslim ze bude mat toho uz dost - v najvacsom priehybe sa ti bude dotykat bloku motora.
Inac odporucam skusit prevodovy olej, ktory bude mat oznacenie 80W90 - poznatok od chlapcov z ciech. Neviem kto vsetko taky vyraba, ale ja som kupoval na Lukoil.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil roman (22.05.2012 20:44)


22.05.2012 21:05

Re: Jawa 350-639 Seká sa pri ubratom plyne

roman [dobre]

Keď som čítal, že prevodovka bežala prakticky nasucho, tiež by som zhodil dole aspoň dekel spojky. Je to práca len na hodinku, ani olej nemusíš vypustiť, keď opreš moto cca 45° na druhý bok. Ak máš novodobú zaslepenú batériu, ani ju nermusíš vyberať...

Primárna reťaz aspoň občas mala šancu kontaktovať sa s tou "deci vazelíny" (ak bolo moto naklonené na bočáku...) - ale jej stav aj tak čo-to prezrádza aj o vnútra prevodovky. Ak bude moc vyťahaná, tak vidličky vnútri bežali možno dlhšie nasucho a už to asi budú mať za sebou (spálené, zmäkčené, zodraté...). Ak to seká mechanicky skrz ne a skrz vybehané kolieska (po doliatí oleja vraj je to jemnejšie, ale pretrváva...) - tak to zaváňa prúserom. Pri zadretí motora pomôže reflexívna spojka, ale pri bloknutí prevodovky nepomôže nič... ;-)


23.05.2012 8:06

Re: Jawa 350-639 Seká sa pri ubratom plyne

Jack
 Kustomizér 

Ikona

Chalani, nestrašte ho, veď všetci vieme, že JAWA vydrží všetko - je to super stroj!
Aj to, čo spravil doteraz, bude stačiť na povozenie.
Ak ale bude chcieť od nej viac, tak to je už iná pesnička.
Poznámka: Je dobré, keď je motor v úplnom poriadku. Dôležitejšie ale je, aby kolesá držali stopu, aby nemala vôlu vidlica a kyvka; postavíš sa pred motorku, predné koleso medzi nohy a rukami tlačíš riaditká do jednej aj druhej strany - keď vidla povolí, tak iheď opraviť!; podobne skúsiš hrkanie zadnej kyvky - na stojanie, koleso doprava-doľava.


23.05.2012 9:38

Re: Jawa 350-639 Seká sa pri ubratom plyne

streng
 Kávičkár 

Dakujem vsetkym za odpovede. Pozriem sa aj na to zapalovanie.
Roman: prapac spatne som sa vyjadril, chcel som tym povedat ze na to sekanie ma vplyv aj bohatosť zmesy, respektíve bohatostou zmesy to trhanie dokazem odstranit. Tym som chcel povedat ze to pravdepodobne nesposobuje retaz. robil som to podla tohto navodu www.jawamania.info/technika/detail.aspx?techid=207... Len som narazil na problem ze pokial bohatost zmesy na zohriatom motore povolim o jedno otacku tak volnobeh mam 2000otacok a nedokazem ho znizit.
Co sa tyka mna tak ja som na tej moto pred vymenou oleja najazdil maximalne 100km a to dost setrnou jazdou. Otazkou zostava ako sa k nej spraval predchadzajuci majitel.
Jack: ja dufam ze motor je v poriadku zvuk ma pekny, orpti inym 350kam ktore som si prehliadol u mna tato vyhravala. Konstrukcne vypada byt v poriadku, ale otestujem to podla tvojho navodu. No pri jazde som v tomto smere nepocitil problemi.


23.05.2012 11:30

Re: Jawa 350-639 Seká sa pri ubratom plyne

roman
 Turista 

Ikona

streng - mas clonku original alebo prerezanu? Pise sa o nej v tom odkaze co si dal v bode 2.
Lebo ak je prerezana a ty tam mas 100 trisku ako si pisal vyssie tak budes mat bohatu zmes.

Dalej je otazne ako mas ihlu v karburatore - v zakladnom nastaveni by mala byt na prvom zareze zhora.

K tomu znizeniu volnobehu hm je dost mozne, ze ti prisava falosny vzduch cez gufero takze skus vymenit gufera pod alternatorom na vystupe klukovky k primarnej retazy.


15.06.2012 20:09

Re: Jawa 350-639 Seká sa pri ubratom plyne

streng
 Kávičkár 

Ospravedlnujem sa ze odpisujem az teraz, no skor som sa k tej motorke nedostal. Sviecky vymenene, vzduchovy filter vymeneny. Problem sekania neodstraneny, no sposobuje ho bohatost zmesy. Pri zahriatom motore nie je mozne dosiahnut 1000-1500otacok. Akonahle sa zohreje vystupa volnobeh na 2500otacok. Jedine ako sa mi podarilo normalne nastavit zmes je ze som ju od uplneho dotiahnutia povolil o 0,5 otacky teda o 180 stupnov, vtedy sa da dostelovat aj volnobeh a motorka ide uplne plynulo bez sekania no je trošku lenivejšia. Nakolko by tovarenske nastavenie malo byt 1,5 otačky zda sa mi tych 0,5 strašne málo, a hlavne ked veziem spolujazdca tak to rozbiehanie je velmi pomale oproti tomu ako by som si ho predstavoval , takze to podla mna nie je najstastnejsie riesenie.

Takze co mi ostava teraz? Pozriet sa na tie gufera? popripade moze to robit to zapalovanie ?



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.