Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1669 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26221
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15841)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10380)

Zmiešavač benzinu gilera runner 50 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuZmiešavač benzinu gilera runner 50 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Karburátor.

19.07.2018 21:04

Zmiešavač benzinu gilera runner 50

ales47
 Jogurťák 

Caute potrebujem poradit ako zistit na gilere runner 50 či funguje zmiešavanie benzinu s olejom.


20.07.2018 8:13

Re: Zmiešavač benzinu gilera runner 50

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Velmi jednoducho.
Potrebujes par striekaciek injekcnych, kupis lacno v lekarni. a nejake hadicky, napriklad z infuzie.
Jednu striekacku aspon 100ml a jednu napr. 2ml.
Zarobis benzin z olejom, asi tak pol litra, zmes 1:50.

Pripojis hadickou tu vatsiu striekacku na karburator a zavesis ju na metlu, alebo nejaky stojan vedla skutra. Do striekacky nalejes zarobenu zmes palivovu.

Odpojis z kolena, alebo karburatora, privod oleja od davkovacieho cerpadla a pripojis (prepojis)to na malu striekacku.
Piesty v striekackach nepouzijes, budu to odmerne valce /byrety/ na meranie.

Nastartujes skuter, na samospad zmes z olejom bude napajat karburator.
Do malej striekacky, ti bude vytlacat cerpadlo olej.

Teda v pripade, ze v nadrzi na olej, mas olej, cerpadlo funguje, ma nahodeny remenovy, alebo ozubovy prevod, funguje mu odstrediva a bowdenova regulacia davkovania.
V manualoch sa obvykle kdesi velmi nenapadne pise, alebo aj nepise, kolko ma mat za urcity cas, vytlak toho oleja, pri konkretnych otackach.
Stelovanie sa robi priamo na cerpadle, niekedy treba koli stelovaniu zhodit vzdy variator.


20.07.2018 8:45

Re: Zmiešavač benzinu gilera runner 50

Biri
 Veteránista 

Ikona

Re: Merlin00:
Toto bolo pekné !
Tie striekačky použiť ako byrety [dobre]
Inak, dobrý popis.





20.07.2018 16:21

Re: Zmiešavač benzinu gilera runner 50

ales47
 Jogurťák 

Re: Merlin00: diky za radu :-)



20.07.2018 17:08

Re: Zmiešavač benzinu gilera runner 50

...niekedy treba koli stelovaniu zhodit vzdy variator...

:-D :-D :-D

Inak samozrejme opat fundovana rada [dobre] , ale toto mi nedalo, sorac :-D


20.07.2018 20:04

Re: Zmiešavač benzinu gilera runner 50

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No to je totiz tak, ze ked si uz clovek mysli, ze tam staci len dotiahnut maticku bowdenu, tak tam nakoniec nevojde kluc..
Takze vario dole.
A tak stale dokola.
Z niekedy, sa stane nakoniec pravidlo vzdy.

Problem toho cerpadla, byva najcastejsie vzduchova bublinka, alebo nejaka spinka.
Je tam vnutri toho cerpadla, obvykle taky tlakovy ventil, ktory zabranuje tomu, aby v case dlheho statia, ten olej pretekal do motora.
U Talianskych moto, kde pouzivaju vseliake oleje, snad priamo olivove, /podla smradu urcite/ sa stava, ze sa tam spravia take gumove, alebo aj take hodne tvrde usady, pripadne sa zalepi pruzina ventilu vystupneho a nasledne potom preteka olej a robi to po dlhsej odstavke problem pri starte.

Cerpadla sa dodavaju castokrat v spotrebitelskom baleni odvzdusnene, teda naplnene olejom a aj z hadickami zastuplovanymi na koncoch.
Ak sa cerpadlo cisti a nastavuje, je dobre si potom to cerpadlo natiahnut olejom pred montazou, pomocou vrtacky a malej vidlicky unasacej, urychli to proces natiahnutia oleja.
Malou striekackou sa da pomoct vytlacit popri toceni vytlacit bublinky vzduchu.
Ja osobne by som kazdemu doporucoval, nepodcenovat to mazanie, zavisi od toho zivot motora.
"Novu" moto, alebo skuter podrobit rozborke a najma tu olejovu nadrz vyliat a preplachnut, vycistit. Po rokoch odstavky, tam ten olej moze urobit pekny sajrajt.
Sam som toho bol svedkom niekolko krat.
Nieje to zas tolko roboty, aby sa to nedalo zmaknut za par chvil.

To nie len pre skutre, ale aj pre rozne moto 2t, ktore maju to cerpadlo.
U skutrov byva problem, ze sa vybeha remen, alebo sa ohobluje od nalepenej spiny z varia, nahon toho cerpadla a potom volny remienok nevladze tocit cerpadlom. Niekedy sa stava, ze zatuhne olej v cerpadle a remenu sa strhnu zuby, alebo do nahonoveho kolieska, vyhloda dieru. Castokrat su tie diely z plastu.

Nastavovanie sa robi obvykle len polohou bowdenoveho lanka, alebo tam byva niekedy nastavovacia skrutka.
Do toho nieje dobre sa vrtat, pokial nieje info o tom, kolko to cerpadlo ma davat oleja pri akych otackach v akom case.

Je dobre skontrolovat aj bowden, a to aj "Y" rozbocovac tahu pre karburator a cerpadlo.
Niekedy sa stane, ze je len povoleny bowden a cerpadlo potom dava nejak malo oleja.

V konecnom dosledku, je lepsie, ak niekto nevie opravit a nastavit cerpadlo, miesat olej do benalu, ako zadriet motor.
Doesledkom bude vyssia dymivost, ale stale lepsie, ako robit potom vybrus, pripadne zhanat valcec, zhanat piest, kruzky a pod.
Najma nikasilove valce vodniky, su citlive na spravne mazanie. Liatinove valce a vzduchace toho vela odpustia.
Nie vsak jazdu bez oleja.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.