Anketa:
Najsledovanejšie videá:
Nedáva iskru Aprilia Tuareg 600 - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuNedáva iskru Aprilia Tuareg 600 - Diskusné fórum - Moto poradňa
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokZnačky:
.Nedáva iskru Aprilia Tuareg 600
Chlapi som držiteľom aprilie tuareg 600. Predo mnou ta motorka odpaľovala bez baterky normálne fungovala. Až jeden známy babral do elektriny. Vymenil som stator magnetického zapaľovania lebo predošlí bol vadný. Začala hádzať pekne iskru motorka mi išla. Tak som sa rozhodol a odstránil som celú elektroinštaláciu lebo to bolo niečo nenormálne. Naťahal som nové potrebne káble pre zapaľovanie tj. 4 či 5 káblov ktoré máju súvis zo zapaľovaním. Za regulátorom som si nachystal potrebne káble napr. pre svetlo. Všetko som prekontroloval všetko bolo správne. Potom som menil rozvod atď. V sobotu štartujem (nakopovačkou) ale márne nedávala iskru nechápal som. Všetko bolo správne. Kedže je to magnetické zapaľovanie neni potrebná baterka. Motor sa odstavuje tak že prepináčom uzavriem obvod kostry a tim pádom chcipne (podľa schémi). Tento kábel ktorý prerušuje cez prepínač obvod kostry som odmontoval od kostry motorky. Zrazu začala dávať iskru. Tak som sa povozil nastavoval karburátor. Motorka išla perfektne. Vypináci kábel kostry som nemontoval ale odstavoval som ju priložením ho o kostru. Dneska kopem opäť iskru nehádže. Nechápem čo sa deje. Či je potrebná k naštartovaniu motora aj štartovacia cievka alebo nejaký ďalší komponent? Prosím o radu. Ďakujem. |
Re: Nedáva iskru Aprilia Tuareg 600
Z toho popisu mudry niesom, ale ja nevynikam nadprirodzenymi schopnostami. |
Re: Nedáva iskru Aprilia Tuareg 600
No tak to je konečne niečo čo dáva logiku. Takže predtým keď jazdil bez baterky a svetiel nemal kde pohltiť energiu vyrobenú magnetom. Preto som musel meniť magnet lebo prerazilo tu VN cievku. Takže idem premerať cievky magnetu. a namontujem žiarovky aby prebytočnú energiu spotrebovali. Regulátor som mal stále pripojený kvôli experimentom. |
Re: Nedáva iskru Aprilia Tuareg 600
Ja si nepamatam, ako je to tam riesene, myslim ze 125ccm maju stator vinuty tak, ze osvetlovaci okruh, je zvlast, pre hlavne svetlo, je obmedzovac, ale striedavy a bateriovy okruh ma regulator jednofazovy. |
Re: Nedáva iskru Aprilia Tuareg 600
Všetky cievky statora su v poriadku. Ak má cievka VN napájania a impulzná cievka voči kostre kontakt z princípu aký obvod prerušuje aby motorka chcipla? Obvod výroby štavy pre zapaľovaciu jednotku ? blbosť tam to nemá ako prerušiť obvod. Regulátor je v poriadku, žiarovka svieti a po rozpojení kontaktov medzi zapaľovaciu cievkou statora a zapaľovacou jednotkou a znovu zapojený začala hádzať iskru všetko funguje ako má. Ano má 3f vinutia a za regulátorom ma dva okruhy jeden priamo dobíja baterku a na druhý funguje komplet elektroinštalácia. Ale to súvis nemá na to aby dávala iskru. Ak má zapaľovacia jednotka nejaký tyristor alebo kondik, môže to byť príčina kým ho nabije? Až potom hodí iskru? Alebo je potrebný pre štart aby VN cievka a impulzná cievka boli chvilu zopnuté z kostrou pre princíp? a po rozpojený a naštartovaní motora môže slúžiť ako vypináca? Ak ti bude lepšie vidieť schému kľudne napíš email pošlem ti.(na nete ju nemôžem nájsť aby som ju tu pridal). |
Re: Nedáva iskru Aprilia Tuareg 600
Ono to zapalovanie funguje tak, ze ta zberacia cievka VN, pocas jednej otacky toho rotora, nabija kondenzator v zapalovacej jefdnotke. |
Re: Nedáva iskru Aprilia Tuareg 600
Zase sa zopakoval daný problem nešla zrazu ide. Kedže je všetko ako ma byť. Tak može byť vadná cievka impulzu pre tyristor že mu nedá povel aby vybilo kondenzátor. Ale tato cievka voči kostre a aj medzi svojimi vinutiami je správna aj ohmicky. Je možné že blbe? Alebo druhá možnosť radiacia jednotka zapaľovania tzv. CDI sa skladá z polovodičových súčiastok. Ak by nejaká polovodičová súčiastka bola vadná tak to nefunguje, ale môže byť studený spoj, može to byť príčina ale si myslím že by sa to prejavovalo aj počas jazdy a počas jazdy sa to neprejavuje iba pri štartovaní. |