|
Jedna vec, zvykla uribit galibu a to su cievky.
Zberacie cievky, ak svetlo svieti, su asi ok.
Treba kuknut hlavne cievku impulnu, ktora snima na jednu otacku impulz, pre zapalenie, pripadne skontrolovat napatie na cievke zberacej, pre JTZ, alebo tranzimo.
Velmi dolezite, je mat spravnu vzdialenost polovych nadstavcov cievok, od rotora z magnetmi.
ak je vylajbane lozisko na kluke a kluka ma volu, staci velmi mala, magneto plave a meni sa vzdialenost medzi polovymi nadstavcami, zvykne to robit potom psie kusy.
ale nieje to tak citlive na kvalitu loziska, ako kedysi kladivkove zapalka.
Znesie to vela.
Nastavenie vzdialenosti, sa da urobit na kolene jednoducho.
Cievky nesmu driet o povrch magneto rotora. Vzdialenost optimalna, bola okolo 0,3-0,4mm
Nastavuje sa to tak, ze sa medzi povolene polove nastavce cievok a magnetorotor, stcia pasiky z plechovky napr, od kokakoly, konkretne asi 4 kusky pod kazdy polovy nastavec. Ak mas napr. PET flasu, ktora ma hrubku materialu okolo 0,35mm /staci zmerat suplerou/ odstrihni pasik, urob jeden zavit a zastrc ho pod povolene cievky, na obvod magenta. Cievky dotiahni, pasik vyber a malo by to byt ok.
Nezabudni na to, ze na ovalnych dierach, je mozne trocha posunut aj predstih.
Ak nemas stroboskop, da sa to nastavit "na kolene" podla pocitu, priblizne. Povolis, strcis pasik, posunies, pritiahnes, prevezes sa, povolis, strcis pasik, posunies, pritiahnes, povozis sa....
Na to "ladenie" postacuje mat zo sebou sroubovak.
Castokrat je chyba vo fajke, alebo nevhodnom zapalovacom kabli.
Tranzimo a JTZ /jednotka tyristoroveho zapalovania/ bola konstrukcne urobena tak, ze kabel VN zapalovaci, musi byt medeny, fajka bezrezistorova. Inak sa moze stat, ze ak sa zahadze sviecka, alebo zohreje, prestane davat iskru.
Ak je tam fajka z rezistorom, castokrat su tazke starty, pri zahadzanej sviecke.
Fajku je dobre dat vodotesnu, lebo to zapalovanie je citlive na "zarosenie" kabla.
Dalsia somarina, ktora sa vyskytovala po domacich bastleniciach, su zapalovacie cievky, ktore boli oddelene od JTZ, tieto museli byt pre "CDI" teda 4V, nie 6, alebo 12V, pre jawy a CZ z dynamobateriovym zapalovanim.
Dnes jednoduchsie, je si zohnat JTZ zo zabudovanou zapalovacou cievkou, vyhoveju aj zapalovacie moduly zo skutrov 2t.
|