Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3461 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28540
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11542)

Babeta 207 problem so zapalovanim - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBabeta 207 problem so zapalovanim - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Elektrika.

23.05.2016 8:01

Babeta 207 problem so zapalovanim

gyro
 Turista 

Ikona

Ahojte,

riešim problém so zapalovaním na babete 207... viem že to tu bolo už rozoberané milión krát (a nielen tu) ale všetky tie vlákna mám prečítané už odpredu aj odzadu a nikam ma neposunuli.

problém je, že na výstupe indučky nie je žiadne napätie (a teda nedáva iskru)

napájacia cievka má odpor 206Ω a pri točení rotorom dáva cca 17V (bez záťaže)
impulzná cievka má presne 17Ω

vyskúšal som 3 rôzne zapalovania, rôzne indučky ale problém je niekde inde. teraz tam mám nahodené zapalovanie s integrovanou indučkou, fungl nové aby som vylúčil vplyv tej starej elektroniky čo tam bola, ale bez výsledku.
do zapalovania signály idú, ale z indučky už nejde nič.

možno to bude len nejaká blbá banalita, ale už som v koncoch...
stretol sa niekto s takýmto problémom? nejaké nápady?

ďakujem


23.05.2016 15:58

Re: Babeta 207 problem so zapalovanim

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Opytam sa inak.
Mas tam este tranzimo, alebo klasicke tyristorove zapalovanie?
Mas oddelenu indukcku a zapalovaciu krabku zvlast?
Ake bolo povodne zapalovanie?
Nebolo to nahodou tranzimo?
Stary typ tranzima, teda zapalovania z tranzistorom, potreboval mensie napatie zberacej cievky. Obvykle zberacia cievka mala na vystupe okolo 20V, nezatazena.
To platilo pre tranzimo, babetu 207.
Kontrola sa robila tak, ze sa na vystup tej zberacej cievky, pripojila malicka telefonna nozova ziarovka 24V 0,05A a musela aspon na oranzovo svietit, napatie malo byt pri tej ziarovke asi okolo 15V.
Impulzna cievka sa kontrolovala ziarovkou 6V 0,05A, ale jej svit bol len zhnutie vlakna v rytme otacok, len blikanie, pri zatoceni pedalmi.

Ale novsie babetty, ktore mali tyristorove zapalovanie, mali vyssie napatie na zberacej cievke, okolo 45V na prazdno, myslim aj viac bolo mozne.
Viem, ze ak sa tyristorove zapalko prehodilo na stary typ, kde boli cievky pre tranzimo, tak to sice fungovalo, ale iskra bola slaba, niekedy to robilo to, ze pri vyssich otackach to vynechavalo a pod.
To su take vdacne veci, ktore nepotesia.
Ak mas moznost, skus prehodit tu zberaciu cievku pre klud duse.
Ak mas niekoho, kto ma v okoli babettu, tak to skus len prehodit, nez budes kupovat novu cievku.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.