Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4394 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26376
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15912)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10464)

Problém s MZ 251 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuProblém s MZ 251 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém.

03.06.2014 23:55

Problém s MZ 251

Kubo111
 Kávičkár 

Zdravim. Mam problem so svojou MZ ETZ 251. Motorka startuje bez problemov motor sa da vytocit na vsetkych prevodovych stupnoch ale iba na stojane so zdvihnutym kolesom. Ak motorku zatazim tak sa nepohnem ani na jednotke, mozno ak sa budem odrazat nohou. Uz mi do toho sprtali nejaki mechanici vrtali sa v zapalovani a dalsich veciach vysledkom je akurat to, ze motorka ide este horsie a obcas zacne strielat z vyfuku. K problemu doslo tak, ze jedneho dna som na asi 150 km ceste zacul nejaky cudny zvuk z motora a odvtedy motorka nechcela poriadne tahat ked sa zohriala. Isla iba za studena aj to nie uplne dobre a ked sa zohriala ledva potiahla 50km/h na 3ke. Postupom casu sa to zhorsovalo tak som zasiel za jednym mechanikom ktory mi v motorke vymenil piestnu sadu. Od neho som vsak motorku priniesol v ovela horsom stave - v takom ako som opisal na zaciatku. Tvrdil mi, ze to bude asi nieco s elektrikou ale ze sa do toho nevyzna ze to mam urobit inde. Dalsi mechanik sa vrtal ako som spominal v tom zapalovani motorku kompletne rozladil a teraz mi motorka stoji a neviem kde ju dat opravit a ani co jej vlastne je. Neviete niekto poradit co vlastne tej MZ je? Alebo nepoznate nejaky dobry servis (PO, KE), kde by si s tym vedeli poradit? Dakujem za vsetky reakcie.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kubo111 (03.06.2014 23:58)


04.06.2014 22:46

Re: Problém s MZ 251

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Odborníci sem odborníci tam , vyzerá to tak že tebe asi šmýka spojka :-)


04.06.2014 22:51

Re: Problém s MZ 251

matoj
 Turista 

Ikona

mas to trocha daleko...ale ozvi sa tu: www.motoservis.ofirme.sk/ a moto bude uz isto funkcna


04.06.2014 23:03

Re: Problém s MZ 251

DOHC555
 Edvenčr 

Ikona

Ked ju zatazis, tak ide do otacok ale nepohne sa? Alebo ju dusi a nepohne sa?
To je rozdiel...


04.06.2014 23:34

Re: Problém s MZ 251

Vavro
 Kávičkár 

nazdar.Za predpokladu ze ti smyka spojka je najpravdepodobnejsie ze mas vyskoceny spojovy kos.On je tam totizto uchyteny na konus bez neakeho zabezpecenia (podobne ako na stojanovej vrtacke apod. ) a ked to vyskocilo a smykalo tak uz bude poskrabany a nebude dobre sediet,tym padom je na vymenu.Mal som tento problem s MZ 251 ,po naklepnuti na miesto za studena drzal a potom ked sa zohrial motor ,kos vyskocil z konusu a smykalo zas,neviem asi tepelna roztiaznost kedze kluka je zelezo a kos hlinik ale to je jedno.Skusal som vnutorny konus na spojkovom kosi prelestit aby tam neboli ryhy,ale nepomohlo.Ak je to toto tak dnes uz nieje problem to zabezpecit neakym lepidlom od loctite(mozno pomoze).Dobre si pamatam ked som to rozoberal 4x za den a bolo to o nervy.Daj potom vediet co ako.


05.06.2014 14:18

Re: Problém s MZ 251

Kubo111
 Kávičkár 

DOHC555
Nepohne sa...motor zadusi a zdochne. Na stojane ako som uz pisal s tym problem nie je. Vsetky rychlosti normalne zaradim a koleso sa toci.


05.06.2014 14:21

Re: Problém s MZ 251

Kubo111
 Kávičkár 

Marek750 a Vavro
Motorka zdochne a nepohne sa. Moze to byt teda spojka?
matoj vdaka ale to je straasne daleko pre mna


06.06.2014 0:04

Re: Problém s MZ 251

DOHC555
 Edvenčr 

Ikona

Ked radis na zemi 1 rychlost ide rychlost pekne zaradit alebo cez zuby?
-spojka ti vypina pekne?
-pri zaradenej jednicke a vymacknutej spojke ma tendenciu ist dopredu?
Pre spravne nastavenie by trebalo pozriet:
-nastavit spravne predzapal
-spravnu hodnotu sviecky
-privod ku vzduchovemu filtru, ci nie je zaneseny
-od vzduchoveho filtra ku karburatoru
-skontrlolovat prietok palivoveho kohutika
-ak je moznost vyskusat prehodit druhy funkcny karburator z MZ 251
-ak nie je problem tak:
-komplet precistit karburator aj trysky
-nastavit ihlu na spravny zarez
-nastavit supatko na sitici
-nastavit plavakovu hladinu
-nastavit volnobeh+zmes pri zohriatom motore!!!
-odpojit prepadovu hadicku
-vycistit vyfuk
-je tam pravny piest, aky tam ma byt? Rozmer? Valec sa aj honoval? Je dobre otoceny piest? Kruzky?
-kluka sa otaca lahko pri vymontovanej sviecke?


06.06.2014 9:52

Re: Problém s MZ 251

Kubo111
 Kávičkár 

Takze nastali trosku zmeny...na kluke bol vymeneny semering a motorka sa stala pojazdnou...ALE!
Pri rozjazde na jednotke musim vytocit motor na strasne vysoke otacky aby som sa vobec pohol a musim si aj pomahat nohou. To radenie ako si sa pytal tak pri zaradeni jednotky to mierne trhne ale to mi robilo stale a cez zuby to ide az teraz ked sa pri strasne vysokych otackach rozbieham...nerobi to stale. Pri zaradenej jednotke motorka nema tendenciu ist dopredu ale na stojane pri zaradenej jednotke a vymacknutej spojke sa koleso tocit neprestava.
Motorka teraz sice jazdi ale nema dobry vykon jedine na dvojke a trojke sa znej da dostat vykon ale ide maximalne 90km/h a to sa musim velmi dlho rozbiehat ale 5 uz nezaradim pretoze ju motor nepotiahne.
Predzapal je nastaveny, sviecka uz bola vymenena niekolkokrat, ten privod ku vzduchovemu filtru? Neviem kde ten privod je. Palivo tecie dobre a nahradny karburator nemam.
Karburator bol nastaveny a taktiez bol vycisteny aj vyfuk. Piest je spravny aj rozmerovo ci je otoceny dobre tak snad ano kruzky su ok a s valcom sa nerobilo nic menila sa iba piestna sada. Kluka sa otaca lahko.
Vcera som si este vsimol ze zo spodku ramu, presne v strede kde je dierka mi isiel vyfuk neunika mi tam niekde tlak?


11.06.2014 8:38

Re: Problém s MZ 251

Hazmen
 Edvenčr 

Pozri sviečku akú ma farbu ...zistia či mas dobrú zmes,
A kompresia je dobrá? Nezmensila sa náhodou?


04.07.2014 11:50

Re: Problém s MZ 251

Kubo111
 Kávičkár 

Motorku som odniesol do servisu, ktory sa specializuje na jawy, babety, mz a tak...Kedze mi predchadzajuci mechanik tvrdil, ze meral kompresiu a ta bola ok tak som tuto moznost vylucil. Vcera mi vsak volali zo servisu, ze za 30 rokov co robia tieto motorky sa este nestretli s tym co videli ked merali kompresiu pri mojej MZ. Namerali 0 a rucicka sa ani nepohla. Je teda jasne ze treba vybrus. Okrem toho vsak motorka striela do vyfuku a typek mi tvrdi, ze mi nemoze zarucit plnu funkcnost motorky po vybruse, kedze tam je este nejaky problem v elektrike, preto sa mam rozhodnut ci to ma davat robit, lebo vraj bude mozno este treba vymenit zapalovanie co stoji okolo 200 eur. Nevyznam sa v tom tak mi niekto neviete poradit co moze sposobovat strielanie do vyfuku? Je to taka vazna vada, ze sa preto vymiena na motorkach zapalovanie? Typek v servise vyzera byt seriozny ale ludia su vselijaki a nechcem byt oklamany a zbytocne preplacat. Viete mi poradit ako to mam riesit?


04.07.2014 12:17

Re: Problém s MZ 251

karol1
 Bahniak 

Ikona

200eur zapalko na MZ ??? pozlátené?
www.sim-ba.sk/media/eshop/images/item1550...

S kompresiou "0" by si to nenaštartoval ani na roztlačenie ... už od poklesu na 6atm nastávajú problémy so štartovaním .

??tesnenie pod hlavou ?? - aký je stav

Nehrdím sa titulom "špecialista na MZ" , ja som ich len tíško zopár prevŕtal na 300 , zopár prerobil na 8kanál (180km/hod nameraná maximálka) , ale dovolím si tvrdiť , že máš "šťastie" na tárajov.....


04.07.2014 12:21

Re: Problém s MZ 251

Kubo111
 Kávičkár 

jedna sa o zapalovanie vape...toto co si poslal ty je iba tyristor
akoze fakt sa do elektriky nevyznam strielanie do vyfuku je zavada, pri ktorej sa musi menit cele zapalovanie??...nestaci nieco nastavit?
motorka startuje na kop len sa s nou neda pohnut bez toho aby som si pomahal nohami a motor vytocil na velmi vysoke otacky...2 3 4 tahaju celkom schopne 5 je zbytocna nepotiahne ju vobec
tesnenie pod hlavou bolo vymenene, ale ovtedy bola hlava dole uz niekolkokrat neviem v akom stave je teraz


04.07.2014 18:25

Re: Problém s MZ 251

karol1
 Bahniak 

Ikona

VApe si buď zatiaľ nespomínal , alebo som prehliadol , len nechápem , načo ho tam niekto implantoval.
A predzápal treba zmerať stroboskopom.


04.07.2014 22:19

Re: Problém s MZ 251

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Ja teda neni som nejaky mechanik, ale podla mna, ked ti spravia tu kompresiu, tak to na 99 percent prestane aj strielat do vyfuku, lebo u dvojtaktu ked neni kompresia, tak fuka zmes spod piestu nielen cez kanale nad piest, ale aj popri pieste do zvodov a potom sa zmes zapali a buchne.
Dovi, co ti tam ten expert vtedy vymenil, tipujem, ze si zalomil kruzek a je aj poskrabany valec, takze treba vybrus, ked ovsem neni vylomene kus z kraja niektoreho z kanalov, to by bolo treba novy valec. U tej motorky to nemoze byt zadna veda, valec a piest rozhodis na stojane pred cinzakom za par minut a hned vis, co temu je.


05.07.2014 21:06

Re: Problém s MZ 251

Kubo111
 Kávičkár 

Valec je doryhovany jednoznacne treba vybrus. Problemom je vsak to strielanie. Nesposobuje to nieco s elektrikou? Pretoze pokial sa mi mechanici nehrali s predzapalom tak motorka nestrielala vobec a bola zlozena s tym istym valcom a piestom ako teraz.


06.07.2014 0:08

Re: Problém s MZ 251

dando
 Bahniak 

daj to niekomu normalnemu. kktom co si to daval doteraz by som spravil krasnu reklamu zverejnenim kto to je. nechapem ako moze niekto povedat ze ma 0 kompresiu a pritom nastartujes :-O

ty tusim mas talent na vyhladavanie najvecsich FUSEROV na trhu.

Neskusaj nic dalej a rovno poosli motor karolovi lebo tuto sezonu jazdit nebudes.

Ale ak odhliadnem od tych trapkov mechanikov tak by ti najskor stacilo doladenie predzapalu a mozno este zmesi

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (06.07.2014 0:09)


06.07.2014 6:28

Re: Problém s MZ 251

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Ono to mohlo byt myslene obrazne, jakoze kompresia nulanulanist, ale to je jebno, nechapem, jak moze nekdo opravit nekemu motorku s tym, ze elektriku nerobim, kua, sak raz zeberem zakazku, tak vratim funkcny celok, popis zavad, prac a pouzitych dielov a spotrebaku, stare diely vratim, popripade este ukazem, kde bola chyba a co to sposobilo. Jak moze byt nekdo takytok fuser a este za to brat prachy? Okamzite by som ho zverejnil, aby sa ludia nedali nachytat.


06.07.2014 13:55

Re: Problém s MZ 251

Kubo111
 Kávičkár 

dakujem za reakcie chlapci ale stale som sa nedozvedel odpoved na otazku, ze pokial by toto strielanie sposobovala elektrika bolo by nutne menit cele zapalovanie a nedalo by sa to opravit? povedal mi ze mohol by potom este vymenit cievku ale keby ze nepomohlo tak by trebalo komplet nove zapalovanie


06.07.2014 16:59

Re: Problém s MZ 251

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Nikto ti tu neda relevantnu odpoved, pretoze to by clovek musel ocut a videt. Mne strila intros do vyfuku normalka, hlavne ked je studeny, proste nepravidelny chod, vypluje nespalenu zmes do rozzeraveneho zvodu, ktory je skoro hned po nastartovani schopny zapalit zmes a uz je to.
Aj tak sa ale pokusim odhadnut - elektrika to nebude, skor chudobna zmes, treba vycistit a nastavit karburator, kukni sviecku, jaku ma farbu, ale to zas zbadas az po cca min 50km, takze fakt je tazko radit, ked to clovek nevidi.
V prvom rade daj do poriadku valec a piest, ked to budes mat, ries elketriku.


06.07.2014 17:01

Re: Problém s MZ 251

dando
 Bahniak 

naco vobec pocuvas jeho reci po tych blbostiach co ti natrepal.

vymen rovno vsetko a este mu nezabudni nechat aj tringelt .

takych ako ty musia tyto fuseri milovat.

ZANES TO NIEKOMU NORMALNEMU A NA DRUHY DEN SA VOZIS


06.07.2014 20:55

Re: Problém s MZ 251

Kubo111
 Kávičkár 

pokial by strielanie sposobovala len chudobna zmes to by bolo este ok...no rozhodol som sa ze mu zavolam aby urobil vybrus a motor pretesnil...dufam ze to uz potom bude ok...inak lahko sa povie ze to zaniest niekomu normalnemu pretoze ja nemozem vediet kto aky je a tieto stare masinky uz len tak hocikto neopravuje
inak este otazka kolko asi tak moze stat vybrus s novou piestou sadou a pretesnenie motora? aby mi nezadelil nejaku prehnanu sumu...chcem mat priblizne predstavu kolko to stoji


07.07.2014 0:17

Re: Problém s MZ 251

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

motocykle.bazos.sk/inzerat/39242536/MZ-ta-na-predaj.php
a mas po probleme


07.07.2014 7:57

Re: Problém s MZ 251

Geofrey
 Kávičkár 

Keby to bolo zapalovanie, tak citis, ze netaha, lebo vynechava cyklus obcas. Ak ide pravidelne a nevies sa ani rozbehnut, ci netaha, tak k tomu len osobnu skusenost z J 350: malo benzinu v karburatore z dovodu nedotekania z nadrze. V tom pripade som sa aj ja musel odrazat nohou na rozbehu a ani zaboha to nechcelo ist. A zrada bola o to pikantnejsia, ze obcas z nadrze tieklo, obcas nie, takze tazko odhalitelne. Jedine cele rozhodit a komplet ventil precistit do najmensej suciastky.

Moj tip je, ze mas problem so zmesou, nic viac (ak je zapalko spravne nastavene - predzapal). A nejaka ryha vo valci nema taky vplyv, ze nemozes zaradit 5-ku, lebo ju neutiahne. To by musel by motor total vo WC. Simeringy na kluke treba vymenit obidva, ked uz.

Strielanie:
- do vyfuku - zmes bohata
- do sania - zmes chudobna

Shop s ND: www.sim-ba.sk, www.motoren.sk (maju drahsie postovne), piestna sada stoji 12 eur.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.