Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2657 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28561
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17009)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11552)

Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuŠtartovacie káble pre 10Ah moto baterku - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
16.01.2017 14:10

Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

matusx
 Edvenčr 

Ikona

Ahojte, otázka: aké kliešte (s akým max prúdom) potrebujem kúpiť pre štartovacie káble pre môjho Vstroma?
Baterka má kapacitu 10Ah. Budú stačiť kliešte ktoré su iba do 40A?
Alebo pre túto baterku/štartér vo V-strome je potrebné mať kliešte s prúdom do 100A? Aký štartovací prúd tečie z baterky 10Ah, prištartovaní?

Mám kúpene štart. káble s prúdom do 100A, ale sú tam veľmi veľké kliešte (cca 200mm), zaberajú veľa miesta v kufry.
Našiel som obchod, kde ponúkajú aj menšie kliešte: www.battery-import.sk/svorky-a-kleste/?order=price napríklad tie 40A, maju iba 82mm na dlžku a nie su masívne.

Ďakujem za radu a info.




16.01.2017 15:35

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

ElZorro
 Kávičkár 

Ikona

To zavisi od startera. Ak ma starter napr. 1kW tak sa da vypocitat, ze 1000W/12V=83,33A takze ta svorka 40A je nedostatocna. Je to asi svorka skor z nejakej nabijacky.


16.01.2017 19:05

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

dusifuk
 Bahniak 

Ikona

startovaci prud zalezi od baterky,v katalogu si vies pozriet startovaci prud v amperoch ,kolko je schopna dat baterka narazovo amperov :P ked mas v bavoraku 75ah baterka ta ma narazovo 600A takze pochybujem ze v strom potrebuje take klieste,kup male dobre budu :P


16.01.2017 19:24

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: matusx: mal by si mat tuto baterku (podobne parametre) www.motoraptor.sk/baterie-yuasa/7019-bateria-yuasa-ytx1... startovaci prud 180A. 10 sekund googlovania...
Na nabijanie su tie male svorky fajn. Ja som si objednaval cez net origo startovacie kable s malymi svorkami, treba poguuglit, alebo im pomoct karboskou a rukovate skratit...


17.01.2017 19:23

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

hlubo
 Kávičkár 

Moc to riešite ja som kúpil v autosúčiastkach presne tie 40A svorky a v obchode s elekroinštalačným materialom káble približne rovnakého priemeru ako idú od baterky na motorke. Poskladal som z toho štartovacie káble mal som síce len 8Ah takúto baterku www.motozem.sk/baterie-bezudrzbova-unibat-cbtx9-bs-8ah-... a keď odišla tak že ani kontrolky nerozsvietilo tak som motorku cez ne v pohode naštartoval.


17.01.2017 20:32

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Je to jednoduche, ale treba vediet ako na to.
Pre startovanie moto, ak je nutne, postacia aj kable 2x 2,5mm2 a male svorky, typu aligator.
Kable je dobre pouzit takzvane reproduktorove, rozparane z dvojlinky, lebo maju vysoku ohybnost a dobre sa daju zmotat a nelamu sa. Ohybnost je dana velkym poctom tenkych vodicov v uplete a velmi ohybnou makkou izolaciou, aby sa dalo manipulovat z tym kablom, ale kabel nemanipuloval z zo zariadenim.
Treba ale pamatat na tri zasady.
Za prve, baterka by mala byt len vybita, nie mrtva a kable treba vediet spravne osadit a upravit svorky.
Pred samotnym startom z auta, alebo druhej moto, inej baterie a pod., treba pockat aspon minutu po prepojeni, dvoch zdrojov, aby sa bateria vybita aspon trocha spamatala.
Potom prvotny startovaci moment, alebo impulz nebudu niest len kable, ale cosi pomoze aj ta trocha ozivena baterka v stoji startovanom.

Uprava krokosvoriek..
Kabel treba viest az dopredu ku aligatorovym zubom , tam treba vatsi kus odblankovany prehnut a omotat Cu drotom a zaletovat. Niektorymi svorkami, je mozne viest kabel vnutri vylisku do predu a neiktorymi to pojde len vonkajskom a nebude to moc krasne.
Pre vyssie prudy, je dobre prepojit kuskom rovnako hrubej licne, ako je prepojovaci kabel, obe strany toho aligatora tak, aby pri nacvaknuti na svorky, sa tie zaletovane bandaze v svorkach dotykali priamo.
Je to dolezite pre to, ze ta svorka, je obvykle zelezna poniklovana a ak sa kabel pripoji kusok za buzirkou v hmatniku, tak cely odpor tej svorky, sa bude prejavovat ohrevom tela tej svorky.
Ked sa vsak kabel zakonci az u samotnych zubov tej svorky, tak svorka je len svorka a jej odpor sa nebude niako prejavovat.
Moze byt aj drevena.

Ohrev pri startovani
Kable, ktore sa predavaju kde kade na pumpach a hypermarketoch, obvykle maju ovela tensie vodice niekedy ani nie 1,5mm2 a velmi hrubu izolaciu. zalisovane konce kablov su akasi poistka, ak sa kabel prehreje, tak vypadne z tej krokosvorky.
Aj taketo kable sa daju upravit, po upaleni povodnych kablov a da sa snimi startovat aj kamion. Treba vsak najst vhodne hrube vodice osadit tak, ako som popisal hore.

Proste ak chcete startovat, je mozne pouzit aj pre mna za mna kolik na pradlo, ako svorku, ale treba vediet ako na to.

V zasade fantazii sa medze nekladu a ak trocha rozumiete elektrike, tak montaz kabla na svorku, nieje kazdemu jasna. Da sa ale previest tak, ze svorka nebude vobec seriovym odporom toho kabla.

Inspiracia sa da najst napriklad u svoriek pre pripojenie zvaracky na kovovy predmet a podobne. Tam tiez nieje pripojeny kabel cez hmatnik, ale priamo na medeny uchop zobaku a ak sa jedna o vykonnejsi stroj, tak je prepojena svorka Cu paskami na obe strany svorky uchopu, aby nevyhorela ta svorka v pripade, ze v uchope nema na jednej starne dobry kontakt.

Napriklad..
Kable ohybne..
proeling.sk/48-reproduktorove
male svorky..
www.vpcentrum.eu/konektory-a-redukce/konektory...





17.01.2017 21:42

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

Merlin trochu ta doplnim treba pockat aspon minutu po prepojeni, dvoch zdrojov, aby sa bateria vybita aspon trocha spamatala. to je tak trosku blbost

zapojenie kablov
startovacie vozidlo + na + , - na - baterie
startovane vozidlo + na + ,- minimalne 50 cm od baterie na kostru
po prepojeni sa nastartuje startovacie vozidlo a necha sa 10 minut dobijat bateria v startovanom vozidle

nastartovat , pokial nenastartuje znova cakat 10 minut

kable sa neodpajaju obe vozdila su nastartovane a 10 minut dobijaju bateriu startovaneho vozidla

startovane vozidlo sa nevypina
startovacie vozidlo sa vypne a odpoji sa najskor - z kostry startovaneho vozidla potom sa odpoji + zo startovaneho vozidla

Pozor! Kábel zásadne nepripájajte k zápornému pólu vybitej batérie! Pri nepriaznivých okolnostiach by totiž mohlo dôjsť k preskočenie iskry a k výbuchu batérie.

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil pirates (17.01.2017 21:48)


17.01.2017 21:46

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: Merlin00: to je blbost, 2,5mm2 sa ti prehreju, alebo odpalia. Skusali sme to s takymi reprakovymi v Bosne a ani nepretocilo motor. Isiel som do servisu pozicat poriadne a chytilo na prve pretocenie. Aj tie lacne kable zo supermarketov maju vacsinou maly prierez medi a hrubu buzirku, aby to vypadalo poriadne, len sa potom na forach docitas, ze nie vzdy funguju. Fyzika nepusti. Na 180A potrebujes aspon 5mm2....


17.01.2017 22:59

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: Menton:
Ak vies ako nastartovat, ak dodrzis pravidlo, ze bateria nesmie byt uplne mrtva, nastartujes aj 1,5mm prierezom. Ale je to na houby. 2,5 uplne na moto staci.
Reprakove kable maju urcitu rezervu objemu, kde sa to ohrievanie na malu chvilu oneskori. Ale nieje to hrubou buzirkou, ale sposobom pletenia toho jadra.
Ja dokazem svoju moto nastartovat aj z vybitou bateriou na tenke kable.
Podmienka ale je, ze aby sa neprehrievali, musia byt ukoncene tie vodice az v samotnom uchope kontaktu tej aligatorovej svorky.
A tymi kablami dokazem startovat aj auto, bez nejakych vatsich problemov.
Ak chces mat istotu, tak sa daju kable spravit aj zo 4ky kabla a kludne aj zo 6mm2 Cu ..
Rezerva hrubky kabla nieje od veci, ale blbo sa to potom vozi pod sedadlom.
Motorky nemaju tak velky zaberovy moment startera, ako auto, obvykle maju sprevodovane startery, koli nizssiemu startovaciemu prudu, pri relativne malej baterii.

Pirates, ale motobateria 10Ah, to nieje 100Ah bateria v kamione, ani v nejakom strednom nakladnom vozidle, alebo autobuse. Dokonca ani osobne auto.
Pockat dlhsie je mozne, nic sa nestane, ale u moto to nieje az tak nutne.
Napatia sa vyrovnavaju velmi rychlo, ak sa startuje z vozidla, alebo nejakej vatsej baterie.
Ale ku nabitiu nedojde, to trva dlhsi cas. Bateria nesmie byt uplne mrtva, ja som to napisal.
Ak je baterka tak v prdeli, ze ani kontrolky sa nerozsvietia, ten cas samozrejme pomoze.
Ale potom naozaj bude problem startovat a je otazne, co sa stane po nastartovani.
Myslim teda z regulatorom a maximalnym prudom poistky main fuse a tak podobne..

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (17.01.2017 23:07)


18.01.2017 0:21

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: Merlin00: Mlhoš vychádzal zo skúseností pri štartovaní trolejbusa, na to nesmieš zabudnúť :-D


18.01.2017 7:40

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

Re: Plazivec: Startovat trolejbus cez kable je frajerina :D


18.01.2017 8:13

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

"Merlin trochu ta doplnim..." ...chudak Merlin :-D


18.01.2017 9:35

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

saly
 Turista 

Ikona

Pirates prosím Ťa prečo - 50cm od baterky na kostru.Vždy som dával na priamo a nemal som problém.To že na kostru chápem,ale tých 50cm nie.Prosím vysvtelenie.


18.01.2017 10:17

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

misoXP
 Čoprák 

Ikona

Ak chces toho stroma nastartovat z nejakej poriadnej 100Ah autobaterie a po prepojeni pockas par minut, tak v podstate tymi kablami motobateriu ciastocne dobijes z tej vacsej autobaterie. Napatia sa ako-tak vyrovnaju. Cize prud do startera ti pojde 1. z ciastocne dobitej motobaterie, 2. cez kabel. Ako pise Merlin, ak nie je motobateria mrtva, nastartujes. Na rychle nudzove nastartovanie niekde v terene z druhej motorky to uz stacit nemusi.
A to, ze nova autobateria je schopna dat maximalne 180A neznamena, ze starter tolko aj vyuzije.
Cize IMHO ak mas na nastartovanie dost casu, stacia tenke kable.
O teoretickej moznosti, ze iskra zapali bateriu, som cital, ale realny pripad, videl, pocul niekto? Skor by som mal obavu o zapalenie benzinovych vyparov, ak mas odstuplovanu nadrz :-)


18.01.2017 12:12

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: Merlin00: same ak, ak, ak. Privela okrajovych podmienok a stavka na nahodu. Ked si niekde daleko v pustatine, tak pojdes na istotu a budes vozit poriadne kable, ktore su na istotu. Ked nemas ziadne, budes improvizovat s dvojlinkami a cimkolvek podobnym...


18.01.2017 13:00

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

misoXP
 Čoprák 

Ikona

Menton, cize spravne je ist sam daleko do pustatiny s 10-rocnou mrtvou bateriou a s 2kilovymi startovacimi kablami?


18.01.2017 15:40

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

miso XP, a je správne ísť daleko do pustatiny s pol ročnou baterkou, ktorá ako vieme z rôznych skúseností, môže tiež zajtra kľaknúť, s 2,5mm 10dkg káblami?
Trocha zdravého rozumu v úsudku nezaškodí.
Samému v pustatine ti budú káble na dve veci, a v akomkoľvek čo len trošku civilizovanom svete sa nejaké káble na pomoc vždy nájdu.
Ak mám nosiť na moto káble, prečo už nie aj rezervné koleso?


18.01.2017 15:53

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: misoXP: to som niekde napisal?


18.01.2017 16:02

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

misoXP
 Čoprák 

Ikona

Ja nic, len filozofujem/dišputujem, do pustatiny nejazdim.
Ak by som do pustatiny isiel, tak:
1. s bateriou v dobrom stave
2. s niekym dalsim, kto ma tiez bateriu v dobrom stave
3. so ziadnymi alebo s tenkymi startovacimi kablikmi (podla miery pustoty)

Ale pride mi zbytocne vozit na motorke poctive hrube startovacie kable mimo pustatiny. V tom sa zhodneme?


18.01.2017 16:17

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: misoXP:
1. Jasne, ale dobry stav baterie (a nielen tej) mam stale, aj ked jazdim len okolo komina,
2. Na nastartovanie mozes pouzit aj okoloiduce auto, ked mas partaka, je to jednoduchsie,
3. V ramci Europy kable nevozim, v Afrike som ich mal, samozrejme poriadne, ziadne tenke dvojlinky.


18.01.2017 18:45

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

saly mínusový kábel, pripájate na kovovú časť motora. Neodporúča sa ju pripájať na kostru batérie, pretože
1,pri štartovaní vzniká veľký prúdový odber,
2,pretože z batérie môže unikať vplyvom rozkladu vodík, ktorý tvorí so vzduchom extrémne výbušnú zmes a ked das kabel na pol tak to zaiskri moze buchnut bateria a urcite nebude zabavne mat xicht od elektorlytu
Vedle toho, jaké máme kabely, měli bychom si také uvědomit, že ani sebeochotnější dárce energie s malým vozem a malým motorem, nám nepomůže, pokud budeme chtít nastartovat dodávku s dvoulitrovým dieselem. Rada je jednoduchá – řiďte se shodným výkonem motoru obou vozů.

kto nema kardan lahko aj roztlaci z kopca alebo za traktorom kto ma kardam ma smolu snekovy prevod sa neda roztiahnut ani roztlacit


18.01.2017 19:38

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

copo
 Edvenčr 

Ikona

na dovolenky nosim s partou ked ideme startovacie urobene z hrubsich repro kablov, svorky klasika ako ma nabijacka. Zatial to fungovalo dobre a malo miesta zaberu


18.01.2017 21:51

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja to napisem asi tak. Ak je baterka v poriadku, len sa vybila, a nieje vybita prilis dlho, napr. vdaka zabudnutym svetlam, alebo vareniu caju ponornym varicom a nepretoci v moto starter, nepovazujem bateriu za vadnu. Ak je baterka mrtva, alebo ma nejaku poruchu, naprikald skratovany clanok, alebo preruseny clanok, je to vatsi problem, ktory silne a hrube startovacie kable, mozu definitivne vyriesit.

Pre pomoc startu, alebo rychlu pomoc pre bateriu cerstvo vybitu, funguju 100% aj relativne tenke kable.
Pokial su spravene tak, ako pisem, ze svorka netvori prechodovy odpor, svojou hmotou, moto nastartuju bez problemov.


18.01.2017 23:26

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

ked v baterii odide clanok tak po odpojeni startovacieho kabla motor skape vtedy treba odpojit - pol pripojit startovaci kabel primo na kabel nastartovat a odpojit tym sa prepne motorka iba na druhy alternatorovy okruh samozrejme nesmiete ju vypnut ani sa pokusat pripojit - pol baterie lebo skape motor 2 x vyskusane na intruderi


18.01.2017 23:53

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

To co popisujes Pirates, mozne je, ale len u moto, ktore maju oddelny zapalovaci okruh, od palubneho napajania, okruhom bateriovym. Moto, ktore maji CDI, vstrekovace a ine, je to velka loteria. Jednak regulator dostava na prdel a hrozi ze ak odide, vystupa skokovo pri odpojenej baterii napatie a odpali nielen ziarovky, ale aj elektronicke zazraky okolo.
U moto, ktora ma nezavisle zapalovanie, na 12V okruhu a karburatory, je dobre odpojit vstup striedaveho napatia do regulatora, aby sa neprehrieval a neodpalil. Teda v pripade ze z nejakeho dovodu je nutne odpojit aj bateriu.
Da sa potom ist bez svetiel nudzovo, ale aj tak to nieje celkom v poriadku.
Vyzkusane na skutri, ale nedoprucujem neezoterikom.
V BMW mi skratovany clanok v baterii, odpalil v alternatore diody. nastastie to bola oprava na dve hodky, lebo diody som vyvrakoval z nejakeho altiku z WV polo, alebo podobneho.
Dnesne moto maju vatsinou striekacky a dost elektroniky, takze spoliehat sa na dojazd bez baterie a experimentovat, sa nemusi vyplatit.
Jedna vec je nastartovat kablami pre vybitu bateriu a uplne ina, riesit okamih pravdy, ked bateria odide.
Niekedy je to len o stasti, ak sa nestane nic vazneho.


19.01.2017 18:21

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

trucktor
 Turista 

Ikona

fuuuu polemiky ako na prednaške prof Teslu :-), riesim asi ako piše copo: mam medene kable priemer 2.5 svorky z malej nabijacky a natocil som aj total prdnutu Ducati, moto nieje kombajn :-D alebo z normalnymi kablami Feliciu, z baterky od kamiona :-) čo by za to na Sibiri dali :-)


22.01.2017 9:03

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Ešte nikdy mi neodišla baterka naraz, stále to je pekne počuť pri štartovaní, že sa niečo deje. Okamžite tam dám novú [dobre]. Ale mať káble je dobrá vec, roztlačiť taký veľký dvojvalec :-D :-D :-D Traja sme tlačili a potom sa rehotali lebo koleso išlo stále po asvalte šmykom :-)))


03.02.2017 15:23

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

martinez
 Geriatrik 

Ikona

Štartér na motorke má myslím asi 400W. Samozrejme závisí od hlavne od objemu motora môže byť aj o niečo väčší. Čiže teoretický prepočet 400W:12V=33A Samozrejme treba počítať nejakú rezervu na rozbeh a napájanie aj iných zariadení počas štartovania (čerpadlo, sviečky...) ale zhruba myslím že asi v týchto číslach sa to reálne pohybuje. nemyslím žeby bolo treba počítať s väčším prúdovým zaťažením ako 50-60A. A potom stčí pozrieť nejake tabuĺky uvádzajúce potrebný prierez vodiča. Rôzne pramene udávajú rozny priemer (ktorý tiež závisí od skutočnosti či je to vodič plný alebo splietaný a ohybnýa tiež jeho materiálu) ale zvačša je to v rozmedzí 9-11mm2. V prípade kábla s kruhovým prierezom (vzorec pre obsah kruhu) je to teda zhruba 1,9mm hrúbka

Ak som niečo vyrátal či zle pozeral v tabuĺkách pokojne ma opravte

Napadlo ma ešte, že dobrý spôsob ako určipravdepodobný prúd pri štarte je inšpirovať sa poistkami či priemerom kábla - hlavného prívodu k batérii.

Ešte jeden tip:
V prípade výroby káblov pre veľmi veľký prúd napr. veľkoobjemové osobné auto či nebodaj nákladné som videl výborný tip na hrubé káble a to zakúpenie tzv. zváracích káblov, ktoré sa predávajú na metráž v zváracich potrebách ako náhradný diel pre pripojenie elektród atď. Sú konštruované na prúdy rádovo stovky ampérov a majú zodpovedajúci prierez. Samzorejme sú pomerne neohybné. Pre motocykel nepotrebné a nepraktické. Uvádzam to len ako tip pre výrobu štartovacích káblov na veľký prúd ak to niekomu pomože.


03.02.2017 16:07

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

brazel
 Kávičkár 

Ikona

martinez , ja myslím , že 400-wattový štartér môže mať asi nejaká 125-ka , maximálne možno 250-ka , na bavoroch R 1100/1150/1200 je napríklad štartér 1,1 kW , čiže 1100 Wattov , teda potrebuje skoro 100 Ampérov .


03.02.2017 16:55

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Pre krátkodobé zaťaženie vodičov el. sústavách vozidiel je dovolené 20÷30 A/mm2, takže aj tých 100A 4mm kábel to ustojí s rezervou.
sospolytechnickapd.edupage.org/files/2_Elektricka_susta...


03.02.2017 17:10

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

brazel
 Kávičkár 

Ikona

bacaono , mne nešlo o to , aký kábel to ustojí , ale že štartér bude mať asi viac ako 400 W .


03.02.2017 17:13

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

OK. To som pochopil. ;-)
Len som pridal nejaký podklad aby sa dalo niečoho relevantného chytiť.


04.02.2017 9:27

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

baterky sa daju jednoducho prepolovat dvoma srobovakmi, montpakami, klucmi... cim kokolvek co vacsinou niekde v divocine mate vzdy po ruke. Netreba vlacit tazke kable.


05.02.2017 0:06

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

josi
 Kávičkár 

Ikona

Páni, štartér nie je žiarovka, odber prúdu sa nedá vypočítať ohmovým zákonom - záleží na mechanickom zaťažení. Navyše napätie pri záťaži klesá až na 9V. Taktiež kábel nie je poistka, aby sme rátali koľko A znesie. Pri štartovacích kábloch rozhoduje úbytok napätia. Pri priereze 4 mm2, 100A a dĺžke 2m je to 2V, čo môže niekedy dosť chýbať. Samozrejme záleží, akým prúdom baterka potrebuje pomôcť, ale vždy treba rátať s najhoršou variantou. Takže pre poriadnu motorku aspoň 10 mm2.


05.02.2017 0:37

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

martinez
 Geriatrik 

Ikona

Brazel
Asi budú tie štartéry ozaj silnejšie... Ďakujem za upozornenie. Pozeral som si to a 400W býva tak do 300cm3 resp. max 450cm3. Ja som to len tak odhadol a nemyslel som, že to bude toľko pomaly ako na aute. Ale OK, som zase o niečo múdrejší. Tak či tak ten prierez 10-11mm2 by mal stačiť a pre kruhový kábel to stale znamená prijateľnú hrúbku /priemer/ 2mm.


05.02.2017 1:38

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: martinez: prierez 10mm2 ani nahodou nie je priemer 2mm


05.02.2017 9:52

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

josi
 Kávičkár 

Ikona

Menton: máš pravdu, je to asi 3,5 mm


05.02.2017 10:45

Re: Štartovacie káble pre 10Ah moto baterku

polly1800
 Turista 

Re: pirates: Re: pirates: Ako si prisiel na to ze kardan neroztlacis? Blbost, osobna skusenost.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.