Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3083 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28558
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17008)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11550)

Hornet 2005 nedobíja - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHornet 2005 nedobíja - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Elektrika.

14.05.2016 20:05

Hornet 2005 nedobíja

manik900
 Kávičkár 

Ikona

Zdravim Páni , mám problem s dobíjaním , predtým sa mi stalo že sa zaseklo tlačítko štartovania, po rozobrani boli opálené kontakty tak som to očisil namazal štartovanie už fuguje ale odišla mi pritom batéria, neviem kolko už toho mala za sebou, takže som kúpil novu . Dobijanie mi išlo iba na volnobeh na niečo cez 13 V a pri večších otáčkach napatie klesalo , vymenil som teda regulator napatia za nový mám teda aj novú bateriu ale dobijanie stale na volnobehu na 13,5V a pri zvýšených otačkach 2,5 a 5 tisic napatie stale 13V dlho som to neskušal aby som nezničil ten nový regler dufam že teda neodišiel asi 2min som to skušal

takže posledna možnosť je alternator , može tam byť ešte nejaky problem? Myslíte že ten alternator by mohol za ten krátky čas zničiť regler?


14.05.2016 21:02

Re: Hornet 2005 nedobíja

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Problem alternatora, alebo skor magnetta, moze byt rozny.
Ak ma pamat neklame, je to 3fazovy system.
Ak sa len prepalilo jedno vinutie, regulator stym nema problem.
Ak vsak vinutie jedno skratuje do zeme, to je problem, ktory regulator nemusi zvladnut.
V starych manualoch, bol jednoduchy postup, ako sa to malo merat.
Problem je, ze sa v nasich zemepisnych sirkach zle zhanaju ziarovky a nieto este 110V.
Princip merania spocival v tom, ze sa pripojili medzi tri fazy, tri ziarovky rovnake, 110V 150W. po nastartovani motora, tam podla typu motorky, vinutia, malo byt nejake napatie. obvykle 26-60V
Tie tri vinutia, ked su odpojene z regulatora, nemu mat voci kostre zvod. Teda maju mat nekonecny odpor voci onej kostre /bloku motora/ Nemalo by sa to merat na prazdno, lebo napatie vie vystupat tak, ze moze prerazit izolacia vinutia.
Ak je to vinutie v oleji, obvykle sa tam stava to, ze bordel a ciastocky bordelu, pritiahnute magnetom rotora, postupne obrusuju lak na vinuti a obcas vedia poskodit to vinutie.
V prvom rade, skontroluj konektory a kable, ci ten regulator je dobre ukostreny, ma dobry kontakt do poistky.
V hentej moto, je isteny regler, cez hlavnu poistku, 30A, ktora je umiestnena zvlast, na velkom rele, pre starter /Main Fuse/. ak ti bezal starter dlho a rele sa prehrialo, obvykle sa poskodi konektor a drziak poistky na tom rele. Niekedy vyhnije a zoxiduje ta "main Fuse" na tom rele.
Pre servisne ucely, japonce maju taku hlupu ficurku, ako ochranu pred poskodenim instalacie, Ypsilonovy konektor, ktorym sa da merat v elekrike nabijanie a odber.
Je to na minuse od baterky do kostry a do elektriky.
Ak ti ostal "visiet starter" za behu motora a aj to velke rele, tak obvykle ta "ypsilonova" spojka bude osmahnuta a nebude mat dobry kontakt. Je to sposobene tym, ze ak motor tocil starterom pri vysokych otackach, tak starter sa choval ako dynamo a robil zle elektrike a aj baterke.
Ta spojka "zeme" a "kostry" je jedno slabe miesto, kde ide ten prud a moze niecomu ublizit.
Spojka sa da vymenit.



Dalsi problem, ako som uz kdesi pisal je, ze ak moto je dovybavena dennym svietenim a nebola pred tym vybavena vypinacom svetla, tak regulator casto odide preto, ze nema za sebou potrebnu zataz v podobe svetiel a pod.
Cely vykon sa reguluje totiz tak, ze to, co sa nespotrebuje v spotrebicoch motorky, sa musi vyhriat v tom regulatore a cievkach magneta.

Starsie motorky, ktore mali vypinac svetiel, kde za jazdy bolo mozne vypnut svetla uplne, mali vatsi regulator. Pri jazde, alebo behu motora bez svetiel, sa ten regulator aj patricne zohrieval. Novsie, ktore maju po zapnuti klucika zapnute hned svetlo, mavaju uz mensi regulator, stratovy vykon je o cca 70W mensi.
Kratkodobo tu vypalenu ziarovku znesu, ale dlhodobo nie.

Preto je dobre sa zamysliet, co zo stratovym vykonom, ktory sa niekde prejavi, ak nahradime svietenie, blinkre a ine ficurky za LED.
Regulatory sa daju aj zdvojovat, ale nieje to uplne jednoduche.
Aj tak sa ten nespotrebovany vykon magneta premeni na teplo.


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (14.05.2016 21:15)


14.05.2016 21:36

Re: Hornet 2005 nedobíja

manik900
 Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: takto mne to tlačitko hned vyskratovalo obvod ani som nenaštartoval, prezrel som všetky poistky a všetko bolo ok chyba bola len v tom tlačitku, a ano je tam ten kontakt trošku osmahnuty ale kontakt je ok , čo sa týka svietenia tak vypínač na svetla tam nie je ide to automaticky ale zase všetky žiarovky idu a nemám tam žiadne ledky

vidim problem jedine v tom alternatore može tam byť prepalený drot alebo niečo preraža neviem zajtra to pozriem, len kde zoženiem nový :-(((


14.05.2016 22:09

Re: Hornet 2005 nedobíja

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Najprv to vinutie pomeraj.
Odpoj z regulatora ten konektor, zmeraj, odpory vinuti, potom skus zmerat, ci nektory z vyvodov vinutia, nema zvod na kostru.
Teoreticky by mala stacit aj ziarovkova skusacka, ked pripojis na plus baterky jeden vyvod a cez ziarovku merias voci kostre ci sa nerozsvieti. Ziarovka staci mala 12V 4W, alebo podobna, co sa pouziva v kontrolkach, alebo si tu 12V skusacku kup hotovu.

Inak po tom statore by som sa kukol tu..
www.cerveny.tipmoto.com/dily-moto/elektrika...

Neviem ale ci z dominatora sedi ten stator. Treba hladat aj podobne diely, japonci maju castokrat podobne diely v roznych znackach.
Tiez su lenivy.. :-O


15.05.2016 17:06

Re: Hornet 2005 nedobíja

manik900
 Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: vynutie pomerane a nič nepreráža , odpori su rovnaké cca 1,4 ohm , aj som ho vybral vyzualne na nom nie je žiadne poškodenie ale už neviem čo by tam mohlo byť zle jedine ten alternator


15.05.2016 17:28

Re: Hornet 2005 nedobíja

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No posledna moznost, je previest meranie dynamicke, tych cievok, ale ak si to meral poctivo, tak by problem nemal byt ziaden.
Ostava v hre ten regulator, alebo blby kontakt na kostru toho reglu, pripadne skontroluj trasu kabla, vystup plus, od regulatora, smerom ku tej poistke Main fuse, co je na relatku startera.

Regulator sa da merat tiez, ale potrebujes na to bud zdroj regulovatelny, alebo autorafak a nieje to celkom jednoduche, ak nevies presne, co robis.

Da sa to testovat aj na motorke priamo, ak su cievky dobre, ale neviem, ako sem vlozit schemu.
Treba to ale vediet nakablovat, napichat piny v konektore spolahlivo, kupit par ziaroviek 24V, popripaskovat poletovat a vediet si pomoct, pripadne aj daco pomerat, treba multimeter, ktory vie merat striedave napatia aj v inych frekvenciach, ako 50Hz.
Pripravok, po skonceni merania, ti bude na figu, ak nerobis servis dalsim.
Na druhej strane, tie ziarovky, ak ich nepojdes kupit v nedelu na pumpu, nevyjdu ani moc draho.
Poslal som ti imelo zo schemou.
Zdar!


15.05.2016 18:19

Re: Hornet 2005 nedobíja

manik900
 Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: no klasickým multimetrom som to meral , tak schema mi prišla na mail pojdem to kuknuť , ten regulator som dal nový aj tak nič ešte pozriem kabelaž a tak , ale už som z toho chuj :-D


15.05.2016 21:45

Re: Hornet 2005 nedobíja

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja by som si stoho nic nerobil.
Pred asi rokom, som riesil moto, ktora ked som ju meral, dobijala, fungovala, vsetko robila ako mala, ale po case vzdy, prestala nabijat.
A tak sa to opakovalo a natahovalo, az sa prislo na to, ze kostra, resp. prepojka kostry, ktora bola pri baterke, nemala dobry kontakt.
Meral sa stator, meral sa regler, vymenil sa regler, stale to fungovalo, az kym to prestalo fungovat pocas jazdy. Obcas ano, obcas nie. Najhorsie zavady, sporadicky sa objavujuce...
To iste pred davnejsim casom burgman 650, velmi davno piaggio.
Vzdy sa nakoniec objavila pricina, ale trvalo to dost dlho.

Najusmevnejsia prihoda, sa stala kamaratovi, kotry tazky pedant, na skutri prerobil elektriku, fakticky do krasy a pocas jazdy, v noci, asi 30km od BA to spravilo prd plop a motor prestal ist.
Pricina bola v prilisnej pedatnosti, nalakovany blok mototra a nalakovany drziak snimacej cievky, stratil kontakt.
Takze bud rad, ze mas zavadu, ktora pretrvava, staci najst pricinu.




Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.