Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3209 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28538
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16997)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11541)

zapalovacie cievky - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuzapalovacie cievky - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Elektrika.

04.07.2015 0:05

zapalovacie cievky

tomas321
 Veteránista 

Ahojte, spojazdnil som mustanga, ide ramci moznosti, ale chcel by som aby tam isli svetla a bzuciak. Pozeral som sa na schemu, a zistil som ze mam inak zapojene cievky, ako je nakreslene... Chcel by som sa vas spytat, ze ci to vseobecne nevadi, alebo aj ci to nebude vadit ked budem chciet aby mi isiel aj zbytok elektriky, svetla atd. ked povymienam ziarovky a kable zapojim kde treba, ci to bude fungovat ked to je takto zapojene. Alebo mam proste prehodit kabel z jednej cievky a dat ho na druhu, tak ako je to nakreslene? Zase ja sa bojim nejako extra zasahovat do elektriky, lebo som rad ze som to nejako dal dokopy uz, tak nechcem to zase nejak pokazit, aj ked to je len prepajkovat jeden koniec kabla... :D To v tom cervenom je ako to mam ja, na porovnanie pridavam schemu. A mimochodom, ja som tie cievky nezapajal.
Dakujem za rady a odpovede :-)

foto :
Pozri obrázok


04.07.2015 7:28

Re: zapalovacie cievky

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

To mi pripadá, jako keby nejaký borec dvíhal napatie u zapalka tym, ze zapojil do serie dve cievky a na svetla sa tympadom vykaslal.


04.07.2015 9:33

Re: zapalovacie cievky

ventYl
 Kávičkár 

napatie sa tam da dvihnut inym regulatorom, dokonca by to ani nicomu nemalo vadit :-)

Re: tomas321: ja som takto haluzne kedysi mal zapojene dynamo na pekaci. mohol si otocit klucikom a nakopnut to a islo to, akurat nesvietili svetla. potom sme ale prisli na to, ze je vlastne uplne jedno, ci kluc otoceny mas, alebo nie tak sme to rozobrali a zapojene to bolo nejako takto haluzne ako u teba. prekablovali sme to podla schemy a normalne to bezalo a svietilo.


04.07.2015 10:58

Re: zapalovacie cievky

tomas321
 Veteránista 

Ano, to som zabudol napisat. Presne ako hovoris, ide nakopnut vo vsetkych 3 polohach toho prepinaca. Ked chcem vypnut, tak musim zaradit rychlost ked stojim a pustit spojku, proste nechat ho skapat. No ja som si inac myslel, ze len zato mi nejdu svetla, ze su roztrhnute niektore kable a ziarovky nejdu, ale ako vidim neslo by to ani keby to je pozapajane vsetko, pokial nie je ta cievka dobre zapojena... Chapem to spravne? Prehodim teda ten kabel ako ma byt...


04.07.2015 12:58

Re: zapalovacie cievky

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: tomas321: Zapoj to presne podla schemy, prekontroluj a pojde to jak ma, jedna cievka je zvlast len na zapalko a ostatne ani neviem, lebo nikdy ma to nezaujimalo, hlavne ze to vrndzalo :-D

Re: ventYl: Som nevedel, ze pincle maju regler :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (04.07.2015 12:59)


04.07.2015 14:16

Re: zapalovacie cievky

tomas321
 Veteránista 

Okej, dam to podla schemy. Ale este mam otazku, ze su tam dve rovnake cievky, a jedna taka co ma jemnejsi, tensi ten drot navinuty. Pravdepodobne mam tie cievky povymienane... Ako to ma byt? Ja mam tie dve velke spojene a jednu z nich este napojenu tam, kde je aj kondenzator napojeny. A kabel co ide von zo zapalovania ide z tej jemnej. Ale nema to byt tak, ze ta jemna ma byt tam napojena kde kondenzator a tie dve velke, maju byt spojene a z jednej pojde von zo zapalovania kabel... Dufam, ze sa z toho nejako vysomarite...
Dik :-)


05.07.2015 9:49

Re: zapalovacie cievky

dando
 Bahniak 

cievka s najtensim drotom je na zapalovanie a ostatne dve su na svetla. aj ja som to mal takto zapojene ked cievka zapalovania mala nedzizavitovy skrat a nechcelo mi davat poriadnu iskru


05.07.2015 10:03

Re: zapalovacie cievky

tomas321
 Veteránista 

Ja som to zapojil podla schemy a neisla mi iskra... Tu tenku som zapojil, kde ma byt- tam kde je aj kondenzator (to znamena ze na kladivko?) a tie dve co su spojene, tak na jednu z nich som napojil ten kabel co ide von a ide do prepinaca (ten kabel co bol predtym na tenkej)


07.07.2015 8:37

Re: zapalovacie cievky

ventYl
 Kávičkár 

Re: Plazivec: well je to asi 15 rokov co ho doma nemame, tak si nepamatam, co tam bolo a co nie. len viem, ze pokial v sustave s dynamom regulator je, da sa zdvihnut vystupne napatie bez zmeny vinutia a nasledkov na zivotnosti.


07.07.2015 10:25

Re: zapalovacie cievky

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Chlapci výroky typu :
"napatie sa tam da dvihnut inym regulatorom, dokonca by to ani nicomu nemalo vadiť"
hovoria, že autor tomu vôbec nerozumie, ale ak aj tak chce prispieť, mal by si nechať aspoň "zadné vrátka" a napísať : myslím si, domnievam sa, asi, to mi pripadá ...

Tomas , do Tvojho typu motora pasujú dva typy zapalovania
a to 15+5w to má tri samostane zapojené cievky rôznej veľkosti
a 25+5w to má dve sériovo zapojené " TROJVOLTOVÉ" cievky a cievku zapalovania z tenšieho drótu.
každé s týchto zapalovaní malo iný rotor označenie 05 a asi 20 a tým pádom by mala byť podľa rotoru aj iná poloha zapaľovacej cievky.

Otázka je či Tvoj koník má ešte originál zapaľovanie alebo iné, či kombináciu súčiastok z obidvoch typov.
Schéma čo si dal je dobrá, ak ak Ti to spínačkou nevypína, buď to máš zle zapojené, alebo si mal odmontované predné svetlo aj s kabelážou - vid hrubý čierny vodič na schémePozri obrázok


07.07.2015 16:01

Re: zapalovacie cievky

ventYl
 Kávičkár 

OT detected

Re: tryskac: www.jawa-50.cz/clanek/uprava-12v-regulator-napeti-dobij...

ktxhbye

(nie je to sice take trivialne ako pri elektroinstalaciach s externym regulatorom, kde v podstate staci predradnik pre budenie a shuntovat pri dosiahnuti vyssieho napatia, ale je to doable, podla popisu s originalnymi cievkami)


07.07.2015 17:13

Re: zapalovacie cievky

tomas321
 Veteránista 

Diky pani za rady. Ventyl, do toho by som sa nepustal, nerozumiem tomu dobre, takze si netrufam. A Tryskac, mal som cievku prerazenu, tak bola menena ale myslim, ze za taku istu, ale nie cisto novu, len zo stareho zapalovania... pokusim sa pozapajat aj zvysok, svetla a tak... potom dam vediet. Ked budem mat aspon trochu casu...


08.07.2015 8:53

Re: zapalovacie cievky

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

ventYl aby fungovalo riešenie na ktoré si dal odkaz musíš prerobiť
cievky + zohnať jednu svetelnú cievku, pravdepodobne držiak cievok a prakticky celú elektroinštaláciu.
Ak teda pri takejto prestavbe napíšeš že :
"napatie sa tam da dvihnut inym regulatorom, dokonca by to ani nicomu nemalo vadiť"
je to rovnako pravda ako keby si napísal, že náklady na prevádzku auta sa dajú znížiť tankovaním LPG.
okrem toho ak sa budem chytať detailov tak
"iným regulátorom" - mustang už nejaký regulátor má?
"ani ničomu vadiť" 12 V nevadí 6V žiarovkam?
a okrem toho to píšeš chalanovi, ktorý je asi len na začiatku bádania tajov elektroinštalácie mustanga...


08.07.2015 10:44

Re: zapalovacie cievky

ventYl
 Kávičkár 

preco sprtas do hovna, ktore smrdi len vdaka tomu, ze si donho zacal sprtat? faktom je, ze co som popisal, sa spravit da. ci mustang / pekac / babeta alebo iny verkl regulator ma alebo nie si nepamatam, pretoze som sa do elektroinstalacie takej veci pozeral fakt asi 15 rokov dozadu. beruc v uvahu, ze ine systemy dobijania 6 ci 12V jednoduche alebo zlozite regulatorom vybavene su, som automaticky predpokladal, ze nejaka forma regulatora je aj tu. nie je. problem? myslim, ze nie.

"dokonca by to ani nicomu nemalo vadit" je vztiahnute na to, ze si ludia casto myslia, ze zmenou napatia zo 6 na 12V sa zvysi namahanie generatora, pricom presny opak je pravdou. pri rovnakom zatazeni je tepelne namahanie polovicne a generator je schopny dodat dvojnasobny vykon (za predpokladu, ze je ho mozne v rozumnom spektre otacok nabudit).

pekne ta poprosim, chod trollovat inam. nemyslim si, ze komukolvek prospeje ak budes exhibovat svoju schopnost v chytani za slovicka.


08.07.2015 13:21

Re: zapalovacie cievky

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Som rád, že si svoj príspevok nazval pravým menom.
A prečo do toho šprtám? Nikomu nechcem brať možnosť vyjadriť sa akokoľvek v témach typu "pivo, baby, politika".Ale v technických témach je žiadúce aby sa vyjadrili len Tí čo majú čo povedať k veci a nie len čosi kdesi vyčítali na nete. Potom to v technických debatách už o pionieri vyzerá dosť biedne a čo potom v pokecoch o zložitejších vehikloch.
Takže ked si pekáča videl naposledy pred 15 rokmi to je v Tvojich 14stich asi nemáš moc čo v tejto debate ponúknuť. A preto píšeš o dobíjaní /baterky/ ktorú mustang nemá a aj o regulácii, ktorú nemá tiež.
Z elektriky skoro nič neviem, ale že pri vyššom napetí sa dá preniesť vačší výkon som už počul na fyzike ZŠ, ale to nemá nič spoločné s problémom autora.
Nech mi autor diskusie prepáči, že tu trollujem, no slušnosť mi káže odpovedať na otázku ventyla - kedže za prvou vetou dal otáznik. :-D


08.07.2015 13:28

Re: zapalovacie cievky

ventYl
 Kávičkár 

opat ma chytas za slovicka, ale nevadi. obul si sa do jedinej vety povodneho prispevku a kompletne odignoroval ten zvysok, kde som napisal, ze za podobnej situacie sme pekac pretahali podla schemy a fachcalo to.

ale ak ti to robi dobre, egomasturbuj dalej



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.