Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2065 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28554
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17006)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11548)

Gilera XR1 kolísanie ot. a špina z výfuku - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuGilera XR1 kolísanie ot. a špina z výfuku - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Olej.

23.03.2013 15:41

Gilera XR1 kolísanie ot. a špina z výfuku

wojtus12
 Kávičkár 

Ikona

Zdravím. Viem mi niekto pomôcť ? Na mojej Gilere XR1 mám taký problém, že keď som nastavoval karbec, tak som ho nastavil na určité ot. motor pekne šiel, ale po asi 10 naštartovaní mi vybehli ot. ako šialené a musel som ich pomocou voľnobežnej skrutky spustiť... Nechápem ako to je možné, keď som voľnobeh nastavil a po tom naštartovaní vybehli a musel som ich znova spustiť.. V čom môže byť problém ? Na koľko majú byť nastavené ot. ? A ďalší problém, počas zapnutého motora mi z výfuku strieľa olej alebo špina alebo neviem čo to je. Stále sa učím. tak ak by mi vedel niekto poradiť čo s tým, bol by som vďačný. Karburátor Dellorto PHBH 28. Ďakujem.


23.03.2013 17:00

Re: Gilera XR1 kolísanie ot. a špina z výfuku

Xfighter199
 Bahniak 

Ikona

tak karburátor sa nadstavuje zásadne na zoriatom motore,skontroluj aj lanko či nezadrháva,ak máš stále preblém s otáčkami to môže byť aj falošný vzduch,gufero pod zapalkom,klapky atď.
a k tomu oleju z výfuku možno to málo točíš,príliš bohatá zmes,olej z prevodovky,príliš oleja v benzín...ale tak či tak si vyčisti komplet výfuk,keď máš vatu v koncovke tak vymeň aj tú a malo by sa to trochu zlepšit na nejakú dobu...


02.04.2013 17:29

Re: Gilera XR1 kolísanie ot. a špina z výfuku

wojtus12
 Kávičkár 

Ikona

Diky. kolísanie a pod. som už ptm vyriešil, len teraz mám problém, že.. Minule som ju nastavil všetko išlo, klepala asi 10 min. vkuse. Pekne šla, ale potom keď som ju vytočil tak mi zhasla a nechce naskočiť ako keby bola prechlastaná. Tak som vypol kľúč+benzín, plyn naplno prekopol som asi 20x a potom naskočila, ale asi len na 3 min. a potom znova skapala ako keby bola prechlastaná. Neviem čo s tým môže byť.. Karburátor je čistený, nastavený. Za ďalšiu pomoc vopred ďakujem.


03.04.2013 9:03

Re: Gilera XR1 kolísanie ot. a špina z výfuku

dando
 Bahniak 

vysvetlis mi ako si nastavoval karbec????


03.04.2013 10:27

Re: Gilera XR1 kolísanie ot. a špina z výfuku

wojtus12
 Kávičkár 

Ikona

Najprv som ho celý rozobral a vyčistil (všetky trysky a pod.), potom za zohriatého motora som nastavil bohatosť zmesi na cca 1,5ot. a Voľnobeh na 1500 ot. ...


03.04.2013 11:28

Re: Gilera XR1 kolísanie ot. a špina z výfuku

dando
 Bahniak 

a to je podla teba nastavenie? I-GRR

pre teba plati tento postup ALE, 2T ma namiesto srobu zmesi srob vzduchu. takze ked ho odtacas tak pridavas vzduch.

Spravne nastavena privera/ak ju mas/ je nutnostou








- vycistit
- pozriet podla manualu ci su spravne trisky/skontroluj aj ci neboli "cistene" drotom/
- nastavit hladinu plavaka/ov podla manualu
- kontrola vysky ihly podla manualu
- kontrola odtiahnutia srobu zmesi podla manualu
- start motora a nastavenie volnobehu srobom volnobehu
- pojazdenie do 1/4 plynu a kontrola farby sviecky
- doladenie zmesi podla farby sviecky srobom zmesi
- pojazdenie v pasme 1/4 az 2/3 plynu a kontrola farby sviecky
- doladenie zmesi podla farby sviecky vyskou ihly a srobom zmesi /pri hybani ihlou opakuj od
1/4 plynu/
- pojazdenie na plny plyn >:-) a kontrola farby sviecky
- doladenie zmesi podla farby sviecky vymenou hlavnej trisky
- konecne doladenie volnobeznych otacok srobom volnobehu
/Majitelia AC pumpy este ladia rychle otvorenie plynu ale neviem ci ju tam mas/

nakoniec este jemne doladujes zmes srobom zmesi podla seba. ja si ju davam pri starte trocha bohatsiu/koli startu/ a po dobrom zahriati chudobnejsiu/koli reakcii na plyn/
dobry je na to "ladicsky" srob zmesi.
Tento postup treba spravit aj pri vymene vyfuku za otvoreny, vymene filtru vzduchu, vemene kolena vyfuku.

Tento postup je IBA LAICKY, pre toho kto nema poruke dyno a lambda meter





Upravené 2 krát. Naposledy upravil dando (03.04.2013 11:30)


14.04.2013 22:49

Re: Gilera XR1 kolísanie ot. a špina z výfuku

wojtus12
 Kávičkár 

Ikona

Ďakujem za pomoc. Zistil som, že celý problém bol vo sviečke. Mal som tam NGK. Čítal som na jednom fóre ohľadom sviečky, a že NGK keď sa zalejú tak neškrtnú ani za nič.. Tak som tam skúsil dať len obyčajnú brisku a pekne si drží otáčky a neskape vôbec. Čiže problém vyriešený. Zlá sviečka.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.