Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3588 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28546
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17002)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

Yamaha Majesty 125 - otazka na elektrikara: ovladanie el. sytiča - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuYamaha Majesty 125 - otazka na elektrikara: ovladanie el. sytiča - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Karburátor, Elektrika.

08.06.2017 17:06

Yamaha Majesty 125 - otazka na elektrikara: ovladanie el. sytiča

automatak
 Skútrista 

Ikona

Zohriaty motor na voľnobehu neudrží otáčky. Studený motor nenaštartuje, treba pridať veľa plynu, čo predtým nebolo potrebné. Štartovala bez plynu, na voľnobeh. Palivo priteká, podtlakový ventil funguje. Rozobral som karburátor a našiel tam elektromagneticky riadenú ihlu. Čakal som že pri štartovaní sa bude hýbať, ale nič sa nedialo. Premeral som priechodnosť, prúd ňou prechádza. Pravdepodobne nieje napájaná. Otázka: kedy má byť pod prúdom? Pri poslednej polohe kľúča alebo až pri štartovaní (Brzdove svetlo + tlačitko štart) ? Druhá otázka kde sa nachádza relé ktoré ju ovláda ?

Ďakujem vopred za rady a odpovede


08.06.2017 22:40

Re: Yamaha Majesty 125 - otazka na elektrikara: ovladanie el. sytiča

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

To, co si objavil na karburatore, sice vyzera, ako elektromagneticky ventil, ale nieje to elektromagneticka srandicka.
Je to elektricky sytic, ktory funguje na principe odporom vyhrievanej patrony, ktora vytlaci ihlu /plunžer/ a uzavre syticovy kanal.
Funguje to z oneskorenim a ked to naozaj funguje, tak po pripojeni asi 8V zdroja, ta ihla musi povyliezt asi o 0,5-1mm
Ale chvilku to trva, treba si spravit pripravok, trebars na to nasunut urezanu injekcnu striekacku a pozerat o kolko dielikov vyleze ta ihla.

Ta patrona nieje vecna, obvykle v novsich skutroch sa neda menit, meni sa cele to cudo aj z ihlou.
Napajane je to striedavym neusmernenym napatim, priamo z cievky magnetta, teda merat treba ziarovkou, lebo multimeter, aj na striedavom rozsahu, bude znacne neurcity a nebude vediet merat presne, lebo to co leze do toho vyhrevneho telesa nieje cisto striedave napatie.

Je to tak zapojene pre to, ze az ked sa rozbehne motor, tak ked zacne davat magnetto stavu, pomaly ohrieva tu patronu. Cim pomalsie ide motor, tym pomalsie zavre sytic. Ale aby to nebolo jednoduche, ta mosadzna ihla a cele cudo, ako je osadene na tom karburatore, ma tepelny most a ked je okolie a karburator velmi studeny, tak tomu ohrevu, trva ovela dlhsie, nez zavre ten sytic.

U starsich systemov, sa dalo rozobrat, pomocou pripravku tu zahadnu vec a patrona sa dala vymenit.
Vo vatsine pripadov, co som sa stretol, ale malo kedy byva problem v ohreve, alebo patrone, vatsinou to byva elektricka zavada, uhity kabel, vyhnity konektor, alebo aj poskodene cievky v magnette.
Obvod sytica je nezavisly na bateriovom okruhu.
Nema obvykle ani poistku.


09.06.2017 0:43

Re: Yamaha Majesty 125 - otazka na elektrikara: ovladanie el. sytiča

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

P.s.
Na skutroch som to nevidel, ale na moto, ktore mali karburator, ale aj katalyzator, sa vyskytovalo rele a snimac teploty motora, ktore vedeli nutene ten sytic otvorit, ak sa teplota pohybovala velmi nizko. Ale nemyslim, ze by sa na skutri bolo nieco podobne, ale doba pokrocila a casy sa zmenili, rovnako aj emisne normy, takze vselico je mozne.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.