Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3339 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28534
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16994)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)

Vybijanie a vymena baterie - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVybijanie a vymena baterie - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
06.02.2014 10:34

Vybijanie a vymena baterie

Bobot
 Čoprák 

Ikona

Caute mam problem s bateriou. Mam Kawasaki 1500 a mam v nej 14 Ah bateriu Yuasa YTX16-BS
Ked jazdim na motorke do 2 tyzdnov je tazsie a tazsie motorku nastartovat az nakoniec uplne zhasne. Meral som ci bateriu dobija a vsetko bolo v poriadku. Bateria nie je v motorke originalna a tak neviem ci nie je problem tam ci je bateria dostatocna.
Bolo mi vsako povedana ze ak bude bateria prilis slaba nenastartujem a ak moc silny nestihne mi bateriu dobit.
Preto potrebujem poradit aka bateria by bola optrimalna na moju motorku. Dakujem !


06.02.2014 11:41

Re: Vybijanie a vymena baterie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

aka stara je ta baterka?

dobit stihnes aj bateriu z auttobusu, toho by som sa nebal. Alternator mas stavany na taku zataz aku motorka ma spotrebu + nejaka rezerva, ktora sa premeni na teplo, ked ju netreba. Problem by mohli robit:
-nejake priliz silne pridavne svetla, ze by uz alternator nestihal dobijat. Ale to je nepravdepodobne.
-medzizavitovy skrat, sice dobija, ale slabo
-alarm, ktory moze vybijat baterku, ked moto nie je nastartovana
-ale moze byt, ze ta baterka je uz stara, alebo bola dlho vybita, pripadne odlozena vybita na mraze....
-alebo nieco ine...


06.02.2014 12:56

Re: Vybijanie a vymena baterie

fryvald
 Čoprák 

Ikona

Cau, typ baterie by si mal mat v poriadku. Skus ju nabit naplno a zmeraj vtedy napatie. Pokial bude mensie ako 13V, poobzeraj sa po novej.
Ja som mal este problem, ze baterka aj el. v poriadku, len som mal zoxidovane celuste na kontaktoch. Po ich vymene uz islo vsetko ok.

PS: Nabija ti bateriu OK vtedy, ak pri nastartovanom motore pod zatazou (zap. svetla) ti merak ukaze aspon 13V (U mna skoro 14).


06.02.2014 17:54

Re: Vybijanie a vymena baterie

Laci38
 Turista 

Ikona

Mne dvojrocna Yuasa vypovedala, uz som si myslel ze motorka bude vadna ked mi to vybija. Kupil som novu bateriu, vsetko bez problemov, aj mesiac odstavene moto nakopnem na prvy pokus.


06.02.2014 19:05

Re: Vybijanie a vymena baterie

elcabra
 Kávičkár 

Ikona

pridavne svetla to robia, nenahadzuj ich na stretavacie ;) podobny problem sme doma tiez riesili


06.02.2014 22:42

Re: Vybijanie a vymena baterie

ksichtik
 Čoprák 

Ikona

mojko,ak sa zimy nebojíš tak sa zastav u mňa,mám doma skoro funglovku plne nabitú,môžeš nahodiť a skúsiť,pokial moju do laku dám >:-)


07.02.2014 0:27

Re: Vybijanie a vymena baterie

amper
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Bobot, akákoľvek batéria (auto, moto), keď sa nejakým spôsobom vybije, je ju potrebné nabiť nabíjačkou, atlík ju nedobije na plný výkon.
Ak si ju nabil a nedrží aspoň na ustálených 12,8-6 V, tak je treba ju znova vybiť na 10,5 V a potom znovu nabiť, to je prvá pomoc pre akúkoľvek +ľ V batériu. Ak si toto skúsil a napätie klesá tak asi skončila.
Mám merač na baterky pod záťažou, obvykle mi každú baterku zatiaľ dobre premeral, tak ak by si mal cestu okolo BA, tak mi napíš SS, ja Ti ju odskúšam, potom ju môžeš s kľudom vyhodiť do zberu.


07.02.2014 8:45

Re: Vybijanie a vymena baterie

AMIS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

pre istotu si skontroluj všetky poistky , na talianovi som vymenil dvakrát baterku čo ju došľahalo až do mrtva, nabíjanie ukazovalo v norme a nakoniec to bolo v 40ke poistke ktorá bola vyhorená. Od výmeny rok na baterke nevybíja sa a štartuje bez zaváhania


07.02.2014 9:10

Re: Vybijanie a vymena baterie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

amper: preco si myslis, ze treba vybitu baterku dobit?
Ja netvrdim, ze to je zly postup. Urcite tym nicomu neublizis, ale "zdrave"dobijanie si s tym poradi.

Na transalpe som dosiel jedno rano do prace, zabudol som vypnut vyhrievane rucky, vybila sa mi baterka. Ked som siel z prace, len cvaklo relatko, baterka ani motor nevladala pretocit. (oxfordy vraj maju ochranu proti vybitu akumulatora :-D ).
Tranda som roztlacil, dal som si hned cca 100km po okreskach.... Motorka dalsi den normalne startovala. Baterka ja v motorke este povodna (2006).


07.02.2014 9:25

Re: Vybijanie a vymena baterie

amper
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Janoval, tiež som si voľakedy myslel, že batériu dokonale nabije altík, ale...., pár kamarátov niekedy príde, zavolá, že sa im vybila baterka, nieje problém nabijem a dočasne funguje, ale ....

Konzultoval som tento problém s viacerými autoelektrikármi, ktorí majú čo-to za sebou a každý sa zhodol v tom, že väčšina majiteľov áut si za to môže sama, hlavne vtedy ak batériu vybije, riešia to tak, že auto roztlačia , prípadne naštartujú káblami a vtedy ani nevedia, že svojim konaním skracujú životnosť batérie.

Tu som našiel niečo o tom:
podkapotou.zoznam.sk/cl/1000618/1331216/-Odisla--vam-ba...


07.02.2014 9:44

Re: Vybijanie a vymena baterie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

No je pravda, ze ten alternator vybitej baterke ustedri slusny prud a cast elektrolytu moze vyfucat. Dalsi problem je, ak tu baterku nechaju vybitu dlho, to tiez dost tej baterke uskodi.

Ale toto nebude tento pripad. Ze motorka ide a po dvoch tyzdnoch nechce nastartovat. Podla mna tu jednoznacne nestiha dobijanie. Bud koli vadnemu alternatoru, alebo privelkej zatazi navesanej na motorke. Alebo su niekde zle, uvolnene, zaoxidovane kontakty, ako uz niekto spominal.

Aj keby ta baterka uz bola stara/slaba, tak vzdy by ju ten alternator vedel dostat aspon do toho pociatocneho stavu, ze by normalne startovala.

Keby bola ta baterka zla, tak by nestartovala dobre od zaciatku...alebo uz ten druhy treti start by bol problematicky....


07.02.2014 10:04

Re: Vybijanie a vymena baterie

amper
Darca Krvi  Turista 

Ikona

všetko sa dá v dnešnej dobe odmerať, ak altík dáva to čo má, treba hľadať inde. V tomto prípade by som ja, ako prvý bod skúsil baterku, potom pokračujem ďalej ... ale to je môj názor ;-)


09.02.2014 20:55

Re: Vybijanie a vymena baterie

Bobot
 Čoprák 

Ikona

Dakujem Vam moc za odpovede urcite este niektore rady vyskusam


10.02.2014 12:29

Re: Vybijanie a vymena baterie

dando
 Bahniak 

zober tu bateriu predajcovi na reklamaciu. mal som v poslednom case uz tri YUASy ktore klakli do dvoch tyzdnov.


11.02.2014 17:55

Re: Vybijanie a vymena baterie

trucktor
 Turista 

Ikona

bobot, baterka odchadza, je len otazka casu kedy nenatocis na druhy den, nie o tyzden, filozofie o nich su nekonecne, nepochybne dost pravdive, ale zaver jednoznacny- potrebujes novu


12.02.2014 9:50

Re: Vybijanie a vymena baterie

milando
 Turista 

Ikona

Stala sa mi zaujímavá vec. Keď som v roku 2011 kúpil FZ1 r.v.2008, bola tam pôvodná Yuasa YTZ14S. Kúpil som ju v jeseni, najazdil som na nej už iba veľmi málo km. Batériu som pred zazimovaním vybral. V strede zimy som ju chcel invertorovou nabíjačkou nabiť, ale pri pripojení nabíjačky mi nabíjačka zahlásila chybu článku a odmietla nabíjať. Kúpil som druhú a tú pravidelne cez zimu vyberám a niekoľkokrát za zimu ju nabíjam nízkym prúdom s funkciou údržby a zopárkrát som tam pripojil aj starú Yuasu iba tak, či sa náhodou nespamätala ale furt to isté. Potom som to už nerobil, bral som, že je mrtvá a staral som sa už iba o novú. Teraz som opäť spravil to isté s novou batériou (motostart) a objavil som aj starú Yuasu (po 2 a pol roku). Po nabití novej som len tak z pasie dal na nabíjačku aj Yuasu a nabíjačka ju začala nabíjať. Nechal som ju pod nabíjačkou celú noc a dnes ráno sa javí všetko OK, batéria nabitá na plnú kapacitu a nabíjačka už je prepnutá do stavu "údržba". Ešte vyskúšam, ako bude držať kapacitu. Bolo by zaujímavé zistiť, že vstala z mŕtvych. Nič to nemení na tom, že budem jazdiť na novej a určite nebudem skúšať šťastie so starou. Nechám ju chvíľu odležať a neskôr jej odmeriam napätie s tým, že tam dám napríklad H4, aby som videl pokles napätia pri záťaži. Ak bude držať napätie, tak tomu nebudem rozumieť. Ak ju bude strácať, tak je všetko OK a zázraky sa nedejú.

Dôvod úpravy: oprava - rok výroby

Upravené 1 krát. Naposledy upravil milando (12.02.2014 9:51)


12.02.2014 16:18

Re: Vybijanie a vymena baterie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

milando: zazraky sa nedeju. Tu staru baterku si mal pravdepodobne hlboko vybitu. Nabijacka si koli nizkemu napatiu myslela, ze je prerazeny jeden clanok, tak nenabijala. Ak si ju aj teraz nabil, ale baterka bola 2 a pol roka hlboko vybita, tak ziarovku ti na par hodin rozsvieti, ale na startovanie to uz asi nebude....


12.02.2014 18:58

Re: Vybijanie a vymena baterie

milando
 Turista 

Ikona

janoval, bateria mala po pripojeni nabijacky 12,4 V. Na nabijacke je digitalny voltmeter.


21.02.2014 0:40

Re: Vybijanie a vymena baterie

Fezoj1961
 Čoprák 

Bobot, zopár testov:
@odpoj jeden kontakt na baterke odmeraj pretekajúci prúd smerom do motorky - samozrejme pri vytiahnutom klučiku zapalovania a vypnutých spotrebičoch - ak niečo ide...teda prúd - máš niekde skrat, alebo nejakého žrúta čo si neodpojil - už nad 150 mA skratový prúd a baterka sa za pár dní vybije. Alarm, alebo iná pfacina.
@pripoj merák na meranie napätia na oba kontakty baterky, naštartuj a sleduj napätie najmenej 13,5 V, ak viac, tak je dobre. Pripájaj vždy samostatne jednotlivé spotrebiče a sleduj čo robí napätie, blinkre nevynímajúc, ani brzdu, húkačku, dialkové, proste všetko vylučovacou metódou. Ak ti pri niektorom klesne napätie výraznejšie - teda pod tých 13,5 až pod 12,8 tak je problém. toto skúšaj aj pri rôznych otáčkach.
Niektoré motorky dávajú pri bežnej prevádzke aj okolo 14,8 až 15,2 V tak sa nelakaj.
@ očisti kontakty na regleri aj ten, ktorým je regler priskrutkovaný k rámu - hliníkový chladič reglera obvykle skoroduje, prípadne tam vymeň skrutky.
@ ak máš Xenon, skontroluj kontakty a izolácie káblikov hlavne ten VN káblik
@ to isté urob u LED lampičiek a blinkrov.
@ ak máš možnosť, požičaj si regler a vyskúšaj výmenu.

Baterka je posledná vec, ktorú môžeš kúpiť hocikedy - teda ako ti chlapi radili pred tým a odo mňa v prípade úspechu vo všetkých testoch a opatreniach je to rada posledná.

Cia!


21.02.2014 8:50

Re: Vybijanie a vymena baterie

dando
 Bahniak 

trocha ta opravim. skratovy prud rozhodne nie je v mA ale v A


21.02.2014 9:13

Re: Vybijanie a vymena baterie

josi
 Kávičkár 

Ikona

dando: nebol myslený skratový prúd, ale trvalý odber. A 150 mA je veľa. Všeobecne sa udáva ako bezproblémový trvalý odber 0,6 násobok kapacity v mA - v tomto prípade 8,4 mA. Pri vyššom trvalom odbere sa batéria postupne vybíja, aj keď sa s vozidlom bežne jazdí (spravidla sa z batérie odoberá viac energie, ako sa do nej dodáva.


21.02.2014 23:48

Re: Vybijanie a vymena baterie

Fezoj1961
 Čoprák 

Chlapci, dakujem, že ste v strehu v zápale veci.
Nebol myslený ten typický skratový prúd, ale prúd ktorý tečie ak je niečo v skrate. Niečo niekedy veľmi nanápadné a bežne neodhaliteľné, čo spôsobuje vybíjanie baterky v kľude motorky - a teda aj pri jazde...
Bobot, ešte som zabudol.
Skontroluj si cestu od reglera podľa schémy cez všetky prepojovacie konektory až k baterke - ako plus, tak minus. Prečisti alebo prestriekaj nejakým kontoxom všetky dostupné konektory - rozpoj, strekni, spoj....
Motorka nie je auto a obvykle tam lieta plus aj minus hore dole krizom krazom cez celu masinu, preto nemaju motorky elektrikari v oblube. Japonci su v tomto supermachri...je tam pet svetiel a 3 km kablov desiatich rooznych farieb...
dando viem co myslis, obaja mate pravdu !

Helov !



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.