Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3266 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28570
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17013)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11557)

JAWA 350 632 - Nedrží voľnobeh - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJAWA 350 632 - Nedrží voľnobeh - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Motor, Karburátor.

25.08.2013 18:55

JAWA 350 632 - Nedrží voľnobeh

tymi
 Kávičkár 

Ikona

Zdravím všetkých, mám problém s 632, takže opíšem problém: asi pred rokom som kúpil J350 typ 632, urobil som najnutnejšiu GO - vymenil som krúžky, skontroloval vôľu na kľukových ložiskách, spravil som komplet nové káblovanie, nastavil predzápal na 2,0mm a moto som celú rozobral, očistil a prestriekal..

Keď som ju prvý krát nakopol, motor príšerne klepal ako keby búchal hliník o hliník (piesty o hlavu alebo niečo podobné).. Rozobral som, nič nebolo dobúchané, vše vyzeralo byť ok. Skúšal som spraviť zopár km, ale keď som mal menej ako 3000ot/min. motor vôbec neťahal ale nad 3000 akoby chytil druhý dych a začal postupne krásne ťahať.. (som si na 100% istý, že to nebolo tým že išla na jeden valec a potom keď chytil druhý valec tak už išla) proste keď bol motor v otáčkach tak ťahal parádne a kdežto voľnobeh vôbec nedržal nech som robil čokoľvek-skrutka voľnobehu na doraz dotiahnutá, bohatosť som vyskúšal snáď každú polohu a stále nepomáhalo. Potom som skúšal zväčšiť predzápal a pri 3,5 mm sa buchot značne zmenšil, ťah sa o veľa nezmenil, voľnobeh stále nedrží..

Zistil som, že predchádzajúci majiteľ tam menil karbec a dal tam jikov 2924 čo mal menšiu prírubu, tak som dal presne taký ako má byť 2926 + kúpil som nové obe trysky a ihlu, vše tak ako má byť.. Motor mal citelne lepší ťah, buchot bol taký istý ako potom čo som nastavil predzápal na 3,5mm, a voľnobeh stále nedrží. Skúšal som nové sviečky BOSH nič nepomohlo. Už neviem čo ďalej..

Skúste mi prosím z tohto poradiť čo by som mal ešte vyskúšať.Ja osobne si myslím že ide o netesnosť na labyrinte medzi valcami. Neviete ako by sa to prejavovalo?


07.10.2013 6:51

Re: JAWA 350 632 - Nedrží voľnobeh

LUPI
 Edvenčr 

Ikona

skus vymenit gufera na klukovke.Hlavne to co je za dynamom.Mozno tamadial podtahuje falosny vzduch, z druhej strany kluky je v oleji, tak je menej namahane ale menil by som radsej oba.Alebo najprv skus odmontovat obe vyfuky mozno su zanesene a motor sa dusi.


07.10.2013 8:03

Re: JAWA 350 632 - Nedrží voľnobeh

Miloss350
 Turista 

skus najskor nastavit predstih, ten ma byt v rozmedzi 2.7 - 3.3 mm (2.8 presne). To, ze nedrzi volnobeh moze byt aj tymi guferami, ale aj supatkom. Neni nejake vybuchane to supatko? netrasie sa tam? nezvoni ti to odtial? Mas tam dobre zalozenu ihlu a tu strunu? Ihla by mala byt po zabehu nastavena na 2 zareze z hora.
No a co znamena, ze ti nedrzi volnobeh? Napriklad, ja mam volnobeh nastaveny tusim na nejakych 1200 - 1500 otacok, ked mam nizsie, tak mi to skapina.

Ked si to rozoberal, ten labyrint nebol nejaky volny na tej kluke? Ten buchot moze sposobovat prave on. A vycisti si vyfuky a aj vyfukove kanaly vo valci

no a este jedna vec, ak si kupil nejaky cinsky karbec, moze to robit aj on. Niektore sa nedaju ani poriadne nastavit. Ak nemas, zozen si nejaky stary original


14.10.2013 13:55

Re: JAWA 350 632 - Nedrží voľnobeh

Jack
 Kustomizér 

Ikona

Takéto niečo treba vidieť a počuť, inak sa ťažko radí.
V každom prípade, keby motor klapal a búchal, tak by som nenakopával, ale hľadal príčinu - škoda ho zničiť.
Možno sa nevyhneš totálnemu rozobratiu motora. Predtým by som ale najskôr zhodil hlavy a oba válce a hladal, či príčina nie je niekde tu. Možno tesnenia v hlavách, tesnenie pod válcami. správne otočenie piestov, čisté drážky na krúžky, zámky, správne krúžky, odreté piesty, ojničné ložiská a čapy, kľukovku, stredový kus - myslím, že to povie veľa.
Veľa zdaru!


14.10.2013 22:56

Re: JAWA 350 632 - Nedrží voľnobeh

No podľa toho ako to opisujes ide určite o netesnost stredového labirintu jedným špecifickým znakom je to že je problém z volnobehom nedá sa nastaviť motor rozober a vsimni si presne v tých častiach kde dosada labyrint na bloky či nies u doslova zklepane a zalestene plochy ak áno nsiel si zavadu ale na 90% je to ten labyrint vyrábali ho z malým lisovacim presahom a stačilo že motor 2fe krat rozobrali a zložili a bolo po tesnosti da sa tomu pomôcť ja osbne som 350tkovych motorov robil okolo 1000 kusov a kazdy treti mal ten problém tu je moje t.c. 0949871566 zavolaj my a presne tí poviem ako sa tomu da pomôcť takto písomne sa to zle vysvetľuje volám sa ondro :-)




)))))) :-D už oklo 2000 a prakticky kazdy druhy mal z tým časom


16.04.2014 23:48

Re: JAWA 350 632 - Nedrží voľnobeh

tymi
 Kávičkár 

Ikona

Chlapi tak púšťam sa do opravy, včera som rozobral dynamo a vybral pravé gufero. Je už dosť staré, ale neprepúšťalo. Z vnútra bolo cele čierne, od karbónu a prepáleného čierneho oleja, viď foto č.1. Keď som kontroloval ložisko, všimol som si že sa to vnútorné oko voľne točí na hriadeli, pozrite si to v priloženom videu.

Je zrejmé že tie ložiská potrebujú výmenu, preto som dnes motor odstrojil a rozpolil. Skrutky, ktoré držali kartre v kope, neboli moc pritiahnuté a šli lahunko povoliť, čo som sa aj čudoval. Keď som demontovával pravý blok, stačilo ho len rozlepiť od nanovrstvy silikónu a len som ho voľne rukou stiahol. Žiadne vytláčanie kluky z ložiska, ako by sa malo, ono to šlo úplne samo..
Po otvorení motora som vizuálne kontroloval labyrint a skoro ma šlak trafil. Skrutky M8 ktoré labyrint držia v kope boli úplne uvolnené a vypadnuté na spodku klukovej skrini a labyrint bol rozpolený, viď foto č.2. (takže už vieme odkiaľ to búchanie) Olej ktorý mal najazdené zhruba 500 km bol maximálne prepálený a čierny a naspodku motora bola usadená vrstva bordelu - kovové stružliny a tak. Inak sa zdalo byť všetko ok. Až na stredové ložisko, ktoré je trochu vybité a hučí keď ho roztočím ale nezasekáva sa.

Zajtra chcem všetko počistiť od oleja a odmasniť. Vedeli by ste mi poradiť čo ďalej, čo sa musí kúpiť nové a na čo si mám dať pozor pri skladaní? :-)




Video: [
Video: www.youtube.com/watch?v=0iWa50nDxyE ]

Foto č.1:
Pozri obrázok

Fotoč.2:
Pozri obrázok

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tymi (16.04.2014 23:49)


17.04.2014 20:33

Re: JAWA 350 632 - Nedrží voľnobeh

Jack
 Kustomizér 

Ikona

tymi - pre mňa sú to hotové Jóbové zvesti! Nedajbože, že by to bol môj motor.
1. Podľa mňa si sa nesprávne pustil do polenia motora. Problematická nie je pravá strana, ale ľavá. Ak máš zlé ložisko napravo, určite by som podozrieval (a vymenil) aj ľavé. No a tu býva problém so stiahnutím ozubeného kolieska z kľukovky, ktoré je na kuželi. Určite bude potrebné vybrať kľukovku a skontrolovať ju. Prosím ťa, pamätaj si, že po kľukovke nikdy netrieskaj kladivom - lisovanie môže ľahko povoliť a kľukovka bude excentrická - nepoužiteľná!
Ak teda budeš chcieť stiahnuť kľukovku aj z ľavej strany, doporučujem znova nasadiť pravý kárter, vybrať spojku s rozvodovou reťazou a sťahovákom stiahnuť ozubené koliesko z kľukovky. Ak by si nedal pravý kárter, tak by som sa obával, že sa môže poškodiť uloženie kľukového ložiska.
2. Pretáčajúce sa ložisko na oske kľukovky je (pre mňa) obrovský problém. Znamená to, že terajšie, ale predošlé ložisko bolo zadreté -neotáčalo sa a tak vydralo os kľukovky. Na os je nutné naniesť vrstvu kovu, aby sa ložisko točilo na guličkách a nie na oske. Aké sú na to techniky - to neviem - ešte som to neriešil. Verím, že niekto poradí - možno nejaký sekunďák. Never tomu, že vydraté je ložisko - to je skutočne tvrdšie.
3. Dávaj si pozor, aby si nepoškodil, nepoškrábal os kľukovky pod guferami - to som mal. Škrabanec mi zodral gufero raz- dva.
4. Pri polení si dobre všímaj, kde je aká podložka na oske - hlavne v prevodovke - dobre si označ. Na rozoberanie spojky - pružinky -používam jednoduchú pomôcku - trubku s priečnou drážkou - to by si ale musel vidieť - s ňou ju zložíš aj sám.
Nech sa darí!


17.04.2014 22:59

Re: JAWA 350 632 - Nedrží voľnobeh

tymi
 Kávičkár 

Ikona

Jack - neboj, nerozoberám motor prvý krát, 175 a 250ku som rozoberal snáď 50x a podstata platí aj v týchto motoroch. Kluka je už vonku. Ozubené kolo som stiahol bez problémov a samozrejme bez búchania. Spojka je úplná hračka, rozoberal som ju obyčajnými kombinačkami. :D

Uznávam pretáčajúce sa ložisko je skutočne problém. Myslíš, že to môže byť spôsobené zadretím ložiska? Lebo skúšal som pretáčať aj druhú stranu (od primárnej reťaze) a robilo to to isté, (ale kluku stiahnuť išlo iba sťahovákom) a dokonca som to skúšal aj na ložisku za spojkovým košom a deto, tiež sa pretáčalo. Keby vymením všetky ložiská za nejaké s vyšším lisovacím presahom (dúfam, že také existujú) a poprípade by som ich podlepil sekundovým, nemohlo by to stačiť?
karol1 mi poradil, že treba rozlisovať kluku a vymeniť čapy. Áno, je to najoptimálnejšie riešenie, ale naskytá sa otázka či sa to vôbec oplatí, či ni je lepšie zohnať funkčný polomotor, poprípade zachovalú kluku? :-)


18.04.2014 7:17

Re: JAWA 350 632 - Nedrží voľnobeh

karol1
 Bahniak 

Ikona

prosím pekne ponížene , vysvetlí mi konečne niekto , kde má jawa 350 rozvody , keď má vraj rozvodovú reťaz????????
Viem o primárnej reťazi v motore , ale rozvodovú som v 350-tke ja osobne ešte fakt nevidel. A to som za štvrť storočia nejakú tisícku týchto motorov mal pod rukami.

lepiť sekunďáčom - to nemôže byť myslené vážne , či?

vydretie pod ložiskom - bežná vec pri kľukovkách , ktoré boli do motora osadené špatne vycentrované. Treba pozrieť aj uloženie stredového dielu (čela) v kartroch , ak je v kartroch od neho drážka , tak buď druhé kartre , alebo čelo bez vybraní , aby sedelo v kartroch na celej šírke - péraky a prvé kývačky mali také čelo.

vydreté je pod ložiskom , takže je normálne , že pri sťahovaní ložiska cez nepoškodený priemer pod guferom , ide ložisko ťažko. Čo zároveň znamená , že chyba nie je v ložisku , ale v hriadelke. A len tak pre úplnosť, Jawa používala pri krajných čapoch 3 rôzne lisovacie priemery do zotrvačníkov , takže čapy majú lisovací priemer 25.44 alebo 25,54 , alebo 25,63 mm - miery namerané na vylisovaných čapoch z kľukoviek , preto si na čapoch, ktoré vyrábam ,nechávam lisovací priemer neobrúsený a dobrúsim ho vždy podľa toho , aký potrebujem.

Trubka s priečnou drážkou - áno a ešte doplnená navarenou priečnou guľatinkou , čiže Téčko , aby sa lepšie držala.


22.04.2014 23:37

Re: JAWA 350 632 - Nedrží voľnobeh

tymi
 Kávičkár 

Ikona

Áno jasné nemá rozvodovú, ale primárnu reťaz. Asi sa Jack pomýlil, ale predsa veď vieme čo myslel. :-)

Sekunďákom nie, ale kamarát mi vravel, že existuje nejaké lepidlo na skrutky a na zaistenie ložiska voči axiálnemu pohybu. Oni to skúšali na kombajne na napínacej kladke a ževraj to drží už 3roky. Neviem čo je to za lepidlo, ale ževraj by to udržalo, že ja tam nemám veľkú vôľu.


karol1 dá sa tá kľuka spraviť u vás v servise? Nevieš mi povedať koľko by to zhruba vyšlo €, výmena stredového ložiska a dolných ojničných ložísk? Či už ceny so súčiastkymi (ak máte vlastných dodávateľov), alebo aspoň cena za robotu keď dodám súčiastky ja.

PS: áno to Téčko je na to najlepší nástroj, s tým to musí spraviť snáď každý antitalent :-)


23.04.2014 6:02

Re: JAWA 350 632 - Nedrží voľnobeh

karol1
 Bahniak 

Ikona

zrejme mal na mysli Loctite 648 - len mi prezraď , ako zabezpečíš , aby si mal po jeho použití ložiská "v jednej lajne"
Kľuky samozrejme robím , ale cena po obhliadke.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.