Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 372 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

tatramoto-sidem-03-2019 DS auto Sumoto Brno

Anketa:

Mal by sa podľa teba Dakar vrátiť do Afriky?

Spolu odpovedi: 1626
Áno, to sú terény kam patrí: 60% (970)
Nie, južná amerika je super: 40% (656)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Yamaha XSR 2019

Suzuki Testovacie dni

Karburátor na 150ccm - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKarburátor na 150ccm - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor, Karburátor.

22.07.2018 15:46

Karburátor na 150ccm

AlexDolin
 Bahniak 

Ikona

Ahojte chalani..
Mám nakitovanú 125 na 157ccm ale nemám karburátor, v podstate mám ale neni origo a teraz hľadám vhodný karburátor keďže 200ccm verzia s takmer totožným motorom má výkon úplne neporovnateľný a teraz tam je rozdiel iba cca 30ccm čo myslím že neni až tak moc a preto myslím že bude problém v nevhodnom karburátore. Neviete mi nahodou prosím poradiť podľa čoho by som mal vyberať karburátor alebo konkrétne nejaký karburátor? Ani by nemusel pasovať nejak by som ho tam prispôsobil.
Vopred díky za odpoveď..


22.07.2018 18:24

Re: Karburátor na 150ccm

minomonster
 Kávičkár 

Ikona

chod do adamoto, tam maju aj karburatore))),


22.07.2018 18:27

Re: Karburátor na 150ccm

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No a do coho to je?
Do elektrocentraly, kaloveho cerpadla, skutra, motorky, alebo kosacky, ci malotraktora?
Lebo ono je rozdiel do coho to chces.

Najvatsi problem nieje ten karburator zohnat, ale natryskovat, pre 4t, je tam membrana, ktora ma urcitu charakteristiku a robi tomu motoru urcite charakteristicke parametre.
A to nastavit nieje sranda.
Uz len tryskovanie bude taka mala odysea.
Nieje to sranda pre to, ze ak to nastavis blbo, bude mat napriklad motor po pridani plynu dieru vo vykone, alebo bude srasne lenivo sa rozbiehat, pripadne po pridani plynu to bude strielat, alebo po ubrani plynu a deceleracii, to bude postrelovat a nasledne po pridani plynu, to bude mat tendenciu skapat a pod.
Takze to treba natryskovat a pouzit vhodny karburator, bud vies od oka, alebo to neurobis vobec.

Ja si myslim, ze ty ani nemas problem z tym povodnym karburatorom, ale nevies ho nastavit, takze ti to robi psie kusy a tam je dakde zakopany pes.

Ak sa jedna o skuter, napriklad piaggio, kde mas rozne moznosti motorov, napriklad typ liberty, od 125ccm, po 200ccm, tam sa treba pozret do vykresov, na rozdiel od 125ccm, ani nieje iny karburator, ale uplne inak spravene sanie.
125ccm ak v airboxe odvrtas a odfrezujes take akesi "restrikcie" tak to nebude vobec fungovat, lebo treba potom pretryskovat cely karburator a vymenit pruzinu membrany.
Prejavi sa to tak, ze po odstraneni prepazok z airboxu, to nastartuje, ale po pridani plynu zdochne.
Standardne je tam "len" karburator z 30mm difuzorom, rovnaky typ sa pouziva od 125ccm, az po 250ccm motory, stale rovnaky.
Akorat je inak natryskovany.

Niektore rozdiely ale su, napriklad pre moto, na rozdiel od skutrov, sa pouzivaju karburatory take, kde je aj mechanicka, alebo podtlakom riadena akceleracna pumpa, ktora po potiahnuti za plyn, slpechne trochu benalu na viac, aby sa vyrovnala akceleracna diera, po prudkom pridani plynu.
U malych skutrov sa to ale nepouziva, lebo tam koli ekologii, castokrat byva este aj cosi ako EGR ventil a podobne somariny.

Zvatsenim objemu motora, sa zmenila jeho hltnost, takze musis upravit tryskami pripravu zmesi, aj v tom povodnom, teraz nahodenom karburatore, aby nebola zmes chudobna, inak ten motor, bude mat velmi kratky zivot a tvoje peniaze, investovane do zvysenia objemu, vyletia von oknom. Navyse asi neznicis piest a valec, ale najskor sa rozlucia ventily.
Ak tam mas a ja netusim co to je za motor, pripadne do coho, ten karburator z difuzorom okolo 30mm, tak staci ten karburator natryskovat. Membranu ani neries, nebude to akorat tak vesele, ale zmes je dolezitejsia.
Kupou noveho karburatora, sa aj tak tryskovaniu nevyhnes, trysky musis kupit nahradne a bud plynovym vystruznikom ich upravovat a letovat, ked to nevyjde, alebo potom na final, po nastaveni, najlepse pomocou colortune, mozes kupit presny rozmer trysiek.
Je to robota a treba sa stym pohrat, rovnako ako u 2t motora, je to na prvy krat rehola.
Kupou noveho, alebo ineho karburatora sa nic nevyriesi, aj tak sa musi nastavit a napasovat na ten motor.


Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (22.07.2018 18:29)


22.07.2018 22:37

Re: Karburátor na 150ccm

AlexDolin
 Bahniak 

Ikona

Ďakujem krásne za peknú odpoveď..
Jedná sa o suzuki dr 125 s karburátorom kng pz27 čo je klasický šupátkový karburátor z nejakej štvorkolky ktorý tam dal predchádzajúci majiteľ aj s big bore kitom.
Sviečka je vypálená pekne do tehlova takže je teraz zmes asi dobrá.
Takže tvrdíš že výmenou karburátora už nijak nezvýšim výkon?
Rozmýšľal som nad lacným čínskym karburatorom pz30 ktorý má vačší priemer difúzoru o 5mm od originálu a diery na uchytenie pasujú. Tento karburátor sa používa na motorkách s obsahom 150ccm-300ccm.
Stále uvažujem nád tým že ako to že napr. Honda crf 150 má výkon 17kw a všetci píšu že zo 125 sa nedá nijak dostať výkon. Ako jasné že je to ostrý stroj a je tam úplne iná výdrž, maximálka atd. Ale myslím že sa z toho musí dať dostať aspoň 11-12kw.
Počítam aj a tým že možno budem musieť meniť vačku a podobné somarinky ale musí to nejak ísť. :-D


22.07.2018 23:42

Re: Karburátor na 150ccm

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ako som pisal.
Karburator ked kupis, aj tak ho musis nastavit, teda natryskovat.
Okolo 30mm je maximum, viac bude problem, pretoze bude problem nastavit zmes.
Konstrukcie motorov su odlisne, v tvare sania, kompresii a pod.
Ostre motory su vyhnane na maximalne maximum, na zivotnost sa nehladi.
Ostre vacky a dalsie upravy, ako vyfuk, sanie, vsetko si vyziada opat nastavenie karburatora na novo.
To je ale ladenie a to je taka povedal by som vyssia skola.
Na kolene ide aj doma spravit, ale nemusi to vzdy byt korunovane uspechom.
Na to je dobre mat v zalohe dalsie motory a diely.
Ale ako budes dospievat, casom aj keby si vyladil sebelepsie ten motor, pojdes ku inej masine.
Dnes niesi limitovany klasickou restrikciou totality..
Pionier, CZ175, Jawa 350 a koniec. /obrazky na stenach velkych moto/
Ale ak sa naucis nastavit karburator a cosi si nacvicis na motoroch, sa to moze v zivote hodit aj pri inych masinach.
Obavam sa, ale ze v buducnosti uz budu moto akorat elektricke, takze na miesto smradu benzinu a oleja, budes skor pocitat kWh.
:-)))


23.07.2018 8:48

Re: Karburátor na 150ccm

AlexDolin
 Bahniak 

Ikona

Re: Merlin00:
Od smradu od benzínu a oleja asi neupustim.. bez toho by to nebolo ono :-))) .
Takže asi kúpim ten pz30 ktorý má priemer difuzoru 30mm a pokúsim sa ho vyladiť a potom postupne budem zháňať diely ako vačku a vecičky okolo a možno budem ešte riešiť zväčšenie objemu.
A ďakujem moc za rady ktoré mi určite pomôžu a ak nie teraz tak niekedy do budúcna.


23.07.2018 9:14

Re: Karburátor na 150ccm

AlexDolin
 Bahniak 

Ikona

Ešte jedna otázka..
Pz 30 sa predáva klasický alebo s akceleračnou pumpou ale s akceleračnou pumpou je drahší o 30€ ktorý mám zvoliť?
Dôvod úpravy: premyslel som si to

Upravené 2 krát. Naposledy upravil AlexDolin (23.07.2018 9:25)


23.07.2018 9:32

Re: Karburátor na 150ccm

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Si robis kozy?
Do 30 USD aj z postovnym, musis mat karburator z manualnym syticom, akceleracnou pumpou a sadu trysiek na vrch ku tomu...
www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_2...
www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_2...

Ak si ochotny investovat teda tolke peniaze...
Lebo ak to ma stat cey 50 eur, tak je na case si kupit dalsiu moto.

Jednoznacne z akceleracnou pumpou, lebo ta sa da odstavit, ak by robila problem.
Ale ty asi nechces karburator z podtlakom riedenou membranou, ale holy racingovy karbec, typu fuel jet z akceleracnou pumpou.
Ak na ten objem motora, pouzijes viac ako 28mm difuzor, tak akceleracna pumpa je nevyhnutna, inak budes mat problem, po pridani plynu, sa to zakucka, alebo bude diera vo vykone.
Sice to bude na kazde potiahnutie za heft, cucat benal, ale to si zvyknes.
Na spotrebu jazdit asi nebudes..
www.aliexpress.com/item/PZ30-30mm-Carburetor-Accelerati...
www.aliexpress.com/item/Free-shipping-27mm-Carburetor-C...

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (23.07.2018 9:43)


23.07.2018 12:21

Re: Karburátor na 150ccm

AlexDolin
 Bahniak 

Ikona

Už som našiel pz30 s pumpou na Slovensku za cca 30€ .
Ďakujem ešte raz za rady :-D :-D :-D


24.02.2019 22:38

Re: Karburátor na 150ccm

AlexDolin
 Bahniak 

Ikona

Re: Merlin00: Sorry že som sa neozval skor ale nedostal som sa k pc.. Bud som sa vozil alebo som sa v tej motorke vrtal :D.Tak som kupil ten karbos pz30 s akceleracnou pumpou a motorka ide o nepoznanie lepsie a asi mozem povedat ze aj raz tak a to som ho este ani nepretriskoval :D. Este raz dakujem za rady :-)


25.02.2019 9:00

Re: Karburátor na 150ccm

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No tak si davaj pozor, aby si nemal chudobnu zmes, aby ti neposkodilo motor.
Vela stastia a zdarne dokoncenie roboty.


09.03.2019 14:38

Re: Karburátor na 150ccm

AlexDolin
 Bahniak 

Ikona

Re: Merlin00: ďakujem [shake]


14.03.2019 20:45

Re: Karburátor na 150ccm

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Videl som tie big bore kity na internete .
Ja mám tiež v garáži Suzuki DR125SE (aj kvôli synovi keď bude mať prvý vodičák), ale časom keď dostane svoje , plánujem vymeniť celý motor za motor z DR 200, alebo VanVan 200 , mal by pasovať do rámu .


16.03.2019 23:07

Re: Karburátor na 150ccm

AlexDolin
 Bahniak 

Ikona

Re: marek750: pasuje ale nejde ho zohnať :/



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.