Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 800 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

www.foxracing.sk Sumoto Brno DS auto MOTOQUAD Indian - www.klasikmoto.sk

Anketa:

Jazdil podľa teba Marc Márquez na VC Argentíny 2018 v súlade s predpismi:

Spolu odpovedi: 3988
Áno, bolo to v pohode: 48% (1934)
Nie, bolo to ďaleko za: 52% (2054)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Adamoto KTM

Zazimujte si motorku

Kawasaki versys mechanické tesnenie - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKawasaki versys mechanické tesnenie - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Olej.

12.02.2018 20:02

Kawasaki versys mechanické tesnenie

DaloM
 Kávičkár 

Zdravím... Tiekla mi voda z vodnej pumpy tak som vymenil tie gufera.. Na foto je vidno ze olejové tesnenie bolo ako zoskvarene... Keď som naštartoval tak na sklíčku je vidieť že tam je trocha vody v oleji len teraz nvm ci to bolo alebo to až teraz spravilo... Vodu som dal novú a sa mi zdalo ze sa to celkom dlho odvzdusnovalo... Dnes sa mi zdalo ze ta voda sa znova vytratila lebo som nalial po hornú rysku ale teraz je voda tak v polovici... Nemenil som tie o krúžky.. Moze to tade tiecť teoreticky do oleja? Ci skôr by to tieklo nie cez dierku ale cez stenu pumpy?... Olej budem este meniť .. Len chcem vedieť či mám vymeniť tie o krúžky alebo rovno vymeniť olej a počkať co to spraví...

imgur.com/a/nyF5u


12.02.2018 23:41

Re: Kawasaki versys mechanické tesnenie

Michal Puch - en500
 Edvenčr 

Ikona

DaloM a hlavne ten motor poriadne preplachni olejom aj viac krat nejakym lacnejsim olejom lebo cez to sklicko je vidiet ze tej vody v tom oleji je viac jak dost. Je vidiet peknu emulziu v tom motory . Popozeraj poriadne kade by mohla ta voda tiect a pre istotu by som vymenil kazde jedno tesnenie okolo tej vodnej pumpy.


13.02.2018 9:16

Re: Kawasaki versys mechanické tesnenie

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Nechcem byt zlym prorokom, ale..
Na tej kawajde podla obrazkov, je na houby /bolo to tesnenie/ a gufero.
Ale voda tade do motora ist nemoze, lebo tam je deliaca prepazka a keby mala ist voda, cez to tesnenie, potecie von, mimo motor.
A rovnako ak prdne gufero, od olejovej skrine, bude tiect von, mimo motor.
Ta prepazka oddeluje oba okruhy.
V podstate je to asi tak, ze mas olejovu skrinu z ktorej ide hriadel cez gufero, potom mas medzeru, kde je nic a potom je gufero a za guferom je specialne keramicke tesnenie pod vodnou pumpou.
Videl som viackrat, ze to keramicke tesnenie z dovodu ceny niekto neosadil a na miesto toho, dal klasicke gufero, alebo dvojradove /dvojbritove/ gufero a este aby to bolo dokonane, tak utesnil dosadaciu plochu oddelovacej prepazky, lebo pravdepodobne tiekol este aj olej cez gufero z motora.
Je to zradne miesto, ak je utesnena ta prepazka a pri zohriati sa voda pretlaci do motora rada.
Ale nie v takom mnozstve, ako je vidno u teba kakauko v okne.
Dobre si pokukaj konstrukciu a sposob utesnenia a prepazok, ako je to urobene a ake tesnenia tam chybaju, alebo ako je to urobene.
Pozri obrázok

Medzi dielmi 92049 a 49063 je medzera a odvetravanie, alebo nejaky vrtany otvor smerom do luftu.
V pripade dodrbania jedneho z tesniacich prvkov, to musi tiect mimo motor.

Vo vodnej pumpe je keramicke tesnenie /malo by byt/ .
Videl som ale aj ze nebolo, niekto ho nahradil guferom /asi na dojazd/
Pozri obrázok


13.02.2018 16:54

Re: Kawasaki versys mechanické tesnenie

DaloM
 Kávičkár 

Re: Merlin00:
Všetky tie dierky som pozrel a pre istotu prepchal.. V jednej bolo trocha usadenín.. Asi z vody... Už som objednal aj tie o krúžky pre istotu... Len som si nebol istý lebo odkedy som moto kúpil tak mesiac stala preto nvm ci tam ta voda už bola alebo som niečo zle spravil ale tipujem ze musela byt len to nebolo vidieť až teraz keď som to nechal bežať dlhšie nech sa to odvzdusni... Aj teraz je to sklo čisté keď stojí.. Ze chyba voda som si všimol keď som dal dole plasty inak by som na to neprišiel... Vymením olej dam nové o krúžky a snáď bude pokoj lebo aj teraz je pumpa suchá a nič neslzí... Ma zmysel dat tam aditivum do oleja pred výmenou na vyčistenie? Len mam bobky aby to tam neostalo keď dam nový

Upravené 1 krát. Naposledy upravil DaloM (13.02.2018 16:56)


13.02.2018 17:18

Re: Kawasaki versys mechanické tesnenie

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Napisat som chcel len tolko, ze cez vodnu pumpu nemoze ist voda do motora / do oleja/
Aspon v kawe urcite nie, lebo keby sa vysralo to keramicke tesnenie, tak voda musi ist prepadom z prepazky von, nie do motora.
Pokial nieje upchaty, alebo umyselne zalepeny, trebars utesnovacou hmotou ten labirynt a kanaly na prepazke /prirube/.
Rovnako ak by sa posralo gufero, tak olej potecie cez tu prepazku von.
Ale nemoze dojst ku miesaniu oleja z vodou, na hriadeli tej vodnej pumpy.
Olej z vodou sa moze miesat v oblasti tesnenia hlavy, alebo na par dalsich miestach.
Aditivum do oleja to neviem, ci ma zmysel, ja to nepouzivam.
Jedine aditivum ak, tak na vyplach, pred vymenou oleja. Ale to tiez nedoporucujem, lebo tam mas mokru spojku a ta nieje moc stastna, lebo moze zacat smykat.
Preto by som sa bal aditiv, lebo vatsina motocyklovych motorov, ma okrem spojky aj prevodovku v oleji a boh vie, co tie aditiva obsahuju, ak to obsahuje PTFE a ine mnamky, tak spojka bude smykat a bez rozborky a ocistenia usad na lamelach, to bude pravdepodobne v priebehu casu dalsi problem.



Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (13.02.2018 17:30)


13.02.2018 20:24

Re: Kawasaki versys mechanické tesnenie

DaloM
 Kávičkár 

Dobre takže čisto teoreticky... Voda sa vytratila,, vykvapkanim'' cez prepadovú dierku... A ten kondenz na sklíčku nemôže byť fakt len kondenz keď je teraz zima a z tých štartov na mieste?.. Ono je totiž toho oleja toľko ze keď je na bočnom stojane tak ho skoro nie je vidieť na spodnom okraji... A keby tam je voda tak sa aj hladina zdvihne nie?.. Ved budem múdrejší keď vymením olej a keď začnem jazdiť co to bude robiť... Ale zas keby prepusta tesnenie na hlave tak to strieľa do nádržky ci sa mýlim?


13.02.2018 20:46

Re: Kawasaki versys mechanické tesnenie

zdeno255
 Kávičkár 

Ikona

Pred naštartovaním odpusti spodkom trochu oleja a uvidíš aký je, poprípade či je na spodku voda. Aj tak ho budeš meniť


13.02.2018 21:08

Re: Kawasaki versys mechanické tesnenie

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No tesnenie pod hlavou, nemusi prdnut tak, ze sa ti otvori smerom do kompresneho priestoru.
Moze sa povolit medzi vodnym chladiacim kanalom a trebars prepadom oleja.
Najcastejsie sa to stava v casti, kde su vyfukove ventily a sachtou, kde ide rozvodova retaz.Tam su kanaly vodne, velmi blizko okraja a je tam relativne malo hmoty hlinika.
Zistis tento priesak vcelku jednoducho.
Natlakujes vodny system na cca 1 Atm a uvidis co sa stane, za den, dva.
Robilo sa to tak, ze sa do viecka expanznej nadobky, vyrobil stupel z autoventilkom a pomocou hadicky, sa pripojil na koleso, nahustene na potrebny tlak.
Alebo sa odpoja hadice od expanzky, alebo jedna hadicka a do nej sa strci autoventilok. Ak je mala ta hadicka, tak sa autoventilok olupe z gumy. Staci ho nahriat nad sporakom, alebo vatsim turbozapalovacom a guma sa da zvliect obvykle lahko. Ventilok sa da zadarmo ziskat odrezany v pmeuserviesoch.
Z ventilkov sa vybrali crevka, pri prepjovani na nafukanu pneu.
Ked mas kompresor z redukcnym ventilom, nemusis robit pionierske riesenia.
V Lidli mavali taku sadu a budu ju mat tusim buduci tyzden, kde su na fukanie nafukovaciek a vseliakeho balastu v domacnosti, take celkom velke a rozne fukacie redukcie gumove, da sa stym robit ta skuska tlakova.

Ak ti tu vodu vytlaci do motora, tak vies, ze problem je niekde inde, ako v tesneni pumpy.
Ked ta voda bude kvapkat cez tu dieru, medzi tesnenim pumpy a guferom, tak je problem tam.
Nieje to ale problem toho gufera, ale toho keramickeho tesnenia.
Niekedy sa stava, ze zhnije ta pruzina, niekedy sa stava, ze prdne gumovy krk pod tou pruzinou, alebo sa skratka vybeha to keramicke sedlo, pripadne vyzere sa kanal pod tou prirubou.
alebo po dlhej odstavke sa ta keramika prilepi a utrhne sa ten gumovy krk.
Podla mna je lepsie, ked to bude tam, ako tesnenie pod hlavou.


13.02.2018 21:40

Re: Kawasaki versys mechanické tesnenie

DaloM
 Kávičkár 

No dik za rady začínam mať z toho celkom obavy dúfam ze to bolo len tým mechanickým tesnením... Ide o to za ten mesiac som do toho čosi vložil vyčistil dal dokopy a nerad by som riešil vrátenie... :'(


14.02.2018 10:55

Re: Kawasaki versys mechanické tesnenie

Komko
 Turista 

Ikona

Tieto motory su celkom spolahlive a olejova napln je len 2 litre.
Keby ti tam realne tiekla voda - tiekla - tak to vidis.

Na skusku mozes olej vypustit a ten isty naliat spat - minimalne uvidis, ci tam mas emulziu atd.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.