Opytam sa inak.
Mas tam este tranzimo, alebo klasicke tyristorove zapalovanie?
Mas oddelenu indukcku a zapalovaciu krabku zvlast?
Ake bolo povodne zapalovanie?
Nebolo to nahodou tranzimo?
Stary typ tranzima, teda zapalovania z tranzistorom, potreboval mensie napatie zberacej cievky. Obvykle zberacia cievka mala na vystupe okolo 20V, nezatazena.
To platilo pre tranzimo, babetu 207.
Kontrola sa robila tak, ze sa na vystup tej zberacej cievky, pripojila malicka telefonna nozova ziarovka 24V 0,05A a musela aspon na oranzovo svietit, napatie malo byt pri tej ziarovke asi okolo 15V.
Impulzna cievka sa kontrolovala ziarovkou 6V 0,05A, ale jej svit bol len zhnutie vlakna v rytme otacok, len blikanie, pri zatoceni pedalmi.
Ale novsie babetty, ktore mali tyristorove zapalovanie, mali vyssie napatie na zberacej cievke, okolo 45V na prazdno, myslim aj viac bolo mozne.
Viem, ze ak sa tyristorove zapalko prehodilo na stary typ, kde boli cievky pre tranzimo, tak to sice fungovalo, ale iskra bola slaba, niekedy to robilo to, ze pri vyssich otackach to vynechavalo a pod.
To su take vdacne veci, ktore nepotesia.
Ak mas moznost, skus prehodit tu zberaciu cievku pre klud duse.
Ak mas niekoho, kto ma v okoli babettu, tak to skus len prehodit, nez budes kupovat novu cievku.
|