Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3393 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28538
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16997)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11541)

Regler Jawa - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuRegler Jawa - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Elektrika.

27.02.2013 19:03

Regler Jawa

tarp
 Bahniak 

Ikona

Zdravím , mám taký problém, odišiel mi regler na dyname(45 W) , kabliky som si odlíšil 61 a 51(M) a chcem tam dať skrinkový regler. Je možné tam dať aj 75 W ak je zapalko 45 W ? ... a ked ho tam budem dávať, treba tu cievočku odpojiť, alebo nahť tam ? ... ak by niekto vedel poradiť nejaký za rozumnu cenu budem rád .


27.02.2013 19:20

Re: Regler Jawa

DuroMT01
 Turista 

Ikona

nazdar. neviem ti poradit priamo, ale tu je toho habadej ...
www.jawamania.info/poradna/default.aspx ;-)


27.02.2013 19:42

Re: Regler Jawa

tarp
 Bahniak 

Ikona

výkon dynama určuje rotor, statory jsou všechny stejný. K 75W rotoru musíš mít příslušnej regler jinak to chodit nebude - elektronickej určitě ne (obráceně to jde 45W rotor a 75W regler, ale zase nesmíš překročit výkon dynama). Snad jsem nenapsal úplnej blábol. K rotorům více zde sudetenjawa.wz.cz/dilna.htm , našiel som toto, je to pravda ?


27.02.2013 22:21

Re: Regler Jawa

josi
 Kávičkár 

Ikona

tarp: regler dynama ma tri funkcie: regulator napatia, spatny spinac a obmedzovac prudu. Obmedzovac prudu chrani dynamo pred pretazenim. Ak das 45W regler k 75W dynamu, nedostanes z neho viac ako 45W. Ak das 75W regler k 45W dynamu, pri zatazi vacsej ako 45W dynamo zhori.


27.02.2013 22:33

Re: Regler Jawa

tarp
 Bahniak 

Ikona

aha už tomu chápem , alé ja nebudem mať z dynama žiadny odber , resp. len krmenie baterky , čo zozere inducka . V tom pripade by s tím nemal byť problém či ?


28.02.2013 7:29

Re: Regler Jawa

karol1
 Bahniak 

Ikona

Ak si si istý , že odber nebude viac ako 45W , tak ťa prúdová ochrana trápiť nemusí a využiješ len funkciu spätného spínača a reguláciu napätia.


28.02.2013 13:24

Re: Regler Jawa

hlad
 Čoprák 

O prúdovej ochrane si sa už dozvedel.
Tá cievočka je odpor. Regulátor má 3 "polohy". V jednej je budiace vinutie pripojené na napatie, v druhej je v strede (nedotýka sa kontaktov) - vtedy je budenie napájané cez ten odpor-cievočku, v tretej polohe je budiace vinutie vyskratovane.

Tie reglery boli 2 typov - s odporom a bez neho. Ten odpor je taká keramická rúrka zospodu reglera. Ak v regleri je, cievočku nezapoj, ak odpor v regleri nie je, cievočku zapoj.


28.02.2013 16:53

Re: Regler Jawa

HonzoSK
 Edvenčr 

ja som asi 3 roky dozadu tiez riesil tento problem, na jawe 250. mam tam blinkre, predne zadne svetla, brzdove svetlo, proste vsetko ako normalna moto. v noci svietim dialkovimi, brzdim a aj blinkre pustam, vsetko naraz a zatial mi nic nezhorelo. neviem co viac este mozes na jawke napajat a naraz pustat, takze kludne daj 75w regler :-)


28.02.2013 19:55

Re: Regler Jawa

tarp
 Bahniak 

Ikona

Tak dneska som spravil celú kabelaz, kúpil 75 W regler, keďže mal odspodku taký červený šulík{odpor} , tak som cievocku napojenu na M vybral, zapojil , a zdá sa že všetko frci ako má , keby mam multimeter , tak aj pomeriam . No uvidíme po testovej jazde , všetkým dik za rady .


28.02.2013 23:45

Re: Regler Jawa

josi
 Kávičkár 

Ikona

HonzoSK: poviem ti, ''co viac este mozes na jawke napajat''. Staci ze budes mat vadnu, alebo hodne vybitu baterku a mozes zhanat novy rotor.


01.03.2013 9:33

Re: Regler Jawa

hlad
 Čoprák 

don't panic

mal 3 možnosti:
1, kúpiť 45 W regler - ale takú možnosť asi nemal
2, kúpiť 75 W regler - kúpil
3, kúpiť wape aj s dynamom - táto možnosť zostáva otvorená, a keď zlyhá alternatíva 2 tak k nej dôjde


01.03.2013 16:06

Re: Regler Jawa

HonzoSK
 Edvenčr 

hodne vybit bterka zoberie 6,5A? O.o


01.03.2013 18:50

Re: Regler Jawa

josi
 Kávičkár 

Ikona

Z takejto zostavy potiahne podstatne viac.
Ked ma baterka nizke napatie, je odoberany prud limitovany len vykonom generatora. V tomto pripade (75W regler) bude odoberat zo 45W dynama vykon 75W, az kym sa nenabije na 60 - 70%. Ten obmedzovac prudu tam nie je z frajeriny.
Ale skusit to treba... (mam 75W dynamo na predaj ;-) )

Upravené 1 krát. Naposledy upravil josi (01.03.2013 18:52)


02.03.2013 10:46

Re: Regler Jawa

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

akoze ja mam ine skusenosti, hoc logika nepusti,ale tak predsa. ked mal brat este 350, neviem aky model, ale vyzerala ako 250-ka, cize okruhly motor, tak tam ten 75W rotor horel jedna radost.regulator bol skrinkovy 75W. ked uz dosli 75W rotory, ahlavne peniaze na ich kupu, tak sme tam dali len to co ostalo, cize 45W rotor,z cz175 deluxe, a ten tam bezal az do konca bez problemov.vybita bateria, nabita, svetla, proste islo to stale bez problemov. aj roztlacenie z tymto rotorom pri vybitej baterii bolo lepsie ako z 75W rotorom.ono moj nazor je ze pri rovnakych rozmeroch rotora tam proste nejde nastrkat hrubsi drot, bez toho aby sa na niecom ubralo, a to nieco bola pravdepodobne izolacia vinutia.to je moja skusenost ako sa choval 75W regulator a 45 W rotor.


17.11.2013 20:58

Re: Regler Jawa

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Nechcem vam kazit radost, ale...
Jawy a CZ z dynamom boli tak trocha omyl vyvoja..
Nastavit spravne regler, ci uz na dyname, alebo externy skrinkovy nieje az tak jednoduche.
Dynamo na rozdiel od alternatora totiz potrebuje prudovu ochranu, ak sa prekroci jeho konstrukcny vykon, alebo sa zkratuje, tak zhori.
Alternator pokial sa pretazi nad konstrukcny vykon, tak dojde k obmedzeniu prudu vdaka prebudeniu mag. polov.

Niekedy staci trvale pretazovanie dynamo "priodjebnut" a to tak, ze sa zavaria medzi lamelami komutatora drazky, alebo odide nejaka cast rotoroveho vinuta.
Okrem ineho, 6V eletrika ma strasne straty vo vodicoch, vdaka tomu, ze potrebuje 2x vatsi prud, ako pri 12V.
Ziarovky na 6V sa zle zhanaju a navyse figu vydrzia, lebo maju kratke a tvrde vlakno, tak sa rychlo uklepu, najma vo vypnutom stave..
Navyse dynama su stavane na relativne vysoke otacky, pri mestskom jazdeni sa baterka prakticky nedobija, potom staci zapnut blinker, zabrzdit a motorka zdochne.


Najlepsie a najjednoduchsie riesenie je v dnesnej dobe nahradit zapalovanie a aj dynamo za alternator VAPE, alebo ine, trebars IMF/VAPE, kde nastane uplna idilka, vdaka tomu, ze vlastne nieje potreba mat vobec baterku, lebo zaplovanie je nezavisle od ostatnej elektriky a nakopnut sa to da aj ked je baterka vybita, alebo chyba uplne.
Obmedzovacie obvody reglera toho magnetta pracuju spolahlivo, nepalia sa ziarovky, nestane sa, ze pri zapnuti blinkra zdochne motorka a tak podobne..
Navyse netreba vobec vysoke otacky na funkciu dobijania a pri trvalo zapnutom svetle to stale stiha dobijat.
Tie systemy sa robia od 100W vyssie.
Odpada aj boj z neustalym stelovanim kladivka a rozstelovavanim, vplyvom zmien teploty a zmeny polohy statora dynama pri natriasani a ohreve od motora.
Cela jawa, alebo CZ sa stava uplne inym strojom, ked sa prestane serkat elektrika a zapalovanie... ostatne problemy pretrvavaju, vymenou elektriky a zapalovania sa nemeni podstata motorky.
Zial nestoji to zas tak malo, aby si to pri nakupe lacnej motorky mohol mlady motorkar dovolit.
Druha vec je, ze ta instalacia ma svoje uskalia a bez istych zrucnosti a znalosti to nemusi viest ku zdarnemu koncu.
Mimo ine, ak uz kupovat Vape, tak jedine 12V, 6V system je na houby, neriesi totiz problematiku ziaroviek a ich odchadzania vpyvom otrasov a problem velkeho prudu pre 6V system.


18.11.2013 15:08

Re: Regler Jawa

tarp
 Bahniak 

Ikona

Merlin , áno alternátor je samozrejme efektívnejší, oproti dynamu. Ale ako si už spomínal na starej jawkke(Čz) si niekto ani nemože toto dovoliť, alebo je to uplne zbytočné. Napr. ja som mal moto do hory, bez svetiel, a ked som spravil na novo elektriku, nový regler , tak som s tím nemal najmenšie problém, riešil som tu len či je tam možné dať 75 ku

Pozri obrázok

ale do mesta s 45 W dynamom by bol asi masaker ... :-)))


09.03.2014 23:26

Re: Regler Jawa

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

45 W dynamo a 75W dynamo maju iste specifika.
dynamo 45W malo regulator nastaveny na maximalny vykon 45W. obvykle regulator byval na statore. (typ z jednou kotvou) 75W dynamo malo v istom obdobi regulator na statore, potom sa zacali pouzivat pre vyssiu spolahlivost regulatory externe dvojcievkove (napriklad CZ 125, 175, jawa 632 a pod.)
Vymenou rotora 75W do statora z regulatorom 45W sa nic nevyriesi, lebo regulator obmedzi prud pri 45W.
Stator je inak rovnaky pri oboch typoch, akorat treba pouzit iny regulator.
Aby sa aspon ciastocne eliminovala poruchovost reglera jednokotvoveho, je dobre pre silnejsie dynamo 75W pouzit elektronicky regler pre dynama wape.
Potom to funguje celkom spolahlivo, ale dynamo je stale len dynamo.
Viem, ze to nieje moc veteransky koser, davat do starych strojov moderne magnetta, ale tie jawy a cz-ty v podstate mali vyriesenu elektriku na houby.
To plati aj o zapalovacich cievkach, kondenzatoroch, ktore odchadzali, aj o prepinacoch, spinackach a pod.
kedysi bolo viac casu na valanie v garazi... :-)))
Dnes, ak existuje lepsia moznost a odstranenie poruchoveho kurvitka, tak nieje o com dlho rozmyslat.
V motoroch jawa, cz, je jeden blby problem, ze cely stator nesuci kladivka zapalovania sa kruti v polobloku a teplom sa meni uhol kolmosti a nasledne aj odtrh a casovanie predzapalu.
jeden motor to robil castejsie, jedenmenej, mozno niektory vobec..
Ale hmota toho statora dynama a teploty ktore panovali pri motore vzdy casom rozhadzali nastavenie predstihu.
Preto to bezkontaktne zapalko a magnetto ma hlbsi vyznam.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.