Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1867 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28534
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16994)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)

Úprava, prerobenie motora z karburátorom, na vstrekovanie, ECU - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuÚprava, prerobenie motora z karburátorom, na vstrekovanie, ECU - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Motor, Karburátor, Elektrika.

02.08.2019 9:47

Úprava, prerobenie motora z karburátorom, na vstrekovanie, ECU

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ma dakto z vas, prakticke skusenostiu z poslednych cca 3-5 rokov, co prerabal motor z karburatorom na vstrekovanie?
Aku pouzil riadiacu jednotku, ak pouzil, preco, za co, ake klapky, TPS, kupoval dakto nejaku cinu, pripadne v akom stave prerabky, ho to prestalo bavit atd..
Zakladam nove vlakno, nenasiel som nic podobne tuna.
Ak sa mylim, tak to je mozne zlucit.

Zaujima ma viac prakticka vec, teda co ku comu doprijebnut, prip z akych udajov sa odpichnut.
Najma ako prakticky vyriesit klapky a vstreky.
Velmi ma nadchlo, ze Cinske skutre zacali pouzivat vstrekovace, najma na export a tak zacina byt zaujimave, a aj lacne riesenie "throat valve" za prd peniaz, cim sa da nahradit nezohnatelny karburator, alebo vyriesit karburatorove neduhy.
Ostatna bizuteria je tiez zaujimava, lebo cerpadlo z regulatrom, externe stoji menej dokopy z klapkami, ako sada origo trysiek od nejakej znackovej moto.
Zaujal ma vyvoj poslednej doby, co som sa tomu nevenoval, najma ECU master od IMF soft, lebo prve co ma napadlo bol prave IMF, ktory ako zapalko do jawa, alebo CZ, spolu z lepsim magnetom od vape, bol velky pokrok.
imfsoft.com/kategorie-ridici-jednotky/ecu-master
Pripadne aspom niekto, nahradzoval ECU v nejakej aplikacii spalovacieho piestoveho motora, kde sa poondiala RJ a vyslo tak lacnejsie?
Vdaka.


03.08.2019 1:41

Re: Úprava, prerobenie motora z karburátorom, na vstrekovanie, ECU

Sako Sato - sakosato
 Geriatrik 

Normalne by som si taký motor objednal hotový z Aliexpresu. Ja si odtial objednávam všetko. Vitamínové doplnky, krémy, kvapky, brzdy atd.


03.08.2019 8:49

Re: Úprava, prerobenie motora z karburátorom, na vstrekovanie, ECU

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Normalne..
Normalne som nenasiel, ze by niekto nahradzal ECU v nejakej moto.
Mne ide o nejake zakladne info, ohladom toho, ci sa dakto zaoberal niecim, ako je napasovanie jednotky ECU nejakej inej, na nejaky system motora, ktory mal pred tym karburator, alebo mal striekacku, ktora napr. zhorela a nahradzoval to.
Pasoval napriklad obtokove solenoidy na nejaku ECU, prisposoboval vstreky, atd..

Ide totiz o to, ze pred nedavnom /10-15 rokov/ neboli moc moznosti, ako napasovat a aku napasovat jednotku ECU na hociaku striekacku.
Ja som mal zapalovanie od IMF soft, to bola taka fantasticka ficura, ale malo kto to pochopil.
Pasoval som to aj na ine motory, genialne riesenie a aj uzivatelske rozhranie od IMF. malo uz vtedy potencial aj na ovladanie vstrekovania.
Ako doba pokrocila, cinania vyrabaju skrtiace klapky, z TPS potenciometrami, aj z idle ventilmi, lacne vstrekovace a cerpadla, co bolo pred 10 rokmi nezohnatelne za rozumne peniaze, jedine kuchat na srotakoch, alebo kupit drahe nove diely, sa neoplatilo.
Tak sa mi v hlave rodi napad, na motive problemu mojho kamarata, na akusi koncepciu univerzalneho riesenia, pre starsie haraburdy, ktorym to moze vdychnut novy zivot. Skusenosti mam, cas nemam, ani peniaze, ale hodili by sa nejake prakticke info.
Je mozne ze to nikto este nerobil v nasich koncinach.
Je to stale lepsie ako nerobit nic.


03.08.2019 17:07

Re: Úprava, prerobenie motora z karburátorom, na vstrekovanie, ECU

DDD452
 Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: Viem zial len o opacnom pripade


03.08.2019 17:29

Re: Úprava, prerobenie motora z karburátorom, na vstrekovanie, ECU

picaso
 Edvenčr 

Na lc8 950 sa par kusov robilo. Niekde o tom su temy . Www.lc8.cz


03.08.2019 20:08

Re: Úprava, prerobenie motora z karburátorom, na vstrekovanie, ECU

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: DDD452:
Ano aj ja som to robil. Okolnosti ma ku tomu par krat donutili.
Mal som problem zo vstrekom a RJ vo forde, tak som tam pasoval karburator.
Potom som repasoval a zhanal do STK, tu riadiacu jednotku a nakoniec to vratil do povodneho stavu. Koli katalazatoru.
Ale to bolo v dobe, ked sa len tak, doladit "nejaka" riadiaca jednotka, len tak nedala. Univerzalne este hadam ani neboli.
Dnes je ina doba, lebo karburator, alebo pre moto karburatory, sa zhanaju tazko, aleb su drahe, ak to nelietalo a nelieta dnes v cine, alebo sa podobny karburator nepouziva dakde v azii na nejakom u nich predavanom zazraku licencnom, je to problem.
Ono dnes aj pri cene ECU nastavitelnej a cene dielov mechanickych z ciny, ako su tie hrdla z klapkami, uz by namal byt problem nahradit karburatory.
Taka je idea, taka je thema.


03.08.2019 23:49

Re: Úprava, prerobenie motora z karburátorom, na vstrekovanie, ECU

barlac
 Jogurťák 

kuwa chlape, kde beries ty ten cas ze mas chut si takto komplikovat zivot. >:-) >:-) >:-)
ked si len v hlave na rychlo prebehnem, ako funguje vstrek,tak mi je jasne ze disponujes obrovskym mnozstvom casu.mat ten cas ktory ti velmi zavidim,tak pracujem na raketoplabe,alebo tak nejak. >:-) [shake]


05.08.2019 18:55

Re: Úprava, prerobenie motora z karburátorom, na vstrekovanie, ECU

quickmick
 Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: Vidím, že opačný postup si "zvládol". Skúšal si niekedy aspoň len tak modifikovať mapy na riadiačkach? Aspoň upraviť štartovaciu dávku alebo podobné ľahké veci. Pretože toto dostaneš do ruky prázdnu jednotku, do ktorej musíš všetko konfigurovať. Samozrejme sa to dá, ale doladiť to je na týždne roboty (ak nemáš skúsenosti alebo výrobcom vytvorenú základnú mapu, aby motor aspoň naštartoval). To nie je ako karbec, že je z výroby nejak naladený na voľnobeh, prechody a plnú dávku (problém - skúsiš pretryskovať - záležitsť eurová). Tu všetko konfiguruješ sám. Metóda pokus-omyl, ladiť ako čas otvorenia vstreku, tak aj tlak paliva, riešiť nejak palivovú mapu, vytvoriť si snímač otáčok, ak je tam OE, tak zistiť, či naozaj dáva impulz na hornej úvrati(plus určiť - je to hall alebo induktívny). Tvorba zmesi, kde umiestniť vstrekovač, aby sa čo možno najlepšie zmiešalo palivo so vzduchom (hĺbka + uhol zapustenia vstreku do sacieho traktu, počet otvorov vstreku), kedy vstreknúť palivo do sacieho traktu. Snímač škrtiacej klapky - buď budeš mať procedúru, ktorá sama vyhodnotí rýchlosť jej otvorenia (prudkosť akcelerácie) a podľa toho nadávkuje palivo, alebo budeš musieť zapracovať ešte MAP senzor, ktorý pomôže presnejšie identifikovať rýchlosť zmeny tlaku (presnejšie podtlaku) v sacom trakte. A do toho ešte zapracovať zmeny teploty chladiacej kvapaliny a vzduchu. No a nakoniec navrhnúť stabilizáciu voľnobehu a iné parádičky, aby motor pekne priadol. Myslíš, že toto všetko zvládneš? Nejaké hrajkanie sa s predstihom (prípadne uhlom zopnutia) je úplná brnkačka oproti tejto výzve. Ale ak nemáš čo robiť cez dlhé zimné večery... [dobre] Píšem to v dobrom, aby si mal akú-takú predstavu, do čoho sa chceš pustiť. Ak by si sa ale myšlienky nevzdal, tak odporúčam kúpiť aspoň nejakú diagnostiku (ak nemáš) a nahrávať si aj na aute, ako sa správa vstrek (dĺžka vstreku) pri voľnobehu a určitej teplote, čo robí pri akcelerácii v premávke, ustálenej rýchlosti, decelerácii (hlavne kedy začne znovu vstrekovať, aby motor nezhasol, keď sa blíži k voľnobehu), to isté predstih, uhol škrticej klapky a tak. Samozrejme na aute s nepriamym vstrekom. Osciloskop a nahrávanie záznamu je ideál, ale je to drahá fičúra. Prajem veľa úspechov (a myslím to naozaj v dobrom) [dobre]


05.08.2019 22:56

Re: Úprava, prerobenie motora z karburátorom, na vstrekovanie, ECU

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

...karburator, napevno naprogramavana riadiaca jednotka, programovatelna riadiaca jednotka.... ....riadiaca jednotka s AI...

Daj tomu par (nie vela) rokov a ak preziju spalovacie motory, tak potom uz len pozapajas senzory a AI doladi vsetko za behu. Este aj z vone tvojho prdu urci, ci mas prave naladu na sportovejsiu jazdu, alebo mas daleko na benzinku a treba ist usporne...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (05.08.2019 22:57)


06.08.2019 0:27

Re: Úprava, prerobenie motora z karburátorom, na vstrekovanie, ECU

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: quickmick:
Jasne ze som robil.
A nielen to.
Zacalo to uz davno, kedysi som sa "zamyslel" kupil od IMF zapalovanie a to sa dalo v pohode upravit na vstrekovanie.
Obycajne zapalko od IMF, pre trabos, jawu, alebo cokolvek, funguje ako RJ pre vstrekovaci system a zaroven zapalovanie.
Nerobil som ale sacie klapky, pasoval som to na miesto mrtvej jednotky riadiacej do auta.
Fungovalo to bajecne a pomocou drobnych blbosti, sa da riadit aj neporoporcionalny solenoid volnobehu.
Od vtedy sa doba pohla dopredu, IMF robi jednotky trocha dokonalejsie. :-)))

Ked som kuchal boxera BMW olilhead, napadlo ma, ze ani ten bypass solenoid, alebo motorcek volnobehu netreba. Na moto je to zbytocne. Ani moja bambula ho nema a funguje. Nastavenie volnobehu sa da nastavit, sice kompromisne, ale obtokom klapky fixnym nastavenim bud klapky, alebo obtokovym vzdusnikom.
Pre nahradu karburatora, netreba ani lambdu, to je uplne zbytocne, ak nema motor katalyzator.

Co sa tyka ladenia, tak ja si viem robit aj zaznam priebehu, na svojom motore, som si trufol ist tak daleko, ze mi za jazdy vybehla ojnica cez blok. Asi unava materialu...
Nastastie nahradny motor na moju bambulu nieje drahy, vymena je otazka chvilky..
Zimne vecery su dlhe.. Aj noci.
Vybavenie priamo na autodiagnostiku, motodiagnostiku nemam.
Mne vzdy museli stacit bezne odpadove technologie.
Kedysi som si este v 90tych rokoch postaval aj dynamobrzdu, ani to nebolelo, nasiel som valce z pasoveho dopravniku a po chvilke zvarania, to aj fungovalo.
Ladil som totiz vseliake 2t a bol som zvedavy na vykon. Nechcelo sa mi stale vyhadzovat koleso a prepojovat retaz na zatazovy generator.

P.s. MAP senzor.. To je krasna zbytocnost. Samozrejme pri tuningu idelany akcny clen, ale pre beznu prevadzku, staci TPS.
Ona ta hltnost motora 4t je konstantna, pokial nieje preplnovany, ale "plynosaci" MAP senzor straca vyznam. Korekcia nieje potrebna, ak sa udrzuje cisty filter vuduchovy, je to zbytocnost navyse. U turba vyznam chapem, u kompresora mozno.. Kompromisne stacia na bezny motor otacky motora, ktore su aj tak snimane koli zapalovaniu a vstrekovaniu, lebo bez TPS to musi /malo by fungovat/ v nudzovom rezime tiez. Na houno, ale fungovat to bude. TPS je teda dolezity akcny clen.

Co mna uchvatilo..
Su cinske skrtiace klapky z TPS senzormi, prip. z obtokovymi solenoidmi volnobehu. Alebo rovno z motormi na klapke..
Vzhladom na ich cenu a dostupnost, ta idea ma neopusta, lebo je to cesta, ako vdychnut lepsi zivot motoru. Tato moznost pred nedavnom /10r/ nejak nebola, alebo ma to minulo, neviem..
Rovnotlaky karburator je fajn vecicka. to sa striekacke uz skoro podoba, japonci sa tej technologie drzali najdlhsie ako mohli..
*

Popravde ja som sa pri uprave na vstrekovanie upraveneho zapalovania IMF moc nesral.
Ako voditko nastavenia, mi posluzila sviecka colortune, este vlastnej vyroby.
Problematika zhanania skrtiacej klapky a kuchanice z aut, prisposobenie TPS ma ale maximalne nebavili. Technicky to tak bolo na urovni o dva levely dalej, ako lepiaca paska. Vtipkujem, lebo priruby a suciastky palil laser, zvaral som to TIGom..

Ja nemozem zabudnut na "priekopnicku dobu", ked som prve zapalko IMF softu, nahodil na jawu / niekedy v roku 2005/ a ked sa ma kamarat pyal, co tancujem z "tabletom CF 18" okolo tej zdochliny a ja som mu vysvetloval, ze nastavujem predstih, tak ma mal za debila...

*Problem dnes su paliva.
ZAbijaju karburatory a to nielen usadami, vysusaju tesnenia, nicia plavaky, zanasaju sa trysky atd..
Doba pokrocila.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.