Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3852 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28540
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11542)

bmw 1150 GSA - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiubmw 1150 GSA - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Kolesá.

09.06.2017 20:14

bmw 1150 GSA

wiese
 Turista 

Ikona

caute nevie niekto kolko by stali nove rafiky na gsa 1150,a kde ich kupit.musia bit vo fialovej farbe,to je original,je tam viacej tej peny co ostane po novom vyvazeni zavaziach ako rafiku-kua.


11.06.2017 15:48

Re: bmw 1150 GSA

copo
 Edvenčr 

Ikona

no kde asi bmw predajca dielov ked chces original. Alebo si najdi na tipmoto.com tam byvaju vcelku zachovale


11.06.2017 16:33

Re: bmw 1150 GSA

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Skus AutoMotoCerveny, mal tam sice strieborne, ale pekne, cele kolesa.
Problem je, ze to potom treba dat asi eloxovat..
To znamena odspicovat, vylestit a dat na elox..
Inak pena po zavaziach, sa odstranuje technickym, alebo lekarenskym benzinom.
Ten neopren v benzine nabobtna a lepidlo tiez. Nasledne sa to utiera handrou.
Je to pekne hnusna praca, polepene prsty, zababre sa clovek, az hroza.
Rafky nove, su pekna palba, origo ich urobia vo farbe len na objednavku a caka sa na to dlhy cas.
Za dve vypletane kola, 1500 eurovych a ani si clovek neprdne..


11.06.2017 18:14

Re: bmw 1150 GSA

wiese
 Turista 

Ikona

merlin00 kua taku palku som necakal :-O ,daju sa stare rafiky nejako pekne vynovit,nie striekat,nejakou vypalovacou farbou,nepoznam techniky.kde robia taketo veci.


11.06.2017 20:13

Re: bmw 1150 GSA

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Jasne ze sa to da lakovat, rovnako ako vsetky duralove, alebo hnilikove diely a kolesa. Ale aby to aj pekne vyzeralo, to treba odspicovat, teda rozobrat.
Problem lakovanych, alebo komaxitovanych dielov z hliniku je, ze ak sa to skrabne, tak potom to nevyzera pekne a lokalne sa to zacne postupne odlupovat. Najma ak sa to ostriela na sotoline, makadame a pod.
Najlepsie je na hlinik a dural elox a nasledne pred uzavretim toho eloxu, to napustit farbou a vyvarit na zatiahnutie vo vode.
Opat sa to ale musi odspicovat a pred tym vylestit, lebo na tom bude vidno kazdy skrabanec, pod tym eloxom.
Na domace eloxovanie, je to ale trocha velky predmet, taky rafik vyzaduje dost velku nadobu a to nielen elektrolyznu, ale aj vyvaraciu, na uzavretie toho eloxu.
Kto to robi netusim, ale eloxovne snad este existuju.
Ja osobne by som sa stym zaoberal az po skonceni sezony, lebo pokial to ma len esteticky dopad, ten neopren zo zavazi, je to podruzna zalezitost.
Kolesa ak v sezone, pokukat na tipmoto, alebo e-bay kupit pokial mozno nedodrbane, opatrne odpsicovat vylestit baranom na kotuci z lestiacou pastou, da sa pouzit aj nastavec na karbobrusku, ak ma regulator otacok a baran sa da kupit aj v lidli, obcas ho tam mavaju a aj redukcie na karbosku, alebo vrtacku.
Nasledne to rozlusknut, ci lakovat, alebo eloxovat..
Ale aj jazdene koleso, vyjde mierne orajbane, okolo 6.000czk.
Pred odspicovanim, je dobre si do niplov nakvapnut povolovac na srouby, alebo nahrievat niple a aj stred na 100°C. /polozit na jednoplatnicku z regulaciu teploty/
Castokrat to byva rokmi kusnute a rado sa to trha, aj ked niple su torxom povolitelne, niekedy sa to aj tak utrhne.

Neeloxovany hlinik, ktory sa vylesteny nalakuje, ale po rokoch chyta tzv. svrab.
Na priehladnom laku, je vidno take nitkovite cesticky, ktore sa vytvoria pod lakom priehladnym, ale aj pod nepriehladnym to je badatelne.
Na to kedysi a snad aj dnes, sa robili specialne zakladne farby na hlinik, nahrady reaktivnych lakov a farieb, napriklad v chemolaku, to bol chemopur P, na vrch sa daval RW 1 SCH oteruvzdorny .


11.06.2017 21:35

Re: bmw 1150 GSA

wiese
 Turista 

Ikona

merlin00 ty sa nejako riadne vyznas,dik za info, u mna ta sezona nejako nekonci,pokial je sucha cesta tak jazdim.


11.06.2017 22:47

Re: bmw 1150 GSA

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Pred rokmi som to riesil a nieco si pamatam.
Dnes je ina doba, ovela rychlejsia a ludia su bohatsi, takze mnohe postupy a materialy pokrocili, ale zakladne veci ostavaju.
Vyhodou tych rafikov je, ze ak sa dobre vygulaju, do kriva, stale sa daju zrovnat a opravit.
Ale niekedy je lepsie kupit cele koleso. Horsie je, ze zadnych kolies je spusta, ale predne byvaju nejak pomenej. Asi malokedy sa pokrivi zadne, pri cuvani..
Inak ak si ku tomu clovek skrati stolicku, alebo mu netrpnu nohy, pripadne nemusi ako freediver sa koli bruchu ohybat na nadych, tak sa to da vycistit aj doma.
Ale ak su uz raz tie rafiky lakovane, alebo farbene, hrozi, ze pri cisteni sa to orajbe az na hlinik.
To je vyhoda tych holych a nelakovanych dielov, ze staci plastikovy priborovy nozik, tech. benal a opatrne to ide ocistit a zmizne to bez nasledkov.
Kedze u teba sezona nekonci na jesen, tak sa porozhliadni po druhych rafikoch, alebo celych kolesach. Aj tak potom mozes prezuvat letne/zimne, len vymenou kolies.
www.tipmoto.com/dily-moto/kola-a-pasy/cela-kola...
www.tipmoto.com/dily-moto/kola-a-pasy/cela-kola...


14.06.2017 14:20

Re: bmw 1150 GSA

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Rozpietať kolesá kvôli striekaniu je dosť náročné. Ja som dával preplietat predné na 21, a tiež mám už aj 19-tku naspať. Teda 2x to robili a je to problém to vycentrovať. Ja sám som to ani nerobil...

Mať druhé kolesá je podľa mňa zbytočné už som to viac krát riešil ale stojí v tom kopu peňazí... Kolesá + kotúče...
Ja mám rednú 19-ku s cestnou gumou, prednú 21 a MX gumou a zadok prezúvam.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.